HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Outback H6 2007 jarrupäivitys

Jouset, iskunvaimentimet, jarrut, renkaat, vanteet jne.
JJVilzu
Viestit: 3
Liittynyt: 18 Marras 2015, 10:24
Paikkakunta: Kirkkonummi

Outback H6 2007 jarrupäivitys

ViestiKirjoittaja JJVilzu » 19 Huhti 2018, 21:55

Kiinnostaisi parantaa muuten hyvän auton umpihuonoja jarruja. Minulla on siis Outback H6 2007 kakkosautona ja se on todella nautinnollinen ajopeli, paitsi ne jarrut. Ne ovat olleet uutena huonot, nyt ne ovat surkeat. Minulla olisi aika vaihtaa eteen levyt ja palat, joten haluaisinpa samalla hieman paremmat jarrut. Mitään ihmeellistä en tarvitse, vain nykyaikaisen tehokkaat jarrut. Autossa on 293mm levyt ja 137x57,5mm palat ja kaksisylinterinen satula. Tarkoitus olisi päästä helpolla ja kohtuullisella kustannuksella. Samaa autoa on ollut 316mm levyillä ja luonnollisesti kai isommilla paloilla (en ymmärrä, miten malliston tehokkaimmassa ei ole niitä parhaita jarruja jo alunperin, ihan pelleilyä Subarulta). Toki 4 sylinteriset satulat kiinnostaisivat, mutta se lisää hintaa ja työn määrää (lähinnä jarrunesteen kanssa pulaamisen osalta) merkittävästi. Varmaan joku WRX:n satula menisi suoraan tuohon? Mutta onko järkeä ja hyötyä tuohon ryhtyä?

Nyt kun olen ihan noviisi (juu, olen minä autoihini vaihdellut kaikenlaista ajan saatossa, mutta Subaruissa on niin vähän tarvinnut tehdä mitään, etten tunne niitä kovin hyvin), niin löytyykö suoraan Subarun suurempia jarruosia, jotka voin vain heittää tilalle tuohon ja jatkaa matkaa? Vai vaatiiko jotain muuta ihmettelyä? Jarrusatulanpidin täytyy mahdollisesti vaihtaa suurempaan myös levyn myötä, mitäpä muuta? Mistä Näitä järeämpien subujen osia saisi järkevästi, jostain Englannista olen tilaillut vähän jotain osia, kun täältä näihin vähänkin tehokkaampiin malleihin ei tahdo saada kuin marmorilta ja hinnat ja toimitusajat ovat sitten aivan järjettömiä. Kun tietäisi palikat, osaan kyllä ulkomailta sitten tilata, mutta mistäs selvitän tarvittavat osanumerot?

Vanteiden kanssa ei ole ongelma, mulla on sen kokoiset vanteet, että isommatkin levyt ja satulat mahtuu kyllä. Tosin ei ne ole kuin 17", mutta niissä on tilaa kyllä, koska samaa vannetta on mm. niissä dieseleissäkin, joissa on 316mm levyt.

Kiitos kaikille viitseliäille!
Outback H6 2007
Outback 2.0D IE 2013

JJVilzu
Viestit: 3
Liittynyt: 18 Marras 2015, 10:24
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Outback H6 2007 jarrupäivitys

ViestiKirjoittaja JJVilzu » 22 Huhti 2018, 19:05

Ymmärsin ulkolaisista sivuista, ettei isommat levyt mahdu. Tuohon on vaihdettu Legacy GT:n jarruja, mutta se vaatii sitten kaikki osat, satulan, sen pitimen, levyn ja palat. Näin homma onnistuu helposti, mutta hinta muodostuu aika rajuksi. Ei kannattane.

Mitä olette mieltä sitten esim. Brembon reijitettyjen levyjen hankkimisesta, onko niillä miotään vaikutusta jarrutustehoon? Olen ymmärtänyt, ettei juuri ole. Tilailen varmaan Saksasta Brembon levyt ja palat tuohon alkuperäiseen kokoon, onpahan sitten laatu ainakin suhteellisen hyvä, tuskin nyt alkuperäisiä huonompikaan. Hinta on kuitenkin pieni murto-osa alkuperäisosista Suomessa.
Outback H6 2007
Outback 2.0D IE 2013

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1409
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: Outback H6 2007 jarrupäivitys

ViestiKirjoittaja mechanix » 22 Huhti 2018, 19:39

Kai tuohon noilla levyillä ne Subarun pikku nelimäntäset menee eteen sen ku laittaa paikoilleen, silloin jää myös ne satulan kiinnityskehikot pois. Kaikki etujarrut pitäisi käydä suoraan napaan, kunhan on vain satuloihin kuuluvat osat mukana, eli se kehikko mihin satulat kiinnitetään + mahdolliset levyt ja palat sen mukaan.
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.

JJVilzu
Viestit: 3
Liittynyt: 18 Marras 2015, 10:24
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Outback H6 2007 jarrupäivitys

ViestiKirjoittaja JJVilzu » 09 Touko 2018, 08:25

Päädyin siihen, että uusin ensin edestä kaikki kuluvat osat ja kunnostan sylinterit uusilla männillä ja tiivisteillä edestä ja seuraavassa vaiheessa teen saman taakse. Osat ovat niin halpoja, että tämä kannattaa kokeilla. Jos mutos ei ole riittävä, harkitsen sitten 4 mäntäisiä satuloita eteen.
Outback H6 2007
Outback 2.0D IE 2013


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa