AndyLove kirjoitti:Olen uusi 'Subarunisti' ja uusi täällä forumilla. En nyt äkkiseltään huomannut aihetta mihin tämä olisi kuulunut, pahoittelen jos tälläinen kuitenkin oli niin tämän voi toki sinne siirtää.
Eli vm. 2011 Legacy (2.0 diesel ja farmari jos sillä nyt on merkitystä) ja ihmettelen kun Xenonit tuntuvat niin hemmetin huonoilta. Edes pilkkopimeessä valottomalla alueella valot eivät tunnu näyttävän kovin montaa metriä ja ainoa kohta missä valot näkyvät selkeästi on ensimmäinen pari metriä. Sen jälkeen melkeinpä ainoa mistä näkee että valot kuitenkin ovat päällä, ovat heijastavat pinnat.
Sumuvalotkin päälle pistettäessä 'valtaavat' ajovalojen näyttävän valon täysin. Pitkät valot ovat todella hyvät, joten tuskin umpipissakaan on vikaa? Onko tälläistä ongelmaa ollut yleisesti Subaruissa / Legacyissä ja mikähän tässä saattaisi olla ongelma? Vai pitääkö mun vaan mennä Specsaversille...
P.S. onko missään yleistä keskustelua Legacyistä?
Eräjorma kirjoitti:AndyLove kirjoitti:Olen uusi 'Subarunisti' ja uusi täällä forumilla. En nyt äkkiseltään huomannut aihetta mihin tämä olisi kuulunut, pahoittelen jos tälläinen kuitenkin oli niin tämän voi toki sinne siirtää.
Eli vm. 2011 Legacy (2.0 diesel ja farmari jos sillä nyt on merkitystä) ja ihmettelen kun Xenonit tuntuvat niin hemmetin huonoilta. Edes pilkkopimeessä valottomalla alueella valot eivät tunnu näyttävän kovin montaa metriä ja ainoa kohta missä valot näkyvät selkeästi on ensimmäinen pari metriä. Sen jälkeen melkeinpä ainoa mistä näkee että valot kuitenkin ovat päällä, ovat heijastavat pinnat.
Sumuvalotkin päälle pistettäessä 'valtaavat' ajovalojen näyttävän valon täysin. Pitkät valot ovat todella hyvät, joten tuskin umpipissakaan on vikaa? Onko tälläistä ongelmaa ollut yleisesti Subaruissa / Legacyissä ja mikähän tässä saattaisi olla ongelma? Vai pitääkö mun vaan mennä Specsaversille...
P.S. onko missään yleistä keskustelua Legacyistä?
Tervetuloa tännekin!
Paljonkohan lie ikää noilla autossa olevilla polttimoilla? Xenonit kuitenkin ajan saatossa himmenevät merkittävästi ennen muuttumistaan violeteiksi ja lopullisesti hyytyen. Helpoin tapa selvittää tämä "vika", on vaihtaa uudet polttimot. Linssit saattavat tosin olla sumentuneet, sen tosin näkee parhaiten valokuvion terävyydestä ja uusien polttimoiden tehottomuudesta.
Itsellä on ihan samaa ongelmaa, ja sitä vielä korostaa tehokkaat pitkät valot. Tosin itsellä on Outbackissa kilometrejä takana se 105tkm ja alkuperäiset polttimot lyhkäsissä.
WD40 kirjoitti:Minulla oli sama havainto MY10 Foresterin (150 tkm) xenonien suhteen, tuntuivat avuttoman tehottomilta. Sitten toinen polttimo sammui ja tuli vaihdettua molemmat polttimot uusiin. Nyt näkyy todella hyvin, on ihan eri vekotin.
Mauri H kirjoitti:Siis Legassa ja Foressahan on maailman helpoin vaihtaa polttimot, ilmanohjaimen kun ottaa edestä pois apukuskin puolella niin muuta ei tarviikkaan.
chinaski kirjoitti:Mauri H kirjoitti:Siis Legassa ja Foressahan on maailman helpoin vaihtaa polttimot, ilmanohjaimen kun ottaa edestä pois apukuskin puolella niin muuta ei tarviikkaan.
Ainakin omassa MY10 lekassa lyhyiden valojen polttimoon pääsee käsiksi vain lokasuojan sisältä käsin. Parkki- ja pitkienvalojen polttimot pääsee vaihtamaan konehuoneen puolelta.
Mauri H kirjoitti:chinaski kirjoitti:Mauri H kirjoitti:Siis Legassa ja Foressahan on maailman helpoin vaihtaa polttimot, ilmanohjaimen kun ottaa edestä pois apukuskin puolella niin muuta ei tarviikkaan.
Ainakin omassa MY10 lekassa lyhyiden valojen polttimoon pääsee käsiksi vain lokasuojan sisältä käsin. Parkki- ja pitkienvalojen polttimot pääsee vaihtamaan konehuoneen puolelta.
Voi muuten ollakin, nyt kun muistelen niin OB:hen vaihdoinkin vain pitkien polttimot. Foreen vaihdon lyhyetkin ja se on helppo homma.
Hekxalite kirjoitti:http://www.subaruclubfinland.net/keskustelu/viewtopic.php?f=18&t=220
Tuossa Outback langassa samaa keskustelua, käsittääkseni valot lähes samanlaiset. Josko tuolta löytyisi apuja. Joku oli ollut yhteydessä sinne Retrofitlabiin ja selvitellyt asiaa että mikä projektori sinne sopisi.
Oliko sinulla heijastinpinta projektorissa ihan ok? Muilla ollut vissiin siinäkin vikaa. Sinulla siis linssi samentunut ja valotehon lasku johtuu siitä? Asia kiinnostaa minuakin kun isäni Legacyssa samaa ongelmaa eikä viitsisi ostaa niitä alkup. umpioita.
Hekxalite kirjoitti:Kehtaatko Verkke kertoa mistä liikkeestä saivat väännettyä ne takuuseen? Faijalla on kans MY11 legacy ja vois käydä kyselee vieläkö jotain hyvitystä sais vai meneekö virittämiseksi (RetrofitLab), uusia ei meinata itse maksaa.
panja kirjoitti:http://cbplightwerks.com/product/subaru-legacy-retro-quik-03-14/ tuommosen paketin tilasin itselle. mahtava valoteho. alkuperäiset heijjastinpinnat olivat palanu puhki. siinä joutuu vaihtamaan ballastit kun noita ei saa kun h1 mallina
panja kirjoitti:pitää purkaa. tosi helppo homma. saunassa lämmittää kunnolla ne umpiot ja sen jälkeen lasi lähtee helposti irti. mulla meni koko operaatiossa 5 tuntia ja se kyllä oli sen arvoista. paketin tilasin yllä mainitusta paikasta.
panja kirjoitti:[/attachment]
Siinä uudet h1 paikalla
--ms-- kirjoitti:Maahantuoja vaihtaa kaikkiin 2010 eteenpäin oleviin legacyyn ja outbakkiin uudet umpiot veloituksetta jos on aukoton huoltokirja
--ms-- kirjoitti:-70 000 öljyn vaihto laakkosella ja unohtivat laittaa öljykorkin kiinni, viikonlopun pysty ajaan ennenkö öljyvalo kajahti heti punaselle.
faillite kirjoitti:Noin sitä pitää jykke. Ehkä pato murtuu ja maahantuoja alkaa tarkastuttaa autoja. Maahantuojien ja korjaamojen kanssa painiminen on vaikeaa ellei ole autoalalla tai muuten perehtynyt kuluttajan oikeuksiin ja tottunut "riitelemään". Kun tässä valo-ongelmassa ei ole lainkaan kyse yksittäistapauksista, niin olisi perusteet takaisinkutsukampanjalle. Näin ongelma kirjattaisiin myös trafin takaisinkutsulistalle.
Edit: eipä ole Subaruja trafin listalla ollenkaan. Hmm
jykke kirjoitti:Samaa modausta miettinyt itsekin. Olisiko tietoa sopiiko jotkin led valot suoraan sumuvalojen tilalle?
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa