HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Legacy 200:n vikakoodi ja ahtocoolerin kiertovesipumppu

Ajovaloista ja ECU:n johdotuksista, sekä kaikkea siltä väliltä.
Elkku_
Viestit: 42
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 09:09
Paikkakunta: Rauma

Legacy 200:n vikakoodi ja ahtocoolerin kiertovesipumppu

ViestiKirjoittaja Elkku_ » 03 Loka 2016, 21:56

Heippa!

Nyt kaivattais vähä neuvoja ton vikakoodin kanssa, kun kyse olis sellasesta hommasta kun on tollanen my92 otsikon mukanen auto kyseessä, jossa syttyi check engine -valo. Auto seisoi noin puoli vuotta ja sitten kun sain sen taas ajoon valo ei ensin palanut, mutta sitten parin kolmen viikon päästä valo rupesi palamaan. Luin sitten vikamuistin tänään ja antoi kaksi vikakoodia, 31 (Throttle position sensor or circuit) ja 45 (Pressure duty solenoid (turbo)/atmospheric pressure sensor circuit (non-turbo)). Sitten nollasin vikakoodit ja sen jälkeen tuli enään vaan toi jälkimmäinen eli 45. Erikoista valossa on sellanen juttu että sammuu aina kun koskee kaasua, eli ei tarvi painaa kun ihan pikkusen ni sammuu heti ja sitten kun nostaa kaasun ylös ni syttyy taas muutamien sekunttien kuluttua.

Elikkä mihinkähän vikaan nyt sitten käytännössä mahtais viitata? Jotain painetoimista solenoidiahan tuo 45 nyt herjaa, mutta mitä se käytännössä mahtaa tarkottaa ja voiskohan vika olla siinä? Kun mulla olis sellanen olo että se olis ennemminkin tuo kaasuläppäanturi 31, mutta kun siitä ei enään vikakoodia uudestaan tullu. Auttakaa jos joku tietää jotain tai jos tulee jotain mieleen...

Ja vikakoodit on poimittu kyseisestä linkistä http://www.troublecodes.net/subaru/. Täsmäähän varmasti kyseiseen autoon?

EDIT: Äsken kävin vielä kokeilemassa että kun painaa kaasua niin sellasta relekytkimen naksausta ei enään kuulunut, joka taas on ennen kuulunut.
Viimeksi muokannut Elkku_ 31 Loka 2016, 21:29, yhteensä muokattu 2 kertaa.
Legacy 200 -92
Mercedes-Benz 300 TDT W124 -91

Avatar
Qulle
Hallitusjäsen
Viestit: 1725
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:29
Paikkakunta: Salo

Re: Legacy 200:n vikakoodi

ViestiKirjoittaja Qulle » 03 Loka 2016, 23:14

Onkos minkä verran ahtopainetta? Mulla oli muistaakseni toi koodi joskus mut se tarina katos vanhan foorumin tuhon mukana... ei jaksa muistaa olikos siitä mötikästä mikä on siellä pelkurin iskaritolpan kylessä.

Lähetetty minun GT-I9100 laitteesta Tapatalkilla
Outback 2.5 AT -05
Legacy 200 -92
Legacy 2.0 -93

Elkku_
Viestit: 42
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 09:09
Paikkakunta: Rauma

Re: Legacy 200:n vikakoodi

ViestiKirjoittaja Elkku_ » 04 Loka 2016, 08:05

Siinä on jotain 1-1,1 baria painetta. Ennenkin ollu sen verran eikä ikinä ennen ole toi check engine valo syttyny mun aikana.

Siihen mötikkään just siinä iskaritolpan päällä olevaan menee sellasia ahtopaineohjauksen näkösiä letkuja, mut en oo tutkinu mihin ne letkut johtaa. Täytyy tutkia sitä. Mistä hommasit uuden sellasen ja muistatko mitä kustansi?
Legacy 200 -92
Mercedes-Benz 300 TDT W124 -91

Avatar
Qulle
Hallitusjäsen
Viestit: 1725
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:29
Paikkakunta: Salo

Re: Legacy 200:n vikakoodi

ViestiKirjoittaja Qulle » 04 Loka 2016, 08:37

mulla on ohitettu se. Siihen laitoin vastuksen tilalle. Jos siis nyt samasta puhutaan. Mulla varaluuri käytössä ja tällä en nyt pääse käsiksi niihin kuviin. Kattelen jossain vaiheessa koneelta miten tuon sillo tein.

Lähetetty minun GT-I9100 laitteesta Tapatalkilla
Outback 2.5 AT -05
Legacy 200 -92
Legacy 2.0 -93

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1407
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: Legacy 200:n vikakoodi

ViestiKirjoittaja mechanix » 04 Loka 2016, 08:40

Siinä iskaritolpassa on paineenvaihtosolenoidi, paineanturi ja ahtosolenoidi. Imusarjalta tulee letku paineenvaihtosolenoidiin joka on siinä päällä poikittain ja koodi viittaa siihen tai paineanturiin. Ahtosolenoidi on pystyssä sen alla ja siihen tulee letkut turbon kompuralta ja hukkaportin kellolta.

Kuva
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.

Elkku_
Viestit: 42
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 09:09
Paikkakunta: Rauma

Re: Legacy 200:n vikakoodi

ViestiKirjoittaja Elkku_ » 04 Loka 2016, 10:08

Ok. Mikähän kyseisen aparaatin tarkoitusperä lienee? Ja mitähän sille kannattaisi tehdä, jotta saisi vikavalon sammumaan niin että auto pelaa edelleen lailles?
Legacy 200 -92
Mercedes-Benz 300 TDT W124 -91

Avatar
Qulle
Hallitusjäsen
Viestit: 1725
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:29
Paikkakunta: Salo

Re: Legacy 200:n vikakoodi

ViestiKirjoittaja Qulle » 04 Loka 2016, 10:21

Katotaas näkyykö tämä ollenkaan:
Kuva

Eli kuvan vasemmassa alareunassa näkyy valkoinen vastus ja se mihin väliin se laitettiin. Sillä sai jonkun oireen pois, mechanix tietää paremmin koska häneltä sain tuon vastuksenkin :)

Nyt en voi tarkemmin mennä kattomaan mikä vastus on arvoiltaan, koska selkävammaisena ei oikeen autoa kaiveta pressun alta esille ahtaassa tallissa.

Tässä vielä linkki ko. kuvaan:
https://goo.gl/photos/yRbmtXEredH5DQK87

P.S.
Tässä miten sanotaan heippa fuelcutille:
Kuva
https://goo.gl/photos/Nu9ePXy7F8M86Sxh9

Jos siis sellainen vaivaa jossain vaiheessa. Fillarin venttiili tuossa letkun haarassa jos sitä ihmettelee mikä se on.

P.S.S. osaakos joku kertoa miten tuolta googlen kuvista saa linkitettyä suoraan tähän kuvia?
Outback 2.5 AT -05
Legacy 200 -92
Legacy 2.0 -93

Elkku_
Viestit: 42
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 09:09
Paikkakunta: Rauma

Re: Legacy 200:n vikakoodi ja ahtocoolerin vesipumpun ulina

ViestiKirjoittaja Elkku_ » 04 Loka 2016, 21:51

Nyt löyty vika ja sain korjattua ja valon sammumaan! Siitä paineenvaihtosolenoidista lähtevässä letkussa oli repeämä. Kiitoksia suuresti vaan hyvistä neuvoista! Ja oli muuten tohon mullekkin tehty jo ennestään näköjään tuo vastaava ohitus fuel cutteja varten.

Kysytään nyt samaan syssyyn kun kerran asiantuntioita löytyy paikalta että ootteko joutunu noita ahtocoolerin kiertovesipumppuja vaihtamaan ikinä näihin? Omassa pitää melkosta ulinaa kyseinen pumppu. On pitäny sitä jo ainakin sen ajan mitä auto mulla nyt pari vuotta kerinny olemaan. Ääni tulee siis pelkääjän etukulmasta ja siellä vissiin pitäs se pumppuki kuulemma olla. Eli siis vahva oletus että ääni tulee kyseisestä pumpusta. Korjatkaa jos olen väärässä. Saakohan noita pumppuja jostain tarvikkeena vai joutuskohan marmorilta ostaan? Voi olla vähä turhan suolanen hinta alkuperäsenä... :roll:
Viimeksi muokannut Elkku_ 04 Loka 2016, 21:57, yhteensä muokattu 1 kertaa.
Legacy 200 -92
Mercedes-Benz 300 TDT W124 -91

Avatar
Qulle
Hallitusjäsen
Viestit: 1725
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:29
Paikkakunta: Salo

Re: Legacy 200:n vikakoodi

ViestiKirjoittaja Qulle » 04 Loka 2016, 21:53

Hyvä että löysit vian.
Tohon välijäähyyn en osaa sanoa mitään koska mulla ei sellasta ole tässä koskaan ollutkaan :)

Lähetetty minun GT-I9100 laitteesta Tapatalkilla
Outback 2.5 AT -05
Legacy 200 -92
Legacy 2.0 -93

soukka
Hallitusjäsen
Viestit: 138
Liittynyt: 04 Heinä 2016, 18:51
Paikkakunta: Vantaa

Re: Legacy 200:n vikakoodi

ViestiKirjoittaja soukka » 04 Loka 2016, 22:50

Soukka Motorsports, autojen huollot ja muutokset

Reetuhai2
Jäsen
Viestit: 1087
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Vihti

Re: Legacy 200:n vikakoodi

ViestiKirjoittaja Reetuhai2 » 05 Loka 2016, 14:14

Muute hyvä, mut kuulerin pumppu on kuskin puolella. About akun alapuolella sisälokarin sisällä. Ja ainaki omassa pitäs olla orkkis pumppu, ajettu 350tkm.

Avatar
TJani
Jäsen
Viestit: 733
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:20
Paikkakunta: Töysä
Viesti:

Re: Legacy 200:n vikakoodi

ViestiKirjoittaja TJani » 06 Loka 2016, 13:47

Mulla kans muorus häjysti Leonessa tai Legassa joskus tuo pumppu. Silloin löysin täältä foorumilta käytetyn ja ne yhdistämällä tais tulla ihan hyvä vielä, tai ainakin on toiminut.
Se mouruaa helposti jos nestetaso on liika alhainen, muistelisin että alkaa jo pienestä vajauksesta ääntämään, ilmaa siis kierrossa.

Tuo motonetin pumppu näyttää aika onnettomalta verrattuna siihen vakioon. Alkuperäinen maksaa varmaan maltaita että jotain korvaavaa varmaan kannattaa harkita tilalle.

Ja pumppu tosiaan kuskinpuolella.
Viimeksi muokannut TJani 03 Marras 2016, 09:18, yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vuokrataan EJ20 stressilevyt
Leone Turbo AWD -88, Legacy 200 -92 *RIP*
Ex: SVX -92, XT -86, Leone 1.8 3AT 4WD -87, Impreza Turbo 2000 -97, Leone 1.8 4WD -86, SVX mt -92, XT -86, Forester -98, SVX -93, Outback 2.5 -00, Leone RX -87, Outback 2.5 -98

Elkku_
Viestit: 42
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 09:09
Paikkakunta: Rauma

Re: Legacy 200:n vikakoodi ja ahtocoolerin kiertovesipumppu

ViestiKirjoittaja Elkku_ » 31 Loka 2016, 21:45

Mahtaskohan tollasta kiertovesipumppua löytää vaikka Ebayn kautta taikka jostain vastaavasta? Mikähän mahtas olla kyseisen osan varaosanumero ni helpottas hakemista? Koitin hakusanoillakin mutta ei sattunu ainakaan sillai löytymään.
Legacy 200 -92
Mercedes-Benz 300 TDT W124 -91


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa

cron