sytytys pätkii tulppien vaihdon jälkeen legacy 200:ssa

Ajovaloista ja ECU:n johdotuksista, sekä kaikkea siltä väliltä.
Elkku_
Viestit: 42
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 09:09
Paikkakunta: Rauma

sytytys pätkii tulppien vaihdon jälkeen legacy 200:ssa

ViestiKirjoittaja Elkku_ » 31 Tammi 2015, 10:04

Tervehdys! Hommasin syksyllä tollasen subaru legacy 200:n vm. -92 ja hyvin on pelannut kunnes tein pientä huoltoa. Eli vaihdoin öljyt ja sytytystulpat ja sen jälkeen rupes jostakin syystä kone pätkimään etenkin lämpimänä. Kuormitettaessa etenki huomaa hyvin että ampuu pakopukteen ja rötää kun ahtopaineet nousee. Ja rauhallisessa ajossakin tekee nykimistä. Tyhjäkäynnillä myös pätkäsee tietyin väliajoin. Tuli vaan mieleen että lyököhän siellä kipinä maihin kun tein sen virheen että laitoin vähän rasvaa tulpanhattujen kumitutteihin kun uusissa tulpissa oli posliiniosa sen verran paksumpi että ei meinannut mennä kuivanas hatut paikalleen. Nyt on vaihdettu vanhat tulapat takas ja putsattu tulpat, hatut ja kumitutit tenulla hyvin rasvasta ja edelleen oireilee käynti. Eli voiskohan syyllinen olla jokin tulpahatuista kun yritin niitä puoliväkisin runnoa ensin uusien tulppien päälle ilman rasvaa, niin jos ois siitä ottanu siipeen? Ilmamassamittarinkin jo vaihdoin varmuudeksi kun sitäki on tullut jo siinä tulppia vaihdettaessa kopeloitua sen verran että jos olis siitä ottanu siipees mut ei auttanu vikaan. Nyt jos jollain subaru-tietäjällä olis vastaavasta kokemusta ni olis kyllä apu ja neuvot tarpeen... tai jos jotain tulee ylipäätään mieleen mistä vois johtua tai mitä kannatais kokeilla ni sana on vapaa!
Legacy 200 -92
Mercedes-Benz 300 TDT W124 -91

Avatar
Razorlives
Viestit: 83
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:25
Paikkakunta: Vihti
Viesti:

Re: sytytys pätkii tulppien vaihdon jälkeen legacy 200:ssa

ViestiKirjoittaja Razorlives » 31 Tammi 2015, 12:00

Kaiketi katoit kärkivälit kaikista (myös uusista) tulpista, sillä suparut osaa oireilla jo 0.05mm heitosta... ja kato nyt että siinä puolan (tulpanhatun) sisällä on se hela ehjä, ja sopiva tulpalle.. Saattaa olla että se on hiukan väljä, joka kuullostaisi loogiselta näin alkuun...
-Subaru Legacy 200 Wagon -92-
-Subaru Legacy 200 Wagon -91-
-Subaru Forester SF -98-

Avatar
Tomcat
Jäsen
Viestit: 1407
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:34

Re: sytytys pätkii tulppien vaihdon jälkeen legacy 200:ssa

ViestiKirjoittaja Tomcat » 31 Tammi 2015, 16:34

Joo, kärkiväli about 0.7mm tai alkaa ongelmat.
_________________________________________
- WRX STi Type R MY99
- Mercedes Benz GLC 350e AMG line
- Mazda RX7 FD LS1 MY94

huva
Viestit: 39
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:58

Re: sytytys pätkii tulppien vaihdon jälkeen legacy 200:ssa

ViestiKirjoittaja huva » 01 Helmi 2015, 10:20

Ja jos puolat rupee olemaan valmiit niin väliksi suoraan 0.5mm.
WRX STi v5

Avatar
Razorlives
Viestit: 83
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:25
Paikkakunta: Vihti
Viesti:

Re: sytytys pätkii tulppien vaihdon jälkeen legacy 200:ssa

ViestiKirjoittaja Razorlives » 01 Helmi 2015, 10:28

huva kirjoitti:Ja jos puolat rupee olemaan valmiit niin väliksi suoraan 0.5mm.

Tätä en allekirjottaisi.. Puolan vaihto, kuullostaa luotettavammalta. :wtf:
-Subaru Legacy 200 Wagon -92-
-Subaru Legacy 200 Wagon -91-
-Subaru Forester SF -98-

huva
Viestit: 39
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:58

Re: sytytys pätkii tulppien vaihdon jälkeen legacy 200:ssa

ViestiKirjoittaja huva » 01 Helmi 2015, 10:37

Tottakai uus puola jos on tarjolla. Tuo 0.5 kärkiväli on elvytystä tyyliin konepelti kiinni ja äkkiä radalle. Entisessä impussa kesti n.puol vuotta tulpat tolla kärkivälillä
WRX STi v5

Elkku_
Viestit: 42
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 09:09
Paikkakunta: Rauma

Re: sytytys pätkii tulppien vaihdon jälkeen legacy 200:ssa

ViestiKirjoittaja Elkku_ » 01 Helmi 2015, 11:43

Juu itsekki epäilisin sitä puolaa. Joutusin meinaa toisen puolen puolia työntämään hieman väkivalloin kun oli kerta uusien tulppien posliinit nii paksuja ettei mennyt ilman rasvaa paikalleen. On kyllä edellinen omistaja vaihtanu kaikki uudet puolat ja ennen tulppien vaihto-operaatio ei ollu pätkimisestä tietoakaan. Ja mikäli olen oikein ymmärtänyt ni jos puolat on huonot niin rupee kyllä etenki suuremmilla ahtopaineilla enemmän pätkimään, joka viittais juuri siihen tässä tapauksessa. On aika kalliita vaa noi puolat mutta jos ostas yhden ja yks pytty kerrallas kokeilis uudella puolalla ku yks pytty siellä todennäkösesti pätkii. Motonetissä näytti maksavan 100€ mutta mahtaakohan olla huonolaatusia? Tällä hetkellä tais olla boschin puolat paikalla.
Legacy 200 -92
Mercedes-Benz 300 TDT W124 -91

Silent_alarm
Jäsen
Viestit: 207
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 06:27
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: sytytys pätkii tulppien vaihdon jälkeen legacy 200:ssa

ViestiKirjoittaja Silent_alarm » 01 Helmi 2015, 15:52

Englannista kaveri tilas uudet yks pulttiset OEM puolat ebayn kautta. Ootos oli pari viikkoa.
IG @behindthesteeringwheel
http://www.youtube.com/channel/UCEosqFAhQJnXxwxv6ZuHQZQ
-99 Subaru Impreza STi Type RA V-Limited
-86 Subaru Leone 1.8 4WD Turbo High Roof Wagon
-86 Subaru Leone 1.8 4WD Turbo High Roof Wagon

Avatar
Tomcat
Jäsen
Viestit: 1407
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:34

Re: sytytys pätkii tulppien vaihdon jälkeen legacy 200:ssa

ViestiKirjoittaja Tomcat » 01 Helmi 2015, 16:18

Kannattaa nyt ensiks katsoa ne kärkivälit ennen kuin alat edes miettimään niitä puolia, jos ne on jo kertaalleen vielä uusittu...
Ja ei kai noiden tulppien posliineissa nyt paksuuseroja voi olla, ainakaan mainittavaa, en ole ainakaan moiseen koskaan törmänny, ellei tulpat nyt ole mallia CCCP
_________________________________________
- WRX STi Type R MY99
- Mercedes Benz GLC 350e AMG line
- Mazda RX7 FD LS1 MY94

Elkku_
Viestit: 42
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 09:09
Paikkakunta: Rauma

Re: sytytys pätkii tulppien vaihdon jälkeen legacy 200:ssa

ViestiKirjoittaja Elkku_ » 01 Helmi 2015, 19:55

Tomcat kirjoitti:Kannattaa nyt ensiks katsoa ne kärkivälit ennen kuin alat edes miettimään niitä puolia, jos ne on jo kertaalleen vielä uusittu...
Ja ei kai noiden tulppien posliineissa nyt paksuuseroja voi olla, ainakaan mainittavaa, en ole ainakaan moiseen koskaan törmänny, ellei tulpat nyt ole mallia CCCP

Juu kyllä ne kattoisin mutta tällä hetkellä olen pohjosessa talvilomaa viettämässä että ei pääse nyt mittaamaan. Tilaan sen puolan nyt etukäteen ni kerkee tulemaan loman aikana perille. Ei tarvi sit odotella taas loman jälkee että saa mahdollisen viallisen puolan vaihdettua. Enkä usko että on niistä kärkiväleistä muutenkaan kiinni ku teki myöskin vanhoilla tulpilla ihan samaa ja nimenomaan tulppien vaihto-operaation jälkeen. Eli sitä ennen ei ollut ongelmia. Kyllä Boschin tulpat ovat posliiniosastaan hieman paksummat ja hiukan erilaisesti muotoiltu kun mitä NGK:n tulpat, mitkä ensin oli paikallas.
Silent_alarm kirjoitti:Englannista kaveri tilas uudet yks pulttiset OEM puolat ebayn kautta. Ootos oli pari viikkoa.
Oliskohan jollakulla heittää varaosanumeroa puolasta kun en sitä ite huomannu kattoa edellispäivänä ku oli vielä puola kädessä ni helpottais hakemista/tilaamista? Ite tilasin sen ilmamassamittarin kans ebayn kautta englannista. Tilasin sunnuntaina ja tuli seuraavana perjantaina ja hinta oli 262 € halvempi posteineen kuin paikallisesta varaosaliikkeessä.
Legacy 200 -92
Mercedes-Benz 300 TDT W124 -91

Elkku_
Viestit: 42
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 09:09
Paikkakunta: Rauma

Re: sytytys pätkii tulppien vaihdon jälkeen legacy 200:ssa

ViestiKirjoittaja Elkku_ » 01 Helmi 2015, 21:02

Edit: löysin jo varaosanumeron ebaystä.
Legacy 200 -92
Mercedes-Benz 300 TDT W124 -91

Silent_alarm
Jäsen
Viestit: 207
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 06:27
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: sytytys pätkii tulppien vaihdon jälkeen legacy 200:ssa

ViestiKirjoittaja Silent_alarm » 02 Helmi 2015, 06:14

Hei kato ne puolan johtojen kuoret. Tuppaavat kovettumaan ja sitten kun nitkuttelet ekaa kertaa kymmeneen vuoteen niitä johtoja ni ne halkeaa ja rupeaa sitten "vuotamaan". Ja oishan sitä mahdollisuus päivittää tuoreempaan toimitapaan.

http://forums.nasioc.com/forums/showthr ... ?t=1192028

https://www.dirtyolbc.co.nz/community/t ... rsion-mod/

Itse kallistuisin ensimmäiseen toimitapaan. Koska viina ja Project Okadan puolat.
IG @behindthesteeringwheel
http://www.youtube.com/channel/UCEosqFAhQJnXxwxv6ZuHQZQ
-99 Subaru Impreza STi Type RA V-Limited
-86 Subaru Leone 1.8 4WD Turbo High Roof Wagon
-86 Subaru Leone 1.8 4WD Turbo High Roof Wagon

Elkku_
Viestit: 42
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 09:09
Paikkakunta: Rauma

Re: sytytys pätkii tulppien vaihdon jälkeen legacy 200:ssa

ViestiKirjoittaja Elkku_ » 12 Helmi 2015, 00:32

Juu nyt olis sytytyspuolia vaihdettu parikin kappaletta, eikä vieläkään pelitä niin ku ennen. Eli ensin vaihdoin vaan yhen puolan ja pelas heti normiajossa paremmin. Mut sitte jos hiukanki rivakammin halus kiihdyttää ni alko rötääminen. No tilasin sitte toise puolan tänään ja laitoin sen ensiks toiseen pyttyyn. Sillä ei ollu paljon muutosta. Mutta sitte ku laitoin sen kolmanteen pyttyyn ni rupes pelaamaan taas entistä paremmin, mutta ei silti vieläkään ole entisensä. Kokeilin neljättäkin pyttyä ja tulos oli ihan samanlainen. Kun lämä tiskissä kiihdyttää niin n. 4000 rpm ja siitä ylöspäin pätkäsee välillä ja antaa myös fuel cuttia. Eli kiekkamittari menee nollaan ja veto loppuu hetkeksi tyystin. Todennäkösesti kipinän puutteesta johtuen tekee sitä. Kokeilin myöskin laittaa vanhan ilmamassamittarin paikalleen ja sen kanssa toimi paremmin. Vedätyksessä pysyy seos vähä laihempana kuin uudella mittarilla... en tiedä johtuuko jotenkin siitä. Ja jos säätää ahtopainetta pienemmälle niin toimii paremmin. Oikeastaan 0,9 barin jälkeen alkaa ongelmat.

Eli kertaukseksi kaikki alkoi siitä kun olin tulppia vaihtamassa ja varaosaliike myi boschin tulpat, jotka ovat posliiniosastaan 1 mm paksumpia, kuin NGK:n tulpat (vanhat tulpat), joka hankaloitti puolien paikalleen laittoa merkittävästi. Siitä johtuen joutusin antamaan ykkös- ja kakkospytyn puolille lievää painetta perään jotta menis paikalleen. Kolmos- ja nelospytyn puolat eivät saaneet väkivaltaa muistaakseni lainkaan, kun keksin laittaa kumitutit ennen puolaa paikalleen, joka ei myöskään ollut hyvä keino. Oli nimittäin kauheen työn ja tuskan takana saada ne pois tulpan päältä, kun olivat puolien työntäessä menneet liian syvälle. Eli asiasta tekee erikoisen se että kakkospytyn puolan vaihto ei auttanut mitään, joka on saanut väkivaltaa, toisin kuin kolmos- ja nelospytyn puolan vaihto auttoi, jotka taas eivät ole saaneet väkivaltaa. Edellisen omistajan mukaan puolat on vaihdettu, mutta siitä ei ole takeita että millon on vaihdettu. Ovatkohan sitte kolmos- ja nelospytyn puolat niin säseriä että ovat tulleet muuten vaan vanhuuttas tiensä päähän vai mistähän kyse? Kannataiskohan suosiolla vaan vaihtaa ne loputkin kaks puolaa vai vaan yhden vielä ja toivoa että se viiminen olis ehjä? Onko muilla vastaavia ongelmia ollu puolien kanssa? Rupee meinaan käymään vaan pikkusen lompakon päälle tämä "tulppien vaihto-operaatio" kun yhen puolan hinta on 160 € kyseisessä varaosaliikkeessä (toisen puolan sain onneksi vähän tingattua). + vielä se ilmamassamittari 104 € posteineen ja ne tulpat 59 €, jotka varaosaliike sentään suostui vaihtamaan ilmaseksi NGK:n tulppiin. Kaiken lisäks auton tarttis olla ajokunnossa lauantaina pitempää matkaa varten, joten jos tulee jotain järkevää mieleen ni saa antaa vinkkejä :thumbup:
Legacy 200 -92
Mercedes-Benz 300 TDT W124 -91

Avatar
Tomcat
Jäsen
Viestit: 1407
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:34

Re: sytytys pätkii tulppien vaihdon jälkeen legacy 200:ssa

ViestiKirjoittaja Tomcat » 12 Helmi 2015, 09:46

No katoitko ne kärkivälit??
_________________________________________
- WRX STi Type R MY99
- Mercedes Benz GLC 350e AMG line
- Mazda RX7 FD LS1 MY94

Elkku_
Viestit: 42
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 09:09
Paikkakunta: Rauma

Re: sytytys pätkii tulppien vaihdon jälkeen legacy 200:ssa

ViestiKirjoittaja Elkku_ » 12 Helmi 2015, 10:16

Juu olen kattonu. 0,7-0,8 mm nykysissäkin tulpissa, kuten myös aikasemmissa. Tilasin nyt loput kaks uutta puolaa vielä. Jo luulis sitte ainakin pelaavan. Varaosaliike lupas joustaa hinnasta, kun kerta ovat tietoisia myös tilanteesta.
Legacy 200 -92
Mercedes-Benz 300 TDT W124 -91

Avatar
Tomcat
Jäsen
Viestit: 1407
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:34

Re: sytytys pätkii tulppien vaihdon jälkeen legacy 200:ssa

ViestiKirjoittaja Tomcat » 12 Helmi 2015, 10:46

Eikös vanhemmissa Classiceissa ollut joku maadotus häikkä, liittyen aiheeseen?? Joku liitin tai???
Oireet vaikuttais ihan samalta! Mikillä oli ainakin joskus MY96 GT:ssä jotain tuollaista...
_________________________________________
- WRX STi Type R MY99
- Mercedes Benz GLC 350e AMG line
- Mazda RX7 FD LS1 MY94

Avatar
Razorlives
Viestit: 83
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:25
Paikkakunta: Vihti
Viesti:

Re: sytytys pätkii tulppien vaihdon jälkeen legacy 200:ssa

ViestiKirjoittaja Razorlives » 12 Helmi 2015, 16:56

Elkku_ kirjoitti:Juu olen kattonu. 0,7-0,8 mm nykysissäkin tulpissa, kuten myös aikasemmissa. Tilasin nyt loput kaks uutta puolaa vielä. Jo luulis sitte ainakin pelaavan. Varaosaliike lupas joustaa hinnasta, kun kerta ovat tietoisia myös tilanteesta.

0,7-0,8 on tod näk liikaa... Riippuu tuurista.. =) Mielummin 0,6 kuin 0,75. En mene varmaski vannomaan, että siinä vika...
-Subaru Legacy 200 Wagon -92-
-Subaru Legacy 200 Wagon -91-
-Subaru Forester SF -98-

Elkku_
Viestit: 42
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 09:09
Paikkakunta: Rauma

Re: sytytys pätkii tulppien vaihdon jälkeen legacy 200:ssa

ViestiKirjoittaja Elkku_ » 13 Helmi 2015, 00:53

Noniin kävikin sitte niin että paikallisen varaosaliikkeen tukkurilla ei ollut enää kyseisiä puolia saatavilla, joten hain Turun Motonetistä ainukaisen viimeisen puolan, mitä Suomen Motoneteissä näytti olevan jäljellä. Tämä oli siis kolmas uusi puola, jonka vaihdoin ja kyllähän se taas tuntui auttavan asiaan. Mutta ilmeisesti on viiminenki puola paskana kun ei ole silti ihan täysin puhdas käynti kuitenkaan vieläkään. Nyt toimii kaikin puolin muuten aika hyvin, paitsi kaasu pohjassa kiihdytettäessä keskikierroksilla pitää vielä pientä prätinää ja puutuu hieman normaaliin verrattuna, etenki korkeemmilla ahdoilla. Myös seokset ei pysy tasasena vaan seilaa hieman. Tasakaasulla seilaa siinä 14-15,5 parin sekunnin välein. Viittaa juurikin kipinän puuttumiseen aina jollakin satunnaisella työtahdilla. Mistähän noita puolia kannattas tiedustella? Ebaystäkin kyllä sais vähä halvemmalla, jos vaa malttas odottaa vähä kauemmin. Italiasta näyttäs saavan 82 € uuden, jos tilais... kuinkahan kauan lie mahtais italiasta kestää tulla perille. Uskaltaakohan lauantaina tehdä autolla sellanen reilun 500 km:n reissu, vaikka vähä vielä yks puola präkääkin? Voikohan hajottaa jotain lisää vielä?
Legacy 200 -92
Mercedes-Benz 300 TDT W124 -91

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1298
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: sytytys pätkii tulppien vaihdon jälkeen legacy 200:ssa

ViestiKirjoittaja mechanix » 13 Helmi 2015, 05:01

Tasakaasulla sen seoksen pitääkin seilata tuolleen. Siis jos on sellainen kohtuu tasainen vatkaaminen.
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.

Avatar
Qulle
Hallitusjäsen
Viestit: 1722
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:29
Paikkakunta: Salo

Re: sytytys pätkii tulppien vaihdon jälkeen legacy 200:ssa

ViestiKirjoittaja Qulle » 13 Helmi 2015, 06:35

mechanix kirjoitti:Tasakaasulla sen seoksen pitääkin seilata tuolleen. Siis jos on sellainen kohtuu tasainen vatkaaminen.

Jep, ja jos esim. AEM:n laajakaistan ohjaus eculla käytössä, seilaa rauhallisemmin kuin vakiolambdalla. Mutta samalla alueella kuitenkin.

Elkku_
Viestit: 42
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 09:09
Paikkakunta: Rauma

Re: sytytys pätkii tulppien vaihdon jälkeen legacy 200:ssa

ViestiKirjoittaja Elkku_ » 13 Helmi 2015, 23:40

Noniin nyt kokeilin vielä sellasta jippoa että valitsin kolmesta vanhasta puolasta parhaimman kuntosen ja parhaiten toimivalta vaikuttavan ja vaihdoin sen viimisen vanhan puolan tilalle. Samalla säädin sen kyseisen pytyn tulpan kärkiväliksi 0,6 mm ja kappas... johan rupes pelaamaan viimisen päälle! Ahtopaineetkin ku nostin 1,1 bariin ni ei pätki yhtään vaikka kuinka käskyttää. Jos nyt pelaa huomisen reissun hyvin ni taidan peruuttaa sen viimisen uuden puolan tilauksen, kun ovat niin törkeen hintasiakin.

Tuli vielä mieleen että mikähän mahtaa olla turvallinen ahtopaineraja tolle moottorille? Lähinnä sisuskalujen fyysisen keston kannalta, jos ei oteta mitään seosjuttuja huomioon, kun se kyllä pitäs riittää tässä tapaukses tarpeeks pitkälle. Onko esim. Toi,1,1 baria ok vai liikaa? Silläki paineella on kyllä todella kiihkeä kulkuinen. Etenkin talviaikaan riittää ihan hyvin. Ahtimena on Mitsubishi TDO4, 3" downpipe ja 2,5 tuuman pakoputki.
Legacy 200 -92
Mercedes-Benz 300 TDT W124 -91

Avatar
Tomcat
Jäsen
Viestit: 1407
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:34

Re: sytytys pätkii tulppien vaihdon jälkeen legacy 200:ssa

ViestiKirjoittaja Tomcat » 14 Helmi 2015, 00:43

Kyllä se nakuraja pitäis jollain konstilla selvittää ennen kun ahtoja lähtee nostaa, niin ja soppa pitää kanssa riittää.
_________________________________________
- WRX STi Type R MY99
- Mercedes Benz GLC 350e AMG line
- Mazda RX7 FD LS1 MY94

Elkku_
Viestit: 42
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 09:09
Paikkakunta: Rauma

Re: sytytys pätkii tulppien vaihdon jälkeen legacy 200:ssa

ViestiKirjoittaja Elkku_ » 14 Helmi 2015, 09:53

Nakutusvaroitin löytyy, jossa on neljä valoa. Vihreä, keltavihreä, keltanen ja punanen. Nyt pysyy tolla 1,1 barin paineella koko vetoalueen vihreällä mutta keskikierroksilla vilkkuu hiukan aikaan ja siinä n. +5000 rpm ei enää vilku. Eli pientä nakutuksen alkua oli havaittavissa väännön huippuhetkillä, mutta ei noussut kuitenkaan edes keltavihreään. Mutta voishan sitä kokeilla säätää niin että ei vilkkuis valo lainkaan, ni olis varmaan turvallisempi ainakin.
Legacy 200 -92
Mercedes-Benz 300 TDT W124 -91

Avatar
Tomcat
Jäsen
Viestit: 1407
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:34

Re: sytytys pätkii tulppien vaihdon jälkeen legacy 200:ssa

ViestiKirjoittaja Tomcat » 14 Helmi 2015, 09:59

Elkku_ kirjoitti:Nakutusvaroitin löytyy, jossa on neljä valoa. Vihreä, keltavihreä, keltanen ja punanen. Nyt pysyy tolla 1,1 barin paineella koko vetoalueen vihreällä mutta keskikierroksilla vilkkuu hiukan aikaan ja siinä n. +5000 rpm ei enää vilku. Eli pientä nakutuksen alkua oli havaittavissa väännön huippuhetkillä, mutta ei noussut kuitenkaan edes keltavihreään. Mutta voishan sitä kokeilla säätää niin että ei vilkkuis valo lainkaan, ni olis varmaan turvallisempi ainakin.


Vaikuttais KnockLinkiltä? Voithan kokeilla nostaa vaikka 1.2-3bar ja katsoa muuttuuko, jos menee punaselle niin sitten se keskialueen "keltainen" on orastava nakua eikä "häiriösinkkua", eli silloin ei kannata nostella niitä ahtoja... Tuo Knock Link on todella tarkka!
_________________________________________
- WRX STi Type R MY99
- Mercedes Benz GLC 350e AMG line
- Mazda RX7 FD LS1 MY94

Avatar
TJani
Jäsen
Viestit: 698
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:20
Paikkakunta: Töysä
Viesti:

Re: sytytys pätkii tulppien vaihdon jälkeen legacy 200:ssa

ViestiKirjoittaja TJani » 14 Helmi 2015, 12:03

1.2-1.3 bar paineilla olen ajellut ja sille on kartatkin säädetty.
Vuokrataan EJ20 stressilevyt
Leone Turbo AWD -88, Legacy 200 -92 *RIP*, XT -86 *koripukissa*
Ex: Leone 1.8 3AT 4WD -87, Impreza Turbo 2000 -97, Leone 1.8 4WD -86, SVX mt -92, XT -86, Forester -98, SVX -93, Outback 2.5 -00, Leone RX -87, Outback 2.5 -98

Elkku_
Viestit: 42
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 09:09
Paikkakunta: Rauma

Re: sytytys pätkii tulppien vaihdon jälkeen legacy 200:ssa

ViestiKirjoittaja Elkku_ » 15 Helmi 2015, 14:16

Juu sellanen knock link se on. Keltavihreän kohdalla lukee vielä normal ja vasta punasella caution. Normaalisti ei pala mikään niistä valoista. Kun antaa happea ni alin (vihreä) valo syttyy ja saattaa hiukan aikaa vilkkua. Eli onkohan sitte käytännössäkin ihan normaalia?

EDIT: Katsoin tänään hiukan tarkemmin niin knock linkissä onkin viisi eri valomerkkiä ja saattaa välillä alin valo palaa vaikka ihan vaan tyhjäkäynnilläkin.
Legacy 200 -92
Mercedes-Benz 300 TDT W124 -91

Elkku_
Viestit: 42
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 09:09
Paikkakunta: Rauma

Re: sytytys pätkii tulppien vaihdon jälkeen legacy 200:ssa

ViestiKirjoittaja Elkku_ » 15 Helmi 2015, 20:51

Nyt olis 550 km reissu heitetty ja hyvin pelas suurimma osan matkasta, mutta ilman pätkimistä ei ihan täysin silti selvitty. Loppumatkasta rupesi yltymään. :arrow: Neljäs puola myös vaihtoon. :banghead:
Legacy 200 -92
Mercedes-Benz 300 TDT W124 -91

Silent_alarm
Jäsen
Viestit: 207
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 06:27
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: sytytys pätkii tulppien vaihdon jälkeen legacy 200:ssa

ViestiKirjoittaja Silent_alarm » 17 Helmi 2015, 06:51

Ois joku voinu sanoo et ne menee aikalailla kaikki kerrasta vaihtoon ku ekasta aloittaa. Enemmän sääntö ku poikkeus.
IG @behindthesteeringwheel
http://www.youtube.com/channel/UCEosqFAhQJnXxwxv6ZuHQZQ
-99 Subaru Impreza STi Type RA V-Limited
-86 Subaru Leone 1.8 4WD Turbo High Roof Wagon
-86 Subaru Leone 1.8 4WD Turbo High Roof Wagon

Reetuhai2
Jäsen
Viestit: 880
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Vihti

Re: sytytys pätkii tulppien vaihdon jälkeen legacy 200:ssa

ViestiKirjoittaja Reetuhai2 » 17 Helmi 2015, 19:45

Noi puolat on kivat, mullaki alko oireilee tulppien vaihdon jälkee vajaassa baarissa. Mutta dynolappu oli 1,4bar ja 288hp, joten kestää se painetta niin kauan kunnes pahvit menee. Nimimerkillä kokemusta on.... :crazy:

Avatar
Qulle
Hallitusjäsen
Viestit: 1722
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:29
Paikkakunta: Salo

ViestiKirjoittaja Qulle » 17 Helmi 2015, 22:44

Vähintään seosmittari kannattaa hommata

Elkku_
Viestit: 42
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 09:09
Paikkakunta: Rauma

Re: sytytys pätkii tulppien vaihdon jälkeen legacy 200:ssa

ViestiKirjoittaja Elkku_ » 18 Helmi 2015, 22:26

Kyllä seosmittarikin löytyy. Nyt neljäs puola vaihdettu ja lailles pelittää. Kuuluuko muuten jäähdytysjärjestelmän kerätä painetta vesitilaan lämmetessä?
Legacy 200 -92
Mercedes-Benz 300 TDT W124 -91

Reetuhai2
Jäsen
Viestit: 880
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Vihti

Re: sytytys pätkii tulppien vaihdon jälkeen legacy 200:ssa

ViestiKirjoittaja Reetuhai2 » 18 Helmi 2015, 22:34

Kyllähän sinne vähäsen kertyy, olikos nyt 0,9bar korkki kakssatkussa. Nostaa veden kiehumispistettä kun on painetta. Mutta älä vaan sekota normipainetta kansipahvivikaan. Korkki irti ja painaa kaasua, jos kuplii syylärissä ni kone ylös.

Silent_alarm
Jäsen
Viestit: 207
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 06:27
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: sytytys pätkii tulppien vaihdon jälkeen legacy 200:ssa

ViestiKirjoittaja Silent_alarm » 19 Helmi 2015, 06:06

Reetuhai2 kirjoitti:Kyllähän sinne vähäsen kertyy, olikos nyt 0,9bar korkki kakssatkussa. Nostaa veden kiehumispistettä kun on painetta. Mutta älä vaan sekota normipainetta kansipahvivikaan. Korkki irti ja painaa kaasua, jos kuplii syylärissä ni kone ylös.


...ennenku tekee sen et motarille urku auki vedättäessä korkkkaa pääty syyläristä ;)
IG @behindthesteeringwheel
http://www.youtube.com/channel/UCEosqFAhQJnXxwxv6ZuHQZQ
-99 Subaru Impreza STi Type RA V-Limited
-86 Subaru Leone 1.8 4WD Turbo High Roof Wagon
-86 Subaru Leone 1.8 4WD Turbo High Roof Wagon

Elkku_
Viestit: 42
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 09:09
Paikkakunta: Rauma

Re: sytytys pätkii tulppien vaihdon jälkeen legacy 200:ssa

ViestiKirjoittaja Elkku_ » 19 Helmi 2015, 12:08

Ei kai sitä ennen kannata nostaa ko rupee nestettä syömään. 5000-6000 km on menty eikä sinä aikana ole ainakaan nestepinnan taso laskenu... ja on saanu happea kunnolla.
Legacy 200 -92
Mercedes-Benz 300 TDT W124 -91

Avatar
Qulle
Hallitusjäsen
Viestit: 1722
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:29
Paikkakunta: Salo

Re: sytytys pätkii tulppien vaihdon jälkeen legacy 200:ssa

ViestiKirjoittaja Qulle » 19 Helmi 2015, 12:19

Mulla 200:n kuluttaa vähäisesti nestettä... tehnyt sitä nyt ainakin pari vuotta, epäilen syyläriä. Vedetty radalla helteellä sen mitä kulkee, vika paikallistuu helpoiten kun joku paikka hajoaa 8-)
Outback 2.5 AT -05
Legacy 200 -92
Legacy 2.0 -93


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija