HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Subaru Forester -16 takalaakeri

Jouset, iskunvaimentimet, jarrut, renkaat, vanteet jne.
tkoskiniemi
Viestit: 13
Liittynyt: 27 Touko 2018, 10:38

Subaru Forester -16 takalaakeri

ViestiKirjoittaja tkoskiniemi » 10 Kesä 2022, 17:01

Heps,

Kuinka yleistä tai normaalia on, että -16 Forressa alkaa takalaakeri pitämään ääntä? Itse en ole kuullut mutta huoltomies sanoi, että uudella asfaltilla kuuluu pientä ääntä. Autolla kuitenkin ajettu 112 tkm ja muilla autoilla ei tätä näillä kilometreillä ole tullut vastaan. Tai sitten en vain ole kuullut :D

smacine
Jäsen
Viestit: 216
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 19:14

Re: Subaru Forester -16 takalaakeri

ViestiKirjoittaja smacine » 10 Kesä 2022, 20:37

Yleistä, ei ehkä noilla kilometreillä vielä mutta ei ole ensimmäinen eikä viimeinen. Tutun -14 outback sai just uuden takapyörän laakerin. Toki kilometrejä on mittarissa jo lähes 300tkm. Omassa -08 foressa meni 314tkm. vaihtoon. Itse en vielä kuullut mitään, mutta auton vein täristyksen vuoksi huoltoon. Täristykselle ei syytä löytynyt ja edelleen tärisyttää 50-60km/h nopeudella, ei aina mutta usein.. nyt 370tkm. mittarissa. Luultavasti kardaanin ristikkonivel..

Karim
Viestit: 47
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:37

Re: Subaru Forester -16 takalaakeri

ViestiKirjoittaja Karim » 04 Heinä 2022, 08:46

Minun XT Foresteriin (my13) vaihdettiin vuosi sitten takalaakeri, kilometrejä ~150tkm.
tkoskiniemi kirjoitti:Tai sitten en vain ole kuullut :D

Sama täällä en itsekään noteerannut ääntä. Oletin, että vähän "karkeammat" renkaat, jotka olin hiljattain hankkinut pitää normaalia isompaa ulinaa. Huollon yhteydessä sitten huoltomies sanoi, että takalaakeri pitää ääntä. Laakerin vaihdon jälkeen kyllä huomasi eron äänimaailmassa ja "karkeat" renkaat ovat tosi hiljaiset :D
Subaru Forester XT CVT (MY13)

Avatar
ximmo
Viestit: 535
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 23:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Subaru Forester -16 takalaakeri

ViestiKirjoittaja ximmo » 08 Heinä 2022, 13:48

STi Impreza MY08 sai takalaakerit ajomäärällä 180 tkm ja huoltoukkeli sanoi, ettei ole eka Subaru samoilla kilsoilla, johon vaihtavat. Ääntämisestä huomasi, ei mistään muusta. Meluava laakeri ei edes antanut minkäänlaista väljyyttä ilmi, kun nosturilla yritti tutkia. Vaihdoin samalla molemmat. Hiljaista oli ajo laakerien osalta sen jälkeen.
Herrasmiesautoilija.
my09 Forester TD (faijalla)
M135i xDrive
ex: my08 Impreza WRX STi "pullukka"
ex: my05 Impreza WRX

JPT
Viestit: 6
Liittynyt: 15 Helmi 2015, 22:39

Re: Subaru Forester -16 takalaakeri

ViestiKirjoittaja JPT » 21 Syys 2022, 08:10

Moi

Vm -13 Foresterissa meni takalaakerit vaihtoon 150 tkm kohdalla. Huollossa totesivat, itse en ollut mitään huomannut.

Jyri
Forester 2.0 XS CVT 2013 SJ


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa