Epäilisin että MAP- anturi on likainen. Ne nokeentuu rajusti EGR:n takia.
Tässä linkkiä siitä missä mikäkin sensori sijaitsee, ilmanputsarin jälkeisen anturin putsaus on tosi helppoa, coolerin jälkeisen MAP:in vähän työläämpää mutta se on taatusti tosi ryönäinen. Molemmat mittaa mm lämpöä. MAP-anturi antaa myös ahtopainetietoa ja sen likaisuus aiheuttaa koneeseen voimattomuutta muun muuassa.
https://subdiesel.wordpress.com/boxer-d ... ssemblies/Kilinään auttaa myös kun antaa koneen rauhassa kalibroida suuttimet, siitä pitäisi haulla löytyä forumilta ohjeet.
Käytännössä lämmin kone, ulkona plussaa. Ilmanvaihto offille (tärkeää) ja käsijarru päälle. SItten kaasua voi kokeilla ihan kevyesti ryntäyttää, ja antaa sitten käydä tyhjää joskus kalibrointi alkaa sillä.
Joskus vaatii sen että kaasua painetaan aivan aavistuksen jolloin kierroksissa kuuluu pieni nousu mutta mittarista sitä ei vielä näe. Pidä tämä kierrosnopeus päällä kunnes kalibrointi alkaa, sen kuulee siitä että koneen ääni muuttuu karheaksi. Päästä kaasu ja anna koneen kalibroida rauhassa koskematta kaasuun, kone välillä tärisee, välillä ääni muuttuu. Kun käynti ikäänkuin helpottaa ja palaa kauniiksi on suuttimet kalibroitu ja kolinat vähenee huomattavasti.
Joku joka muistaa paremmin korjannee.