teuski kirjoitti:Tämä ohje on ilmeisesti jollekin hienomman mallin näytölle?
Mulla '09 Foressa on segmenttinäyttö, joka tuo mieleen 90-luvun alun japsit. Kello, kulutus ja lämpötila.
Saakohan tätä säädettyä jotenkin, näyttää yli litran alle todellista.
teuski kirjoitti:Tämä ohje on ilmeisesti jollekin hienomman mallin näytölle?
Mulla '09 Foressa on segmenttinäyttö, joka tuo mieleen 90-luvun alun japsit. Kello, kulutus ja lämpötila.
Saakohan tätä säädettyä jotenkin, näyttää yli litran alle todellista.
jaalto65 kirjoitti:Eipä ole mulla Legacyn kulutusnäytön tarkkuudessakaan kehumista, näyttää sen 0,5-0,8 litraa satasella alakanttiin. Eikä tuossa ole kyse nollaamisen hetkestä, vaan koko tankillisen keskimääräisestä virheestä.
Pännii myös se että kulutusmittarista puuttuu parittomat desimaalit. Kas kun ei parittomat kokonaisluvut! Minkähän tähden desimaaleissa on ollut tarpeen pihdata näyttötarkkuuden kanssa?
ximmo kirjoitti:Ainakin '08 Imprezassa on kulutusmittari sidoksissa trippimittariin. Näyttää tripin viimeisen nollauksen jälkeistä kulutusta, eli jos mennyt nollille esim. kaupungissa pyöriessä, niin matka-ajossa näyttää tovin yläkanttiin. Ja toisin päin myös. Toisin sanoen todellisen lukeman saa parhaiten nollaamalla tripin aina lähtiessä liikenteeseen. Subarun kulutusmittarit noin yleisesti on todettu autonvalmistajien mittareista tarkimmiksi. Muut näyttää hitosti pienempiä kulutuksia, Subarulla on liian rehellinen.
ximmo kirjoitti: Subarun kulutusmittarit noin yleisesti on todettu autonvalmistajien mittareista tarkimmiksi. Muut näyttää hitosti pienempiä kulutuksia, Subarulla on liian rehellinen.
jaalto65 kirjoitti:ximmo kirjoitti: Subarun kulutusmittarit noin yleisesti on todettu autonvalmistajien mittareista tarkimmiksi. Muut näyttää hitosti pienempiä kulutuksia, Subarulla on liian rehellinen.
Mietin tuota. Olen jostain lukenut väitteen, että Subarun toteutuneet kulutukset on yleisesti likellä norminmukaisia kulutusmittauksia, siis ainakin likempänä kuin muilla merkeillä yleisesti. Väite koski entistä NEDC-sykliä, ei nykyistä WLTP-sykliä. Subarulla ei ehkä lähdetty kovin hanakasti optimoimaan auton kulutusta norminmukaista mittausta varten, vaan enempi oikeaan ajoon? Tämähän on vähän eri asia kuin kulutusmittarin virheet. En nyt varsin ota kantaa ximmon väitteeseen, vaan laitoin vaan tähän asiaa hieman sivuavan muistikuvan.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa