Tervehdys kaikille parhaan automerkit omistajille. Nyt olisi tiedoista tarvetta. Kyseessä on wanha bg farkkuja legacy ej20. Ecu ei anna koodeja kun ei jää häiriö päälle: oireet starttaa normaalisti ja nostaa 1500 kierrosta ja sammuu 1.5 -2 sekunnissa. Bensan saanti varmistettu, kaasua reippaasti pumppaamalla vähän kerrassaan saa koneen kestämään käynnissä kunnes kuolee. Lambda vaihdettu ,laitoin jopa uudet tulpat 60000 edellisistä. Ei ali paineletkuvuotoj präkleenillä kaikki käytyläpi. Nostaa kierroksia tosi huonosti, mutta kun saa (ilman kuormaa) 4000rpm niin paluu linjasta tulee edelleen bensaa. Alkuun antoi vika koodeja 1 sylinterin suutin ja lambda nyttemmin ei anna ecu valoa maffin purin irti ja pesin präkleenillä näytti ehjänä. Tietääkö joku ehjän ohmeja? Aikaisemmin keljuilin tyhjäkäyntisolenoidista mutta ei aiheuttanut toimenpiteitä. Ko. Vika kehittyi kahdenviikon aikana ja on nyt siinä tilassa ,että on hankala saada koneeseen niin paljon vääntöä ja kierroksia, että saisi siirrettyä pois tieltä. Eli paaliin vai baanalle?
P.s. jälkimmäinen kiinnostaisi.