HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

jarrusatula wrx

Jouset, iskunvaimentimet, jarrut, renkaat, vanteet jne.
Juspa-
Viestit: 10
Liittynyt: 05 Kesä 2015, 10:48
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

jarrusatula wrx

ViestiKirjoittaja Juspa- » 16 Marras 2018, 18:23

mikä mahtaa olla vikana jarrusatuloissa wrx normi jarrusatulat(etu 40mm taka 38mm) männillä.
purettu osiin ruosteet ja paskat poistettu. uudet tiivisteet laitettu ja männät menee silti ihan jumiin. Käsi pelillä ei tunnu liikkuvan mihinkään.
mielästäni ne pitäis liikku kohtuu kevyesti. onko vastaavaa vikaa ollu muilla?

Puskapeke
Viestit: 188
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 17:58

Re: jarrusatula wrx

ViestiKirjoittaja Puskapeke » 17 Marras 2018, 11:52

Onko satulat jo autossa paikallaan?
Jos on niin jarruletku hajonnut, kudokset sisältä tukkii nesteen kulun takaisin säiliöön päin.

Ja uudet tiivisteet on yleensä jäykistää männän liikettä. Yleensä eivät ole ihan käsipelillä männät liikkuneet mutta jos pienillä pakukaija pihdeillä mäntä liikkuu niin ovat kyllä kunnossa.

Avatar
Matway
Jäsen
Viestit: 713
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 08:35
Paikkakunta: Loppi

Re: jarrusatula wrx

ViestiKirjoittaja Matway » 17 Marras 2018, 21:37

Oliko männät ruosteessa? Varaudu siihen että teet saman remontin vuoden päästä uudelleen.
Mulla oli takasatuloissa toisessa mäntä ruosteessa ja vaikka kuinka hinkkas ja putsas niin enintään vuoden päästä uudelleen jumissa.
Toinen juttu on noi tiivisteet, jos on vanhat ja turvonneet niin ei auta kuin vaihtaa uudet kumit. Korostuu vielä jos on kelluvat satulat ja käytetty liukutapeissa väärää rasvaa.
Ite hommasin Briteistä rosterimännät taakse ja uuden tiivistesarjan.
Poljintuntuma muuttui täysin.

Lähetetty minun TA-1053 laitteesta Tapatalkilla
Impreza WRX STI Type-RA MY00
Ex- Impreza TD Exclusive MY09
Ex- Impreza TD Sport MY09

Juspa-
Viestit: 10
Liittynyt: 05 Kesä 2015, 10:48
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Re: jarrusatula wrx

ViestiKirjoittaja Juspa- » 18 Marras 2018, 10:57

Jonkin verran oli ruostetta takasatulan männissä. Jarrusatulat on pöydällä levillään. Oli melko kovan työn takana saaha männät uudestaan paikoilleen ei taida olla normaalia? Pitää varmaan alkaa katteleen uusia mäntiä?.

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1409
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: jarrusatula wrx

ViestiKirjoittaja mechanix » 18 Marras 2018, 11:58

Monesti sinne o-renkaan uraan tulee ruostetta jne. kakkaa niin se puristaa mäntää. Pitäis kyllä mennä käsin painamalla pohjaan.
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.

Avatar
Matway
Jäsen
Viestit: 713
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 08:35
Paikkakunta: Loppi

Re: jarrusatula wrx

ViestiKirjoittaja Matway » 18 Marras 2018, 20:58

Juu ja tiivisteestä ylös/ulospäin tulee usein ruostetta. Hienolla santapaperilla kannattaa hioa ne sylinterit puhtaiks.
Pitäis kyllä mennä männät paikoilleen ihan sormivoimin.
Tuliko muuten tiivisteiden mukana punaista ja pinkkiä vaseliinia?
Orkkis tiivistesarjassa oli ainakin.

Lähetetty minun TA-1053 laitteesta Tapatalkilla
Impreza WRX STI Type-RA MY00
Ex- Impreza TD Exclusive MY09
Ex- Impreza TD Sport MY09

Juspa-
Viestit: 10
Liittynyt: 05 Kesä 2015, 10:48
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Re: jarrusatula wrx

ViestiKirjoittaja Juspa- » 19 Marras 2018, 19:24

Ei ollu minkäänlaista erikois rasvaa mukana. Normi vaseliinia laitoin. Olikohan virhe?. Etujarrun männät kyllä meni hyvin paikoilleen takajarrujen kans vastustaa.

Avatar
Matway
Jäsen
Viestit: 713
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 08:35
Paikkakunta: Loppi

Re: jarrusatula wrx

ViestiKirjoittaja Matway » 20 Marras 2018, 14:48

Ei kannata laittaa mitä tahansa rasvaa jarrutiivisteihin, kumit turpoo ja sit ei auta kuin ostaa uudet.
Mulla toisessa liukutapissa on sellainen kumiholkki, väärällä rasvauksella se oli turvonnut halkaisijaan lähes millin lisää paksuutta.
Kumma kun jarru jäi laahaamaan aina...[emoji16]

Lähetetty minun TA-1053 laitteesta Tapatalkilla
Impreza WRX STI Type-RA MY00
Ex- Impreza TD Exclusive MY09
Ex- Impreza TD Sport MY09

Avatar
HegeHege
Jäsen
Viestit: 316
Liittynyt: 04 Helmi 2015, 06:30

Re: jarrusatula wrx

ViestiKirjoittaja HegeHege » 25 Marras 2018, 13:47

Juu ei todellakaan mitään vaseliineja jarrukumeihin. Ihan vaikka jarrunestettä liukasteeksi, jos ei muuta ole käsillä. Silikonirasvaa olen itse käytellyt vuosikausia liukutappeihin ja jarrusylintereihin. Useinhan noissa korjaussarjoissa tulee mukana omat rasvat.
Forester 2.0 MY06 2 kpl


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa