HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Legacy V etujouset

Jouset, iskunvaimentimet, jarrut, renkaat, vanteet jne.
faillite
Viestit: 193
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 23:55
Paikkakunta: Helsinki

Legacy V etujouset

ViestiKirjoittaja faillite » 28 Syys 2023, 19:12

Teki mieli kertoa kokemus etujousien vaihdosta tai oikeastaan siitä, miten se vaikutti, jos jollekin voisi olla vinkkiä jatkossa. Eikä täällä ole liian paljon viestejä nykyään :)

2010 diesel Legacyyn (farmari) vaihdettiin uudet etujouset, koska toinen jousi oli poikki. Alle laitettiin lesjöforsin kiemurat. ne olivat 100 euroa halvemmat kuin Subarun. Autolla on ajettu reilut 250000. Vaimentajia ei vaihdettu, sillä ne eivät olleet vuotaneet. Edes yläpään laakereita ei tarvinnut vaihtaa. Vaimentajat "koeponnistettiin" autobahnilla viime kesänä; etupää pysyi tiessä todella isoissa heitoissa 190 vauhdissa kuin punkki koiran niskassa eli vaimentaja on täydessä iskussa. (offtopic huomautus, vesipumppu on hiukan alimitoitettu Saksanmaalle, pitkä jyrkkä ylämäki 140 vauhtia kaasu pohjassa vaatii 5. vaihteen ettei lämmöt nouse liikaa. Systeemi on kyllä kunnossa.) Renkaat ovat Nokia blue 205/65 16. Lisähuomautuksena voi sanoa, takapää on paljon jäykempi kuin alkuperäisenä, jäykät takajouset ja Bilstein vaimentaja.

Lopputulema: auto on parempi ajaa kuin ikinä lähes 10 vuoden aika. Etujouset ovat selkeästi jäykemmät. Auto kääntyy ramppiin nopeammin. . Mutta: karkea asfaltti aiheuttaa korkeataajuuksista värinää rattiin ja kuljettajan eturauhaseen suomeksi sanottuna, aikaisemmin ratti oli täysin värinätön ja penkki niin mukava kuin subarun penkki nyt voi olla :D . 50 km jälkeen ärsyttää suoraan sanoen mutta ehkä tähän tottuu. Jos olisin tiennyt, olisin ehkä maksanut vähän lisää ja hankkinut alkuperäiset. Tällainen näkemys...
Legacy 2010 stw diesel

Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa

cron