JuhaH kirjoitti:Pari (1-2) naksausta sammutuksen jälkeen on normaalia, mutta mitään pidempikestoisia nopeita nakutuksia ei pitäisi olla.
Onko tuo puhallusnopeuden outo käyttäytyminen ilmennyt tässä syksyn/alkutalven viileämmillä keleillä? Näissä on ihan ominaisuutena se että automaattiasennossa tuo pyrkii puhaltamaan ihan tolkuttoman suurilla kierroksilla kunnes tavoitelämpötila on saavoitettu, ja käyttäytyy muutenkin hieman yli-innokkaasti. Itse olen tyytynyt tuon vuoksi pitämään puhallusta käsiohjauksella näin viileämmillä keleillä. Mutta jos puhallus oikeasti seilaa ylös/alas nopeutta kovinkin tiheästi niin se ei ole normaalia.
moi,
Tosiaan ei ole tuo normaali pari naksua vaan kunnon räplätys ja alkoi oireilemaan loppukesästä. Tuo Full Auton yli-innokas flekti on tuttu ominaisuus ja siksi useimmiten pidänkin puhallinnopeuden käsisäädöllä, kuten kuvailitkin. Mutta, uskoakseni tiedän nyt vian. Kuljettajan puolen ilmanohjainlevyn (ilmaventtiili) toimilaite pitää tuon äänen / yrittää vähän mielivaltaisesti ohjata ilmaa ylös/alas. Voisin kuvitella että tuo läppä on jotenkin jumissa ja toimilaite yrittää sitä kääntää ja naksuttaa paikallaan. Hakusanalla blend door actuator löytyi vastaava oire.
Jatkokysymys kuuluu, miten Legacy V:n kojelauta purkautuu, että pääsisi tuohon toimilaitteeseen käsiksi. Ei ole tuon ilmanohjaimen sijainnista takemmin, mutta luulisin, että alakautta polkimien puolelta kannattaisi lähteä yrittämään?
Jyrki