Vuonna 2003 norjalainen Petter Solberg voitti rallin MM-sarjan Imprezalla. Tätä juhlistettiin helmikuussa 2004 erikoismallilla "Solberg Edition I". Erikoisvarusteita olivat mm. ohjaamosta säädettävä keskitasauspyörästön lukko (DCCD), ahtopainemittari, vaihtovalo merkkiäänellä sekä alumiiniset kynnyslistat.
Vuoden 2005 WRX STI -malliin tuli roppakaupalla uudistuksia: Auto on mm. alustaltaan täysin erilainen kuin ulkoisesti samannäköiset vm.2003-2004 STI:t. Keskikonsoli on modernimpi, samoin ratti, löytyy DCCD, pulttijako muuttui ym. Monet pitävätkin 2005 STI:tä kaikkein parhaimpana johtuen kestävästä 2-litran moottorista, mutta uudempien vuosimallien alustasta, sisustasta, DCCD:stä jne.
Korilla ajettu ~175tkm.
Moottorilla ajettu ~5tkm.
Moottori & voimansiirto:
- Autoon teetetty täydellinen koneremontti 12/2015 (Subaruspesialisti ST-Services Oy), jonka yhteydessä vaihdettu kestävämmät sisuskalut (Mahlen männät, Manleyn veivit), kestävämpi kytkin, turbon sisukalut uusittu, vaihdettu oikea takapyörän laakeri, jakopää + vesipumppu tehty, ilmastoinnin huolto ym. pientä. Samalla autoon teetetty ns. iso huolto (peräöljyt, vaihteistoöljyt, jarrunesteet, ym.). Kuitteja vajaan 6ke:n edestä. Mittarilukema ~170tkm.
- ECU säädetty by Artec Power ja koneremontin jälkeen hienosäädetty Scoobytunen toimesta.
- Kilpa-automaisen rouheasta, bokserimoottorin uniikista äänimaailmasta vastaa 3" RST -putkisto koko matkalla turbolta lähtien. Ei katalysaattoreita -> ei hengitysvaikeuksia. Katsastuksia varten mukana seuraa täydellinen orkkisputki katalysaattoreilla ja Prodriven catbackilla.
- Hengityksestä vastaa AEM:n Cold Air Intake + kartiosuodatin ja tämän jatkeena on laadukas SAMCO:n turbo inlet hose. Originaalin intakehässäkän, ilmansuodattimen, ym. saa halutessaan mukaan.
- Ruokinnasta vastaa Walbro 255 high pressure polttoainepumppu.
- Autossa on lisäksi DCCD (Driver Controlled Center Diff) eli autom. / manual. säädettävä voimanjako 35:65 -> 50:50 + välijäähyn vesiruiskutus. Tällä auton saa talvella kääntymään vaikkapa liikenteenjakajan ympäri aivan samalla tavalla kuten takavetoisen.
- Kaikki isot huollot teetetty liikkeissä huolto-ohjelman mukaan (moottori-, jarru-, jäähdytin-, perä-, vaihdelaatikko nesteet ja muut ohjelmaan kuuluvat tarkistukset). Näistä leimat huoltokirjassa.
- Öljyt vaihdettu itse 5-7 tkm. Käytetty Castrolin laatuöljyjä (TWS / Edge Sport). Näistä dokumentit tallessa.
- Auton mukana seuraa kohtuullinen pino erilaisia kuitteja joista selviää kaikki mitä autolle on tehty.
Alusta & kori
- 30mm madallettu (muutoskatsastettu) sekä PU –designin etuhuuli.
- Edessä Tommi Mäkinen Racingin N-ryhmän puslat.
- Talveksi 17” STI:n originaalit BBS:n vanteet, 225/40/17 Hakkapeliitta 7 –renkailla (95% nastoista tallella).
- Kesäksi 18” Prodriven PPF-7 –vanteet, 225/40/18 Kumho Ecsta KU37 -renkailla (pintaa 4-5mm).
- Brembon kultaiset jarrut.
- WRC style kuraläpät olleet kiinni vuosia -> helmat ja kyljet erinomaisessa kunnossa.
- Vahattu ja pesty aina käsin, alustaa myöden.
- Etu- ja takapuskuri maalautettu -> ei kiveniskemiä.
Sisusta & äänentoisto
- Pioneerin 2DIN DVD / MP3 / iPod & iPhone / ym. kosketusnäytöllinen soitin. Soittaa mm. iPhonen kautta YouTubesta musiikkia. Lisävarusteena myyty kaukosäädin seuraa mukana.
- DLS:n erillissarja.
- Enemmän hifiä haluavalle piuhat (RCA & virtapiuha) vedetty valmiiksi takakonttiin.
Tästä rakkaudella pidetty auto, joka on ollut minulla reilut 4,5 vuotta / 75tkm talouden 2. / 3. autona, pelkästään kesäiltojen harrastus / nautiskelupelinä. Lensin aikanaan +700km Kuusamoon saakka hakemaan nettiauton siihen aikaan kalleinta blobeyeä. Lisäksi tämä yksilö on ruostesuojattu + majaillut Lapissa suurimman osan ajastaan ja sieltä ostettukin -> pohjaakin kelpaa esitellä vaikka korilla on ajettu ~175tkm.
Tästä uutta moottoria myöden soiva peli, jonka kaikki kalliit huollot tehty: Seuraava iso huolto (jäähdytin-, jarru-, voimansiirto-, perä-. ym. nesteet) vasta ~30tkm päästä. Jakopään vaihtoväli 5v/105tkm.
Miinuksina yksi Imppujen tyyppivioista, eli maalipinta kukkii takaspoilerin alta 3 cm matkalta. Sateella sinne jää kosteutta -> alkaa kukkimaan. Myös etulokasuojien reunasta, puskurin raosta on maalipinta rikki noin sentin matkalta. Lisäksi etujarrulevyt alkavat olemaan vaihtokunnossa. Em. viat huomioitu hinnassa.
Auto majailee Espoossa.
Hp. 16 500e.
045 672 16 15 / Samu
TÄMÄ AUTO ON MYYTY.
Kiitokset kaikille yhteyttä ottaneille!