Tervehdys,
Tässä hiljattain koitin muutoskatsastaa 99 GT Imppua isoimmalle tehoille (160 kW -> 189 kW). Nythän pitäs verrata seuraavaan "tehoportaaseen" mallisarjasta. Tietenkään en älynnyt tähän varautua, eikä tästä mitään puhetta ollut katsastusinssin kanssa kun ennakkoon joskus kyselin. Kuulemma ois riittäny tehonmittauslappu jossa tehonnousu max 20%. Ymmärtääkseni vertailukäytäntö on kumminkin juuri Trafin määräysten mukainen, joten itku ei auta.
Muuta vaihtoehtoa ei taida olla kuin verrata johonkin JDM Imprezaan (208 kW). Mitenhän erilaiset mahtanee ollu jarrut & alusta mallien välillä? Jostain olen kuullut että GC8 korilla ei vielä olisi suuria eroja euroopan ja domestic mallien välillä. Maahantuojaan jo olen ollut yhteydessä ja kuulemma mitään asiakirjoja ei ole saatavilla kuin maksimissaan 160 kW peleistä, koska sitä tehokkaampia ei ole tuotu maahan. Voiskohan tuolla perusteella jotenkin välttyä vertailulta seuraavaan teholuokkaan...
Suoraan sanoen v****taa, että kuvittelinkaan tämän onnistuvan ilman suurempia ongelmia. Tai no onnistuhan tuo turbo 87 Leonelle kun se tais jo ollakin mallinsarjan tehokkain. Helpottas tässä vaiheessa kumminkin tietää, että onko kyseessä minkä luokan investointi.
Pöljänä menin tietenkin ottamaan vielä määräaikaiskatsastuksen samalla, ja se pomppas ainoastaan tosta muutokskatsastuksen läpimenemättömyydestä.
En kyllä tosin tiedä oisko jäljellä oleva 4kk leima menetetty ilman määräaikaiskatsastusta.
-Timo