Ei osunut silmään erillsitä topiccia jossa keskustellaan Subarun kulmien säädöistä joten pistetään aihe pystyyn kun tällä hetkellä apuja vastaavaan kaivataan.
Tänään kävi -16 Levorg kulmien säädössä kun renkaat kulunu sisäreunoista mleko pahasti, en osaa sanoa onko kuinka kauan kuluttanut. Auton kun sain takaisin niin oli auraukset laitettu kuntoon mutta camber säätöihin ei oltu koskettu. Soittelin liikkeeseen ja kyselin asiasta, niitä ei kuulemma kyseisessä autossa pysty säätämään.
Noh tätä oli hieman vaikea uskoa, varsinki etu akselin osalta. Sitten soitto merkkihuoltoon joka vahvisti että edessä on säätömahdollisuus, toki pieni semmoinen, lisätarvikeena myytin merkkiliikkeessä uusia pultteja autoon jolla saa säätövaraa lisää (15,80 €). Ne tilattiin ja auto menee uudestaan Camberien säätöön parin viikon päästä.
Ne mitä sain Cambereihin nyt ekasta suuntauksesta oli seuraavat:
Etu Vasen: -0,6
Etu Oikee: -1,2
Erotus: -0,6 (Ohjearvo 0...-5)
'
Taka vasen: -1,8 (Ohjearvo -0,7...-2,2)
Taka oikee: -2,2 Ohjearvo -0,7...-2,2)
Erotus: -0,4 (Ohjearvo 0...-5)
Nuo etukulmat tulenee siis kohta kuntoon ja laitan sinne -0,5 molempiin. Takana turhan korkeat ja oikea puoli hipoo ohjearvon rajoja.
Se mikä nyt mietityttää on tuo perä, onko tosiaan noin kovat Camberit tehtaalta, osakko joku muu jolla Levorg sanoa? Vaikea uskoa kun rengas ottaa niin pahasti kulumaa sisäreunasta. Mitäköhän noille taka cambereille voisi tehdä kun ei säätöjä löydy? Löytyykö Levorgiin taikka ylipäätänsä Subaruihin jotain tarvike sarjaa joka mahdollistaa taka akselille camber säädön? Minulle riittäisi että saisin perän edes välille -1,0...-1,5.
Jos joku on laittanut perän camberit säädettäväks niin saa mielellään suositella osia antaa vinkkejä. Maltaita en halua autoon laittaa kun uus tilattu ja tämä menee kiertoon joskus keväällä kun uuden auton saan, mutta Subbe jää perheeseen niin haluaisi sen saada kuntoon silti.
Kiitos avusta jo näin etukäteen!