Heippa!
Nyt kaivattais vähä neuvoja ton vikakoodin kanssa, kun kyse olis sellasesta hommasta kun on tollanen my92 otsikon mukanen auto kyseessä, jossa syttyi check engine -valo. Auto seisoi noin puoli vuotta ja sitten kun sain sen taas ajoon valo ei ensin palanut, mutta sitten parin kolmen viikon päästä valo rupesi palamaan. Luin sitten vikamuistin tänään ja antoi kaksi vikakoodia, 31 (Throttle position sensor or circuit) ja 45 (Pressure duty solenoid (turbo)/atmospheric pressure sensor circuit (non-turbo)). Sitten nollasin vikakoodit ja sen jälkeen tuli enään vaan toi jälkimmäinen eli 45. Erikoista valossa on sellanen juttu että sammuu aina kun koskee kaasua, eli ei tarvi painaa kun ihan pikkusen ni sammuu heti ja sitten kun nostaa kaasun ylös ni syttyy taas muutamien sekunttien kuluttua.
Elikkä mihinkähän vikaan nyt sitten käytännössä mahtais viitata? Jotain painetoimista solenoidiahan tuo 45 nyt herjaa, mutta mitä se käytännössä mahtaa tarkottaa ja voiskohan vika olla siinä? Kun mulla olis sellanen olo että se olis ennemminkin tuo kaasuläppäanturi 31, mutta kun siitä ei enään vikakoodia uudestaan tullu. Auttakaa jos joku tietää jotain tai jos tulee jotain mieleen...
Ja vikakoodit on poimittu kyseisestä linkistä
http://www.troublecodes.net/subaru/. Täsmäähän varmasti kyseiseen autoon?
EDIT: Äsken kävin vielä kokeilemassa että kun painaa kaasua niin sellasta relekytkimen naksausta ei enään kuulunut, joka taas on ennen kuulunut.