HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Vakionopeussäädin mysteeri

Ajovaloista ja ECU:n johdotuksista, sekä kaikkea siltä väliltä.
maukka100
Viestit: 51
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 16:26
Paikkakunta: Elimäki,Kouvola

Vakionopeussäädin mysteeri

ViestiKirjoittaja maukka100 » 12 Helmi 2020, 08:19

Eli autoni vakkari temppuilee (Legacy -04 2.5L). Minulla on kyllä arvaus mistä johtuu, mutta en kerro sitä vielä, koska se vaikuttaa mitä muut ehdottavat viaksi.
Asiaan. Kylmällä moottorilla kun ajaa, vakkari toimii normaalisti. Mutta kun moottori lämpenee, niin vakkari hyppää pois päältä, Eikä anna asettaa nopeutta, tai jos antaa niin hyppää taas pois päältä. Paitsi kun nopeutta on noin alle 65km/h, niin toimii suht hyvin yleinsä, ei aina, jos ei aja liian suurella vaihteella. Mutta sitten taas kun jatkaa ajoa arviolta 100km, niin vakkari alkaa toimia normaalisti joskus, eikä pompi pois päältä.
Eli toimiessaan cruisen valo palaa, ja SET valo palaa. Silloin kun ei toimi, cruisen valo palaa, ja SET valo ei pala, eikä anna viiksestä asettaa nopeutta.
Ehdotuksi/kokemuksia?
Subaru legacy 2.5 farmari manuaali -04
Subaru legacy 2.0 farmari manuaali -99 (tuleva auran perijä)
Subaru leone 1.8i farmari auravarustuksella ja vinssillä

maukka100
Viestit: 51
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 16:26
Paikkakunta: Elimäki,Kouvola

Re: Vakionopeussäädin mysteeri

ViestiKirjoittaja maukka100 » 11 Maalis 2020, 06:43

Oma arvaukseni meni metsään. Epäilin lambdaa, että se jotenkin vaikuttaisi asiaan, mutta ei.
Ja vika on pikkuhiljaa pahentunut. Nyt ei toimi kuin alhaisemmissa nopeuksissa ja niissäkin tietyllä vaihteella. Yleensä parhaiten 4 vaihteella.
Eikö mitään veikkauksia tule?
Subaru legacy 2.5 farmari manuaali -04
Subaru legacy 2.0 farmari manuaali -99 (tuleva auran perijä)
Subaru leone 1.8i farmari auravarustuksella ja vinssillä

Avatar
Matway
Jäsen
Viestit: 711
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 08:35
Paikkakunta: Loppi

Re: Vakionopeussäädin mysteeri

ViestiKirjoittaja Matway » 11 Maalis 2020, 12:15

Polkimien anturit jo tarkastettu?

Lähetetty minun SM-N975F laitteesta Tapatalkilla
Impreza WRX STI Type-RA MY00
Ex- Impreza TD Exclusive MY09
Ex- Impreza TD Sport MY09

maukka100
Viestit: 51
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 16:26
Paikkakunta: Elimäki,Kouvola

Re: Vakionopeussäädin mysteeri

ViestiKirjoittaja maukka100 » 11 Maalis 2020, 12:59

Matway kirjoitti:Polkimien anturit jo tarkastettu?

Lähetetty minun SM-N975F laitteesta Tapatalkilla


Ei ole kokeiltu toisilla anturilla, mutta en usko siellä vian olevan, koska ei luulisi auton nopeuden vaikuttavan niiden toimintaan.
Subaru legacy 2.5 farmari manuaali -04
Subaru legacy 2.0 farmari manuaali -99 (tuleva auran perijä)
Subaru leone 1.8i farmari auravarustuksella ja vinssillä

maukka100
Viestit: 51
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 16:26
Paikkakunta: Elimäki,Kouvola

Re: Vakionopeussäädin mysteeri

ViestiKirjoittaja maukka100 » 11 Maalis 2020, 20:45

Noniin. Vian mahdollinen kohde ilmoitti itsestään. Käynnistin auton ja kaasupolkimen painaminen ei vaikuttanutkaan kierrosten nousuun ja syttyi vikavalo. Lukulaite obd porttiin ja tutkimaan. Koodi tuli kaasupolkimen anturista. Koodin nollaus ja kaasupoljin palasi käytettäväksi. Sitten tutkin anturin live dataa lukijalla ja huomasin joidenkin sensoreiden (en nyt muista minkä) volteissa heittoa keskenään. Tosin heitto oli vain 0,1 volttia kun ei kaasupolkimen koskenut. Ja kun sitä painoi eivätät voltit nousseet tasaisesti keskenään. Käsittääkseni pitäisi keskenään olla täysin samat.
Subaru legacy 2.5 farmari manuaali -04
Subaru legacy 2.0 farmari manuaali -99 (tuleva auran perijä)
Subaru leone 1.8i farmari auravarustuksella ja vinssillä

hannu_s
Viestit: 55
Liittynyt: 22 Heinä 2015, 19:43
Paikkakunta: Oulu

Re: Vakionopeussäädin mysteeri

ViestiKirjoittaja hannu_s » 13 Syys 2020, 05:52

Vakkarin pomppiminen pois johtui itsellä manuaalivaihteisessa olevasta "vapaa" asennon tunnistimesta.

Nopea kokeilla kun ajaa ja ottaa vaihdekepistä kiinni, se riitti minun tapauksessa että vakkari pysyi päällä. Korjaus, joko uusi katkaisija sinne tai jos löytää jostain ohuemman alumiinitiivisteen sille niin voi kokeilla että auttaako.

Oma nopea korjaus, irti ja uudelleen paikalleen auttoi niin että pelasi 5 ja 3 vaihteella, eli just riittävästi :)
Subaru Outback 2.5 -19
Subaru XV 2.0 -18

Warttinen
Viestit: 11
Liittynyt: 11 Helmi 2019, 04:40

Re: Vakionopeussäädin mysteeri

ViestiKirjoittaja Warttinen » 03 Marras 2021, 09:48

Morjens,
Itsellä samanmoinen pirssi ja vika, sekä oireet mätsäävät! Näin uutena harrastajana, missä tuo vaihteiston vapaa-asennon anturi sijaitsee? Jarru- ja kytkinpolkimen anturit tarkistin jo.


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa