HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Ahtopainemittarin letkun paikka?

Spoilerit, mittarit, ohjauspyörät, äänentoisto, varashälyttimet jne.
STI
Viestit: 168
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 12:02
Paikkakunta: Vantaa

Ahtopainemittarin letkun paikka?

ViestiKirjoittaja STI » 12 Touko 2015, 11:46

Kumpaan kohtaan ahtopainemittarille menevä letku kiinni? Kuvan osoittamaan kohtaan vai dump valvelta lähtevään letkuun?

Kuva
Iso toyota
Ex STi Limppu 2004
"Trying is the first step towards failure." - Homer Simpson

Avatar
Mauri H
Viestit: 663
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:00
Paikkakunta: Salo

Re: Ahtopainemittarin letkun paikka?

ViestiKirjoittaja Mauri H » 12 Touko 2015, 12:04

By-Passin (ei siis dumppi) letku on hyvä paikka haaroittaa.
BMW 330D xDrive
H-D:t Fat Bob ja XR1200

Aikanaan nautiskeltu:
Forester XT MY10
Outback TD MY10
Forester S-Turbo MY99
Legacy 200 MY92

Avatar
Lonttatuavi
Jäsen
Viestit: 98
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 09:12

Re: Ahtopainemittarin letkun paikka?

ViestiKirjoittaja Lonttatuavi » 12 Touko 2015, 19:40

bypass, itellä väpätti mittari jonkun verran tosta kuvan osoittamasta paikasta kun otti.

STI
Viestit: 168
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 12:02
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ahtopainemittarin letkun paikka?

ViestiKirjoittaja STI » 13 Touko 2015, 09:20

Joo nimitykset on taas hukassa mutta mulla dumppi suhisee ja bypass ei :mrgreen: Mutta laitan sen bypassin letkuun.
Iso toyota
Ex STi Limppu 2004
"Trying is the first step towards failure." - Homer Simpson

Avatar
Mauri H
Viestit: 663
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:00
Paikkakunta: Salo

Re: Ahtopainemittarin letkun paikka?

ViestiKirjoittaja Mauri H » 13 Touko 2015, 09:26

STI kirjoitti:Joo nimitykset on taas hukassa mutta mulla dumppi suhisee ja bypass ei :mrgreen: Mutta laitan sen bypassin letkuun.


Toi bypass suhisee tuon kartiofiltterin takia. Vakiolla suodattimella ja boksilla ei suhise. Dumppi siis sylkee ilmat mäkeen kun hellität kaasun, bypass kierrättää ne takaisin imupuolelle.
BMW 330D xDrive
H-D:t Fat Bob ja XR1200

Aikanaan nautiskeltu:
Forester XT MY10
Outback TD MY10
Forester S-Turbo MY99
Legacy 200 MY92

STI
Viestit: 168
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 12:02
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ahtopainemittarin letkun paikka?

ViestiKirjoittaja STI » 13 Touko 2015, 09:46

Mauri H kirjoitti:
STI kirjoitti:Joo nimitykset on taas hukassa mutta mulla dumppi suhisee ja bypass ei :mrgreen: Mutta laitan sen bypassin letkuun.


Toi bypass suhisee tuon kartiofiltterin takia. Vakiolla suodattimella ja boksilla ei suhise. Dumppi siis sylkee ilmat mäkeen kun hellität kaasun, bypass kierrättää ne takaisin imupuolelle.


Tuo kuva ei ole omasta autostani ja mulla itsellä ei ole kartiosuodatinta ja suhina on nolon kova :? Eikä tuo mulla oleva dumppibypassmikälie ole näköjään vakio. Google kertoi sen olevan tollanen -> http://www.ebay.co.uk/itm/BAILEY-DV10-D ... 0638369605

Onko näistä suhisevista subaruissa haittaa? mitsuissa niitä ei suositeltu asennettavaksi.
Iso toyota
Ex STi Limppu 2004
"Trying is the first step towards failure." - Homer Simpson

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1409
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: Ahtopainemittarin letkun paikka?

ViestiKirjoittaja mechanix » 13 Touko 2015, 11:39

Ei ole tuosta haittaa kuin korkeintaan äänet jos niistä ei tykkää, tuo kyseinen malli toimii maffillisten kanssa hyvin.
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.

Avatar
Displaced
Viestit: 449
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ahtopainemittarin letkun paikka?

ViestiKirjoittaja Displaced » 13 Touko 2015, 11:53

Meneekö taas vääntämiseksi jos väitän että mun kokemuksien mukaan baileyn dumpit on umpisurkeita :)
Absolute Performance - Moottorinosat, Kasaukset, Säädöt yms. kysy lisää

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1409
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: Ahtopainemittarin letkun paikka?

ViestiKirjoittaja mechanix » 13 Touko 2015, 13:30

Voi mennä. Mulla just tuo sama malli ja ei sitten mitään ongelmia :thumbsup: Toki kerro vaan oma näkemyksesi noista. Päästää paineen suht herkästi pois kun kaasusta päästää eikä vuoda tyhjäkäynnillä jne. Toinen hyvä on forgen vähän vastaavan mallinen.

- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa