Baz kirjoitti:ximmo kirjoitti:Mittaristoon syttyy valoja kuin siihen kuuluisaan joulukuuseen ja katon sisävalotkin saa palamaan, mutta käyntiin ei auto lähde, ei edes yritä. Kovasti se jotain releitä ruksuttelee kun starttinappia painaa.
Akun jännite alhainen, niin noinhan se tekee, kun yrittää startata. Akku lataukseen ja uusintayritys. (Toki outoa, että virtaa riittää valoon ja mittariston heräämiseen, mutta ei jaksaisi aukaista keskuslukitusta)
Tässä on haasteena se, että laturi on 150 km päässä tallilla. Siis tosiaan se poltti parkkejakin tahtomattanikin ekan yrityksen jälkeen, mutta keskuslukitukseen ei virta riittänyt enää ensimmäisen ovien avaamisen jälkeen. Ja silloinkin aukesi vain etuovet, takaovet ja -luukku pysyivät kiinni. Kaveri tulee huomenna jeesailemaan käynnistyskaapelien kanssa, kokeillaan jos apuvirralla lähtisi. Tänään olikin pikkujoulut kalenterissa, joten ihan hyvä vaan että jäi parkkiin.
Baz kirjoitti:ximmo kirjoitti:Voiko niitä sisävaloja muuten jättää vahingossa palamaan? Eikö ne sammu siinä vaiheessa, kun lukitsee auton?
Aivan varma en -08 mallista ole, mutta eiköhän siinä(kin) ole kolmeasentoinen katkaisija. On (palaa jatkuvasti) / Auto (syttyy, kun oven avaa ja oven suljeuduttua sammuu tietyn ajan päästä / lukituksen yhteysessä) / Off (aina sammuksissa).
Tuossa on kolme sisävaloa. Kaksi edessä, joissa on vain vaihtoehdot "päälle ja pois", ja sitten tuo perinteinen ovien avaamiseen kytköksissä oleva kolmiasentoinen. Nyt ruksuttelin niitä kaikkia ja niihinkin tuli valo, mutta toinen etummaisista saattoi olla päällä jo valmiiksi. Luulisi kyllä imevän akun typötyhjäksi, sillä tarkemmin kun mietin, niin maanantaina ajelin autolla edellisen kerran. Täällä stadissa kun ei oo päivittäistä ajelutarvetta.
Herrasmiesautoilija.
M135i xDrive
ex: my08 Impreza WRX STi "pullukka"
ex: my05 Impreza WRX
ex: my09 Forester TD (faijan)