HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Roiskeläppä -asiaa.

Spoilerit, mittarit, ohjauspyörät, äänentoisto, varashälyttimet jne.
Avatar
Lonttatuavi
Jäsen
Viestit: 98
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 09:12

Roiskeläppä -asiaa.

ViestiKirjoittaja Lonttatuavi » 13 Helmi 2015, 22:12

Millä ootte hakannu irti alkuperäiset roiskeläpät? Kaikki ruuvvit/mutterit on ruostunu niin kiinni että :dontknow: .
Tuntuu pyörivän tyhjää kaekki. Minkälaiset ruuvvit on esim. edessä on ne kaksi ylintä kun pyörii vaan tyhjää?
Viimeksi muokannut Lonttatuavi 15 Maalis 2015, 13:37, yhteensä muokattu 1 kertaa.

Silent_alarm
Viestit: 207
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 06:27
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Roiskeläppä -asiaa.

ViestiKirjoittaja Silent_alarm » 14 Helmi 2015, 03:47

Eikös ne oo niitä muovisia korikiinnikkeitä? Ei tuu pihalle ku meisseliä näyttämällä. Ronklaat talttapään sinne muovisen rungon ja nastan väliin. Ja pitää si olla tosi pienpäinen meisseli et uppoo nätisti. Ovat yleensä ihan täynnä hiekkaa ni jumivat sen takia. Ja kaupasta pussillinen uusia ku vanhat menee kuitenni rikki. Jokainen.
IG @behindthesteeringwheel
http://www.youtube.com/channel/UCEosqFAhQJnXxwxv6ZuHQZQ
-99 Subaru Impreza STi Type RA V-Limited
-86 Subaru Leone 1.8 4WD Turbo High Roof Wagon
-86 Subaru Leone 1.8 4WD Turbo High Roof Wagon

Avatar
Lonttatuavi
Jäsen
Viestit: 98
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 09:12

Re: Roiskeläppä -asiaa.

ViestiKirjoittaja Lonttatuavi » 14 Helmi 2015, 06:23

Ei kyllä ne on ihan 8mm kannalla m6 kierteellä ja vastakappaleena semmoiset liuskat mikä tulee puskurin kanttiin jossa kierre. STIn orkkis läpät siis. Rälläkällä silvoin ne pois palasina että säily puskurit ehjänä. :driving:

Silent_alarm
Viestit: 207
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 06:27
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Roiskeläppä -asiaa.

ViestiKirjoittaja Silent_alarm » 14 Helmi 2015, 07:48

Jaa ne oli niitä :D Forressa oli kaks semmosta takanurkalla, annoin jonkin sortin rakkautta ja heitin sen jälkeen mäelle kyseiset keksinöt. Muutenkin tuo muovinen korikiinnike siitä parempi että antaa periks jos tarvii eikä revi koko kylkeä irti :lol:
IG @behindthesteeringwheel
http://www.youtube.com/channel/UCEosqFAhQJnXxwxv6ZuHQZQ
-99 Subaru Impreza STi Type RA V-Limited
-86 Subaru Leone 1.8 4WD Turbo High Roof Wagon
-86 Subaru Leone 1.8 4WD Turbo High Roof Wagon

Avatar
Lonttatuavi
Jäsen
Viestit: 98
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 09:12

Re: Roiskeläppä -asiaa.

ViestiKirjoittaja Lonttatuavi » 18 Maalis 2015, 20:15

Hieman asiallisemmat ainakin omaan makuun nuo Rally armor -läpät kuin esim. rallyflapzit. Ei lepata satasen vauhdissa kun ukin vanhat alkkarit ja kestää kääntää ja vääntää iha oikeesti. Kiinnitys tarpeet erittäin järkevästi suunniteltu.
Kyseessä siis Classic -malli.

https://www.dropbox.com/sh/lxgoqi7w48nm ... ll-13.jpeg

Kotisivut:
http://www.rallyarmor.com
Viimeksi muokannut Lonttatuavi 23 Maalis 2015, 21:20, yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
-teme-
Jäsen
Viestit: 1150
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 06:28
Paikkakunta: Kuopio

Re: Roiskeläppä -asiaa.

ViestiKirjoittaja -teme- » 19 Maalis 2015, 06:14

http://www.rokblokz.com/

Myös nuo on varteenotettavat, omassa legacyssä on noi ja todella hyvät.
Ikinä ennen ei oo sattunut, ja taas tapahtu

Subaru Outback 3.0r -09 (big bloki)
Subaru Outback 2.5 -08 440tkm and still going!
Lynx Rave RE 850 -20 / Lynx Rave 600ss -10
Ex.Subaru Legacy STW boxerdiesel -08 Ex.Subaru legacy B4 RSK -99

Amazonmies
Viestit: 87
Liittynyt: 21 Helmi 2015, 10:31

Re: Roiskeläppä -asiaa.

ViestiKirjoittaja Amazonmies » 19 Maalis 2015, 07:49

Laitoin omaan Foreen Gorillat. Tuntuvat olevan kestävät ja muutenkaan ei ole mitään moitittavaa.

Kuva
Subaru Outback 2,5 Ridge MY16
Audi A4 Quattro 1,8T MY02

Avatar
Qulle
Hallitusjäsen
Viestit: 1725
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:29
Paikkakunta: Salo

Re: Roiskeläppä -asiaa.

ViestiKirjoittaja Qulle » 19 Maalis 2015, 08:48

Aika komia bisnes tuo roiskeläppähomma... leikkaa vähän kumimattoa ja maksaa helposti kolminumeroisia euroja :)
Outback 2.5 AT -05
Legacy 200 -92
Legacy 2.0 -93

Amazonmies
Viestit: 87
Liittynyt: 21 Helmi 2015, 10:31

Re: Roiskeläppä -asiaa.

ViestiKirjoittaja Amazonmies » 19 Maalis 2015, 09:03

Qulle kirjoitti:Aika komia bisnes tuo roiskeläppähomma... leikkaa vähän kumimattoa ja maksaa helposti kolminumeroisia euroja :)

Samaa mieltä. En olisi noita Gorillankaan läppiä normaalihinnalla (89,95 dollaria) ostanut ja tuohon tulee vielä päälle tulli ja alvi. Tehtiin vaihtokaupat, minä sain läpät ja he saivat hyvät valokuvat :)

OEM-läpät olisivat muuten maksaneet Foreen 189 euroa :crazy:
Subaru Outback 2,5 Ridge MY16
Audi A4 Quattro 1,8T MY02

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1407
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: Roiskeläppä -asiaa.

ViestiKirjoittaja mechanix » 19 Maalis 2015, 09:35

Amazonmies kirjoitti:
Qulle kirjoitti:Aika komia bisnes tuo roiskeläppähomma... leikkaa vähän kumimattoa ja maksaa helposti kolminumeroisia euroja :)

Samaa mieltä. En olisi noita Gorillankaan läppiä normaalihinnalla (89,95 dollaria) ostanut ja tuohon tulee vielä päälle tulli ja alvi. Tehtiin vaihtokaupat, minä sain läpät ja he saivat hyvät valokuvat :)

OEM-läpät olisivat muuten maksaneet Foreen 189 euroa :crazy:

Ihmekkös noita tuulilasiturvia ei vakioina autossa olekkaan kun ovat noin hinnakkaita [emoji38]

Avatar
Qulle
Hallitusjäsen
Viestit: 1725
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:29
Paikkakunta: Salo

Re: Roiskeläppä -asiaa.

ViestiKirjoittaja Qulle » 19 Maalis 2015, 09:59

Heikkona hetkenä suunnittelin läppien asennusta tohon Outbackiin... sitten muistin kuinka olen aina hehkuttanut että kuollutta painoa ja ilmanvastusta = unohdin koko homman :lol:
200:een ei tuu koskaan roiskeläppiä, pirun komiasti lentää varsinkin sohjokelilla p***a kun rankoo menemään ilman läppiä :occassion: :driving: :headbang:
Outback 2.5 AT -05
Legacy 200 -92
Legacy 2.0 -93

nokonzok
Viestit: 91
Liittynyt: 10 Helmi 2015, 20:16

Re: Roiskeläppä -asiaa.

ViestiKirjoittaja nokonzok » 19 Maalis 2015, 10:08

Qulle kirjoitti:Aika komia bisnes tuo roiskeläppähomma... leikkaa vähän kumimattoa ja maksaa helposti kolminumeroisia euroja :)


Ei muuta kuin hommiin, lupaan ottaa myyntiin jos saat tehtyä hyvälaatuista tavaraa kiinnikkeineen päivineen tuntuvasti halvemmalla!

Avatar
-teme-
Jäsen
Viestit: 1150
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 06:28
Paikkakunta: Kuopio

Re: Roiskeläppä -asiaa.

ViestiKirjoittaja -teme- » 19 Maalis 2015, 15:48

Eipä noi läpät mitä tässä nyt on esitelty niin ole mitään perus kumimattoo, omassa oli semmoset itse veistetyt kumiläpät paikallaan. Ei oikeen säväyttäny.
Ikinä ennen ei oo sattunut, ja taas tapahtu

Subaru Outback 3.0r -09 (big bloki)
Subaru Outback 2.5 -08 440tkm and still going!
Lynx Rave RE 850 -20 / Lynx Rave 600ss -10
Ex.Subaru Legacy STW boxerdiesel -08 Ex.Subaru legacy B4 RSK -99

Avatar
TbzZ
Viestit: 174
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:22

Re: Roiskeläppä -asiaa.

ViestiKirjoittaja TbzZ » 19 Maalis 2015, 21:51

Kuva
pari talvea ollut kiinni nuo mud flapzit, kilometrejä ei ole tullut paljoa paskaakaan, ex classicissa ei tämmöistä "kuluma" ongelmaa ollut, ne vain halkesivat pystysuunnassa :/
Pitää varmaan seuraavaksi rallyarmoreita koittaa..
Viimeksi muokannut TbzZ 21 Maalis 2015, 10:27, yhteensä muokattu 1 kertaa.
Subaru impreza WRX STi Prodrive -02 *Blobeye*
Suzuki Gsx-r 1000 k5
Käyttis: Bmw e60 530d


EX: Subaru impreza WRX STi -98..
Mesuja,audeja,nissaneita,subaruja yms..

Avatar
Samu
Viestit: 208
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:22
Paikkakunta: Espoo

Re: Roiskeläppä -asiaa.

ViestiKirjoittaja Samu » 21 Maalis 2015, 09:15

TbzZ kirjoitti:Kuva
pari talvea ollut kiinni nuo mud flapzit, kilometrejä ei ole tullut paljoa paskaakaan, ex classicissa ei tämmöistä "kuluma" ongelmaa ollut, ne vain halkesivat pystysuunnassa :/
Pitää varmaan seuraavaksi rallyarmoreita koittaa..


Ei toimi tuo kuva :?:
BMW 740Le '18
MX-5 '19
Pullukka STI '08

Ex 360 Modena F1
Ex 911 (997)
Ex Impreza WRX STI MY05
Ex Impreza WRX STI MY05

Avatar
TbzZ
Viestit: 174
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:22

Re: Roiskeläppä -asiaa.

ViestiKirjoittaja TbzZ » 21 Maalis 2015, 10:27

Samu kirjoitti:
TbzZ kirjoitti:Kuva
pari talvea ollut kiinni nuo mud flapzit, kilometrejä ei ole tullut paljoa paskaakaan, ex classicissa ei tämmöistä "kuluma" ongelmaa ollut, ne vain halkesivat pystysuunnassa :/
Pitää varmaan seuraavaksi rallyarmoreita koittaa..


Ei toimi tuo kuva :?:

Pitäisi taas näkyä... prkl photobucket..
Subaru impreza WRX STi Prodrive -02 *Blobeye*
Suzuki Gsx-r 1000 k5
Käyttis: Bmw e60 530d


EX: Subaru impreza WRX STi -98..
Mesuja,audeja,nissaneita,subaruja yms..

Ville K
Viestit: 59
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 08:13
Paikkakunta: Vihti

Re: Roiskeläppä -asiaa.

ViestiKirjoittaja Ville K » 21 Maalis 2015, 12:21

Tossa kurakeileillä tein kokeilumielessä 5mm kumimatosta roiskeläpät eteen ja taakse. Hyvin on pysyny paikallaan eikä lepata tuulessa. Taakse vielä tein Mastonin Rubbercompilla Subarutekstit. Yllätyin kyllä kuinka hyvin toi kumimaali pysyy kiinni. Ei oo revenny muutamassa kuukaudessa yhtään, enkä saanu niitä painepesurilla irti. Miinuksena on että kumiin tarttuu kura, eikä lähde irti. Joten tekstit on tänä päivänä ruskeat :thumbdown:
Liitteet
IMAG0791.jpg
(82.24 KiB) Tiedosto ladattu 0 kertaa
IMAG0741.jpg
(71.19 KiB) Tiedosto ladattu 0 kertaa
CNG Outback MY14 FB25
Ex Forester MY12 FB20
Ex Legacy MY08 EE20 se oli virhe

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Roiskeläppä -asiaa.

ViestiKirjoittaja Jampsu » 21 Maalis 2015, 12:38

Rallyflapzit ainaki kestäny 5000km eli eka talvi setin
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

Silent_alarm
Viestit: 207
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 06:27
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Roiskeläppä -asiaa.

ViestiKirjoittaja Silent_alarm » 22 Maalis 2015, 23:15

Kuva

Tosson foto, muokattu että saa kunnolla läpistä selvää. "Tein itte ja säästin" malliset.

Eli 20€ makso rulla kumia mätänetissä (http://www.motonet.fi/fi/tuote/401251/R ... i-60x100cm)
ja 10€ pussillinen muovisia korikiinnikkeitä joita ostin kaks. Pakastepitsa kartonkilaatikossa maksaa kaupassa sen 2,50-6€. Kaks semmosta piti vielä ostaa et sai sapluunaan kartonkia ja nälän pois :mrgreen:

Eli jonkun about 40-50€ makso koko läjä. Pituus on omasta mielestä hyvä ("maavara" jonkun 5-8cm) mut sais tulla enemmän ulos korista (nyt tasan lokarin reunan kanssa). Enkä tehny mitään ihmeen kiinnitysrautoja. Muovisilla korinastoilla vaan alkuperäisiin reikiin kiinni. Ei repee korinosat eikä tipu ajossa.

Joutuu tekee noista vielä evot ens talveks ni voisin nuo "siveelliset" versiot myydä pois sitten samalla kun teen uudet ;) Nii ja tossa kuvassa niillä on jo ajettu noin 10-12tkm
IG @behindthesteeringwheel
http://www.youtube.com/channel/UCEosqFAhQJnXxwxv6ZuHQZQ
-99 Subaru Impreza STi Type RA V-Limited
-86 Subaru Leone 1.8 4WD Turbo High Roof Wagon
-86 Subaru Leone 1.8 4WD Turbo High Roof Wagon

Bruce Wayne
Viestit: 20
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 14:18

Re: Roiskeläppä -asiaa.

ViestiKirjoittaja Bruce Wayne » 26 Touko 2015, 22:51

Onko näistä premium-malleista kokemusta?

Maxhine
Viestit: 93
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 13:46
Paikkakunta: Muurame

Re: Roiskeläppä -asiaa.

ViestiKirjoittaja Maxhine » 01 Heinä 2015, 09:37

Lainataans vähäsen...

Eli oletteko mistä saaneet edullisesti Rally Armorin läpät?
Outback 2.0 TD CVT -13 + Hydronic II + Easystart Remote+

primer
Jäsen
Viestit: 27
Liittynyt: 13 Helmi 2015, 09:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: Roiskeläppä -asiaa.

ViestiKirjoittaja primer » 01 Heinä 2015, 10:50

Mahtaako tällä hetkellä mistään edullisesti saada Rally Armoreita varsinkin kun euro on mitä on puntaan/dollariin verrattuna. Omani tilasin taannoin briteistä tästä firmasta. http://www.tarmacsportz.co.uk/ Toimituskulut sai tingittyä Suomeen kaupanpäälle.
Impreza WRX STI MY15
Ex: Evolution X GSR MY10, Impreza WRX STi MY05

Avatar
Lonttatuavi
Jäsen
Viestit: 98
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 09:12

Re: Roiskeläppä -asiaa.

ViestiKirjoittaja Lonttatuavi » 01 Heinä 2015, 19:10

itse tilasin jenkki ebaysta

Maxhine
Viestit: 93
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 13:46
Paikkakunta: Muurame

Re: Roiskeläppä -asiaa.

ViestiKirjoittaja Maxhine » 07 Heinä 2015, 10:47

Lonttatuavi kirjoitti:itse tilasin jenkki ebaysta

Sit osaisitko kertoa mitä import charges tarkoittaa tuolla? Kun lukee sen, niin siinä on tullit, verot jne. Mut sitten ei kuitankaan ole... Hieman hämmentävä "lisä" tuossa...
Outback 2.0 TD CVT -13 + Hydronic II + Easystart Remote+

Avatar
Mauri H
Viestit: 663
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:00
Paikkakunta: Salo

Re: Roiskeläppä -asiaa.

ViestiKirjoittaja Mauri H » 07 Heinä 2015, 12:43

Maxhine kirjoitti:
Lonttatuavi kirjoitti:itse tilasin jenkki ebaysta

Sit osaisitko kertoa mitä import charges tarkoittaa tuolla? Kun lukee sen, niin siinä on tullit, verot jne. Mut sitten ei kuitankaan ole... Hieman hämmentävä "lisä" tuossa...


Ne on juuri ne, maksat tavaraa ostaessasi arvion tulleista ja alveista, ja sinun pitäisi saada sitten takaisin jos niitä meneekin vähemmän. Sikäli helppoa ettei tarvii tulliselvityksiä tehdä vaan kama tulee suoraan kotiin.
BMW 330D xDrive
H-D:t Fat Bob ja XR1200

Aikanaan nautiskeltu:
Forester XT MY10
Outback TD MY10
Forester S-Turbo MY99
Legacy 200 MY92

ltrvs
Viestit: 25
Liittynyt: 11 Maalis 2015, 09:33

OEM-läpät

ViestiKirjoittaja ltrvs » 09 Heinä 2015, 00:18

Ei kai kaikki vedä noilla isoilla läpysköillä tai raakasti paljaalla? Eli millaisia kokemuksia Subarun orkkisläpistä? Toimivatko ja mitä maksavat?

Omassa neloskopan legassa ei ollut mitään ehkäisyä ja kyljet näytti niin räävittömiltä että askartelin viime kesänä Motonetin metritavarasta läpät eteen. Rumathan niistä tuli, vaikka tein pienemmät kuin nämä kaupalliset vastineensa (netistä löytyneiden mittojen mukaan). Siksi nyt nämä huomaamattomammat alkuperäiset kiinnostelee.

Avatar
-teme-
Jäsen
Viestit: 1150
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 06:28
Paikkakunta: Kuopio

Re: Roiskeläppä -asiaa.

ViestiKirjoittaja -teme- » 09 Heinä 2015, 07:46

Onhan se orkkikset tosiaan sirommat kun mitkään kunnon läpät, mutta eipä niistä oikeeta hyötyä olekkaan, ukon foressa on orkkikset ollu koko ajan ja näkyy helmat olevan kiven iskua täynnä. On ne vaan niin onnettoman kokoset niinkun nykyautoissa kaikissa. Eikä varmasti ole sen edullisemmat kun autoarmorin tai rokblokzin jne. läpät.
Ikinä ennen ei oo sattunut, ja taas tapahtu

Subaru Outback 3.0r -09 (big bloki)
Subaru Outback 2.5 -08 440tkm and still going!
Lynx Rave RE 850 -20 / Lynx Rave 600ss -10
Ex.Subaru Legacy STW boxerdiesel -08 Ex.Subaru legacy B4 RSK -99

Maxhine
Viestit: 93
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 13:46
Paikkakunta: Muurame

Re: Roiskeläppä -asiaa.

ViestiKirjoittaja Maxhine » 10 Heinä 2015, 11:28

Mauri H kirjoitti:Ne on juuri ne, maksat tavaraa ostaessasi arvion tulleista ja alveista, ja sinun pitäisi saada sitten takaisin jos niitä meneekin vähemmän. Sikäli helppoa ettei tarvii tulliselvityksiä tehdä vaan kama tulee suoraan kotiin.

Okkei. No kohan toi kurssi dollarilla vähän muuttuu, niin katsoo sitten tilausta.

-teme- kirjoitti:Onhan se orkkikset tosiaan sirommat kun mitkään kunnon läpät, mutta eipä niistä oikeeta hyötyä olekkaan, ukon foressa on orkkikset ollu koko ajan ja näkyy helmat olevan kiven iskua täynnä. On ne vaan niin onnettoman kokoset niinkun nykyautoissa kaikissa. Eikä varmasti ole sen edullisemmat kun autoarmorin tai rokblokzin jne. läpät.

Nissanissa oli noi alkuperäiset pienet läpyskät.... Varmaan ois olleet kyljet täynnä kiveniskuja jne jne, mut ku oli muovia alaosassa niin se oli ihan röpelöllä. Eli mielestäni ei aja asiaa, kuten myös Teme sanoi.
Outback 2.0 TD CVT -13 + Hydronic II + Easystart Remote+

Avatar
chinaski
Jäsen
Viestit: 386
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: PPM

Re: Roiskeläppä -asiaa.

ViestiKirjoittaja chinaski » 10 Heinä 2015, 11:51

Mulla on lekassa Subarun alkuperäiset pikkuläpsykät olleet uudesta asti, eikä kyljissä ole kiveniskuja. Mittarissa nyt ~80tkm.

Kuva
MY08 Justy
MY10 Legacy GT
MY16 Levorg GT-S

Tapiok
Viestit: 138
Liittynyt: 02 Heinä 2015, 08:49

Re: Roiskeläppä -asiaa.

ViestiKirjoittaja Tapiok » 14 Heinä 2015, 20:38

XV:ssä 90 tkm mittarissa ja alkuperäiset pikku läpyskät edessä ja takana. Kyljet siinä kunnossa jotta joutuu joko maalaamaan, taikka teippaamaan. Jotain pitää keksiä, ettei kivet enää hakkaa kylkiä, isommat läpät eteen, mutta taitaa joutua itse ne tekemään.
Subaru XV 2.0d MY12

Avatar
e0000333
Viestit: 105
Liittynyt: 16 Helmi 2015, 13:23
Paikkakunta: Flatnation

Re: Roiskeläppä -asiaa.

ViestiKirjoittaja e0000333 » 11 Elo 2015, 09:54

Onkohan JDM GT legacyyn saatavilla subarulta roiskeläppiä järkevään hintaan?
Tai onko joku yleisesti hyväksi todettu arvike olemassa?
Vai olisko parasta hakea vain itse mustaa PUR levyä etralta ja leikellä sellaiset mitkä ainakin suojaa kunnolla.
Nimim. just maalatut helmat ja puskurit...
Subaru Legacy GT JDM 2004

Avatar
Shakal
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2015, 00:52
Paikkakunta: Lieto

Re: Roiskeläppä -asiaa.

ViestiKirjoittaja Shakal » 11 Elo 2015, 11:25

Asensin nuo Motonetin Jackyt

Kuva

Hyvät tuntuvat olevan. Ainakin materiaali sen oloista, ettei tule olemaan talvella ongelmia. Toivottavasti ainakaan..
Impreza WRX Bugeye ej207, MoccaDynamite Kawasaki

Avatar
e0000333
Viestit: 105
Liittynyt: 16 Helmi 2015, 13:23
Paikkakunta: Flatnation

Re: Roiskeläppä -asiaa.

ViestiKirjoittaja e0000333 » 11 Elo 2015, 14:56

No tuo vois kyllä olla ihan hyvä ja helppo ratkaisu kanssa.
Täytyypä käydä kattoos motonetin tarjonta..
Subaru Legacy GT JDM 2004

Avatar
khalonen
Viestit: 118
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 14:15
Paikkakunta: Vieremä

Re: Roiskeläppä -asiaa.

ViestiKirjoittaja khalonen » 12 Elo 2015, 16:17

Hinta, aika ja vaiva kaikki painaa puntarissa vaan jos haluaa hyvät läpät niin tuo Polyureetani (PUR) on ihan eri planeetalta roiskeläppänä ja kulutussuojana muuallakin kuin nuo tunink muoviläpyskät, sitä ne on raskaassa kalustossa ja ralliautoissa. 150€ luokkaa pitäs neliö saada ja värejäkin löytyy.

Avatar
JuuS0
Viestit: 203
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:18
Paikkakunta: Lahtegia

Re: Roiskeläppä -asiaa.

ViestiKirjoittaja JuuS0 » 23 Elo 2015, 13:16

Jackyt olleet ihan kelpot. Materiaali pehmeetä mutta sitkeää, talvella näistä on helppoa kenkiä lumet ja jäät irti, ei pelkoa halkeamisesta. Eivät pidä meteliä kivien osuessa läppiin. Noita on meidän porukoissa laiteltu useampiin suparuihin ja oikeastaan pelkkää hyvää sanottavaa. Joskin aihion koko on toisinaan osoittautunut pieneksi, koska isompi on rallimpi. Kiinnittämiseen ollaan käytetty ihan 5mm uppokantaruuvia, useankin kerran läppien repeytyessä irti, on ruuvi helähtänyt vaan läppämateriaalin läpi. Toimii täten hyvänä sulakkeena, silloin kuin nämä liian matalalla roikkuvat läpät päättävät irrota, ei vahinkoa itse autolle tai muoviosille. Plussaa helposta työstettävyydestä, puukolla ja tukevilla saksilla pärjää, peltisakset vähän kehnot koska sitkeys.
Regashí 1.8/2.0 -91
Regashí 2.2 -90
Impreza wrx jdm -95(?)
Justy 1.2 -89 (vaimokkeen)
Fozzie cross sports 2.0 -03(vaimokkeen)

Seteh
Viestit: 14
Liittynyt: 12 Syys 2015, 21:35

Re: Roiskeläppä -asiaa.

ViestiKirjoittaja Seteh » 07 Marras 2015, 14:25

Käytin tuossa Legacyn (2011 farkku) ruostesuojauksessa, ja samalla oli tarkoitus laittaa nämä: http://www.tarvikkeet.fi/tuote/8313/yle ... elappapari. Mutta nuopa eivät sopineetkaan Legacyyn eteen. Ei saa siististi paikalleen helman takia. Nyt on sitten pelkästään takana läpät, sinne nuo kävivät ja ovat mielestäni ihan kivan näköiset. Mitäs nyt eteen laittaisi? Kävin kokeeksi hakemassa Motonetistä yleismalliset läpät, mutta ne käy vielä huonommin. Pitää käydä palauttamassa. Subarun originaaleihinko sitä joutuu tyytymään. Tietysti olisi kiva ettei kovin erilaiset läpät olisi edessä ja takana.

Lähetetty minun D6503 laitteesta Tapatalkilla
Legacy 2.0 TD STW VA 2011

Maxhine
Viestit: 93
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 13:46
Paikkakunta: Muurame

Re: Roiskeläppä -asiaa.

ViestiKirjoittaja Maxhine » 27 Tammi 2016, 21:37

Vihdoin sain aikaiseksi tilata noi Rally Armorit, vaikka kurssi ei ollut parasta mahdollista. Tosin juuri sinä päivänä oli alimmillaan mitä kattelin 3kk ajalta :thumbsup:

Sitten vain odotellaan ja katsotaan tulisivatko jopa maanantaille :P
Outback 2.0 TD CVT -13 + Hydronic II + Easystart Remote+

Avatar
Matway
Jäsen
Viestit: 709
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 08:35
Paikkakunta: Loppi

Re: Roiskeläppä -asiaa.

ViestiKirjoittaja Matway » 31 Tammi 2016, 00:28

TbzZ kirjoitti:Kuva
pari talvea ollut kiinni nuo mud flapzit, kilometrejä ei ole tullut paljoa paskaakaan, ex classicissa ei tämmöistä "kuluma" ongelmaa ollut, ne vain halkesivat pystysuunnassa :/
Pitää varmaan seuraavaksi rallyarmoreita koittaa..


Mulla on pullukkamallin läpät. Ne oli aluksi niin pitkät että rouhi aina hidasteisiin ja kanttareihin kiinni. Kovilla pakkasilla lähti toinen halkeemaan, oli pakko lyhentää 4cm molempia. Kiinnitykset on kyllä hyvät kaikki on rosteria, korimutteritkin. Mutta silti aika kova hinta noilla Briteistä Scoobyltä.
Impreza WRX STI Type-RA MY00
Ex- Impreza TD Exclusive MY09
Ex- Impreza TD Sport MY09

nmufi
Viestit: 14
Liittynyt: 04 Helmi 2015, 12:23

Re: Roiskeläppä -asiaa.

ViestiKirjoittaja nmufi » 31 Tammi 2016, 20:25

Itselläni ei luonto kestänyt maksaa valmiiksi leikatusta kumimatosta kolminumeroisia summia, joten askartelin minäkin Legacyyn roiskeläpät tuosta aiemmin linkatusta Motonetin roiskeläppäkumirullasta. Mallia otin noista rallyarmorin läpistä ja materiaalia jäi vielä juuri tarpeeksi etumaskin viimasuojaa varten.

Kuva
Kuva
Kuva

Maxhine
Viestit: 93
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 13:46
Paikkakunta: Muurame

Re: Roiskeläppä -asiaa.

ViestiKirjoittaja Maxhine » 05 Helmi 2016, 20:44

Nonnih, olivat tänään käyneet ovella mutteivat viittineet soittaa ennen tuloa :evil: Kumma et pitää antaa puhelinnummero ja sit ei kuitenkaan viittitä soittaa. Selvitäänpä tästä helposti ku ma soitan ajojärjestelijälle ja sanon et saavat luvan tuoden ne suoraan työpaikalle, ku kerran "halusivat" et soitan. Ens kerralla ne laita numeroa...
Outback 2.0 TD CVT -13 + Hydronic II + Easystart Remote+

kontsa
Viestit: 9
Liittynyt: 15 Maalis 2015, 23:10

Re: Roiskeläppä -asiaa.

ViestiKirjoittaja kontsa » 11 Marras 2016, 13:22

Bruce Wayne kirjoitti:Onko näistä premium-malleista kokemusta?


On. Hyvin istuu uuteen imppuun (siihen tarkoitetut), tulee mulla ainakin riittävän ulos ja alas, monesti kuulee läpän raapivan asfalttia jossain parkkiksen rampin notkossa. Hyvälaatusta matskuu, ei mitään kovamuovia.

Avatar
JuuS0
Viestit: 203
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:18
Paikkakunta: Lahtegia

Re: Roiskeläppä -asiaa.

ViestiKirjoittaja JuuS0 » 11 Marras 2016, 22:08

Pitkästä aikaa taas tähän aiheeseen eksyneenä jäi ihmetyttämään että miksi porukka sulloo noi aina lokarien sisälle? Ratkasuhan se on tämäkin ja ilmeisen hyvä koska sen voimin on kilpaakin ajettu. Tuskin ois jyskälässä colinin leka kestänyt yhtä hyvin jos läppien asennus olisi ollut erilainen.
Kuva
Regashí 1.8/2.0 -91
Regashí 2.2 -90
Impreza wrx jdm -95(?)
Justy 1.2 -89 (vaimokkeen)
Fozzie cross sports 2.0 -03(vaimokkeen)

lorkk
Viestit: 83
Liittynyt: 06 Huhti 2015, 20:53
Paikkakunta: RVN

Re: Roiskeläppä -asiaa.

ViestiKirjoittaja lorkk » 25 Maalis 2017, 19:27

Silent_alarm kirjoitti:Kuva

Tosson foto, muokattu että saa kunnolla läpistä selvää. "Tein itte ja säästin" malliset.

Eli 20€ makso rulla kumia mätänetissä (http://www.motonet.fi/fi/tuote/401251/R ... i-60x100cm)
ja 10€ pussillinen muovisia korikiinnikkeitä joita ostin kaks. Pakastepitsa kartonkilaatikossa maksaa kaupassa sen 2,50-6€. Kaks semmosta piti vielä ostaa et sai sapluunaan kartonkia ja nälän pois :mrgreen:

Eli jonkun about 40-50€ makso koko läjä. Pituus on omasta mielestä hyvä ("maavara" jonkun 5-8cm) mut sais tulla enemmän ulos korista (nyt tasan lokarin reunan kanssa). Enkä tehny mitään ihmeen kiinnitysrautoja. Muovisilla korinastoilla vaan alkuperäisiin reikiin kiinni. Ei repee korinosat eikä tipu ajossa.

Joutuu tekee noista vielä evot ens talveks ni voisin nuo "siveelliset" versiot myydä pois sitten samalla kun teen uudet ;) Nii ja tossa kuvassa niillä on jo ajettu noin 10-12tkm


Ääni tälle, itse tykkään mönkiä hiekkatietä ja lällikköjä sekä alkutalven lumikoissa. Mätänetin läpistä tein taakse ja toisen sain revittyä pois talvella kun peruuttelin lumipaakkuun pahki niin että tuntu. Muutoin Nema Proplema. Eteen laitoin mätänetin jotkut hienommat läpät mutta nepä ei kestäneet talven pakkasia ja ripotelleet itsensä minne lie.

Silent_alarm
Viestit: 207
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 06:27
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Roiskeläppä -asiaa.

ViestiKirjoittaja Silent_alarm » 26 Maalis 2017, 13:29

lorkk kirjoitti:Ääni tälle, itse tykkään mönkiä hiekkatietä ja lällikköjä sekä alkutalven lumikoissa. Mätänetin läpistä tein taakse ja toisen sain revittyä pois talvella kun peruuttelin lumipaakkuun pahki niin että tuntu. Muutoin Nema Proplema. Eteen laitoin mätänetin jotkut hienommat läpät mutta nepä ei kestäneet talven pakkasia ja ripotelleet itsensä minne lie.


Sain tehtyä emännän Foreen ne "vähän järeemmät läpät". Hieman pään pyörittelyä ne vissiin on lopunviimein aiheuttanu muissa ihmisissä :lol: Tein niistä jo ihan rehellisesti ylipitkät mutta sitä varten mää ne sitten perinteiseen offarityyliin ketjutinkin :roll: Ketjut osoittautui muutenkin käteviks ruottin reissulla kun oli koko auto täys populaa ja matkatavaraa. Pysty lyhentää näppärästi (jesarilla silloin, nippareilla voi kans) ni ei raapinu maahan :tonque3:
IG @behindthesteeringwheel
http://www.youtube.com/channel/UCEosqFAhQJnXxwxv6ZuHQZQ
-99 Subaru Impreza STi Type RA V-Limited
-86 Subaru Leone 1.8 4WD Turbo High Roof Wagon
-86 Subaru Leone 1.8 4WD Turbo High Roof Wagon

3AHG
Viestit: 307
Liittynyt: 15 Maalis 2017, 20:06

Re: Roiskeläppä -asiaa.

ViestiKirjoittaja 3AHG » 26 Maalis 2017, 13:47

Saakos noita korikiinnikkeitä marmorilta ?
:driving:
MY10 Forester EJ204 4EAT

lorkk
Viestit: 83
Liittynyt: 06 Huhti 2015, 20:53
Paikkakunta: RVN

Re: Roiskeläppä -asiaa.

ViestiKirjoittaja lorkk » 26 Maalis 2017, 20:37

Silent_alarm kirjoitti:
lorkk kirjoitti:Ääni tälle, itse tykkään mönkiä hiekkatietä ja lällikköjä sekä alkutalven lumikoissa. Mätänetin läpistä tein taakse ja toisen sain revittyä pois talvella kun peruuttelin lumipaakkuun pahki niin että tuntu. Muutoin Nema Proplema. Eteen laitoin mätänetin jotkut hienommat läpät mutta nepä ei kestäneet talven pakkasia ja ripotelleet itsensä minne lie.


Sain tehtyä emännän Foreen ne "vähän järeemmät läpät". Hieman pään pyörittelyä ne vissiin on lopunviimein aiheuttanu muissa ihmisissä :lol: Tein niistä jo ihan rehellisesti ylipitkät mutta sitä varten mää ne sitten perinteiseen offarityyliin ketjutinkin :roll: Ketjut osoittautui muutenkin käteviks ruottin reissulla kun oli koko auto täys populaa ja matkatavaraa. Pysty lyhentää näppärästi (jesarilla silloin, nippareilla voi kans) ni ei raapinu maahan :tonque3:



Aa, pro meininkiä ku ketjut laitoit :headbang:
Toisilla raahaa pakoputket asfalttia ja toisilla läpät :thumbsup: Eikös sitä sanota, että kateus on ansaittava.
Mutta vakavasti itsekin niitä ketjuja harkinnut, laiskuutta jäänyt sitten tekemättä kun pysyny läpät matkassa.

Silent_alarm
Viestit: 207
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 06:27
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Roiskeläppä -asiaa.

ViestiKirjoittaja Silent_alarm » 27 Maalis 2017, 01:06

Juu, lähinnä se siinä oli syynä alunperin että ei pääse peruuttaessa menemään renkaan alle. Periaatteessa voi vaikka kanttarin yli peruuttaa niin pitäis tulla yli ihan nätisti :think: Foressa kun on noissa muovihelmoissa ja takapuskurissa sopivasti neliön muotoiset reiät ni sai niihin neliökantapultit ja niihin ketjun päät kiinni :lol: Sitä vaan herkästi tekee 120 nopeuksissa että lähtee etuläpät lepattamaan niin paukuttaa sitten ketjua helmaa vasten :problem: Oikeestaan sen voisi korjata sillä että pistäis mustaa kutistesukkaa ketjun päälle niin se sen verran jäykistyis että ei pääsis ihan valtoimenaan heilumaan, vaan sitten ei enää paljoa lyhennellä :lol: Tai sitten kaventaisi läppiä. Tuleehan nuo kuitenkin 5cm yläpäässä korilinjan ulkopuolelle ja siitä pystysuoraan alas. Näyttävät aika hävyttömille ja isoille lopunviimein, vaan pitävät kyljet huomattavasti puhtaampina kuin korilinjan kanssa samassa tasossa olevat pitivät kun paiskaavat pyörästä lentävät kunnolla sivulle eikä pitkin kylkiä. Kanssa autoilijat kiittävät vesisateella, lentää sitä vodaa vähän joka suuntaan niitten läppien takia :lol:
IG @behindthesteeringwheel
http://www.youtube.com/channel/UCEosqFAhQJnXxwxv6ZuHQZQ
-99 Subaru Impreza STi Type RA V-Limited
-86 Subaru Leone 1.8 4WD Turbo High Roof Wagon
-86 Subaru Leone 1.8 4WD Turbo High Roof Wagon

Silent_alarm
Viestit: 207
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 06:27
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Roiskeläppä -asiaa.

ViestiKirjoittaja Silent_alarm » 27 Maalis 2017, 01:08

3AHG kirjoitti:Saakos noita korikiinnikkeitä marmorilta ?


Sieltäkin, tosin eBay kiinnikkeet on ihan jees, saa tyyliin 100kpl 30€. Motonetistä saa kanssa sopivia muttei suoraan Subarun omia. BMW:n korinastat totesin todella toimiviks sisälokarien yms. kohdalla, kokoo en tähän hätään muista.
IG @behindthesteeringwheel
http://www.youtube.com/channel/UCEosqFAhQJnXxwxv6ZuHQZQ
-99 Subaru Impreza STi Type RA V-Limited
-86 Subaru Leone 1.8 4WD Turbo High Roof Wagon
-86 Subaru Leone 1.8 4WD Turbo High Roof Wagon

Avatar
KK9
Jäsen
Viestit: 677
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 13:26
Paikkakunta: Salo

Re: Roiskeläppä -asiaa.

ViestiKirjoittaja KK9 » 27 Maalis 2017, 16:33

Silent_alarm kirjoitti:Juu, lähinnä se siinä oli syynä alunperin että ei pääse peruuttaessa menemään renkaan alle. Periaatteessa voi vaikka kanttarin yli peruuttaa niin pitäis tulla yli ihan nätisti :think: Foressa kun on noissa muovihelmoissa ja takapuskurissa sopivasti neliön muotoiset reiät ni sai niihin neliökantapultit ja niihin ketjun päät kiinni :lol: Sitä vaan herkästi tekee 120 nopeuksissa että lähtee etuläpät lepattamaan niin paukuttaa sitten ketjua helmaa vasten :problem: Oikeestaan sen voisi korjata sillä että pistäis mustaa kutistesukkaa ketjun päälle niin se sen verran jäykistyis että ei pääsis ihan valtoimenaan heilumaan, vaan sitten ei enää paljoa lyhennellä :lol: Tai sitten kaventaisi läppiä. Tuleehan nuo kuitenkin 5cm yläpäässä korilinjan ulkopuolelle ja siitä pystysuoraan alas. Näyttävät aika hä!vyttömille ja isoille lopunviimein, vaan pitävät kyljet huomattavasti puhtaampina kuin korilinjan kanssa samassa tasossa olevat pitivät kun paiskaavat pyörästä lentävät kunnolla sivulle eikä pitkin kylkiä. Kanssa autoilijat kiittävät vesisateella, lentää sitä vodaa vähän joka suuntaan niitten läppien takia :lol:

Pienempi harmi se sumuna lasiin tuleva vesi on kuin peukun pään kokoinen kivi!
Ja vähemmän sitä vettä tulee lasiin, kuin ilman roiskeläppiä!
Legacy -12 2,5 CVT
Legacy -10 2,5 CVT (ex)
Outback -08 2.0TD (ex)

nemola
Jäsen
Viestit: 633
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 10:25

Re: Roiskeläppä -asiaa.

ViestiKirjoittaja nemola » 16 Huhti 2017, 20:28

Rally Armorin läpistä täällä näyttää jo olevankin keskustelua. Aika niukasti näyttää olevan Euroopassa ainakin niiden virallisia jälleenmyyjiä. Lähimmät taitaa olla Puolassa. Onkos sikäläisestä Top End Powerista kokemuksia?
Impreza GT SPW MY98
There is no showtime like snowtime.


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa

cron