Eli neljä vuotta sitten projekti käynnistyi itsellä juurikin legacy 200 vakio puolien oikkuilusta sekä vuotavasti kansipahvista. Moottori rakennettu kokonaan uusiksi niinkuin myös muu auto. Tein tuossa 4 vuoden aikana myös new age puola conversion, koska en halunnut enää vanhojen puolien halkeilevan ja aiheittavan ongelmia.
Auto kävi säädössä sporttiautossa ja penkitys vedot menivät mallikkaasti. Autoon myös säädettiin lauchi 4200rpm, joka toimi alkuun todella hyvin. Penkissä ei kestänyt korkeampia lauchi arvoja vaan sammui, kun kaasun päästi pois ja silloin tuomia tuli säätäjältä että sulla ei kestä tulpat tätä. Tulppana toimi uudet briskin dor14ir. Auto myös käy viinalla, joten iridium tulpat eivät taida olla ihanteelliset.
Kahden viikon aikana olen muutaman kerran ottanut lauchilla lähdöt ja ilmeni semmoinen vika, että lauchia käyttäessä auto sammuu, kun päästää kaasun pois tai jää törisemään niinkuin tulppa olisi pimeenä. Tästä syystä myös lähdötyksen ei onnistu vaan auto niiaa heti kun tulee kuormaa moottorilla. Vaihdoin Briskiltä uudet tulpat dor12ds, jotka suunniteltu hankalasti syttyville polttoaineille. Ensimmäinen lauchi yritys niin vedot katos koko autosta eikä se kestä kuormaa enää ollenkaan. Vaihdoin vanhat tulpat takas ja sama ongelma jatkui silti. Auto siis jää nykimään heti kun ahdot nousee, kevyellä kuormalla pystyy ajaamaan aivan normaalisti.
Itse epäilen puolien antautuneen? Onko jotain mittaus tapaa, jolla saadaan puolasta ohmi arvoja pihalle? Pää kysymys mulla oli kumminkin se, että millä puolilla ihmiset ovat subarut saaneet toimimaan. Onko joku muokannut näihin VAG-puolia vai onko nämä new agen hyvät ja kestävät myös pitkälle?