HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Forester SF lisämittari kotelot

Spoilerit, mittarit, ohjauspyörät, äänentoisto, varashälyttimet jne.
Kennedy
Viestit: 346
Liittynyt: 22 Huhti 2015, 14:40
Paikkakunta: Järvenpää
Viesti:

Forester SF lisämittari kotelot

ViestiKirjoittaja Kennedy » 22 Marras 2015, 08:20

Yrittänyt etsiä 1gen foresteriin lisämittareiden telineitä.

GC8 impun osat menisi paikoilleen? Tosin en löydä mistään ratin taakse tulevaa mittaritelinettä joka samalla korvaisi mittariston ympärysmuovin.
Uudempiin malleihin löytyisi tuuletusventtiileihin sopivia telineitä, mutta niitäkään ei vanhempiin ole tarjolla.
Forester S Turbo '99 - RIP

Avatar
Tomcat
Jäsen
Viestit: 1431
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:34

Re: Forester SF lisämittari kotelot

ViestiKirjoittaja Tomcat » 22 Marras 2015, 10:54

Riipuu mitä mittareita ajattelit laittaa? Niitä kaikkia kun ei tarvii seurata tuolta aitiopaikalta. Niin kuin jo Japanin poika on tuossa meillä tehnyt on radio siirretty sillä OEM podilla tuohon ylös. Tosin meillä vaihtuu soitin vielä sellaiseen malliin josta taittuu näyttö esiin, niin on radio sitten siinä aitiopaikalla.
Lisämittarit voi sitten rakentaa siihen alkuperäisen radion tilalle.

Kuva

Itse olen ihmetellyt että monessa autossa konsolin aitiopaikalla on jotkut hemmetin lämppärin suuttimet
Ja radio on siellä jossain alhaalla shifterin takana. Sieltähän sitä on sitten oiva käyttää ajon aikana.
_________________________________________
- WRX STi Type R MY99
- Mercedes Benz GLE 580
- Mazda RX7 FD LS1 MY94

Kennedy
Viestit: 346
Liittynyt: 22 Huhti 2015, 14:40
Paikkakunta: Järvenpää
Viesti:

Re: Forester SF lisämittari kotelot

ViestiKirjoittaja Kennedy » 22 Marras 2015, 11:36

Nyt on ahto ja öljynpaine mittarit a-pilarissa ja ottaisin ne mielelläni pois. Laajakaista varmaan tarttisi jossain kohtaa hommata.
Radiota en näprää pahemmin ajossa ja muutenkin noin korkealla oleva kirkas discovalo paketti ei oikein uppoa.

Tuossa sun kuvassa on muuten toi keskikonsolin osakin ihan erilainen. Mulla on valojen säätöjä yms. yhden paneelin verran siinä.

Meinasin hommata tuollaisen vastaavan kuvun missä sulla mankka niin itselle kanssa. Tosin jos siihen laittaisi 2 mittaria. Sitten yhden rakentaisi tuuletinräppänään käyttöön.
Niissä kun ei nyt niin kirkkaat valot ole verrattuna mankkaan.
Forester S Turbo '99 - RIP

Avatar
Tomcat
Jäsen
Viestit: 1431
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:34

Re: Forester SF lisämittari kotelot

ViestiKirjoittaja Tomcat » 22 Marras 2015, 12:01

Kennedy kirjoitti:Radiota en näprää pahemmin ajossa ja muutenkin noin korkealla oleva kirkas discovalo paketti ei oikein uppoa.


Jaa meinaatko niitä mittareita sitten näprätä siitä aitiopaikalta :lol:

SG5 navi on muuten vakiona tuossa ylhäällä loistamassa
Uppos tai ei...

Kuva

Niitä 52mm menee 3 kpl tuohon SF5 podiin. 60mm saa jo vähän raiskata että saa edes 2kpl mahtumaan.
Itse laittaisin 3 x 52mm jos ne haluu siihen ylä podiin laittaa.
Viimeksi muokannut Tomcat 22 Marras 2015, 12:06, yhteensä muokattu 1 kertaa.
_________________________________________
- WRX STi Type R MY99
- Mercedes Benz GLE 580
- Mazda RX7 FD LS1 MY94

Kennedy
Viestit: 346
Liittynyt: 22 Huhti 2015, 14:40
Paikkakunta: Järvenpää
Viesti:

Re: Forester SF lisämittari kotelot

ViestiKirjoittaja Kennedy » 22 Marras 2015, 12:06

Tomcat kirjoitti:
Kennedy kirjoitti:Radiota en näprää pahemmin ajossa ja muutenkin noin korkealla oleva kirkas discovalo paketti ei oikein uppoa.


Jaa meinaatko niitä mittareita sitten näprätä siitä aitiopaikalta :lol:


Enemmän mua kiinnostaa mittarin tiedot kuin radion tiedot :driving:
Forester S Turbo '99 - RIP

Kennedy
Viestit: 346
Liittynyt: 22 Huhti 2015, 14:40
Paikkakunta: Järvenpää
Viesti:

Re: Forester SF lisämittari kotelot

ViestiKirjoittaja Kennedy » 22 Marras 2015, 20:44

http://www.ortizcustompods.com/subaru.html

Ei juma.. tuolla on 3 erilaista luukunkantta kojelautaan sekä mittariston kulmiin. :clap:
Forester S Turbo '99 - RIP

Avatar
Tomcat
Jäsen
Viestit: 1431
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:34

Re: Forester SF lisämittari kotelot

ViestiKirjoittaja Tomcat » 22 Marras 2015, 21:04

Kennedy kirjoitti:
Enemmän mua kiinnostaa mittarin tiedot kuin radion tiedot :driving:


Eiks simät oo sitä varten, vai onko jäykkä niska :lol: Kysymyshän onkin käyttömukavuudesta, mittareita katsotaan ja radiota "kosketaan"
Jos pystyy ajossa näkemään sieltä konsolin alhaalta radiokanavan, niin eiköhän sen öljynlämmönkin saa sieltä luettua.

En minä pakota ketään laittamaan mittareita mihkään, kunhan annoin näkökulmaa asiaan. Jos pitäis ne mittarit tuohon ylös laittaa niin tuo laittamasi linkin vaihtoehdot oli ihan yes, monesti nuo vaan poikkee siitä kojelaudan OEM lookista, joten itse pistäisin sen OEM podin 3 x 52mm mitskuilla.
_________________________________________
- WRX STi Type R MY99
- Mercedes Benz GLE 580
- Mazda RX7 FD LS1 MY94

Kennedy
Viestit: 346
Liittynyt: 22 Huhti 2015, 14:40
Paikkakunta: Järvenpää
Viesti:

Re: Forester SF lisämittari kotelot

ViestiKirjoittaja Kennedy » 23 Marras 2015, 07:57

Tomcat kirjoitti:Eiks simät oo sitä varten, vai onko jäykkä niska :lol:


Pysyy paremmin katse tiessä kun mittarit on melkein näköpiirissä. :)

Tomcat kirjoitti:nuo vaan poikkee siitä kojelaudan OEM lookista, joten itse pistäisin sen OEM podin 3 x 52mm mitskuilla.


Nyt on 2pod ruuveilla vedetty a-pilariin joka on aika iso poikkeuma jo. :)

En ole kuin pari orkkis podia löytänyt myynnistä ja niiden hinta toimitettuna on aika lähelle noiden kansia (ilman toimitusta. tosin kaverin kautta kierrättämällä saisi halvemmalla). Eivät ilmeisesti ole kovin yleisiä olleet?
Forester S Turbo '99 - RIP

ReeL12
Jäsen
Viestit: 82
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 08:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Forester SF lisämittari kotelot

ViestiKirjoittaja ReeL12 » 27 Marras 2015, 15:20

Kennedy kirjoitti:Tuossa sun kuvassa on muuten toi keskikonsolin osakin ihan erilainen. Mulla on valojen säätöjä yms. yhden paneelin verran siinä.


Tompan kuva on STI:stä jossa on automaattinen ilmastointi. Sen näyttö/käyttöpaneeli korvaa kokonaan ne euro mallissa olevat manuaaliset vivut.
Omaan Foresteriin laitoin GC8 impun kolmen mittarin podin juuri tuohon koelaudan päällä olevaan kaukaloon missä Tompan kuvassa on radio. Ulkonäöltään yhtä OEM kun sellanen A-pilariin tuleva systeemikin.


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija