chinaski kirjoitti:Eikö lähtökohtaisesti kannattaisi käyttää noita sulakkeenhaaroittimia? Ei tarvi arpoa oikeita johtoja, purkaa johtonippuja ja käyttää rosvoliittimiä.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/481772/Sulakehaaroitin-mini-laattasulakkeille
JPA kirjoitti:chinaski kirjoitti:Eikö lähtökohtaisesti kannattaisi käyttää noita sulakkeenhaaroittimia? Ei tarvi arpoa oikeita johtoja, purkaa johtonippuja ja käyttää rosvoliittimiä.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/481772/Sulakehaaroitin-mini-laattasulakkeille
Ei välttämättä toimi. Sulakkeella voi olla +12 jatkuvasti.
chinaski kirjoitti:JPA kirjoitti:chinaski kirjoitti:Eikö lähtökohtaisesti kannattaisi käyttää noita sulakkeenhaaroittimia? Ei tarvi arpoa oikeita johtoja, purkaa johtonippuja ja käyttää rosvoliittimiä.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/481772/Sulakehaaroitin-mini-laattasulakkeille
Ei välttämättä toimi. Sulakkeella voi olla +12 jatkuvasti.
OK, minä olen ollut siinä uskossa että valoille menevällä sulakkeella ei ole jatkuvasti jännitettä.
chinaski kirjoitti:Eikö lähtökohtaisesti kannattaisi käyttää noita sulakkeenhaaroittimia? Ei tarvi arpoa oikeita johtoja, purkaa johtonippuja ja käyttää rosvoliittimiä.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/481772/Sulakehaaroitin-mini-laattasulakkeille
AimoPaukku kirjoitti:chinaski kirjoitti:Eikö lähtökohtaisesti kannattaisi käyttää noita sulakkeenhaaroittimia? Ei tarvi arpoa oikeita johtoja, purkaa johtonippuja ja käyttää rosvoliittimiä.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/481772/Sulakehaaroitin-mini-laattasulakkeille
Ei ollenkaan huono vaihtoehto ottaa releelle virta +30 napaan.
Pitkien sulake on monestikkin juuri +15 ohjauksen takana, mutta silti...
Se ei riitä että virtaa tulee kun on virrat päällä, myös releen ohjaus on silti otettava pitkiltä.
Kuten jo monesti todettu, subaruissa kannattaa ottaa pitkiltä sekä plussa että miinus.
AnttiHat kirjoitti:Ryövään surutta tätä ketjua vaikka VIELÄ ei ole ongelmia. Juuri hommattuun MY10 Outbackkiin pitää saada lisävaloa niin että hirven kylki esipaistuu eli asustellaan Kainuun hirvitiheimmässä kohdassa. Joten pari kysymystä:
1. Tässä ketjussa oleva sulakehaarotin ratkaisu näyttää kätsyltä herätteelle onko ohje edelleen suuren yleisön toimesta "hyväksytty"?
2. Asettaako oheinen kytkentä ja CAN "häiriöherkkyys" vaatimuksia lisäreleelle?
3. Onko kukaan viritellyt tommosta ledipalkkia semmoseen rekisterikilven taakse tulevaan valorautaan?
KK9 kirjoitti:Itsellä MY10 Legassa toimii tuo haaroitin ja ihan normaalia relettä käytän. 2,5 vuotta kytkentä ollut jo ilman ongelmia.
baburusa kirjoitti:Pakko turvautua tähän lankaan, koska oma aivotoiminta/ tietotaito loppuu asennuksen suhteen kesken:
Autona Subaru Forester 2008
-Led-pitkät sammuu kun pitkät lyö päälle ja taas toisinpäin. Eli syttyy kun pitkät sammuttaa.
Ryöstö on otettu pitkän liittimen virrasta, mutta tarkemmin tutkisteltuna ledit syttyy kummastakin liittimen navasta. Releestä miinus rungossa ja releestä virta akussa.
Johtosarjana valostoren sarja ilman katkaisijaa:
https://www.valostore.fi/tuote/purelux_ ... ohtosarja/
Missä nyt menee vihkoon? Tarkoitus saada ledit pitkän viiksestä päälle.
KK9 kirjoitti:baburusa kirjoitti:Pakko turvautua tähän lankaan, koska oma aivotoiminta/ tietotaito loppuu asennuksen suhteen kesken:
Autona Subaru Forester 2008
-Led-pitkät sammuu kun pitkät lyö päälle ja taas toisinpäin. Eli syttyy kun pitkät sammuttaa.
Ryöstö on otettu pitkän liittimen virrasta, mutta tarkemmin tutkisteltuna ledit syttyy kummastakin liittimen navasta. Releestä miinus rungossa ja releestä virta akussa.
Johtosarjana valostoren sarja ilman katkaisijaa:
https://www.valostore.fi/tuote/purelux_ ... ohtosarja/
Missä nyt menee vihkoon? Tarkoitus saada ledit pitkän viiksestä päälle.
Maaohjaus tekee tuon!
baburusa kirjoitti:KK9 kirjoitti:baburusa kirjoitti:Pakko turvautua tähän lankaan, koska oma aivotoiminta/ tietotaito loppuu asennuksen suhteen kesken:
Autona Subaru Forester 2008
-Led-pitkät sammuu kun pitkät lyö päälle ja taas toisinpäin. Eli syttyy kun pitkät sammuttaa.
Ryöstö on otettu pitkän liittimen virrasta, mutta tarkemmin tutkisteltuna ledit syttyy kummastakin liittimen navasta. Releestä miinus rungossa ja releestä virta akussa.
Johtosarjana valostoren sarja ilman katkaisijaa:
https://www.valostore.fi/tuote/purelux_ ... ohtosarja/
Missä nyt menee vihkoon? Tarkoitus saada ledit pitkän viiksestä päälle.
Maaohjaus tekee tuon!
Selvisi! Maa meni runkoon. Siirsin pitkien -:n maan ja volaa!
-teme- kirjoitti:Maa pitää ottaa auton omilta pitkiltä koska maalla ohjataan pitkien syttymistä,
Jos haluaa idioottivarman ratkaisun niin haaroittaa polttimon plussan ja miinuksen releen kelalle. Kun polttimo palaa niin relekin vetää.japa kirjoitti:Juu, mutta haluan käyttää sitä uutta (relettä) pitää nyt kokeilla jostain sulakkeesta/mittarin takaa. Konehuoneesta ei saanut.
japa kirjoitti:joo. Haen huomenna normi neljä napaisen releen, niin uskoisin että alkaa pelaamaan myös näissä maa ohjatuissa.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa