HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Rosteri jarrumännät

Jouset, iskunvaimentimet, jarrut, renkaat, vanteet jne.
Avatar
Matway
Jäsen
Viestit: 713
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 08:35
Paikkakunta: Loppi

Rosteri jarrumännät

ViestiKirjoittaja Matway » 23 Marras 2017, 10:21

Onkos kukaan tilannut tai laittanut rosterisia jarrumäntiä.
Scoobyworld Englannissa myy sellaisia, mutta osaava jannuhan sorvaakin tuollaset kun mitat saa...

Lähetetty minun TA-1053 laitteesta Tapatalkilla
Impreza WRX STI Type-RA MY00
Ex- Impreza TD Exclusive MY09
Ex- Impreza TD Sport MY09

Avatar
JayL
Jäsen
Viestit: 233
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 09:19
Paikkakunta: RMK

Re: Rosteri jarrumännät

ViestiKirjoittaja JayL » 23 Marras 2017, 10:32

Mä tilasin ja asensin ex-legacyyn rosteriset männät jarrupäivityksen yhteydessä, en tosin Scoobyworldistä vaan Scoobyworxistä. Godspeedbrakes myy myös.

Taisivat olla parisen vuotta mulla käytössä, ei pahaa sanottavaa. Mulla tosin vaihtui jarrut edessä 2-mäntäisistä 4-mäntäisiksi ja takana 1-mäntäiset 2-mäntäisiksi.
STI MY05, Ioniq Plug-In MY18, Modus MY05 (ex: BH5 TT MY99, olympiavolkkari)
-------------------------------------------------------
Teen käännöstöitä EN --> FI, ota yhteyttä (YV)

Avatar
Matway
Jäsen
Viestit: 713
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 08:35
Paikkakunta: Loppi

Re: Rosteri jarrumännät

ViestiKirjoittaja Matway » 23 Marras 2017, 11:40

Joo Scoobyworx, laholatva minä...
Täytyy tutkailla jos semmoiset laittais.
Toisen takasatulan mäntä on jo ai pahasti hapettunut. Tahtoo jumiutua vaikka huoltaa satulat kerran vuodessa.

Mites muuten tuo satuloiden päivitys kelluvista pelkkiin mäntäpuristeisiin, löytyykö suoraan bolt-on satulat vai tarvitko jotain sovitusrautoja?

Lähetetty minun TA-1053 laitteesta Tapatalkilla
Impreza WRX STI Type-RA MY00
Ex- Impreza TD Exclusive MY09
Ex- Impreza TD Sport MY09

Avatar
JayL
Jäsen
Viestit: 233
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 09:19
Paikkakunta: RMK

Re: Rosteri jarrumännät

ViestiKirjoittaja JayL » 23 Marras 2017, 12:15

Jouduin hommaamaan sovitusraudat taakse. Eteen nelimännät menivät suoraan.

Mulla jumitteli nuo kelluvat satulat vähän väliä edessä ja takana, eikä pelkkä huolto auttanut kovinkaan kauaa.
STI MY05, Ioniq Plug-In MY18, Modus MY05 (ex: BH5 TT MY99, olympiavolkkari)
-------------------------------------------------------
Teen käännöstöitä EN --> FI, ota yhteyttä (YV)

Avatar
Matway
Jäsen
Viestit: 713
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 08:35
Paikkakunta: Loppi

Re: Rosteri jarrumännät

ViestiKirjoittaja Matway » 05 Huhti 2018, 11:38

JayL kirjoitti:Jouduin hommaamaan sovitusraudat taakse. Eteen nelimännät menivät suoraan.

Mulla jumitteli nuo kelluvat satulat vähän väliä edessä ja takana, eikä pelkkä huolto auttanut kovinkaan kauaa.
Pitikös levyt vaihtaa isommiksi vai meneekö vakiolevyjen kanssa?
Oliko satulat samanlaiset kuin mitä nimimerkki siimk myy tällä hetkellä?

Lähetetty minun TA-1053 laitteesta Tapatalkilla
Impreza WRX STI Type-RA MY00
Ex- Impreza TD Exclusive MY09
Ex- Impreza TD Sport MY09

Avatar
JayL
Jäsen
Viestit: 233
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 09:19
Paikkakunta: RMK

Re: Rosteri jarrumännät

ViestiKirjoittaja JayL » 05 Huhti 2018, 12:25

Matway kirjoitti:Pitikös levyt vaihtaa isommiksi vai meneekö vakiolevyjen kanssa?
Oliko satulat samanlaiset kuin mitä nimimerkki siimk myy tällä hetkellä?


Vakiokokoiset levyt kävivät sekä edessä (295 mm) että takana (290 mm).

Siimkillä näyttää olevan Brembot myynnissä, mulla oli ihan normi Sumimotot. Takajarruista en tosin tiedä, mitä eroa Brembon 2-mäntäisillä on verrattuna Sumimoton 2-mäntäisiin. Edessä Brembot on isommalle levylle, olikohan 326 mm.
STI MY05, Ioniq Plug-In MY18, Modus MY05 (ex: BH5 TT MY99, olympiavolkkari)
-------------------------------------------------------
Teen käännöstöitä EN --> FI, ota yhteyttä (YV)

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1409
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: Rosteri jarrumännät

ViestiKirjoittaja mechanix » 05 Huhti 2018, 12:50

Jos takana on 1-mäntäset joutuu 2-mäntäisiä varten laittamaan sovitteet. 2-mäntäiset taitaa olla kaikki 190mm käsijarrulla ja yleensä pitää hommata taakse isommat levyt jonka myötä toi käsijarrukokokin kasvaa. Jossain paikoissa myydään 170mm käsijarrua paksummalla pinnalla jotta toimii 190mm omaavan levyn kanssa. Brembon ja subarun omat 2-mäntäset takasatulat menee käsittääkseni samoihin kiinnityksiin, edessä ainakin kultaset brembot menee suoraan 4/2-mäntästen tilalle.
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.

ST
Jäsen
Viestit: 217
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 21:35

Re: Rosteri jarrumännät

ViestiKirjoittaja ST » 05 Huhti 2018, 14:23

mechanix kirjoitti:Jos takana on 1-mäntäset joutuu 2-mäntäisiä varten laittamaan sovitteet. 2-mäntäiset taitaa olla kaikki 190mm käsijarrulla ja yleensä pitää hommata taakse isommat levyt jonka myötä toi käsijarrukokokin kasvaa. Jossain paikoissa myydään 170mm käsijarrua paksummalla pinnalla jotta toimii 190mm omaavan levyn kanssa. Brembon ja subarun omat 2-mäntäset takasatulat menee käsittääkseni samoihin kiinnityksiin, edessä ainakin kultaset brembot menee suoraan 4/2-mäntästen tilalle.

Subarun oma 2-mäntäinen on ns pikkujarruille takana, jolloin se jäähdytetty levy missä 170mm kengät menee bolt-on.

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1409
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: Rosteri jarrumännät

ViestiKirjoittaja mechanix » 05 Huhti 2018, 15:58

ST kirjoitti:
mechanix kirjoitti:Jos takana on 1-mäntäset joutuu 2-mäntäisiä varten laittamaan sovitteet. 2-mäntäiset taitaa olla kaikki 190mm käsijarrulla ja yleensä pitää hommata taakse isommat levyt jonka myötä toi käsijarrukokokin kasvaa. Jossain paikoissa myydään 170mm käsijarrua paksummalla pinnalla jotta toimii 190mm omaavan levyn kanssa. Brembon ja subarun omat 2-mäntäset takasatulat menee käsittääkseni samoihin kiinnityksiin, edessä ainakin kultaset brembot menee suoraan 4/2-mäntästen tilalle.

Subarun oma 2-mäntäinen on ns pikkujarruille takana, jolloin se jäähdytetty levy missä 170mm kengät menee bolt-on.
Aina ei kaikkea voi muistaa. Kaverille kun vaihdettiin dccd perineen ja napoineen niin jotenkin jäi mielikuva et takalevy ois ollu jäähdyttämätön ja siihen piti soveltaa uudemman impun levy kun navassa se käsijarrukin vaihtu isompaan. Mut eihän näin vanhana muisti enää oo parhaassa terässä joten en mene vannomaan :mrgreen:
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa