Sivu 1/1

-07 Foresterin rutina takana.

Lähetetty: 15 Loka 2019, 16:11
Kirjoittaja THU
Noniin, lisää ominaisuuksia alkanut paljastumaan autosta.

Takaa kuuluu rutiseva ääni käännyttäessä oikealle, ja yleensä vain jos vauhtia on enempi. Esimerkiksi moottoritieltä poistuttaessa rampista, joka kaartaa oikealle, vähän alamäkeen. Paikallaan pyöritellessä ei kuulu mitään, ei myöskään töyssyihin ajaessa... Sievästi jos ajelee ja hidastaa mutkaan, ääntä ei kuulu.

Vaihdoin koiranluut ja kumit vakaajaan taakse, mutta ei vaikutusta. Renkaasta en klappia löytänyt äkkiseltään kun pihalla koitin nytkytellä...

Onko kellään ollut samaa vaivaa? Ei oikeen täsmätietoa löytynyt haulla eikä googlettamalla...

Re: -07 Foresterin rutina takana.

Lähetetty: 15 Loka 2019, 17:23
Kirjoittaja teehoo
Jos on xenon valoilla voi korkeudensäätö tanko narista. Itsellä oli tangosta palloniven jumissa/kuiva vaati herkistelyä.

Re: -07 Foresterin rutina takana.

Lähetetty: 15 Loka 2019, 17:42
Kirjoittaja jaalto65
teehoo kirjoitti:Jos on xenon valoilla voi korkeudensäätö tanko narista. Itsellä oli tangosta palloniven jumissa/kuiva vaati herkistelyä.


Jotenkin kovin vaikea uskoa, että siitä hennosta pikku vivusta voisi kuulua hyvien ramppivauhtien aikana riittävää meteliä. Vastaavan vivuston Legaan vaihtaneena (sekä eteen että taakse) veikkaan että ainut kuulokynnyksen ylittävä ääni mitä vivusto voi päästää, on 'naps' kun se pettää.

Pyörän laakeri? Vaan sen pitäisi sitten kuulua kyllä tavallisella tiellä kaarrellassakin, paitsi jos ei vielä ole niin romuna. Ja kuulematta tuota rutinaa en tietysti voi liputtaa täysillä laakerin puolesta, niitä kun on noita rutinoitakin erilaisia.

Re: -07 Foresterin rutina takana.

Lähetetty: 15 Loka 2019, 17:57
Kirjoittaja teehoo
Usko pois, kyllä kuului älytön rutina.

Re: -07 Foresterin rutina takana.

Lähetetty: 15 Loka 2019, 18:03
Kirjoittaja THU
Joo tuota ääntä on hankala kuvailla muulla kuin "rutinalla" :D
Itekki tuota laakeria epäilen, näyttää olevan vaan aika kivulias vaihtaa...

Sitten tietenkin on nuo iskarit, ne on alkuperäiset ja vähän on näyttäny vuotavan ja keränny semmosta hiekkaöljymähnää ympärilleen... Ja tukivarsien puslat yms. Ei huvittais nyt ihan koko autoa purkaa heti, kun on ensin siitä ittensä kipiäksi maksanu. :roll:

Re: -07 Foresterin rutina takana.

Lähetetty: 15 Loka 2019, 18:57
Kirjoittaja jaalto65
Jos ei ole perusteltua syytä että se olis voimansiirron vika, niin ajele seuraavaan katsastukseen, tai kunnes vika tulee "ulos".
EDIT kun jäi vaivaamaan: tietysti sillä edellytyksellä ettei ole se laakeri. Sehän kannattaa vaihtaa kiireen vilkkaa.

Re: -07 Foresterin rutina takana.

Lähetetty: 16 Loka 2019, 12:52
Kirjoittaja Sandman1
Näissä yleensä vaihtuu koko napa laakerin vuoksi. Tota ei kai saa edes varaosana, vaan se on koko napapaketti.

Re: -07 Foresterin rutina takana.

Lähetetty: 17 Loka 2019, 08:48
Kirjoittaja THU
Näyttäs olevan laakerisettejä autodocilla, halvimmat alle 30€/sarja. Ja youtubessa paljon videoita, missä otetaan napa irti tommosella hub puller työkalulla, ja laakerin poistamiseen ja asentamiseen näyttäs olevan kans oma vehkeensä...

Tarttee ensin rakennella nuo työkalut, ovat hyvän hintasia nimittäin...

Re: -07 Foresterin rutina takana.

Lähetetty: 17 Loka 2019, 16:38
Kirjoittaja ReiviFin
Sikäli kun foresterissa on samanlainen pulttinapa takana kuin outbackissa, niin onhan se nyt sata kertaa mukavampi ja helpompi vaihtaa kuin mikään prässiä tai ulosvetäjää vaativa laakerin p*****e. Itse maksan tuosta mukavuudesta mikä päivä tahansa sen satasen mitä skf tai fag veloittaa uudesta paketista ja hymyilen sen 30min mitä menee vaihtotyöhön (vaihtotyön ajallinen pituus voi vaihdella käytettyjen työkalujen ja ruosteen määrän mukaan). :headbang:

Re: -07 Foresterin rutina takana.

Lähetetty: 17 Loka 2019, 17:06
Kirjoittaja THU
Jaa se on semmonen, en oo kerinny kurkkimaan vielä kovin kummosesti. No sittehän sitä ei tartte miettiäkkään työkalujen tekemistä/ostamista. :D

Re: -07 Foresterin rutina takana.

Lähetetty: 17 Loka 2019, 19:56
Kirjoittaja ReiviFin
En ole toki ronkkinut kuin tuota outbackkia, mutta tuskimpa subaru nyt kovin montaa tyyliä käyttää :) . Eli ei sieltä tarvi ku satula ja levy ottaa pois edestä, sit ronkkia neljä pulttia irti navan takapuolelta. Jos oikein kivasti käy, niin napa ja käsijarruhimmeli/jarrukilpi ei ole yhtä puuta ruosteen vuoksi jolloin se asetelma liki tipahtaa pois paikoiltaa. Jos sattuu löytymään esim. liukuvasara, niin ei ole homma eikä mikään nypätä asetelma irti.

Re: -07 Foresterin rutina takana.

Lähetetty: 18 Loka 2019, 06:41
Kirjoittaja Subukka
ABS-anturi kannattaa muistaa irrottaa ensin, muuten sen muovinen kärki hajoaa napaa irrottaessa ja ei ole enää halpa remontti.