HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Subaru Forester STI II -Taxfree

Vain yksityishenkilöiden ilmoituksia!
Niksu
Viestit: 16
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:45

Subaru Forester STI II -Taxfree

ViestiKirjoittaja Niksu » 21 Touko 2016, 20:19

Parin muuttujan kautta ylimääräiseksi jäänyt vastikään Japanista saapunut Foresteri

Ei ole myynnissä sen vuoksi että olisi viallinen taikkka jotenkin huono. Auto on hienommassa kunnossa kuin olin ajatellut. :thumbup:

Ja ainakin Hanko -Oulu välillä sen reilun 700km pelasi oikein mallikkaasti.
Sen jälkeen ollut odottelemassa parempia aikoja...

Kuunnoltaan siis hieno ja kaikki toimii.
Vaihteistona VTD. Ainakin lootan numeron mukaan TV1A3YB3AB. (jos ei ole VTD tuossa vaihteistossa, niin joku viisampi voi vinkata niin korjaan tiedon)

Kuvia ym tietoa löytyy Nettiautosta
http://www.nettiauto.com/subaru/forester/7877220

Kuva

Auto siis Oulussa
Niko o4oo 750811

Hinta 5500e. Foorumilaisella tankki täyteen kaupan päälle.
Tingata saa jos ei hinta ei mielestäsi ole oikea tuollaiselle huippukuntoiselle autolle,
tietysti jos autosta vikaa löytyy niin hintaakin pudotetaan sen mukaan. Mutta ei pitäisi olla kuin kovaa ajoa vaille :driving:
Viimeksi muokannut Niksu 19 Syys 2016, 20:50, yhteensä muokattu 3 kertaa.
Suzuki Jimny / Subaru Levorg

EX: legacy B4, Impreza WRX STI Type-R, Forester st/b STI

Avatar
Shakal
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2015, 00:52
Paikkakunta: Lieto

Re: Subaru Forester STI II -Taxfree

ViestiKirjoittaja Shakal » 21 Touko 2016, 21:12

Voih. Pitäisiköhän myydä bugeye äkkiä pois.. :crybaby:
Impreza WRX Bugeye ej207, MoccaDynamite Kawasaki

Avatar
Tomcat
Jäsen
Viestit: 1431
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:34

Re: Subaru Forester STI II -Taxfree

ViestiKirjoittaja Tomcat » 22 Touko 2016, 08:43

Jep... On VTD askilla, eli taitaa olla LTD malli :thumbsup:
_________________________________________
- WRX STi Type R MY99
- Mercedes Benz GLE 580
- Mazda RX7 FD LS1 MY94

Niksu
Viestit: 16
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:45

Re: Subaru Forester STI II -Taxfree

ViestiKirjoittaja Niksu » 22 Touko 2016, 18:17

Juu, siihen olen minäkin päätynyt että voisi olla LTD malli...
Vaan kun ei missään lue (taikka näissä ei ole sitä impuista tuttua numerokilpeä) että tämä on Limited niin ei uskalla semmoisella mainostaa. Tomcat varmaan osa vinkata asiasta paremmin, millä varmistaa kun missään papereissa tai ilmoituksessa ei ole ollut mainintaa siitä.

Pitää laittaa varmaan käyttöauto seisontaa ja ottaa tämä talveksi ajoon, jos ei kenellekkän kelpaa ennen lumien tuloa ;)
Mukavan tuntuinen pelihän tuo on, talvella luulis olevan kuin kotonaan :P
Suzuki Jimny / Subaru Levorg

EX: legacy B4, Impreza WRX STI Type-R, Forester st/b STI

Avatar
Tomcat
Jäsen
Viestit: 1431
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:34

Re: Subaru Forester STI II -Taxfree

ViestiKirjoittaja Tomcat » 22 Touko 2016, 23:05

Käsittääkseni VTD askia ei ole Foren STi 2 kuin LTD mallissa ja tuo "LTD" ero ei taida selvitä oikein mistään muusta.
_________________________________________
- WRX STi Type R MY99
- Mercedes Benz GLE 580
- Mazda RX7 FD LS1 MY94

SammyG
Viestit: 305
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 22:10

Re: Subaru Forester STI II -Taxfree

ViestiKirjoittaja SammyG » 22 Touko 2016, 23:08

Mitä on VTD, muuta kuin automaatti? Onko siinä jotain spessua tms?

Avatar
Displaced
Viestit: 449
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Subaru Forester STI II -Taxfree

ViestiKirjoittaja Displaced » 23 Touko 2016, 00:52

There is a lot of confusion about the differences between the various Subaru AWD systems:
Continuous (for 5MT)
Active (for 4EAT)
VTD (for 5EAT)
availability or non-availability of Rear LSD
So heres an attempt to explain the differences....

1. Continuous AWD System:

The manual transmission’s all-wheel drive is referred to as a continuous all-wheel drive system. It uses a center differential located inside the transmission case that is controlled by a viscous coupling device. In effect, the center differential is a limited-slip differential.

In normal operation, power is distributed equally to the front and rear wheels. Plates are alternately attached to the front and rear output shafts inside the viscous coupling. When a rotational difference occurs between the front and back wheels, the plates inside the viscous housing shear inside the contained fluid (a type of silicone) heating it and causing the fluid to thicken. The thickened fluid causes the plates to transfer torque from those that rotate faster (the slipping wheels) to the plates that rotate slower (the wheels with the best traction).

This no-maintenance system is simple, compact and virtually invisible in its operation. The system can distribute torque from a 50:50 torque split for maximum traction to mostly front or rear wheel drive.

(Source: http://www.autoworld.com/news/Subaru..._All-Wheel.htm)

A. Continuous AWD with Rear LSD: Available with 5MT on WRX, Legacy GT, Outback 2.5i, Outback XT and with 6MT on Spec.B

B. Continuous AWD without rear LSD: Available with 5MT on Impreza 2.5i, Outback Sport and Legacy 2.5i


2. Active AWD System:

Active all-wheel drive is a term coined by Subaru to differentiate the all-wheel drive system in the automatic transmission (4EAT) from other "reactive" all-wheel drive systems on the market today. What makes this all-wheel drive system so special is its ability to anticipate traction needs and act before a wheel slips.

The mechanism that transfers torque fore and aft is contained within the transmission’s tailshaft. To the casual observer it looks just like a typical hydraulic clutch found in any automatic. The key difference in this clutch pack is its operation. It’s designed to slip according to how much all-wheel drive is needed. When an automatic’s clutch slips, it is due to a malfunction and will eventually burn up. But the multi-plate transfer (MPT) clutch uses a special friction material that easily withstands the friction loads generated during torque transfer. (Also referred to as VTC = Variable Transfer Clutch)
The MPT’s operation is controlled by the Transmission Control Unit (or TCU) and constantly changes dependent on how the vehicle is being driven. To get more all-wheel drive, the TCU increases the hydraulic pressure to the clutch for less slippage. Less all-wheel drive calls for more slip and the TCU reduces the hydraulic pressure to the clutch.
Under normal, dry pavement operation torque split is about 90% front and 10% rear. This distribution helps to compensate for the car’s weight distribution and resultant smaller effective rolling diameter of the front tires. As weight transfers to the rear of the vehicle, (i.e., under acceleration), the TCU shifts the torque split more toward the rear wheels. Under hard braking, torque is directed forward. Torque distribution is changed based upon how the vehicle is being driven. Throttle position, gearshift lever position, current gear and other factors combine to influence the TCU and it, in turn, selects a software map that determines how aggressively torque split will be adjusted.
Two speed sensors are used by the TCU to detect wheel slippage. One sensor monitors the front axle set, the other the rear axle set. Pre-programmed variables help the TCU differentiate between slipping wheels and normal wheel speed differentials as what occurs when cornering. A speed differential (front-to-rear) of up to 20% signals the TCU that the vehicle is cornering and torque is distributed to the front wheels to help increase traction during the turn. Anything above 20%, however, indicates to the TCU that wheel slippage is occurring and torque is then distributed to the rear wheels.
Another feature of the all-wheel drive system is its interaction with the anti-lock brake system. When ABS is engaged, the transmission selects third gear, reducing the unpredictability of engine braking and, thus, reducing the possibility of wheel lock-up. But all four wheels are still connected to the engine through the AWD system and are brought back up to overall vehicle speed quicker and can, therefore, be controlled again sooner. In a two-wheel drive system if the locking wheel isn’t a drive wheel, it can only be brought back up to overall wheel speed by whatever traction exists between it and the road. The quicker a wheel is controlled the better the stopping performance

(Source: http://www.autoworld.com/news/Subaru..._All-Wheel.htm)

A. Active AWD with Rear LSD: Available with Outback 2.5i

B. Active AWD without Rear LSD: Available with 4EAT on Impreza 2.5i, Legacy 2.5i, Legacy 2.5i Ltd


3. Variable Torque Distribution (VTD):

It has the MPT (multi plate transfer) clutch aka VTC as found in the Active AWD system but it also has a planetary-type center differential and a Rear LSD. The center differential provides the ability to have a default torque split of 45/55 front/rear (as against the 90/10 split in Active AWD). In every other aspect it is similar to the Active AWD in that it anticipates wheel slippage instead of reacting to it as in the case of a MT. We can say the the VTD is an advanced Active AWD system

Available with 4EAT on Impreza WRX
Available with 5EAT on Outback XT, Outback 3.0R, Legacy GT


4. Driver Controlled Center Differential (DCCD):

Uses an electronically managed multiplate transfer clutch and a mechanical limited-slip differential in conjunction with a planetary gear-type center differential to control power distribution between the front and rear wheels. Normally, DCCD splits power 41% front and 59% rear. Sensors monitor parameters such as wheel slippage, steering angle, throttle position and braking to help determine torque distribution and direct it to the wheels with optimum traction. DCCD also features a helical-type limited-slip front differential and a Torsen® limited-slip rear differential.

Available with 6MT on Impreza WRX Sti
Absolute Performance - Moottorinosat, Kasaukset, Säädöt yms. kysy lisää

Niksu
Viestit: 16
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:45

Re: Subaru Forester STI II -Taxfree

ViestiKirjoittaja Niksu » 13 Kesä 2016, 17:46

Viel löytyis, ei ole vielä edes kukaan eksynyt renkaita potkiskelemaan :roll:
Suzuki Jimny / Subaru Levorg

EX: legacy B4, Impreza WRX STI Type-R, Forester st/b STI

Niksu
Viestit: 16
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:45

Re: Subaru Forester STI II -Taxfree

ViestiKirjoittaja Niksu » 27 Heinä 2016, 20:05

Hephep.
Tämä seisoo vieläkin toimettomana tallin kulmalla :o
Suzuki Jimny / Subaru Levorg

EX: legacy B4, Impreza WRX STI Type-R, Forester st/b STI

Niksu
Viestit: 16
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:45

Re: Subaru Forester STI II -Taxfree

ViestiKirjoittaja Niksu » 19 Syys 2016, 20:50

Vielä löytyy. :wave:
Eikö kellään tarvetta tällaiselle?
Suzuki Jimny / Subaru Levorg

EX: legacy B4, Impreza WRX STI Type-R, Forester st/b STI

Niksu
Viestit: 16
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:45

Re: Subaru Forester STI II -Taxfree

ViestiKirjoittaja Niksu » 13 Loka 2016, 18:02

Hep taas. Kovasti on kyselty ja vaihtokauppoja tarjottu, vaan ei ole vielä paikan päälle kukaan eksynyt kaupoille :think:
Suzuki Jimny / Subaru Levorg

EX: legacy B4, Impreza WRX STI Type-R, Forester st/b STI


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa