HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

"Jenkkiparkit"

Ajovaloista ja ECU:n johdotuksista, sekä kaikkea siltä väliltä.
Avatar
SERE
Viestit: 267
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 00:20

"Jenkkiparkit"

ViestiKirjoittaja SERE » 13 Huhti 2016, 14:06

Elikkäs haluaisin tuohon legacyyn jenkkiparkit. elikkä siis vilkut palamaan parkkeina. Idea olisi että etuvilkut palaisivat silloin kunn vilkkuja ei käytetä ja sitten sammuisi vilkkujen tahdissa. Eli toisin sanoen toimisi "väärin" päin.
Ite en näistä sähköhommista niin paljon tajua että keksisin sen helpoimman tavan toteutukseen.
AWDsome
Projekti: JDM Compound twinturbo Limited edition
Käyttis: GF8 STI
ex. Subaru Legacy 207 Turbo MY92
SVX

Avatar
Shakal
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2015, 00:52
Paikkakunta: Lieto

Re: "Jenkkiparkit"

ViestiKirjoittaja Shakal » 13 Huhti 2016, 14:42

Ainakin minun jenkkimallin Golffin vilkut toimivat kyllä niin että ne oli 2lankaiset polttimot ja polttimo paloi himmeästi ja vilkuttaessa kirkkaammin.

Otat parkeistasi +12 vilkun "parkiksi" ja vilkku normaalisti toiselle langalle.

Tarviit siis vain johtoa, 2lankaisen polttimon pohjan ja 2 lankaisen porkkanapolttimon, joita saa ainakin US-partsilta.

Onnea ja menestystä valitsemallanne tiellä
Impreza WRX Bugeye ej207, MoccaDynamite Kawasaki

Avatar
chinaski
Jäsen
Viestit: 387
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: PPM

Re: "Jenkkiparkit"

ViestiKirjoittaja chinaski » 13 Huhti 2016, 17:43

Tuossahan tulee probleemiksi se, että vilkun OFF asennossa polttimo ei ole pimeä vaan palaa himmeänä. Tuo kait voisi toteuttaa niin, että himmeää lankaa ohjataan releellä. Rele olisi lepoasennossa on kytkevä ja +12V avaa kytkimen. Relettä jos ohjaa vilkun sulakkeelta niin voisi vaikka toimia? Noin pikaisena ajatuksena. Katsastusinssi ei sitten pidä tuollaisista viritelmistä, koska etuparkit pitää olla valkoiset.
MY08 Justy
MY10 Legacy GT
MY16 Levorg GT-S

Avatar
Shakal
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2015, 00:52
Paikkakunta: Lieto

Re: "Jenkkiparkit"

ViestiKirjoittaja Shakal » 13 Huhti 2016, 18:14

Niinhän nuo jenkkien etuvilkut toimiikin, off asennossa palaa himmeänä koska se on niiden parkkipolttimo ja vilkuttaessa sykkii. Siellä ei harrasteta erillisiä parkkeja

Kuva
Impreza WRX Bugeye ej207, MoccaDynamite Kawasaki

Avatar
chinaski
Jäsen
Viestit: 387
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: PPM

Re: "Jenkkiparkit"

ViestiKirjoittaja chinaski » 13 Huhti 2016, 18:30

Shakal kirjoitti:Niinhän nuo jenkkien etuvilkut toimiikin, off asennossa palaa himmeänä koska se on niiden parkkipolttimo ja vilkuttaessa sykkii. Siellä ei harrasteta erillisiä parkkeja.


Juu noihan ne tuppaa toimimaan, eikä mielestäni ole fiksu ratkaisu.

Seitsemässä omistamassani USDM autossa, vain yhdessä on ollut ns. "jenkkiparkit" ja sekin oli Japanissa valmistettu USDM MY08 STI. Nykyinen Subaru on valmistettu USA:ssa ja siinä on normiparkit.
MY08 Justy
MY10 Legacy GT
MY16 Levorg GT-S

Avatar
Shakal
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2015, 00:52
Paikkakunta: Lieto

Re: "Jenkkiparkit"

ViestiKirjoittaja Shakal » 13 Huhti 2016, 19:05

Jos taas haluaa vain käänteisen toiminnan vilkuille, osta pari tavan nelinapaisia on-off releitä ja sulakkeita.

Hankalasti selitettynä ilman piirtämistä:

+12 akku (vaihtoehtoisesti vaikka alkuperäinen parkki)-> sulake(jos akulta) -> rele -> vilkulle
Maa mistä otatkin releelle
Alkuperäinen vilkkureleeltä tuleva vilkun +12 releelle katkomaan akun ja vilkun väliä.

En tiedä riittääkö lisäreleen vastus alkuperäiselle vilkkureleelle, tai riittää, mutta ledivilkkujen tavoin voi joutua lisäämään vastuksen väliin kiihtyneen vilkutustahdin takia.
Impreza WRX Bugeye ej207, MoccaDynamite Kawasaki

Avatar
SERE
Viestit: 267
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 00:20

Re: "Jenkkiparkit"

ViestiKirjoittaja SERE » 13 Huhti 2016, 20:22

Jees en tosiaan haluu sellasta et on vaan himmeä parkki vaan ihan kunnon kirkas. Siksi ainoa vaihtoehto onki saada ne toimimaan toisinpäin. Täytyy kokeilla jos saisin toisella releellä sen toimimaan. Vaikuttaako miten kytkentöihin kun on maa ohjatut valot.

Ja ei ole ainoa asia mikä tossa ei mee tollasenaan leimasta läpi :D
AWDsome
Projekti: JDM Compound twinturbo Limited edition
Käyttis: GF8 STI
ex. Subaru Legacy 207 Turbo MY92
SVX

Avatar
Shakal
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2015, 00:52
Paikkakunta: Lieto

Re: "Jenkkiparkit"

ViestiKirjoittaja Shakal » 13 Huhti 2016, 20:37

Eipä se sähkö tiedä katkotko plussaa vai miinusta. Kytkentä vaan sen mukaan.
Impreza WRX Bugeye ej207, MoccaDynamite Kawasaki

soukka
Hallitusjäsen
Viestit: 138
Liittynyt: 04 Heinä 2016, 18:51
Paikkakunta: Vantaa

Re: "Jenkkiparkit"

ViestiKirjoittaja soukka » 22 Syys 2016, 17:46

Jos tähän http://www.uklegacy.com/forums/index.php/topic/140020-gen-iv-legacy-bpbl-bulb-fitments/ on luottamista niin itse tilaisen tämmöiset http://www.ebay.co.uk/itm/2Pcs-T20-7443-22SMD-Dual-Color-Switchback-Car-LED-Turn-Signal-Light-Bulbs-/291862435841?hash=item43f45b5801:g:uWEAAOSwFdtXyHTE

Mutta en tiedä miten sitten siihen lampun kantaan kytketään sähköt. Varmaan niin että vaihtava rele ja siihen ohjaukset parkeilta ja vilkusta?
Soukka Motorsports, autojen huollot ja muutokset


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron