HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Ecujen ohjelmoinnista

Ajovaloista ja ECU:n johdotuksista, sekä kaikkea siltä väliltä.
STI
Viestit: 168
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 12:02
Paikkakunta: Vantaa

Ecujen ohjelmoinnista

ViestiKirjoittaja STI » 01 Helmi 2015, 22:24

Mites näitä subaruiden ecuja tänä päivänä muokataan? Entä onko subaru harrastajissa niitä jotka osaavat itse niitä ecun karttoja muokata ja tekevät mahdollisesti korvausta vastaan tai ilman korvausta muokkauksia myös muille?
Aikaisemmin omistin evo mitsun joten aiheesta on sieltä puolelta jotain tiedon jyväsiä.
Itse olen juuri ostanut ekan subarun (-04 sti) enkä tiedä onko näiden ecujen muokkaus yhtä helppoa kuin mitsujen?


EDIT: Siirsin sähkö-osastolle. T: mechanix
Iso toyota
Ex STi Limppu 2004
"Trying is the first step towards failure." - Homer Simpson

Avatar
Displaced
Viestit: 449
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ecujen ohjelmoinnista

ViestiKirjoittaja Displaced » 02 Helmi 2015, 01:16

Samalla tavalla onnistuu jos vaan on työkalut muokkaamiseen.

Ecuflash ja tactrix kaapeli niin pääsee alkuun.

PK seudulla teen itse noita säätöhommia korvausta vastaan mikäli on tarvetta.
Absolute Performance - Moottorinosat, Kasaukset, Säädöt yms. kysy lisää

Jatu_
Viestit: 35
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 20:19

Re: Ecujen ohjelmoinnista

ViestiKirjoittaja Jatu_ » 02 Helmi 2015, 13:38

Ecuflash ja Tactrix koskee ilmeisesti vain >2001? Classiceissa ainut mahdollisuus on eculabs+openport-piuha?
GC8 Impreza WRX STi ver5

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1407
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: Ecujen ohjelmoinnista

ViestiKirjoittaja mechanix » 02 Helmi 2015, 14:45

Jatu_ kirjoitti:Ecuflash ja Tactrix koskee ilmeisesti vain >2001? Classiceissa ainut mahdollisuus on eculabs+openport-piuha?

Riippuu versiosta. Ver1-4 saa originaalia lastua emuloivaa korttia, tosin säätäjät on nykyään vähissä suomessa. Sitten taitaa tuo ESL kortti mennä myös ainakin joihinkin sekä tuo mainitsemasi. Ver5/6 taitaa onnistua myös ecutekilla ja sitten tietty nuo kaikki versiot saa tuolla mun omalla tekeleellä, kunhan tässä kevään aikana saisin haalittua kaiken tarpeellisen niiden kasailemiseen.
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Ecujen ohjelmoinnista

ViestiKirjoittaja Jampsu » 02 Helmi 2015, 14:47

Jatu_ kirjoitti:Ecuflash ja Tactrix koskee ilmeisesti vain >2001? Classiceissa ainut mahdollisuus on eculabs+openport-piuha?

98 ja vanhempiin lisäkortti tai emulaattori jolla tehdään softa ja sit kirjoitetaan sirulle. 99-00 sit ainakin ecutec tms.
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

cherrymies
Viestit: 99
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 13:35

Re: Ecujen ohjelmoinnista

ViestiKirjoittaja cherrymies » 02 Helmi 2015, 15:11

Displaced kirjoitti:Samalla tavalla onnistuu jos vaan on työkalut muokkaamiseen.

Ecuflash ja tactrix kaapeli niin pääsee alkuun.

PK seudulla teen itse noita säätöhommia korvausta vastaan mikäli on tarvetta.




Täältä suosittelut Displacedin suuntaan, V3 Sti -97 onnistui moitteetta ;)
-Impreza GF8 Ver3 Wrx Sti -97 Jdm
-Terrano WD21 V6 Wide -93 Jdm
-Carina E 1.6 -92
-Cherry N12 1.6 -82
-Altezza SXE10 "TRD" -01 Jdm
-Civic EG9 SIR -94 Jdm
+muita

STI
Viestit: 168
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 12:02
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ecujen ohjelmoinnista

ViestiKirjoittaja STI » 04 Helmi 2015, 10:49

Displaced kirjoitti:Samalla tavalla onnistuu jos vaan on työkalut muokkaamiseen.

Ecuflash ja tactrix kaapeli niin pääsee alkuun.

PK seudulla teen itse noita säätöhommia korvausta vastaan mikäli on tarvetta.


No ni tämä on hyvä tietää. Otan yhteyttä kun sen aika tulee ja sijainti on ihan loistava.
Iso toyota
Ex STi Limppu 2004
"Trying is the first step towards failure." - Homer Simpson

Avatar
MC20
Viestit: 1
Liittynyt: 24 Maalis 2015, 16:37

Re: Ecujen ohjelmoinnista

ViestiKirjoittaja MC20 » 24 Maalis 2015, 17:34

Saako noita ESL 97/8 jostain täältä suomesta vai ulkomailta vain ? itsellä impreza gt2000 vm. 97.. tarvitsisi saada ESL kun näyttäis olevan ainut vaihtoehto näihin vessoihin jos haluu säätää :banghead: . ellei aina sit kolvaa irti piirejä aina. -_-`..

Jari"MC20"Suontaa

Avatar
Displaced
Viestit: 449
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ecujen ohjelmoinnista

ViestiKirjoittaja Displaced » 24 Maalis 2015, 18:40

Multa saa ainoana suomessa.
Absolute Performance - Moottorinosat, Kasaukset, Säädöt yms. kysy lisää

andrei
Viestit: 180
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:59
Paikkakunta: 016

Re: Ecujen ohjelmoinnista

ViestiKirjoittaja andrei » 17 Syys 2015, 21:02

Mistä ja millaisella hinnala tuon Tactrix kaapelin saisi hommattua?
Tarkoitus vaan tutkia karttoja ym. mitä ecu on "syönyt".
Miksei joskus tulevaisuudessa LC:n käyttöä...
Forester MY06

SammyG
Viestit: 305
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 22:10

Re: Ecujen ohjelmoinnista

ViestiKirjoittaja SammyG » 18 Syys 2015, 17:58

Tactrixin ostin täältä foorumin myyntiosiosta. Se minkä mä nappasin ei ollut ainoa myynnissä ollut.

eeeetu
Viestit: 11
Liittynyt: 26 Loka 2015, 17:05

Re: Ecujen ohjelmoinnista

ViestiKirjoittaja eeeetu » 26 Marras 2015, 14:57

mitäs mahdollisuuksia on säätää 99 wrx ecua? eculabs? kotisivut on aika nihkeät, onko jossain tietoa kyseisestä ohjelmasta tai muusta millä voi säätää kyseistä vuosimallia.

mielellään siis haluisin itselle tuon säätöohjelman, mutta myös jollekkin ecu säädettäväksi?

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1407
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: Ecujen ohjelmoinnista

ViestiKirjoittaja mechanix » 26 Marras 2015, 15:46

Ecutek ja eculabs taitaa olla ainoat vaihtoehdot tuolle jos haluaa vakioecun pitää.
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.

eeeetu
Viestit: 11
Liittynyt: 26 Loka 2015, 17:05

Re: Ecujen ohjelmoinnista

ViestiKirjoittaja eeeetu » 27 Marras 2015, 13:31

mechanix kirjoitti:Ecutek ja eculabs taitaa olla ainoat vaihtoehdot tuolle jos haluaa vakioecun pitää.


nojoo, oliko jotain kokemuksia näistä sulla? tosiaan molempien kotisivuilta ei hirveästi kerrottu.

ilmeisesti ecuun pitää tehdä kumminkin muutoksia eli lähettää heille.? onnistuuko täällä suomessa keltään?

JuPe
Viestit: 406
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:58
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Ecujen ohjelmoinnista

ViestiKirjoittaja JuPe » 27 Marras 2015, 14:14

eeeetu kirjoitti:
mechanix kirjoitti:Ecutek ja eculabs taitaa olla ainoat vaihtoehdot tuolle jos haluaa vakioecun pitää.


nojoo, oliko jotain kokemuksia näistä sulla? tosiaan molempien kotisivuilta ei hirveästi kerrottu.

ilmeisesti ecuun pitää tehdä kumminkin muutoksia eli lähettää heille.? onnistuuko täällä suomessa keltään?


Ihan se kohtuu selvästi on ilmoitettu siellä Ecutekin sivulla, että keneltä se Suomessa onnistuu: Racing Technology Saku Jauhiainen Oy (Artec-Power) ja MoTest Oy.
-Miksi kaikki pitää aina tehdä itse?-

eeeetu
Viestit: 11
Liittynyt: 26 Loka 2015, 17:05

Re: Ecujen ohjelmoinnista

ViestiKirjoittaja eeeetu » 27 Marras 2015, 15:57

JuPe kirjoitti:
eeeetu kirjoitti:
mechanix kirjoitti:Ecutek ja eculabs taitaa olla ainoat vaihtoehdot tuolle jos haluaa vakioecun pitää.


nojoo, oliko jotain kokemuksia näistä sulla? tosiaan molempien kotisivuilta ei hirveästi kerrottu.

ilmeisesti ecuun pitää tehdä kumminkin muutoksia eli lähettää heille.? onnistuuko täällä suomessa keltään?


Ihan se kohtuu selvästi on ilmoitettu siellä Ecutekin sivulla, että keneltä se Suomessa onnistuu: Racing Technology Saku Jauhiainen Oy (Artec-Power) ja MoTest Oy.


soitin joskus kesällä artec-powerille ja heillä maksoi ohjelmointi muistaakseni 750e, ei kiitos. sillä saa jo melkeen haltech sports1000 mikä sopii suoraan 99 wrx.

olis tosiaan hakusessa tuo ohjelma omalle koneelle, ja mahdollisimman edullisesti. muussa tapauksessa aftermarket ecu. Säätäminen ei tuota ongelmia itselle

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Ecujen ohjelmoinnista

ViestiKirjoittaja Jampsu » 29 Marras 2015, 16:05

Ecutekiä ei saa itselle, ainoastaan valtuutetut myyjät säätää. Jatkossa säätöhän on halvempi kun toi ecutek lisenssi maksaa aika paljon. Eikun aftermarket ohjausta jos rahkeet ja osaaminen riittää säätämiseen. Live säätöhän on suurin etu noiden aftermarketien säätämisessä ja onhan niissä kaikkea muutakin kivaa.
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1407
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: Ecujen ohjelmoinnista

ViestiKirjoittaja mechanix » 29 Marras 2015, 16:10

Tässä alkaa olee uusi versio tuon mallin plug'n'play ecusta pikkuhiljaa iskussa, jos haluaa vähän halvemmalla päästä. Säätäminen onnistuu sitten android tabilla/puhelimella ;-)
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.

Avatar
SERE
Viestit: 267
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 00:20

Re: Ecujen ohjelmoinnista

ViestiKirjoittaja SERE » 29 Marras 2015, 21:02

mechanix kirjoitti:Tässä alkaa olee uusi versio tuon mallin plug'n'play ecusta pikkuhiljaa iskussa, jos haluaa vähän halvemmalla päästä. Säätäminen onnistuu sitten android tabilla/puhelimella ;-)


Mitä mitä joko joko liekit putkesta.
AWDsome
Projekti: JDM Compound twinturbo Limited edition
Käyttis: GF8 STI
ex. Subaru Legacy 207 Turbo MY92
SVX

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1407
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: RE: Re: Ecujen ohjelmoinnista

ViestiKirjoittaja mechanix » 29 Marras 2015, 21:39

SERE kirjoitti:[quote="mechanix"]Tässä alkaa olee uusi versio tuon mallin plug'n'play ecusta pikkuhiljaa iskussa, jos haluaa vähän halvemmalla päästä. Säätäminen onnistuu sitten android tabilla/puhelimella ;-)


Mitä mitä joko joko liekit putkesta.[/quote]
"Testipenkissä" näyttäis toimivan ok, että pystyy ajamaan, jotain pientä toiminnallisuutta vielä pitää hieroa että saadaan ne lieskat sieltä putkesta pihalle :mrgreen: Josko sitä huomenna taas pääsis tositestiin :-)
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.

Avatar
SERE
Viestit: 267
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 00:20

Re: RE: Re: Ecujen ohjelmoinnista

ViestiKirjoittaja SERE » 29 Marras 2015, 22:09

mechanix kirjoitti:
SERE kirjoitti:[quote="mechanix"]Tässä alkaa olee uusi versio tuon mallin plug'n'play ecusta pikkuhiljaa iskussa, jos haluaa vähän halvemmalla päästä. Säätäminen onnistuu sitten android tabilla/puhelimella ;-)


Mitä mitä joko joko liekit putkesta.

"Testipenkissä" näyttäis toimivan ok, että pystyy ajamaan, jotain pientä toiminnallisuutta vielä pitää hieroa että saadaan ne lieskat sieltä putkesta pihalle :mrgreen: Josko sitä huomenna taas pääsis tositestiin :-)[/quote]

Musiikkia mun korville.Kaverin musta classic ajaa 2 henkilöä enemmän kyydissä karkuun eli jotain täytyy tehdä :D
AWDsome
Projekti: JDM Compound twinturbo Limited edition
Käyttis: GF8 STI
ex. Subaru Legacy 207 Turbo MY92
SVX

Kennedy
Viestit: 346
Liittynyt: 22 Huhti 2015, 14:40
Paikkakunta: Järvenpää
Viesti:

Re: Ecujen ohjelmoinnista

ViestiKirjoittaja Kennedy » 29 Marras 2015, 22:39

mechanix kirjoitti:Tässä alkaa olee uusi versio tuon mallin plug'n'play ecusta pikkuhiljaa iskussa, jos haluaa vähän halvemmalla päästä. Säätäminen onnistuu sitten android tabilla/puhelimella ;-)


Joululahjaksi pystyy hommaamaan? :wave:
Forester S Turbo '99 - RIP

Görand
Viestit: 26
Liittynyt: 27 Syys 2015, 14:26

Re: Ecujen ohjelmoinnista

ViestiKirjoittaja Görand » 07 Joulu 2015, 22:24

Kuinkas on, tuosta omasta imprezasta tuo originaali turbo levisi (VF29), ja ostin tilalle VF35 ahtimen. Auto oli säädetty tuolle vanhalle orkkis turbolle, eli pitäisikö auto käydä säädättämässä nyt tuolle uudelle ahtimelle myös? Eihän nuo turbot kauheasti toisistaan eroa, hetken olen ajellut jo tuolla uudella turbolla ja auto tuntuu toimivan aivan ok mutta tuntui kuin olisi vanhalla turbolla kulkenut paremmin :roll: Laajakaista lambda löytyy, mutta ei ole vielä kytketty... :lol:

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Ecujen ohjelmoinnista

ViestiKirjoittaja Jampsu » 08 Joulu 2015, 01:45

Görand kirjoitti:Kuinkas on, tuosta omasta imprezasta tuo originaali turbo levisi (VF29), ja ostin tilalle VF35 ahtimen. Auto oli säädetty tuolle vanhalle orkkis turbolle, eli pitäisikö auto käydä säädättämässä nyt tuolle uudelle ahtimelle myös? Eihän nuo turbot kauheasti toisistaan eroa, hetken olen ajellut jo tuolla uudella turbolla ja auto tuntuu toimivan aivan ok mutta tuntui kuin olisi vanhalla turbolla kulkenut paremmin :roll: Laajakaista lambda löytyy, mutta ei ole vielä kytketty... :lol:

Hitusen isompihan toi vf35 on ~330-340hv. Joten en kyllä säätämättä ajas hetkeäkään paitsi kevyttä normi ajoa. Toisaalta hukkaportin kellot voi olla erilaiset joten voi antaa vähemmän painetta. N.1.4bar toi vf35 jaksaa pitää 2L koneessa.
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

Görand
Viestit: 26
Liittynyt: 27 Syys 2015, 14:26

Re: Ecujen ohjelmoinnista

ViestiKirjoittaja Görand » 08 Joulu 2015, 17:05

Jampsu kirjoitti:
Görand kirjoitti:Kuinkas on, tuosta omasta imprezasta tuo originaali turbo levisi (VF29), ja ostin tilalle VF35 ahtimen. Auto oli säädetty tuolle vanhalle orkkis turbolle, eli pitäisikö auto käydä säädättämässä nyt tuolle uudelle ahtimelle myös? Eihän nuo turbot kauheasti toisistaan eroa, hetken olen ajellut jo tuolla uudella turbolla ja auto tuntuu toimivan aivan ok mutta tuntui kuin olisi vanhalla turbolla kulkenut paremmin :roll: Laajakaista lambda löytyy, mutta ei ole vielä kytketty... :lol:

Hitusen isompihan toi vf35 on ~330-340hv. Joten en kyllä säätämättä ajas hetkeäkään paitsi kevyttä normi ajoa. Toisaalta hukkaportin kellot voi olla erilaiset joten voi antaa vähemmän painetta. N.1.4bar toi vf35 jaksaa pitää 2L koneessa.

Kukahan pohjanmaalla/lähi-alueilla noita osaisi säätää? Ja mitähän se mahtaa maksaa? Tuskin kauheasti karttoja pidä muokata.

Avatar
TbzZ
Viestit: 174
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:22

Re: Ecujen ohjelmoinnista

ViestiKirjoittaja TbzZ » 08 Joulu 2015, 17:41

Görand kirjoitti:
Jampsu kirjoitti:
Görand kirjoitti:Kuinkas on, tuosta omasta imprezasta tuo originaali turbo levisi (VF29), ja ostin tilalle VF35 ahtimen. Auto oli säädetty tuolle vanhalle orkkis turbolle, eli pitäisikö auto käydä säädättämässä nyt tuolle uudelle ahtimelle myös? Eihän nuo turbot kauheasti toisistaan eroa, hetken olen ajellut jo tuolla uudella turbolla ja auto tuntuu toimivan aivan ok mutta tuntui kuin olisi vanhalla turbolla kulkenut paremmin :roll: Laajakaista lambda löytyy, mutta ei ole vielä kytketty... :lol:

Hitusen isompihan toi vf35 on ~330-340hv. Joten en kyllä säätämättä ajas hetkeäkään paitsi kevyttä normi ajoa. Toisaalta hukkaportin kellot voi olla erilaiset joten voi antaa vähemmän painetta. N.1.4bar toi vf35 jaksaa pitää 2L koneessa.

Kukahan pohjanmaalla/lähi-alueilla noita osaisi säätää? Ja mitähän se mahtaa maksaa? Tuskin kauheasti karttoja pidä muokata.

Eipä oikein kukaan "ammattimies " tietääkseni. Artec powerilta muistaakseni tultu säätämään alavudelle penkkiin.
Subaru impreza WRX STi Prodrive -02 *Blobeye*
Suzuki Gsx-r 1000 k5
Käyttis: Bmw e60 530d


EX: Subaru impreza WRX STi -98..
Mesuja,audeja,nissaneita,subaruja yms..

Jonem
Viestit: 10
Liittynyt: 07 Touko 2015, 12:48

Re: Ecujen ohjelmoinnista

ViestiKirjoittaja Jonem » 02 Maalis 2016, 13:32

Lainaan topicia. Löytyisiköhän Salo-Turku akselilla harrastelijaa ketä pystyisi tekemään uudelle kokoonpanolle pohjakartan testi/sisäänajoa varten? Auto -03 STI impreza. Lisätietoja privalla tarvittaessa.

Mökärööri
Viestit: 21
Liittynyt: 23 Joulu 2015, 23:50

Re: Ecujen ohjelmoinnista

ViestiKirjoittaja Mökärööri » 13 Kesä 2017, 22:09

Vanha ketju, uusi kysymys.
Suunnitelmissa on säätää MY05 WRX:ään kahdet kartat, toinen bensalle, toinen E85:lle. Kuitenkin moottorinohjausvaihtoehtojen kanssa menee sormi suuhun. Mihin aftermarket-ecuun onnistuu useammat kartat siten, että auton oma OBD-portti säilyy toiminnassa katsastusta varten? Ecutek? Vai onnistuuko vakioecuun useammat kartat?

Avatar
Displaced
Viestit: 449
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ecujen ohjelmoinnista

ViestiKirjoittaja Displaced » 13 Kesä 2017, 22:50

Lähtökohtaisesti ei mihinkään aftermarket ECUun.

Link/ViPecissä on OBD ominaisuudet mutta en tiedä vielä saako sieltä mitään semmoista pihalle joka kelpaa katsurille.

OEM ecuun saa useammat kartat mikäli on vaijerikaasullinen 05.
Absolute Performance - Moottorinosat, Kasaukset, Säädöt yms. kysy lisää

Avatar
scoobytune
Jäsen
Viestit: 121
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 09:39
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ecujen ohjelmoinnista

ViestiKirjoittaja scoobytune » 14 Kesä 2017, 17:10

Mökärööri kirjoitti:Vai onnistuuko vakioecuun useammat kartat?


Kuten Displaced mainitsi niin onnistuu sekä flex fuel jos haluaa tankata mitä milloinkin sattuu olemaan saatavilla.
Subaru moottorinohjauksen ohjelmoinnit

Hitachi Denso toisioilmajärjestelmän ohjelmallinen poisto ja optimoinnit (EJ204 2.0R 2.0X EJ20 EJ25..)

Hitachi ajettavuusongelmien ohjelmallinen korjaus (EJ204 2.0R 2.0X..)

EGR DPF poisto.. jne.

scoobytune@gmail.com
    

soukka
Hallitusjäsen
Viestit: 138
Liittynyt: 04 Heinä 2016, 18:51
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ecujen ohjelmoinnista

ViestiKirjoittaja soukka » 15 Kesä 2017, 10:09

scoobytune kirjoitti:
Mökärööri kirjoitti:Vai onnistuuko vakioecuun useammat kartat?


Kuten Displaced mainitsi niin onnistuu sekä flex fuel jos haluaa tankata mitä milloinkin sattuu olemaan saatavilla.

Miten saa flexin? Oon itse tutkinut merpmodia jos löytäis jostain ecun millä kokeilla tuossa omassa.
Soukka Motorsports, autojen huollot ja muutokset

Avatar
Displaced
Viestit: 449
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ecujen ohjelmoinnista

ViestiKirjoittaja Displaced » 15 Kesä 2017, 10:25

16bit ecussa onnistuu CarBerryllä.

Sun 32bit ecuun ei ole mitään Betaakaan saatavilla.
Absolute Performance - Moottorinosat, Kasaukset, Säädöt yms. kysy lisää

Avatar
scoobytune
Jäsen
Viestit: 121
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 09:39
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ecujen ohjelmoinnista

ViestiKirjoittaja scoobytune » 15 Kesä 2017, 17:54

Tarvittavat flex fuel osat täältä 16bit Denson ecu:lla oleviin vaijerikaasullisiin peleihin. Anturiksi käy yhtä hyvin GM kooltaan isommat mallit jne, vaihtoehtoja on maailma pullollaan.

https://flexconverter.com/collections/subaru
Subaru moottorinohjauksen ohjelmoinnit

Hitachi Denso toisioilmajärjestelmän ohjelmallinen poisto ja optimoinnit (EJ204 2.0R 2.0X EJ20 EJ25..)

Hitachi ajettavuusongelmien ohjelmallinen korjaus (EJ204 2.0R 2.0X..)

EGR DPF poisto.. jne.

scoobytune@gmail.com
    

Hakala
Viestit: 181
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 22:15

Re: Ecujen ohjelmoinnista

ViestiKirjoittaja Hakala » 15 Kesä 2017, 19:43

Mistä tietää onko autossa 16 vai 32 bit ecu? Sähkökaasu on aina 32bit vai?

soukka
Hallitusjäsen
Viestit: 138
Liittynyt: 04 Heinä 2016, 18:51
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ecujen ohjelmoinnista

ViestiKirjoittaja soukka » 15 Kesä 2017, 20:33

Hakala kirjoitti:Mistä tietää onko autossa 16 vai 32 bit ecu? Sähkökaasu on aina 32bit vai?

Sähkö on aina 32bit.
Soukka Motorsports, autojen huollot ja muutokset

nkos
Viestit: 70
Liittynyt: 31 Loka 2017, 22:18

Re: Ecujen ohjelmoinnista

ViestiKirjoittaja nkos » 22 Marras 2017, 22:53

-06 XT Foreen tulossa paremmin virtaavaa dp:tä ja loppu putkee myöhemmin mahdollisesti pa-pumppua ja ahdinta.. Pirkanmaalla osaavia säätäjiä?


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa