kjg kirjoitti:Miten on Subarussa valojen ohjaus toteutettu? Onko tavallinen plus-ohjattu, jolloin voisi käyttää valmista relejohtosarjaa (LL)?
Kyseessä vastaava Forester '16.
TNR kirjoitti:Kiitos vinkistä! Konehuoneen rasiasta löytyi 15A sulake pitkille ja nappasin siitä herätteen tuolla linkkaamallasi motonetin haarottimella. Piuhan vedin sulakerasiasta ulos tuosta rasian vasemmassa alakulmassa olevasta läpiviennistä. Alkuperäiset sähköteipit piti poistaa, jotta läpiviennin muovikauluksen ylemmän puolikkaan sai nostettua paikoiltaan ja herätepiuhan vietyä siitä läpi. Toimii kuin junan vessa. Ohessa vielä kuva kytkennästä jos siitä vaikka olisi hyötyä jollekin muulle lisävaloja uudemman Foresterin keulalle ruuvailevalle.
jaalto65 kirjoitti:TNR kirjoitti:Kiitos vinkistä! Konehuoneen rasiasta löytyi 15A sulake pitkille ja nappasin siitä herätteen tuolla linkkaamallasi motonetin haarottimella. Piuhan vedin sulakerasiasta ulos tuosta rasian vasemmassa alakulmassa olevasta läpiviennistä. Alkuperäiset sähköteipit piti poistaa, jotta läpiviennin muovikauluksen ylemmän puolikkaan sai nostettua paikoiltaan ja herätepiuhan vietyä siitä läpi. Toimii kuin junan vessa. Ohessa vielä kuva kytkennästä jos siitä vaikka olisi hyötyä jollekin muulle lisävaloja uudemman Foresterin keulalle ruuvailevalle.
Ylläolevaan viitaten, osaisko joku antaa osviittaa? Nuo kaksi 15 A sulaketta, joilta (siis vain yhdeltä) havittelin lisäpitkien ohjausta, näyttäisivät olevankin myös lyhyille valoille... Siis jos jommankumman ottaa pois, niin saman puolen molemmat valot on pimeinä. Miten niitä voi käyttää lisäpitkien herätteenä?
Toinen vaihtoehto kai on ryöstöretki pitkän halogeenin kantaan tuleville johdoille, ja kaiketi vielä niin että vie sieltä releelle herätepuolelle sekä maan että plussan?
KK9 kirjoitti:Itse laitoin aikanaan -08 OBssa lisävalojen piuhat suoraan halogeeni pitkien liittimiin! Eli omat ns lisurit pois käytöstä. Tuossahan on bixenonit vakiona. Näin ei tarvinnut erillisiä sulakkeita eikä releitä.
jaalto65 kirjoitti:KK9 kirjoitti:Itse laitoin aikanaan -08 OBssa lisävalojen piuhat suoraan halogeeni pitkien liittimiin! Eli omat ns lisurit pois käytöstä. Tuossahan on bixenonit vakiona. Näin ei tarvinnut erillisiä sulakkeita eikä releitä.
Helppoudessaan houkutteleva vaihtoehto, mutta koska enempi parempi, niin jättäisin nuo halogeenitkin hehkumaan. Ei nyt vaan aukee mulle tuo sulakekuvio... Missä ihmeessä on noiden halogeenien sulake, vai onko ne vaan kylmästi samalla sulakkeella kuin xenonit?
Nyt olis hyvät neuvot kalliit, ja mitä simppelimpi tehdä sen parempi. Kokemusta on yhdestä lisäpitkäsetistä, jonka tein vaan ottamalla herätteen likeltä pitkien kantaa. Vaan se oli plussaohjattu auto se.
jaalto65 kirjoitti:KK9 kirjoitti:Itse laitoin aikanaan -08 OBssa lisävalojen piuhat suoraan halogeeni pitkien liittimiin! Eli omat ns lisurit pois käytöstä. Tuossahan on bixenonit vakiona. Näin ei tarvinnut erillisiä sulakkeita eikä releitä.
Helppoudessaan houkutteleva vaihtoehto, mutta koska enempi parempi, niin jättäisin nuo halogeenitkin hehkumaan. Ei nyt vaan aukee mulle tuo sulakekuvio... Missä ihmeessä on noiden halogeenien sulake, vai onko ne vaan kylmästi samalla sulakkeella kuin xenonit?
Nyt olis hyvät neuvot kalliit, ja mitä simppelimpi tehdä sen parempi. Kokemusta on yhdestä lisäpitkäsetistä, jonka tein vaan ottamalla herätteen likeltä pitkien kantaa. Vaan se oli plussaohjattu auto se.
jaalto65 kirjoitti:Eipä tullut enää sen enempää tongittua. Haaroitin halogeenilta vähän asiallisemmin menetelmin, vieläpä releen herätepuolen molemmille navoille.
KK9 kirjoitti:Itse laitoin tällaisen http://www.motonet.fi/fi/tuote/481772/S ... ulakkeille pitkän sulakkeen paikalle! Paikka kahdelle sulakkeelle ja lähtee johto, jonka saa liitettyä releen ohjaus pinniin! Ei tarvinnut ryöstäjää käyttää ja ainakin 2010 Legassa kyseinen pitkän Sulake oli konehuoneen rasiassa! Uudemmissa ja varsinkaan Foressa sitten tiedä!
itaplok kirjoitti:KK9 kirjoitti:Itse laitoin tällaisen http://www.motonet.fi/fi/tuote/481772/S ... ulakkeille pitkän sulakkeen paikalle! Paikka kahdelle sulakkeelle ja lähtee johto, jonka saa liitettyä releen ohjaus pinniin! Ei tarvinnut ryöstäjää käyttää ja ainakin 2010 Legassa kyseinen pitkän Sulake oli konehuoneen rasiassa! Uudemmissa ja varsinkaan Foressa sitten tiedä!
Vähän hölmö kysymys, mutta meneekö siis tälla tapaa itse lisävalosarjan kytkentä sitten "normaalisti", välittämättä ajatusta "maaohjauksesta"? Eli miinukset voi vetää suoraan maihin?
KK9 kirjoitti:itaplok kirjoitti:KK9 kirjoitti:Itse laitoin tällaisen http://www.motonet.fi/fi/tuote/481772/S ... ulakkeille pitkän sulakkeen paikalle! Paikka kahdelle sulakkeelle ja lähtee johto, jonka saa liitettyä releen ohjaus pinniin! Ei tarvinnut ryöstäjää käyttää ja ainakin 2010 Legassa kyseinen pitkän Sulake oli konehuoneen rasiassa! Uudemmissa ja varsinkaan Foressa sitten tiedä!
Vähän hölmö kysymys, mutta meneekö siis tälla tapaa itse lisävalosarjan kytkentä sitten "normaalisti", välittämättä ajatusta "maaohjauksesta"? Eli miinukset voi vetää suoraan maihin?
Legassa ainakin 2010 alkaen +ohjaus ja toimii näin ollen täysin. Foressa en sitten tiedä missä vaiheessa muuttuu +ohjaukseen.
itaplok kirjoitti:KK9 kirjoitti:KK9 kirjoitti:Itse laitoin tällaisen http://www.motonet.fi/fi/tuote/481772/S ... ulakkeille pitkän sulakkeen paikalle! Paikka kahdelle sulakkeelle ja lähtee johto, jonka saa liitettyä releen ohjaus pinniin! Ei tarvinnut ryöstäjää käyttää ja ainakin 2010 Legassa kyseinen pitkän Sulake oli konehuoneen rasiassa! Uudemmissa ja varsinkaan Foressa sitten tiedä!
Legassa ainakin 2010 alkaen +ohjaus ja toimii näin ollen täysin. Foressa en sitten tiedä missä vaiheessa muuttuu +ohjaukseen.
Itsellä -12 Outback, joten luulisi olevan kuten Legassa.. huomenna pitää kokeilla. Ehkä ensin pitää mitata yleismittarilla.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa