HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Diesel foresterin ulkolämpömittari

Ajovaloista ja ECU:n johdotuksista, sekä kaikkea siltä väliltä.
taistok
Viestit: 20
Liittynyt: 30 Heinä 2016, 11:37

Diesel foresterin ulkolämpömittari

ViestiKirjoittaja taistok » 30 Heinä 2016, 11:46

Onko muillla kokemusta diesel foresterin ulkolämpömittarin ongelmista. Mittari näyttää korkeampaa lukemaa kun todellinen on. Onko moni uusinut anturia. Löytyykö mistään muualta kuin merkkiliikkeestä. Vaikuttaako moottorin käyntiin mitenkään ?

Avatar
Mauri H
Viestit: 663
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:00
Paikkakunta: Salo

Re: Diesel foresterin ulkolämpömittari

ViestiKirjoittaja Mauri H » 01 Elo 2016, 11:18

Kuinka paljon korkeampaa? Mun muistaakseni sitä sai säätää sitä näyttöä Dealer Customizing modesta. Ainakin MY10 Outbackissa onnistui, en oo tässä My10 foressa edes kokeillut.

Moottoriin ei vaikuta, siellä koneessa on oma imulämpöanturi.
BMW 330D xDrive
H-D:t Fat Bob ja XR1200

Aikanaan nautiskeltu:
Forester XT MY10
Outback TD MY10
Forester S-Turbo MY99
Legacy 200 MY92

taistok
Viestit: 20
Liittynyt: 30 Heinä 2016, 11:37

Re: Diesel foresterin ulkolämpömittari

ViestiKirjoittaja taistok » 01 Elo 2016, 16:28

Virhenäyttö on suuri , talvellakin näyttää välillä lämpöasteita. Subaru on ensimmäistä sarjaa eli 2008/2009. Tiedätkö on koneelle kuinka monta anturia mitkä vaikuttaa säätöön ? Kone nakuttaa +2 -+ 5 liikkeellelähdössä aika rajusti ja huollossa sanoivat että lämpötila-anturi antaa väärää arvoa koneelle. Eivät saaneet selville mikä niistä , eli niitä pitäisi olla useampi kappale ?

Avatar
Mauri H
Viestit: 663
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:00
Paikkakunta: Salo

Re: Diesel foresterin ulkolämpömittari

ViestiKirjoittaja Mauri H » 02 Elo 2016, 14:39

Epäilisin että MAP- anturi on likainen. Ne nokeentuu rajusti EGR:n takia.

Tässä linkkiä siitä missä mikäkin sensori sijaitsee, ilmanputsarin jälkeisen anturin putsaus on tosi helppoa, coolerin jälkeisen MAP:in vähän työläämpää mutta se on taatusti tosi ryönäinen. Molemmat mittaa mm lämpöä. MAP-anturi antaa myös ahtopainetietoa ja sen likaisuus aiheuttaa koneeseen voimattomuutta muun muuassa.

https://subdiesel.wordpress.com/boxer-d ... ssemblies/

Kilinään auttaa myös kun antaa koneen rauhassa kalibroida suuttimet, siitä pitäisi haulla löytyä forumilta ohjeet.

Käytännössä lämmin kone, ulkona plussaa. Ilmanvaihto offille (tärkeää) ja käsijarru päälle. SItten kaasua voi kokeilla ihan kevyesti ryntäyttää, ja antaa sitten käydä tyhjää joskus kalibrointi alkaa sillä.

Joskus vaatii sen että kaasua painetaan aivan aavistuksen jolloin kierroksissa kuuluu pieni nousu mutta mittarista sitä ei vielä näe. Pidä tämä kierrosnopeus päällä kunnes kalibrointi alkaa, sen kuulee siitä että koneen ääni muuttuu karheaksi. Päästä kaasu ja anna koneen kalibroida rauhassa koskematta kaasuun, kone välillä tärisee, välillä ääni muuttuu. Kun käynti ikäänkuin helpottaa ja palaa kauniiksi on suuttimet kalibroitu ja kolinat vähenee huomattavasti.

Joku joka muistaa paremmin korjannee.
BMW 330D xDrive
H-D:t Fat Bob ja XR1200

Aikanaan nautiskeltu:
Forester XT MY10
Outback TD MY10
Forester S-Turbo MY99
Legacy 200 MY92

out
Viestit: 189
Liittynyt: 22 Helmi 2015, 18:35

Re: Diesel foresterin ulkolämpömittari

ViestiKirjoittaja out » 03 Elo 2016, 08:46

Ilmanvaihto saa olla päällä,mutta ilmastointi ei.

taistok
Viestit: 20
Liittynyt: 30 Heinä 2016, 11:37

Re: Diesel foresterin ulkolämpömittari

ViestiKirjoittaja taistok » 09 Elo 2016, 20:19

Kiitokset Mauri H:lle neuvoista. Koneen ääni huomattavasti hiljaisempi noiden toimenpiteiden jälkeen. Vielä kun saisi vaihdelaatikkoon sellaiset öljyt että pienet vaihteet menisi sujuvasti päälle.

Ps. varmaan Suomen huonoin ja tietämättömin Subaru huolto on Vauhtivaunu Savonlinnassa :(

Amazonmies
Viestit: 87
Liittynyt: 21 Helmi 2015, 10:31

Re: Diesel foresterin ulkolämpömittari

ViestiKirjoittaja Amazonmies » 09 Elo 2016, 20:59

Kannattaa olla suoraan yhteyksissä Subarun maahantuojaan, jos on jotain kysyttävää. Itse olen saanut aina sieltä perusteelliset ja hyvät vastaukset.

Lähetetty minun D5803 laitteesta Tapatalkilla
Subaru Outback 2,5 Ridge MY16
Audi A4 Quattro 1,8T MY02

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Diesel foresterin ulkolämpömittari

ViestiKirjoittaja Jampsu » 09 Elo 2016, 21:43

taistok kirjoitti:Kiitokset Mauri H:lle neuvoista. Koneen ääni huomattavasti hiljaisempi noiden toimenpiteiden jälkeen. Vielä kun saisi vaihdelaatikkoon sellaiset öljyt että pienet vaihteet menisi sujuvasti päälle.

Ps. varmaan Suomen huonoin ja tietämättömin Subaru huolto on Vauhtivaunu Savonlinnassa :(

Ykkösen päälle menemisen nihkeys liikkeessä on ominaisuus ei vika.
Mikkelin vauhti-vaunulla ihan sama meininki.
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

taistok
Viestit: 20
Liittynyt: 30 Heinä 2016, 11:37

Re: Diesel foresterin ulkolämpömittari

ViestiKirjoittaja taistok » 16 Elo 2016, 20:26

Alkuperäinen ongelma vielä päällä. Saako ulkolämpötila-anturia muualta kuin marmoritiskiltä ?

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Diesel foresterin ulkolämpömittari

ViestiKirjoittaja Jampsu » 17 Elo 2016, 01:24

taistok kirjoitti:Alkuperäinen ongelma vielä päällä. Saako ulkolämpötila-anturia muualta kuin marmoritiskiltä ?

Yleensä anturit vaan marmorilta, tarvikkeita ei kannata käyttää oikein missään kohteissa.
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa