HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Öljynpainekellon T-haara

Spoilerit, mittarit, ohjauspyörät, äänentoisto, varashälyttimet jne.
Avatar
Tomcat
Jäsen
Viestit: 1431
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:34

Öljynpainekellon T-haara

ViestiKirjoittaja Tomcat » 17 Touko 2016, 09:20

Olikos tähän asiaan "helppoa" ratkaisua, kun Innovaten kello ei anna oikeaa infoa öljynpainen mittarille, ( Subarun mittaristo ) eli valo vaan palaa...
Itse painemittari toimii moitteetta mutta tarvii jonkinlaisen T-haaran johon oma kello laitetaan mittariston valolle.

Tämä olis kätevä mutta hinta aika kauhea!

http://www.ebay.com/itm/LMA-Oil-Pressur ... 4j&vxp=mtr
_________________________________________
- WRX STi Type R MY99
- Mercedes Benz GLE 580
- Mazda RX7 FD LS1 MY94

Avatar
Qulle
Hallitusjäsen
Viestit: 1725
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:29
Paikkakunta: Salo

Re: Öljynpainekellon T-haara

ViestiKirjoittaja Qulle » 17 Touko 2016, 10:04

No eihän tuo nyt kallis ole, vai katoinko väärin? Maksaahan sekin kun käy teetättämässä pätkän "hydrauliikkaletkua" ja ostaa sen T-kappaleen. Tosin edellämainittu nyt sitten kestää varmasti, noista ebayn kiinalaisista koskaan tiedä.

Lähetetty minun Nexus 5 laitteesta Tapatalkilla
Outback 2.5 AT -05
Legacy 200 -92
Legacy 2.0 -93

Avatar
Ccemp
Viestit: 25
Liittynyt: 27 Loka 2015, 08:25
Paikkakunta: Lahti

Re: Öljynpainekellon T-haara

ViestiKirjoittaja Ccemp » 17 Touko 2016, 12:13

Ite kävin hakemassa paikallisesta Etrasta nipat sekä letkun pätkän, ja painekelloon sopivan T-haaran bilteman hyllystä. Tulikohan hintaa kokonaiset 10-15 euroa.
Lohkon reikään löyty sopivalla kierteellä oleva letkunippa Etrasta, mutta kyseinen nippa ei passannut täydellisesti T-haaraan. Sopivasti kierreteippiä nippaan ja veti kireälle, niin hyvin näyttää pitävän. Ainakin puolivuotta pysynyt menossa mukana ja kaikki toimii 8-)
Forester XT MY07
H-D FXSTC

Avatar
Displaced
Viestit: 449
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Öljynpainekellon T-haara

ViestiKirjoittaja Displaced » 17 Touko 2016, 14:05

Mulla on jossain tallilla ylimääräinen tommonen paketti, ei varmaan hirveitä tarvii köyhtyä.

Toisaalta, jos sen OEM idioottivalon jättää vaan pois, niin ulkomuistista ei pala mittarissa mitään.
Absolute Performance - Moottorinosat, Kasaukset, Säädöt yms. kysy lisää

Avatar
JuuS0
Viestit: 205
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:18
Paikkakunta: Lahtegia

Re: Öljynpainekellon T-haara

ViestiKirjoittaja JuuS0 » 09 Kesä 2016, 18:53

Qulle kirjoitti:Maksaahan sekin kun käy teetättämässä pätkän "hydrauliikkaletkua" ja ostaa sen T-kappaleen.


Jotkut rasvaprässien letkut ovat 1/8npt kierteellä. Molemmissa päissä uros kierteet. Tällaisella virityksellä ja t-haaralla olen itse pärjännyt.
Regashí 1.8/2.0 -91
Regashí 2.2 -90
Impreza wrx jdm -95(?)
Justy 1.2 -89 (vaimokkeen)
Fozzie cross sports 2.0 -03(vaimokkeen)

Avatar
JuuS0
Viestit: 205
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:18
Paikkakunta: Lahtegia

Re: Öljynpainekellon T-haara

ViestiKirjoittaja JuuS0 » 11 Heinä 2016, 23:07

JuuS0 kirjoitti:
Qulle kirjoitti:Maksaahan sekin kun käy teetättämässä pätkän "hydrauliikkaletkua" ja ostaa sen T-kappaleen.


Jotkut rasvaprässien letkut ovat 1/8npt kierteellä. Molemmissa päissä uros kierteet. Tällaisella virityksellä ja t-haaralla olen itse pärjännyt.



Laskelmieni mukaan ton rasvarässiletkun käyttö osottautu yhtälailla toimivaks kun esimerkiks Suomen valtion suosima pakolaispolitiikka. Ilmeisesti 5w-40 on karvan verran luirumpaa mitä rasvapatruunoissa käytetty kama, kun öljyä oli tihkunut punoksen välistä letkun muovikuoren sisään ja siitä ulos, oli koko koneen yläpuoli imusarjan alta märkä. Seuraavaksi vissiin jarruletku tai jotain, koska tylsäähän se olisi rakentaa mitään asiaan kuuluvilla osilla ja välineillä.
Kuva
Regashí 1.8/2.0 -91
Regashí 2.2 -90
Impreza wrx jdm -95(?)
Justy 1.2 -89 (vaimokkeen)
Fozzie cross sports 2.0 -03(vaimokkeen)

Avatar
Qulle
Hallitusjäsen
Viestit: 1725
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:29
Paikkakunta: Salo

Re: Öljynpainekellon T-haara

ViestiKirjoittaja Qulle » 12 Heinä 2016, 09:03

Juu kannattaa aina säästää joka paikassa niin saa tehä moneen kertaan :)

Lähetetty minun Nexus 5 laitteesta Tapatalkilla
Outback 2.5 AT -05
Legacy 200 -92
Legacy 2.0 -93


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa