ViestiKirjoittaja mkahelin » 28 Touko 2018, 19:07
Nonniin, nappasin anturin irti lootasta. Se metallikieli mikä tulee anturista ulos pääsee tulemaan niin paljon ulos anturosta ettei se anna pulssia pyörittäessä ei tunnu vastusta, kun kielen painaa sisään ja pyörittää sammuu vikavalo ja trippiin tulee lukemia. Onkos kellään kokemusta, kuuluuko tuon kielen tulla tuosta anturista ulos niin paljon että se löystyy eikä anna pulssia. Kun koetin pyörittää meisselillä lootassa olevaa kieleen osuvaa pyöritintä, niin ei se tyhjää pyörinyt. On kyllä järkyttävä kätöstys jos sen pyrityskoneiston joutuu uusimaan. Loota pitää ottaa irti ja halkaista. Ei nyt ole skooppia saatavilla että pääsis mittaamaan anturin antaman signaalin. Sensijaan että lootan pistää palasiksi vois häkätä kardaaniin tai etuvetoakseliin ötökän joka antaisi samanlaista pulssia ettei tuo moottorin vikavalo palaisi ja hankkis vaikka kalibroitavan uuden sähkömittarin tuon nykyisen tilalla. Olis pienempi vaiva kuin lootan purkaminen. Onkos kellään tietoa kannattaako tuohon metsästää kokeeksi uutta anturia jos tuo kieli pääsee tulemaan ulos eikä signaalia siksi tule, tai että minkälaatuista pulssia sieltä tulee . Anturin kylkeen on leimattu numero 3 ja liitin on 30 senttisen 2 napaisen piuhan päässä anturista.
Mk