HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

"Smart" voltage regulator

Ajovaloista ja ECU:n johdotuksista, sekä kaikkea siltä väliltä.
bass84
Jäsen
Viestit: 106
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 10:36

"Smart" voltage regulator

ViestiKirjoittaja bass84 » 02 Kesä 2016, 00:41

Moi!

onko kellään tullut tämä "ominaisuuus" vastaan?
Eli kun sammuttaa esim valot ja puhalluksen kokonaan minun my05 wrxstä niin auto pudottaa voltit 12.5-12V ja kun taas laittaa valot takaisin pelkästään parkeille niin taas lataa normaalisti 13.5-14V.

Tuli vain käyteltyä autoa ilman valoja pihassa ja lopputulos oli että ei meinannut lähteä käyntiin sen jälkeen.

Eli kunhan pitää vaikka parkit tai puhaltimen päällä niin auto lataa, muuten on kohta akku tyhjä.

Nimimerkillä uusi akku ja laturi vaihdettu ja aivan turhaan nekin. :banghead:

Tuossa linkki vielä jos kiinnostaa: http://www.subaruforester.org/vbulletin ... tor-38052/

Avatar
khalonen
Viestit: 118
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 14:15
Paikkakunta: Vieremä

Re: "Smart" voltage regulator

ViestiKirjoittaja khalonen » 02 Kesä 2016, 15:36

Kyllä, toimii juuri noin allekirjoituksen autossa myös. Jos ei oo valoja tai puhallinta päällä niin ei lataa.

bass84
Jäsen
Viestit: 106
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 10:36

Re: "Smart" voltage regulator

ViestiKirjoittaja bass84 » 02 Kesä 2016, 15:43

Mitenkäs sitten kun saa ladattua voltit tietylle tasolle niin laskeeko latauksen taas pois? Siis vaikka olisi esim valot päällä?
Eilen vain tutkittiin tuota minun autoa korjaajan kanssa ja jossain vaiheessa ei ladannut vaikka oli esim parkit päällä.
Ja sitten taas kun vaikka flekti käynnistyi tai nosti kierrokset yli tyhjäkäynnin alkoi ladata taas.

Avatar
khalonen
Viestit: 118
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 14:15
Paikkakunta: Vieremä

Re: "Smart" voltage regulator

ViestiKirjoittaja khalonen » 02 Kesä 2016, 15:50

En ole tarkemmin tutkinut tuota vaihetta, eikä akun latautumisen kanssa ole ollut ongelmia kun valot aina päällä. Sen vaan huomasin joskus paikallaan tyhjäkäynnillä että latausjännite putosi 12.0 - 12.5 välille kun sammutti valot ja puhaltimen. Pitääpä tutkia kun saa tässä auton ajoon ja säätelemään ecua. Uutta ohjelmaa flashatessa aina tulee nykyään katottua mitä akkujännitettä ecu näyttää OBD/SSM kautta kun kerran meni flashi ketuiksi kuumana kesäpäivänä alhaisen jännitteen takia. Oli puhallin täysillä ja valot päällä flashatessa, ja moottori siis tietenkin sammutettuna.

Avatar
SixStars
Jäsen
Viestit: 970
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:57
Paikkakunta: Lahti

Re: "Smart" voltage regulator

ViestiKirjoittaja SixStars » 29 Marras 2018, 18:50

Wanha aihe, mutta osin sopii oireisiin.. mulla siis twinissä latausjännite tuppaa nyt putoamaan tuonne 12V tienoille esim. valoissa seistessä jarrun päällä D-asennossa, päällä ei siis muuta kuin valot ( ja jarruvalot ).. heti kun kierrokset vähänkin nousee, niin ollaan tuolla 13,6-13,8V lukemissa.. akunkin jo uusin, notta siinä vika ei ollut.. tehnyt tuota nyt useamman kuukauden sanoisin..

Vaparissa ihan sama mitkä päällä, valot, eberit you name it, niin on kuin nakutettu 14,1V kokoajan

Voiko syypää olla simahtamassa oleva laturi, maadoitusvika, joku muu - mikä :dontknow:
Best things in life are sideways

Outback 2.5 AT 2007
Legacy GT-B E-Tune MY00 rev. C ( BH5C5CT )
exät: Forester SG9 2.5XT manuaali '07, Legacy 2.0 STW:t '99 LX(genIII) + '03 GL(genIII) + '99 LX(genII)

Sandman1
Viestit: 590
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 19:08

Re: "Smart" voltage regulator

ViestiKirjoittaja Sandman1 » 29 Marras 2018, 20:21

Kyllä lähtisin etsimään oireen syytä laturista. Hiilet, jos arvata pitäs.
Pyörä joka ei vedä Se JARRUTTAA! 4X4
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-

Avatar
SixStars
Jäsen
Viestit: 970
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:57
Paikkakunta: Lahti

Re: "Smart" voltage regulator

ViestiKirjoittaja SixStars » 29 Marras 2018, 20:27

Mahtaako lie hiilet olla vaihdettavissa näihin.. Oishan tuossa pihassa raato mistä vois tutkia ehtiessään :confused:
Best things in life are sideways

Outback 2.5 AT 2007
Legacy GT-B E-Tune MY00 rev. C ( BH5C5CT )
exät: Forester SG9 2.5XT manuaali '07, Legacy 2.0 STW:t '99 LX(genIII) + '03 GL(genIII) + '99 LX(genII)

faillite
Viestit: 193
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 23:55
Paikkakunta: Helsinki

Re: "Smart" voltage regulator

ViestiKirjoittaja faillite » 30 Marras 2018, 10:37

Pysyykö jännite yli 14V kun kaikki sähkölaitteet on päällä ja moottorissa on kierroksia reilusti yli tyhjäkäynnin?
Hiilet/liukurengas voisi olla. Jos ei hiilet, voi diodivika pudottaa laturin tehon reilusti alemmaksi. Tällöin ei laturi jaksa pitää jännitettä ylhäällä tyhjäkäynnillä vaikka roottori saisi täyden magnetoinnin. Harvalla meistä on oskilloskooppi mutta sillä näkisi latausjännitteen kuvaajan.
Legacy 2010 stw diesel

Avatar
SixStars
Jäsen
Viestit: 970
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:57
Paikkakunta: Lahti

Re: "Smart" voltage regulator

ViestiKirjoittaja SixStars » 30 Marras 2018, 19:38

Ei se itseasiassa mee ees 14 asti.. Ennemmin semmoi 13,8V.. Mut tuohon ei tartte muuta ku tyhjäkäynti "ryyppy päällä" eli tonnin nurkilla about
Best things in life are sideways

Outback 2.5 AT 2007
Legacy GT-B E-Tune MY00 rev. C ( BH5C5CT )
exät: Forester SG9 2.5XT manuaali '07, Legacy 2.0 STW:t '99 LX(genIII) + '03 GL(genIII) + '99 LX(genII)

Sandman1
Viestit: 590
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 19:08

Re: "Smart" voltage regulator

ViestiKirjoittaja Sandman1 » 30 Marras 2018, 21:18

No tota kautta viallinen diodisilta olisikyllä myös vahva kanditaatti. Melki vaihtasin vaihtolaturin, ennekuin korjaan alkais.
Pyörä joka ei vedä Se JARRUTTAA! 4X4
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-

Avatar
SixStars
Jäsen
Viestit: 970
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:57
Paikkakunta: Lahti

Re: "Smart" voltage regulator

ViestiKirjoittaja SixStars » 30 Marras 2018, 21:42

Juu pittää alkaa vasemmalla silmällä kyttäämään sopivaa käytettyä.. Helpoin tie lie
Best things in life are sideways

Outback 2.5 AT 2007
Legacy GT-B E-Tune MY00 rev. C ( BH5C5CT )
exät: Forester SG9 2.5XT manuaali '07, Legacy 2.0 STW:t '99 LX(genIII) + '03 GL(genIII) + '99 LX(genII)

faillite
Viestit: 193
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 23:55
Paikkakunta: Helsinki

Re: "Smart" voltage regulator

ViestiKirjoittaja faillite » 01 Joulu 2018, 10:58

Jos jännite on 13,8V kaikki mahdollinen kuorma päällä niin kyllä laturista tehoa lähtee. On aika jännä vika, voisiko säädin temppuilla näin.
Legacy 2010 stw diesel


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa