Sivu 1/1

Vetokoukun jälkiasennus Oulu

Lähetetty: 17 Helmi 2015, 09:21
Kirjoittaja al_
Tästä myös kokemuksia etsitään. Mille firmalle kannattaa autonsa viedä?

Re: Vetokoukun jälkiasennus Oulu

Lähetetty: 17 Helmi 2015, 09:53
Kirjoittaja touko
Koukkupajasta hyvät kokemukset jo kolmen koukun asennuksesta.

Re: Vetokoukun jälkiasennus Oulu

Lähetetty: 19 Helmi 2015, 17:04
Kirjoittaja pekkamuti
Tarviiko jälkiasennuskoukku muutoskatsastaa?

Re: Vetokoukun jälkiasennus Oulu

Lähetetty: 19 Helmi 2015, 21:02
Kirjoittaja Rauno
pekkamuti kirjoitti:Tarviiko jälkiasennuskoukku muutoskatsastaa?

Ei enää EUvostoaikaan, kun koukun kilvessä on hyväksymismerkintä.

Re: Vetokoukun jälkiasennus Oulu

Lähetetty: 20 Helmi 2015, 16:05
Kirjoittaja Hakala
Entä jos ei ole massoja rekisteriotteessa? Käydään ne konttorilta pyytämässä siihen, oli koukku mikä tahansa tai vaikka ei koko koukkua vielä olisikaan?

Re: Vetokoukun jälkiasennus Oulu

Lähetetty: 21 Helmi 2015, 08:45
Kirjoittaja Karim
Itellä jäi vähän kaksjakoset fiilikset tuosta koukkupajasta. Ensimmäisen asennuksen jälkeen kärryn valot ei toiminut oikein AUTO- asennossa. Valot paloi vain kärryn toisella puolella ja start/stop toimi vaikka kärry oli kytkettynä (ohjekirjahan sanoo, että start/stop ei saa toimia kärry kytkettynä).
Vein auton uudestaan Koukkupajalle ja vaihtoivat sähkösarjan. Jäi sellainen fiilis, että olivat ensimmäisellä kerralla laittaneet yleismallin sähkösarjan ja toisella kerralla laittoivat mallikohtaisen sähkösarjan. Aika outoa, ettei käytetä automaattisesti mallikohtaista sähkösarjaa mikäli sellainen on saatavilla. No valot korjaantui uuden sähkösarjan myötä, mutta start/stop toimii edelleen kärry kytkettynä.
Tuota start/stop toimintaa selvitelttin vielä koukun asentajan ja paikallisen Subaru liikkeen toimesta ja olivat tulleet siihen lopputulemaan, että 7-napainen koukku (joka minulla on) kuuluukin toimia siten, että start/stop toimii kärry kytkettynä, koska 7-napaisessa ei ole tarpeeksi pinnejä tuon start/stop informaation välittämiseen.

Jotenkin jäi sellainen fiilis, että onkohan noin vai pitääköhän tässä vielä jotain säätää.

Re: Vetokoukun jälkiasennus Oulu

Lähetetty: 21 Helmi 2015, 10:36
Kirjoittaja Amazonmies
Omaan laitettiin Erwolla Westfalian 13-napainen vetokoukku. Valot toimii normaalisti. Tosin päiväajovaloilla ei pala kärryssä valot, mutta näin se "kuuluukin" olla. Autossa pitää siis olla joko parkit tai ajovalot päällä, jotta kärryssä palaa valot. AUTO-asennossakin palaa kärryn valot, jos autossakin palaa ajovalot. Start-Stop ei toimi kärry perässä.

Re: Vetokoukun jälkiasennus Oulu

Lähetetty: 21 Helmi 2015, 10:46
Kirjoittaja mechanix
Amazonmies kirjoitti:Omaan laitettiin Erwolla Westfalian 13-napainen vetokoukku. Valot toimii normaalisti. Tosin päiväajovaloilla ei pala kärryssä valot, mutta näin se "kuuluukin" olla. Autossa pitää siis olla joko parkit tai ajovalot päällä, jotta kärryssä palaa valot. AUTO-asennossakin palaa kärryn valot, jos autossakin palaa ajovalot. Start-Stop ei toimi kärry perässä.

Täytyy sanoa että melkoinen turvallisuusriski tuollainen että päiväajovaloilla ei kärrin valot toimi... :roll: Monet kärryt on sopivasti malliltaan sellaisia että niitä ei edes auton perästä helposti erota ellei ole valoja päällä.

Re: Vetokoukun jälkiasennus Oulu

Lähetetty: 21 Helmi 2015, 15:24
Kirjoittaja sotaherra
mechanix kirjoitti:
Amazonmies kirjoitti:Omaan laitettiin Erwolla Westfalian 13-napainen vetokoukku. Valot toimii normaalisti. Tosin päiväajovaloilla ei pala kärryssä valot, mutta näin se "kuuluukin" olla. Autossa pitää siis olla joko parkit tai ajovalot päällä, jotta kärryssä palaa valot. AUTO-asennossakin palaa kärryn valot, jos autossakin palaa ajovalot. Start-Stop ei toimi kärry perässä.

Täytyy sanoa että melkoinen turvallisuusriski tuollainen että päiväajovaloilla ei kärrin valot toimi... :roll: Monet kärryt on sopivasti malliltaan sellaisia että niitä ei edes auton perästä helposti erota ellei ole valoja päällä.

mun mielestä se on yleensäkin turvallisuus riski että ne takavalot ei toimi. siihen oo kärryllä mitään merkitystä.

Re: Vetokoukun jälkiasennus Oulu

Lähetetty: 21 Helmi 2015, 15:40
Kirjoittaja mechanix
sotaherra kirjoitti:mun mielestä se on yleensäkin turvallisuus riski että ne takavalot ei toimi. siihen oo kärryllä mitään merkitystä.

Samaa mieltä olen ja sen useamman kerran maininnutkin, täysin käsittämätön direktiivi että ei tarvitse takavalojen palaa päiväajovalojen kanssa. Onhan se 0,05dl/100km parempi kuin pari ihmishenkeä...

Re: Vetokoukun jälkiasennus Oulu

Lähetetty: 22 Helmi 2015, 12:21
Kirjoittaja Razorlives
Joku ketä kiinnostaa, niin kannattaa selvitellä.. Kuulin justiin puskaradiosta, että jos on irroitettava koukku.. ja sulla sattuu olemaan se sielä autossa kiinni ilman kärriä.. ja joku jumauttaa sun konttiin.. niin kuulemma joutuu ainakin osittain maksumieheksi sen koukun takia... Ettei saisi olla auton persiissä kuulemma muutakuin kärrin kanssa...

Re: Vetokoukun jälkiasennus Oulu

Lähetetty: 22 Helmi 2015, 15:49
Kirjoittaja sotaherra
ei sitä kauheesti kannata muutenkaan ylimäärästä siellä pitää. jämähtää kiinni aika huolella kun sinne unohtuu. muistaakseni pitää lähtee irti leimalla tai tulee hylky.

Re: Vetokoukun jälkiasennus Oulu

Lähetetty: 22 Helmi 2015, 20:28
Kirjoittaja JPA
Eikös aiemmin ollut sen verran tolkkua noiden irtokoukkujen osalta, että jos se ei peittänyt rekisterikilpeä niin sai olla 24/7 kiinni?

Lähetetty: 22 Helmi 2015, 21:03
Kirjoittaja mechanix
Eipä noita meillä oo koskaan leimalla nyitty.

Re: Vetokoukun jälkiasennus Oulu

Lähetetty: 13 Kesä 2015, 10:05
Kirjoittaja Puskapeke
Koukuistakun on puhe niin onko kellään asennus ohjeita koukun laittoon?

Itselleni tulossa käytetty koukku, ykkös koppaseen farkku lekaan. Ja jos jollain olisi muutama niksi antaa sen asennuksesta.
Koukkuja on tullut laiteltua muutami kymmeniä vag-konsernin vehkeisiin joten ei se mikään amerikan temppu varmastikkaan tuohon ole mutta helpottaisi hommaa.

Re: Vetokoukun jälkiasennus Oulu

Lähetetty: 13 Kesä 2015, 10:05
Kirjoittaja Puskapeke
Koukuistakun on puhe niin onko kellään asennus ohjeita koukun laittoon?

Itselleni tulossa käytetty koukku, ykkös koppaseen farkku lekaan. Ja jos jollain olisi muutama niksi antaa sen asennuksesta.
Koukkuja on tullut laiteltua muutami kymmeniä vag-konsernin vehkeisiin joten ei se mikään amerikan temppu varmastikkaan tuohon ole mutta helpottaisi hommaa.