ViestiKirjoittaja JuPe » 25 Syys 2015, 22:22
Korjaamomanuaalin ohje tuohon koodiin:P2444 SECONDARY AIR INJECTION SYSTEM PUMP STUCK ON
1. Tarkista toisioilmapumpun letkut. Tarkista että letkut ovat ehjät ja kestävän pumpun muodostaman paineen.
2. Tarkista toisioilmapumpun virransaanti. Irroita pumpun liitin ja laita autoon virrat päälle (ei käyntiin). Mittaa pinnin 2 ja maan välinen jännite. Jos yli 10v niin ok.
3. Tarkista toisioilmapumpun rele. Kytke virta pois päältä. Irroita ko. rele kotelostaan. Mittaa releen pinnien 4 ja 5 välinen vastus. Jos yli 1M ohmia niin tarkista johtosarja ja korjaa releen ja liittimen välinen oikosulku. Jos alle, niin vaihda rele.
Tuo secondary airpump on aika yleinen vaiva. Onko autosi turbo vai vapaastihengittävä?
-Miksi kaikki pitää aina tehdä itse?-