mechanix kirjoitti:Uskoisin että ajonopeustieto tulee laatikolta, absin antureilla seurataan vain renkaiden pyörintänopeuksia vs. auton nopeus.
faillite kirjoitti:2010 Legacyssä kun painaa nappia, ei ajonvakautuksesta tarvi murehtia. Jarruilla tehtävä tasauspyörästön lukitus sen sijaan toimii edelleen. 2012 legacy taas ei kytke vakautusta kokonaan pois. Tässäpä yksi syy, miksi en ostanut uudempaa.
JPA kirjoitti:mechanix kirjoitti:Uskoisin että ajonopeustieto tulee laatikolta, absin antureilla seurataan vain renkaiden pyörintänopeuksia vs. auton nopeus.
Mistäs se auto muka tietää ilman gps:ää todellisen nopeuden maapallon pintaan nähden jos kaikki pyörät suttaa. Yhtälaillahan siinä vaihdelaatikko pyörii joutavaa.
faillite kirjoitti:Katkaisija väliin, yksinkertaista. Yhden anturin poiskytkentä ilmeiseisesti riittää?
KaiKU kirjoitti:Itse en kyllä laittaisi katkaisijaa, jolla poistetaan abs:t käytöstä tjsp. Käyt pyörittelemässä autoa jossain ja katkaisin jää off-asentoon, toinen auton käyttäjä vetää sitten vaikka auton ojaan, kun yllättää ettei abs-jarrut ole käytössä :/
Kuinkakohan monella kuskilla ABS jarrut on edes napsunu, saatika osannut väistää ABS jarruilla niin kuin ne on suunniteltu?
JPA kirjoitti:Ainakin itse tulee talvisilla maanteillä kokeiltua liukautta esim. olosuhteiden tai tienhoidon tason muuttuessa napakalla jarrutuksella. Liukkaalla kelillä luonnollisesti abs aktivoituu...
Tomcat kirjoitti:Aika kaukaa haettu kauhu skenario...
KaiKU kirjoitti:Tomcat kirjoitti:Aika kaukaa haettu kauhu skenario...
Kaukaa haettu joo, mutta jos absien toimimattomuus estää ajonhallintaa toimimasta, niin äkkitilanteessa voi se katkaisimen väärä asento tulla kohtuu kalliiksi.
Ja tästä syystä parempi vaihtoehto olisi softallinen asian korjaaminen eli joka käynnistyskerta auto olisi alkuperäisessä tilassa.
Mauri H kirjoitti:OB:ssä oli helpoin irroittaa sen ekan anturin liitin joka on ihan n. 10 cm päässä itse anturista, eli edestä katsoen koneen edessä vasemmalla puolella aika alhaalla. Se irti, kone käymään ja sen voi vaikka sitten laittaa takas kiinni ja jättää koodit nollaamatta, toimii ainakin sen ajokerran, saattaa mennä vikatilasta pois seuraavalla käynnistyksellä jos liitin on kiinni, en tiedä.
KaiKU kirjoitti:Monenlaista tietoa tästäkin asiasta on. Mutta näin minulle luottomyyjäni Subaruista ja niiden ajonvakautuksista kertoili:
- "korkeat" mallit (XV, Forester, Outback) : ei saa ajonvakautusta pois päältä napista
- "matalat" mallit (BRZ, Impreza, Legacy) : ajonvakautus poiskytkettävissä
Aiheena oli nämä uudehkot mallit eli viides sukupolvi Legacystä/Outbackistä (2009-2014), Foresteristä mallit SH&SJ (2008- ) jne jne
Onko tuokaan sitten absoluuttinen totuus, mutta luottaisin myyntipäällikön tuotetietämykseen
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa