Sandman1 kirjoitti:Outbackissä xenonvalojen automaattinen korkeudensäätö on toteutettu takajousituksen automaattisella vakautuksella. Siis tietääkseni... Valoja siis ei edes säädetä valisimista ollenkaan , vaan koko systeemi perustuu jousituksen korkeudensäätöön. Laki sallii molemmat tekiikat, kunhan valojen kulma tiehen nähden ei muutu. Siis vika voi olla anturivika tai automaattisen jousituksen toimintahäiriö.
Matway kirjoitti:Sandman1 kirjoitti:Outbackissä xenonvalojen automaattinen korkeudensäätö on toteutettu takajousituksen automaattisella vakautuksella. Siis tietääkseni... Valoja siis ei edes säädetä valisimista ollenkaan , vaan koko systeemi perustuu jousituksen korkeudensäätöön. Laki sallii molemmat tekiikat, kunhan valojen kulma tiehen nähden ei muutu. Siis vika voi olla anturivika tai automaattisen jousituksen toimintahäiriö.
Tietääkseni xenonvalojen kanssa vaaditaan aina automaattinen korkeudensäätö joten en ymmärrä mikä tämä toinen tekniikka on...
mechanix kirjoitti:Matway kirjoitti:Sandman1 kirjoitti:Outbackissä xenonvalojen automaattinen korkeudensäätö on toteutettu takajousituksen automaattisella vakautuksella. Siis tietääkseni... Valoja siis ei edes säädetä valisimista ollenkaan , vaan koko systeemi perustuu jousituksen korkeudensäätöön. Laki sallii molemmat tekiikat, kunhan valojen kulma tiehen nähden ei muutu. Siis vika voi olla anturivika tai automaattisen jousituksen toimintahäiriö.
Tietääkseni xenonvalojen kanssa vaaditaan aina automaattinen korkeudensäätö joten en ymmärrä mikä tämä toinen tekniikka on...
Jos (taka)jousituksessa on automaattinen tasonsäätö, ei vanhemmissa halogeeniumpioissa tarvita sähköistä korkeudensäätöä. Sama voi päteä myös xenoneihin koska silloin säätö on myös automaattinen vaikka se ei umpiossa olisikaan.
Matway kirjoitti:Ok. No joka tapauksessa jos on sama systeemi kuin Impussa niin tutkisin sen anturin kuntoa mikä on siellä kuskinpuolen etualatukivarren etupuolella.
Jos siellä ei näy anturia niin sitten kyseessä on varmaan tuo takapään tasonsäätösysteemi.
Espoon AVKlla näyttäis olevan kyseinen anturi myynnissä, vaikkakin myynti-ilmoituksessa saa kaupanpäälle näköjään mäkilähtöavustimen anturinkin
Hunter kirjoitti:Ootteko löytäneet varmaa vikaa tuohon ongelmaan?? Mulla itellä 09 forre ja ihan samaa rupes nyt tekemään,valot näyttää kolmen metrin päähän ja aika ilkeä ajella lyhyillä valoilla...
legro kirjoitti:Hunter kirjoitti:Ootteko löytäneet varmaa vikaa tuohon ongelmaan?? Mulla itellä 09 forre ja ihan samaa rupes nyt tekemään,valot näyttää kolmen metrin päähän ja aika ilkeä ajella lyhyillä valoilla...
Kun käynnistät auton, liikutteleeko se valoja ylös-alas?
Mahdollisesti anturi tai molemmat rikki/jumissa?
Mauri H kirjoitti:Mahdollisesti se taka-anturi on irronnut tukivarresta.
Lamar kirjoitti:Mites noita ajovaloja saa säädettyä näyttämään ylemmäs, tällä hetkellä lyhyet valot kun tuntuvat näyttävän aivan liian lähelle. Joitakin ohjeita selannut ja niissä sanotaan, että auto pitää olla tasaisella alustalla 3m etäisyydellä seinästä. Tankki täynnä ja joku vielä istumassa kuskinpaikalla. Entäs sitten? Pitääkö/saako auto olla käynnissä vai pelkästään virrat ja valot päällä? Noi säätöruuvithan löytyy tuolta ajovalojen takaa, sen tiedän.
Jampsu kirjoitti:Nyt alko meidänkin 2011 foressa valo vilkkumaan ja sen verran jo selvittelin et 09 ja vanhemmissa on 2 anturia ja siitä uudemmissä pelkästään takana takana (forester).
Liettuasta saa uutta anturia n.120€ osanumero: 84031FG000
JikkaPee kirjoitti:Tää tuntuu olevan iha kulutus tavaraa. Pajalla kävi tuttu näyttää -12 OBä....sama tuikku mittaristossa ku mullaki =) Harmi ku maailmalta ei löydy yhtää edukkaammin. Tilailtava marmorilta...saa kumminki vähennyksiin kuitin, ni +-0 erotus
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa