HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Forester XT 2,5 AWD:n jarrujen testaaminen 4-vetodynamometrillä.

Jouset, iskunvaimentimet, jarrut, renkaat, vanteet jne.
eeko
Viestit: 5
Liittynyt: 01 Heinä 2016, 21:15

Forester XT 2,5 AWD:n jarrujen testaaminen 4-vetodynamometrillä.

ViestiKirjoittaja eeko » 16 Syys 2019, 21:28

Miten onnistuu jarrujen testaaminen 4-vetoiselle autolle suunnitellulla jarrudynamometrillä.Testaus suoritetaan akselisto kerrallaan rullilla,jotka pyörittävät pyöriä eri suuntaan.Jos pyörien välillä ei ole tasauspyörästön lukkoa,niin ei liene mitään ongemaa.
Mutta kuinka käyttäytyy takajarruja testattaessa viskolukko ,kun pyöriä pyöritetään erisuuntiin ja välittyykö voima kardaanin kautta keskuslukolle.
Onko kenelläkään kokemusta moisesta testaamisesta?

jaalto65
Viestit: 244
Liittynyt: 02 Joulu 2017, 16:26

Re: Forester XT 2,5 AWD:n jarrujen testaaminen 4-vetodynamometrillä.

ViestiKirjoittaja jaalto65 » 16 Syys 2019, 22:23

En tiedä löytyykö tuolta vastausta kysymykseesi, mutta aihetta sivuavia tuumintoja nyt kuitenkin:
http://www.subaruclubfinland.net/keskustelu/viewtopic.php?f=10&t=6614
ex Legacy stw 2.0TD -08
XV 1.6 puuropata -16

Reetuhai2
Jäsen
Viestit: 1090
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Vihti

Re: Forester XT 2,5 AWD:n jarrujen testaaminen 4-vetodynamometrillä.

ViestiKirjoittaja Reetuhai2 » 16 Syys 2019, 23:16

Yksinkertanen vastaus, ei onnistu. Kysy ennen leimaa katsurilta ajetaanko ulkona vai vaihetaanko konttoria. Ja jos välttämättä haluut sen rullille ajaa/ajattaa, ni varaa ihmeessä tukku seteleitä varmuuden vuoks. Senki voi kuvitella, jos viskon tehtävä on vähentää pyörien pyörimiseroo, ni mahtaakohan se paljonki tykätä ku pyöritetään pyöriä eri suuntiin? Jotku kyllä sanoo että subarun voi hyvin ajaa dynolle, ikinä en oo ite ajanu, enkä oo antanu katsureitten ajaa, eikä ikinä ongelmaa asiasta oo tullu.


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa