HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

-11 outbackiin kitkarenkaat

Jouset, iskunvaimentimet, jarrut, renkaat, vanteet jne.
out
Viestit: 189
Liittynyt: 22 Helmi 2015, 18:35

-11 outbackiin kitkarenkaat

ViestiKirjoittaja out » 10 Huhti 2015, 18:03

Moi. Oli alla hakkapeliitta 7,oli asvaltilla kamalat,veteli mihin sattuu ja todella herkät kallistuksille sekä tuulille. Nyt tarvis hommata vakaat ja riittävän jääpidon omaavat kitkat. Onko ehdotuksia ?

Avatar
JayL
Jäsen
Viestit: 233
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 09:19
Paikkakunta: RMK

Re: -11 outbackiin kitkarenkaat

ViestiKirjoittaja JayL » 10 Huhti 2015, 18:41

Continental ContiViking Contact 5 on ainakin Legacyyn sopivassa koossa (215/45/17) todella hyvä kitkarengas. Pitoa oli riittävästi, eivätkä urat, kallistukset tai tuuli vieneet autoa lainkaan.
STI MY05, Ioniq Plug-In MY18, Modus MY05 (ex: BH5 TT MY99, olympiavolkkari)
-------------------------------------------------------
Teen käännöstöitä EN --> FI, ota yhteyttä (YV)

Avatar
Mauri H
Viestit: 663
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:00
Paikkakunta: Salo

Re: -11 outbackiin kitkarenkaat

ViestiKirjoittaja Mauri H » 10 Huhti 2015, 19:06

Ostin Foreen syksyllä Michelin X-Ice XI3:set. H-nopeusluokkaa eli 210 km/h saa päästellä, ja sen huomaa rungosssa joka on kitkaksi jämäkkä. Olen ollut noihin todella tyytyväinen, pito tosi hyvä ja kuivalla talvirenkaaksi kiva ajaa. Voin suositella, valitsin ne ihan nopeusluokan perusteella kun inhoan löysää rengasta, ja nappiin osui.
BMW 330D xDrive
H-D:t Fat Bob ja XR1200

Aikanaan nautiskeltu:
Forester XT MY10
Outback TD MY10
Forester S-Turbo MY99
Legacy 200 MY92

Avatar
chinaski
Jäsen
Viestit: 387
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: PPM

Re: -11 outbackiin kitkarenkaat

ViestiKirjoittaja chinaski » 10 Huhti 2015, 19:37

Mauri H kirjoitti:Ostin Foreen syksyllä Michelin X-Ice XI3:set. H-nopeusluokkaa eli 210 km/h saa päästellä, ja sen huomaa rungosssa joka on kitkaksi jämäkkä. Olen ollut noihin todella tyytyväinen, pito tosi hyvä ja kuivalla talvirenkaaksi kiva ajaa. Voin suositella, valitsin ne ihan nopeusluokan perusteella kun inhoan löysää rengasta, ja nappiin osui.


Eikö nuo H nopeusluokan kitkat ole jo vuosikausia tuomittu rengastesteissä täysin Suomen talveen kelpaamattomiksi? Mulla on Lekassa 205/50R-17 Michelin X-Ice Xi2 XL T-nopeusluokan ja onhan ne löysät verrattuna edellisiin Continentalin H-nopeusluokan kitkoihin. Molemmilla olen pysynyt kaistaviivojen välissä. Suoraa vertailua en voi tehdä, koska Continentalit oli WRX:n alla. Mielikuva H-luokan renkaista jäi positiivinen.
MY08 Justy
MY10 Legacy GT
MY16 Levorg GT-S

Avatar
Mauri H
Viestit: 663
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:00
Paikkakunta: Salo

Re: -11 outbackiin kitkarenkaat

ViestiKirjoittaja Mauri H » 10 Huhti 2015, 20:17

chinaski kirjoitti:
Mauri H kirjoitti:Ostin Foreen syksyllä Michelin X-Ice XI3:set. H-nopeusluokkaa eli 210 km/h saa päästellä, ja sen huomaa rungosssa joka on kitkaksi jämäkkä. Olen ollut noihin todella tyytyväinen, pito tosi hyvä ja kuivalla talvirenkaaksi kiva ajaa. Voin suositella, valitsin ne ihan nopeusluokan perusteella kun inhoan löysää rengasta, ja nappiin osui.


Eikö nuo H nopeusluokan kitkat ole jo vuosikausia tuomittu rengastesteissä täysin Suomen talveen kelpaamattomiksi? Mulla on Lekassa 205/50R-17 Michelin X-Ice Xi2 XL T-nopeusluokan ja onhan ne löysät verrattuna edellisiin Continentalin H-nopeusluokan kitkoihin. Molemmilla olen pysynyt kaistaviivojen välissä. Suoraa vertailua en voi tehdä, koska Continentalit oli WRX:n alla. Mielikuva H-luokan renkaista jäi positiivinen.


Nää misukat oli TM:ssä kakkosena tai kolmosena, ja kehuttiin tasaista suoritusta ja eritoten kuivan kelin ominaisuuksia.

Niin nää on ihan aidot arktiset kitkat, ei mitkään keskieuroopan kitkat.
BMW 330D xDrive
H-D:t Fat Bob ja XR1200

Aikanaan nautiskeltu:
Forester XT MY10
Outback TD MY10
Forester S-Turbo MY99
Legacy 200 MY92

LegacyR
Viestit: 59
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 10:56

Re: -11 outbackiin kitkarenkaat

ViestiKirjoittaja LegacyR » 10 Huhti 2015, 23:16

Emäntä paineli koko talven Nexenin Winguard keski EU:n kitkoilla eikä mitään pahaa sanottavaa. Nuo pohjolan kitkat on ainakin mun makuun liian veteliä.
Subaru Legacy 3.0R STW MY04
Volkswagen 1300 MY73

Avatar
SixStars
Jäsen
Viestit: 970
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:57
Paikkakunta: Lahti

Re: -11 outbackiin kitkarenkaat

ViestiKirjoittaja SixStars » 10 Huhti 2015, 23:35

Tää on vähän kuultua enemmän ku kokemusta.. mutta: mitä parempi pito kitkoilla, sitä huonompi 'tuntuma' = pehmeämpi rengas / lamellit..

Ite oon aina ajanut nastoilla omilla ( myös kitkoilla työsuhdeautoissa tuhansia km nyt ainakin )..

Edesmennyt ex-pomonikin aina vannotti esittelyautojen talvirengastusta ennemmin ajo-ominaisuudet / tuntuma edellä vs. mukava hiljaisuus ( kun Subarua myytiin ) että siksi mahd. jäykät nastat alle.. vaikka automyyjistä ja muista pahaa puhutaan niin tuo mies ei ollut ihan tyhmä noissa(kaan) asioissa.. sillä oli asiakkaana mm. Sinuhen pomoa ja muita paikallisia p-aukisia.. hyvin Subarua silloin myytiin tuppukylässäkin suhteessa asukasmäärään vs. markkinaosuuteen ( olikohan v.2008 12 kpl STi pullukkaa myyty Suomessa ja niistä 2 tai 3 lähti meiltä :?: ).. aiemmin Fordilla juuri olleena kaikki autot oli kitkoilla, niin antoi kyllä mukavan hiljaisen kuvan autosta, vaikkei sinänsä hyviä ajo-ominaisuuksia korostanutkaan.. mutta nastoilla ne oliskin karkottanu asiakkaat :o
Best things in life are sideways

Outback 2.5 AT 2007
Legacy GT-B E-Tune MY00 rev. C ( BH5C5CT )
exät: Forester SG9 2.5XT manuaali '07, Legacy 2.0 STW:t '99 LX(genIII) + '03 GL(genIII) + '99 LX(genII)

Avatar
KK9
Jäsen
Viestit: 677
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 13:26
Paikkakunta: Salo

Re: -11 outbackiin kitkarenkaat

ViestiKirjoittaja KK9 » 11 Huhti 2015, 08:21

Itse ajelin tän talven Pirellin kitkoilla eikä mitään ongelmia ollut!
Legacy -12 2,5 CVT
Legacy -10 2,5 CVT (ex)
Outback -08 2.0TD (ex)

Avatar
Mauri H
Viestit: 663
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:00
Paikkakunta: Salo

Re: -11 outbackiin kitkarenkaat

ViestiKirjoittaja Mauri H » 11 Huhti 2015, 08:28

SixStars kirjoitti:Tää on vähän kuultua enemmän ku kokemusta.. mutta: mitä parempi pito kitkoilla, sitä huonompi 'tuntuma' = pehmeämpi rengas / lamellit..


No joo, kyllähän se pitävä lamelli on aika pehmeä, mutta jos lamelli on 1 cm pitkä ja profiilia renkaassa on vaikka 12,5 cm niin kyllä sen renkaan rungon jäykkyydellä on melkoinen merkitys. Eihän kitkat mitkään kesärenkaat ole tarkkuudeltaan, mutta kivempi niillä on kepittää kuivina talvina kuin nastoilla.
BMW 330D xDrive
H-D:t Fat Bob ja XR1200

Aikanaan nautiskeltu:
Forester XT MY10
Outback TD MY10
Forester S-Turbo MY99
Legacy 200 MY92

ikilika
Viestit: 233
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 20:04
Paikkakunta: Eurajoki

Re: -11 outbackiin kitkarenkaat

ViestiKirjoittaja ikilika » 16 Huhti 2015, 22:53

Tilasin virosta viimetalveksi nankang sv1 nordic kitkat legacyyn, ja pakko myöntää ennakkoluulojen jälkeen että en kalliimpiin enää siirry, on todella hyvät pidoltaan, hiljaset ja hyvät ajaa. Kulutuskestävyydestä nyt ei pysty mitään sanomaan. Koko on 225/45-17. :laughing7: Kesärenkaina on nuo mukamas hirveesti kehutut linglong greenmaxit koossa 225/40-18 ja en toisia enää osta, kovaääniset ja uraherkät vaikka painetta on 3bar...
Legacy sedan 2.0R -07

Rauhallinen Erkki
Viestit: 105
Liittynyt: 03 Helmi 2015, 23:20

Re: -11 outbackiin kitkarenkaat

ViestiKirjoittaja Rauhallinen Erkki » 18 Huhti 2015, 11:26

Mulla on OB:ssa Contin kitkat, puoltoista talvea ajetut. Vastaavat kuin alla näkyvässä linkissä. Ajattelin säästää nuo kolmanneksi rengassarjaksi, pakko täällä pohjoisessa, etenkin kun tulee syrjäteilläkin ajeltua, hommata nastat ensi talveksi.

https://www.youtube.com/watch?v=_Q_pQ7Q5uBs

Ja juuri tästä syystä. On se ihan hauska jäisissä liikenneympyröissä moikkailla takana ajavaa kuskin ikkunasta, mutta rajansa kaikella. :P
MY12 XV 2.0i S-CVT

ex.MY12 OB 2.5i CVT UA Ivory
ex. MY10 Legacy STW 2.5i CVT VA


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa