Oli joulukuussa 2015 ostettu ja paikalleen pistetty akku Outbackissä. Viime perjantaina tunti motariajua ja tankkaamaan, mitäpä muutakaan. Virrat pois päältä ja sitten tankkauksen jälkeen normistarttaus ja siirtymä huoltoaseman parkkikselle. Varjoisat paikat tietty jo käytössä eli siis suoraan auringonpaisteeseen. Kännykkä keskikonsolin kannen päällä, suorassa auringonpaisteessa. Yritys soittaa kännykällä: herjaa että ylikuumentunut, odota hetki. Siitä vähäksi aikaa kännykän kanssa varjoon ja kännykkä pelittää taas, muutama puhelinsoitto. Sitten pitäis jatkaa ajua: startti naksahtaa, vaan ei juuri pyöritä, releet naksuu, mittarivalot palaa, ei mitään herjoja missään. Mitä kummaa, juuri kaikki OK, akkukin melko tuore ja varmasti latingissa! Onneksi kaapelit mukana, hyvin pelittää. Hienoja ihmisiä huoltsikalla. Uusi akku akkuliikkeestä, kanssa-autoilija jopa puhelimella varmistaa, että lähikaupungin akkuliikkeessä ollaan vielä pe-ip:n lopulla paikalla. Todetaan, että laturi lataa ihan normaalisti. Akkuliikkeessä puhetta jostain kemiallisesta reaktiosta, kun akku ylikuumenee. Netistä ei löydy mitään järkevää asiaan liittyvää. Osaako kukaan sanoa, mitä akussa tapahtui? Oli siinä akulla poikkeuksellisen kova paikka, kuuma kone toisella sivulla ja suora armoton auringonpaiste mustaan konepeltiin. Vasen etujarrukin vähän laahaa...
- Sen kännykän akku ei simahtanut, toimii edelleen normaalisti. Ja hatunnosto huoltsikan kassalle sekä apua antaneille teiden ritareille!