HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Outbackin radion bluetooth

Spoilerit, mittarit, ohjauspyörät, äänentoisto, varashälyttimet jne.
XV14
Viestit: 3
Liittynyt: 21 Helmi 2015, 15:26

Outbackin radion bluetooth

ViestiKirjoittaja XV14 » 30 Joulu 2015, 17:18

Tuli ostettua 2014 vuoden outback jossa peruutuskameralla varustettu soitin. Soitin tuntuu muuten ihan ok soittimelta, ainakin verrattuna xv:ssä olleeseen. Ongelmaksi on muodostunut bluetooth, käytössä on itseni ja rouvan puhelimet ja hyvistä yrityksistä ja ohjekirjan tavaamisesta huolimatta en ole saanut niitä toimimaan niin että yhdistäisi automaattsesti sen puhelimen mikä autossa vaan yhdistää siihen yhteen ja saamaan jos ei aina erikseen käy valitsemassa toista. Ohjeissa kuitenkin on että voisi olla 6 puhelinta rekisteröitynä ja yhdistää näihin automaattisesti.

Olisiko kellään kokemusta vastaavasta ja vinkkejä antaa?

Avatar
chinaski
Jäsen
Viestit: 387
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: PPM

Re: Outbackin radion bluetooth

ViestiKirjoittaja chinaski » 30 Joulu 2015, 18:31

Mulla on semmoinen kutina, että suurin osa autojen bt hf:stä toimii juuri näin. Yrittävät automaattisesti vain viimeksi yhteydessä olleeseen puhelimeen ja jos sitä ei löydy eivät tee mitään. Näin on ollu mulla kahdessa viimeisessä subarussa (MY08 STI ja MY10 Leka) sekä rouvan VW GTI:ssä. Muut kytketyt puhelimet löytyvät listalta, mutta niihin pitää ottaa yhteys käsin. Tuo "automaattisesti" yhdistyminen tarkoittanee sitä, ettei tarvi erikseen enää parittaa (ja syöttää koodia), vaan yhdistyy "automaattisesti" kunhan valitset mihin luuriin haluat yhdistää.
MY08 Justy
MY10 Legacy GT
MY16 Levorg GT-S

XV14
Viestit: 3
Liittynyt: 21 Helmi 2015, 15:26

Re: Outbackin radion bluetooth

ViestiKirjoittaja XV14 » 30 Joulu 2015, 18:40

Kyllä mulla on kaikissa autoissa automaattisesti yhdistänyt siihen puhelimeen mikä ollut kuskilla, niin teki jo aikoinaan ostetut nokian erillisarjat, niin tekee 60 euron mankka kakkosautossa ja niin teki myös xv. Ei kai kukaan viitsi aina räpeltää mankan kanssa kun autoon istuu, saati muista kumpi viimeksi ajanut?

Avatar
chinaski
Jäsen
Viestit: 387
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: PPM

Re: Outbackin radion bluetooth

ViestiKirjoittaja chinaski » 30 Joulu 2015, 22:37

XV14 kirjoitti:Kyllä mulla on kaikissa autoissa automaattisesti yhdistänyt siihen puhelimeen mikä ollut kuskilla, niin teki jo aikoinaan ostetut nokian erillisarjat, niin tekee 60 euron mankka kakkosautossa ja niin teki myös xv. Ei kai kukaan viitsi aina räpeltää mankan kanssa kun autoon istuu, saati muista kumpi viimeksi ajanut?


Mistä se handsfree tietää kuka kuskin penkillä istuu ja kuka kartanlukijan paikalla saatikka sitä missä rouvan käsiveska ja puhelin siellä on? En tiedä muuta kuin tuon mitä kerroin ja autot ovat vuosimalleja 2008, 2010 ja 2012, Subaruissa alkuperäiset radiot bt:n kera ja volkkarissa alkuperäinen (erillinen, ajotietokoneessa oleva) bt, kun se ei ole osa radiota tuossa mallissa. Eipä tuo meillä ole aiheuttanut suurta ongelmaa.
MY08 Justy
MY10 Legacy GT
MY16 Levorg GT-S

XV14
Viestit: 3
Liittynyt: 21 Helmi 2015, 15:26

Re: Outbackin radion bluetooth

ViestiKirjoittaja XV14 » 30 Joulu 2015, 22:59

Kirjoitin ehkä hieman epäselvästi, eli toki silloin kun molemmat autossa niin ottaa sen kumpi viimeksi ollut autossa mutta tämä yhdistää vaan automaattisesti yhteen puhelimeen. Eli jos tänään on minun puhelin bt yhtedessä ja huomenna rouva lähtee autolla ei hänen puhelin yhdisty ilman että käy sen manuaalisesti (tämä on siis manuaalista minun mielestäni) valitsemassa radiosta. Ja taas jos minä lähden seuraavan kerran liikenteeseen niin pitää minun tehdä sama homma. Ja jos en ole muistanut niin puhelun tullessa pitää puhua luuri korvalla. Näin ei siis ole missään autossa minulla ennen ollut vaan on aina osannut paritettujen puhelimien välillä yhdistää automaattisesti.

Ja kyseessä ei siis ole puhelimen paritus vaan tämä on tehty ohjeiden mukaan, pitää siis valita listalta puhelin.

Laskin, että itselläni on ollut seitsemässä eri autossa hf sarja ja aina on osannut kyllä vaihtaa paritetut puhelimet .

Maxhine
Viestit: 93
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 13:46
Paikkakunta: Muurame

Re: Outbackin radion bluetooth

ViestiKirjoittaja Maxhine » 14 Tammi 2016, 12:54

Omasta mielestäni tämä alkuperäinen soitin on ihan ok, mutta en vain kyllä käsitä miksi ääniohjauksella toi puheluiden teko pitää olla. Tosin saahan sinne ne 6 pikavalintaa (vai saako jopa enemmän??). Niitähän sit tulee käytettyä, jos tarttee soittaa muuhun numeroon niin mieluummin ajan tien sivuun kuin rupean arpomaan äänivalinnalla. Eikä muuten auta vaikka ois pidempi toi äänivalinta nimi.

Mielellään kuulisin oisko jollain jotain hohdokasta ideaa tai omakohtaista kokemusta miten sais tuon ääniohjauksen paremmaksi. Melkeinpä aina saa sen 10 kertaa tai enemmän tarjota nimiä ennenkuin ees lähellekkään ottaa oikein. Sittenkin aina pitää tarkistaa... Qashkaissa oli paljon selkeämpi toi ohjaus, kun ratin ylös alas vivusta sai valita suoraan sen nimen listalta. Tätä ominaisuutta en ole löytänyt / saanut selville ees ohjekirjasta (tai sitten olen puusilmä)...
Outback 2.0 TD CVT -13 + Hydronic II + Easystart Remote+

Avatar
chinaski
Jäsen
Viestit: 387
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: PPM

Re: Outbackin radion bluetooth

ViestiKirjoittaja chinaski » 14 Tammi 2016, 18:28

Maxhine kirjoitti:Omasta mielestäni tämä alkuperäinen soitin on ihan ok, mutta en vain kyllä käsitä miksi ääniohjauksella toi puheluiden teko pitää olla. Tosin saahan sinne ne 6 pikavalintaa (vai saako jopa enemmän??). Niitähän sit tulee käytettyä, jos tarttee soittaa muuhun numeroon niin mieluummin ajan tien sivuun kuin rupean arpomaan äänivalinnalla. Eikä muuten auta vaikka ois pidempi toi äänivalinta nimi.

Mielellään kuulisin oisko jollain jotain hohdokasta ideaa tai omakohtaista kokemusta miten sais tuon ääniohjauksen paremmaksi. Melkeinpä aina saa sen 10 kertaa tai enemmän tarjota nimiä ennenkuin ees lähellekkään ottaa oikein. Sittenkin aina pitää tarkistaa... Qashkaissa oli paljon selkeämpi toi ohjaus, kun ratin ylös alas vivusta sai valita suoraan sen nimen listalta. Tätä ominaisuutta en ole löytänyt / saanut selville ees ohjekirjasta (tai sitten olen puusilmä)...


Sana vika mulla amerikan mallin radiossa, puheella soittelee ihan mihin sattuu. Ei vissin tajua rallienglantia :). Välillä mulla oli euromallin radio ja se toimi paremmin. Ja muutenkin logiikka äänivalinnoille on erinlainen usa vs. euro mallin radiossa vaikka samalta päällepäin näyttävätkin. Radiona ihan jees, mutta HF:nä kohtuu huono oli malli kumpi tahansa.
MY08 Justy
MY10 Legacy GT
MY16 Levorg GT-S

Maxhine
Viestit: 93
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 13:46
Paikkakunta: Muurame

Re: Outbackin radion bluetooth

ViestiKirjoittaja Maxhine » 11 Syys 2016, 17:35

Jatketaans aiheen tynkäsestä...

Elikkäs oletteko keksineet tai onko jokin ohje miten sais puhelimen toimiaan sekä hf ja meadia bt kautta? Kokeillin tuossa kotvasen aikaa ja vain toisella noista sai toimimaan kerrallaan. Ei siis yhtäaikaa et vois valita kumpana käyttää.
Outback 2.0 TD CVT -13 + Hydronic II + Easystart Remote+

Diizei_
Viestit: 3
Liittynyt: 22 Helmi 2015, 11:42

Re: Outbackin radion bluetooth

ViestiKirjoittaja Diizei_ » 08 Marras 2016, 11:38

Mulla on -13 XT Forester "harman/kardonin" soittimella. Pitää kyllä sanoa että kun aiemmin on saksalaisten soitinta käyttänyt niin onhan ne jumalattoman paljon selkeämpiä mitä tää subarun kyhäelmä. On meinaa niin vaikeaksi ja epäloogiseksi tehty tuo systeemi. Mulla ei tällä hetkellä ole kuin oma puhelin liitettynä kun en vaan pääse oikein sitä tekee. Pitäs vissii kaivaa ohjekirja oikeesti esiin ja ottaa koppa kaljaa ja istua opettelemaan. Aikaisemmin on pärjännyt logiikalla.

Onpa siinä outouksia toiminnassakin. Kun soittaa puhelun, tosi usein ääni rutisee. Johtuuko toi sitten puhelimen äänenvoimakkuudesta vai radion vai häh, en tiedä. Mutta esim tuuttaukset jne tulee ihan puhtaasti kuten myös bt audion kautta musiikki. Tästä päästääkin siihen että androidilla Spotifystä musiikkia soitellessa välillä toimii ratissa biisinvaihto ja välillä ei. Tuo on kyllä jotenkin melko tuulella käyvä kyhäelmä...

btw tuohon radion automaattiyhdistelyyn, niin fordilla on fiksu hf-systeemi. Siellä valitaan "Master-puhelin" ja jos se ei ole alueella niin valitsee "slaven" johon yhdistää.

Avatar
JuhaH
Toimihenkilö
Viestit: 369
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:21

Re: Outbackin radion bluetooth

ViestiKirjoittaja JuhaH » 08 Marras 2016, 14:46

Levorgissa taitaa olla uudempi versio samasta(?) soittimesta, ja oman auton kanssa toimii hf+audio yhtä aikaa. Puhelimena Huawei Nexus 6P, Android 6 ja 7 versioilla olen tuota käyttänyt.

Tähänkin soittimeen olivat omat vikansa ja niiden korjaukset tehneet softa-puolelle (hukkasi viritetyt radiokanavat), joita kyselin huollosta ja päivittivätkin sitten. Onko kukaan noiden bluetooth-ongelmien kanssa taistellut tullut kysyneeksi onko tuohon Outbackin/Foresterin soittimeen ohjelmistopäivityksiä tarjolla?
Subaru Outback 2.5i CVT Summit '19
ex-Subaru Levorg GT '16
ex-Subaru Legacy Sedan 2.5i CVT '12
ex-Subaru Legacy Sedan 2.0TD '08


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa