Sivu 1/1

Huonot kauppakumppanit

Lähetetty: 30 Tammi 2015, 16:21
Kirjoittaja Subaru Club Finland
Jäikö rahat saamatta, tuotteet eivät tulleet perille tai erosivat muuten jollain tapaa pahemman kerran myyjän kuvailusta? Jos jäi paha maku suuhun kauppoja tehdessä eikä sovintoa saatu aikaiseksi kauppakumppaneiden kesken, voi tähän runoilla oman näkökulman tapahtuneesta. Pidetään kuitenkin teksti asiallisena ja vältetään turhaa haukkumista.

Re: Huonot kauppakumppanit

Lähetetty: 30 Touko 2015, 07:53
Kirjoittaja Samu
Nyt on kestänyt niin kauan, että laitetaan tänne.

Forumilla nimimerkki lerha myi minulle 3kk takaperin ihan sukkana lambdan, joka paljastui taaimmaiseksi lambdaksi. Vaikka kaupanteossa totesin, että tarvitsen etulambdaa. Tuon jälkeen ei ole vastannut YV:hin.

Re: Huonot kauppakumppanit

Lähetetty: 14 Heinä 2015, 01:37
Kirjoittaja -tony-
Nyt pakko kirjotella. En tiedä onko kyseinen kaveri forumilla, mutta ainakin facebookista löytyy. Kim Hurme niminen kaveri myi vanteita turussa ja lupaili että mahtuu kultaisten brembojen kanssa, ei kuitenkaan sitten sopineet brembojen kanssa ja kaveriin ei saa yhteyttä. Ei vastaa puhelimeen eikä tekstiviesteihin, suosittelen tarkistamaan tuplasti ennenkuin asioi kyseisen kaverin kanssa..

Re: Huonot kauppakumppanit

Lähetetty: 16 Heinä 2015, 11:12
Kirjoittaja Miki
-tony- kirjoitti:Nyt pakko kirjotella. En tiedä onko kyseinen kaveri forumilla, mutta ainakin facebookista löytyy. Kim Hurme niminen kaveri myi vanteita turussa ja lupaili että mahtuu kultaisten brembojen kanssa, ei kuitenkaan sitten sopineet brembojen kanssa ja kaveriin ei saa yhteyttä. Ei vastaa puhelimeen eikä tekstiviesteihin, suosittelen tarkistamaan tuplasti ennenkuin asioi kyseisen kaverin kanssa..


Tämä ilmoitus?
http://www.nettivaraosa.com/vanteet/2065088

Hyvä sitten ettei ikinä vastannut minulle myykö vanteita ilman kumeja....

Re: Huonot kauppakumppanit

Lähetetty: 16 Heinä 2015, 11:17
Kirjoittaja Tomcat
-tony- kirjoitti:Nyt pakko kirjotella. En tiedä onko kyseinen kaveri forumilla, mutta ainakin facebookista löytyy. Kim Hurme niminen kaveri myi vanteita turussa ja lupaili että mahtuu kultaisten brembojen kanssa, ei kuitenkaan sitten sopineet brembojen kanssa ja kaveriin ei saa yhteyttä. Ei vastaa puhelimeen eikä tekstiviesteihin, suosittelen tarkistamaan tuplasti ennenkuin asioi kyseisen kaverin kanssa..


Mistä näitä kuspäitä sikiää :crazy:

Re: Huonot kauppakumppanit

Lähetetty: 05 Joulu 2015, 22:02
Kirjoittaja petev
No joo , pakko kans laittaa varoitukseksi tänne. Aki Pietilä .alias AKIMOTO ei ole lähettänyt rahaa takas. Kyseessä kannet. perkeleeen

Re: Huonot kauppakumppanit

Lähetetty: 14 Tammi 2016, 21:07
Kirjoittaja Akimoto
petev kirjoitti:No joo , pakko kans laittaa varoitukseksi tänne. Aki Pietilä .alias AKIMOTO ei ole lähettänyt rahaa takas. Kyseessä kannet. perkeleeen


Anteeksi tämä mutta olen pistäny sen 20e tilillesi ellei sitte tilinumero oo mdnny väärin. Pistäppä viestiä nii hoidetaa. Pahoittelut

Re: Huonot kauppakumppanit

Lähetetty: 16 Tammi 2016, 17:45
Kirjoittaja petev
Tämä homma OK ,kaikinpuolin.

Re: Huonot kauppakumppanit

Lähetetty: 18 Huhti 2016, 17:11
Kirjoittaja TbzZ
Mamasan.
Helmikuussa tilasin pakosarjakääreet/moottorin tukikumit/ö-suodattimia.

Meni kuukausi eikä tavaroista kuulunut mitään (Tilaus hetkellä nettikaupan mukaan kaikkea oli hyllyssä.) . Katsoin kun kuukausi oli kulunut , että nyt ö-suodattimien saldo oli 0 joten otin sähköpostilla yhteyttä ja ilmoitin , että jos kyseisiä ö-suodattimia odotetaan niin vaihdetaan ne toiseen malliin mitä löytyi hyllystä.

Viikon verran odottelin vastausta jota ei kuulunut joten soitin suoraan mamasanille. Puhelimeen vastannut henkilö sanoi selvittävänsä asian ja lupasi soittaa kohta takaisin. Puhelua ei ikinä tullut.
Seuraavana päivänä soitin uudestaan ja selvisi ,että moottorin tukikumeja odotellaan vaikka sillä hetkelläkin niitä piti löytyä hyllystä. Puhelimessa luvattiin autonhoito tuotteita hyvitykseksi heidän mokauksestaan.
Seuraavalla viikolla tukikumit saapuivat :banana:
.... Mutta tällävälillä pakosarjakääreet oli myyty loppuun joten postissa saapuivat ö-suodattimet sekä tukikumit.

Jälleen kului melkein kuukausi ja pakosarjakääreet saapuivat viimeviikolla. Laitoin mamasanille kysymystä , että mihinkä tuota paketista kääreiden lisäksi tullutta kuplamuovia käytetään autonhoidossa, tähän ei ole yllättäen sähköpostilla vastausta ole tullut.

Mamasanin kanssa aina homma toiminut aikaisemmin ja informaatiota lähetyksestä tullut hyvin.
Harmillista ,että mamasanillakin touhu mennyt tämmöiseksi. Mielellään tukisi suomalaista (niinkuin tässä tein , ebaystä olisi nämä saanut n.50e halvemmalla).

En olisi ollut moksiskaan kun tavaroilla ei niin kiirus ollut mutta kun luvataan hyvitystä niin sitä pitäisi kanssa tulla.
Pelihousut olisi melkein joutunut jo repimään jos tavarat olisi viikon-kahden sisällä tarvinnut.

Re: Huonot kauppakumppanit

Lähetetty: 18 Huhti 2016, 22:21
Kirjoittaja nokonzok
Tässä voisi selitellä ummet ja lammet myyntiennätyksistä, massiivisista järjestelmäpäivityksista, konseptin ja valikoiman uusimisesta jne., mutta eipä se sitä muuksi muuta, reisille meni. Ja ihan kunnolla. Joku taika on siinäkin, että kun homma alkaa menemään pieleen niin yllättävän usein se menee sitten oikein kunnolla. Jos jotain luvattua on jäänyt saamatta niin laita ihmeessä viestiä tai soita, se tottakai toimitetaan.

Laji on haastava, siksi mekin olemme suuntaamassa fokusta uudelleen. Siitä lisää tuonnempana.

Re: Huonot kauppakumppanit

Lähetetty: 14 Elo 2016, 11:19
Kirjoittaja Fore-00
Joooo

Re: Huonot kauppakumppanit

Lähetetty: 22 Loka 2017, 16:53
Kirjoittaja nall3
Mitä mieltä olette keissistä missä myytävät vanteet ovat olleet subarun alla 5x100 jaolla ja ostajakin on sen tiennyt että kyseisellä jaolla myynnissä?
Nyt ostajalle selviskin että hänen subarunsa onkin 5x114.3 jako eikä käykkään hänelle.
Eli olenko ollut huono myyjä?

Re: Huonot kauppakumppanit

Lähetetty: 22 Loka 2017, 17:25
Kirjoittaja KK9
nall3 kirjoitti:Mitä mieltä olette keissistä missä myytävät vanteet ovat olleet subarun alla 5x100 jaolla ja ostajakin on sen tiennyt että kyseisellä jaolla myynnissä?
Nyt ostajalle selviskin että hänen subarunsa onkin 5x114.3 jako eikä käykkään hänelle.
Eli olenko ollut huono myyjä?

Kyl toi ainakin mun mielestä menee huonon ostajan piikkiin!!!

Re: Huonot kauppakumppanit

Lähetetty: 24 Loka 2017, 17:48
Kirjoittaja Kennedy
nall3 kirjoitti:Mitä mieltä olette keissistä missä myytävät vanteet ovat olleet subarun alla 5x100 jaolla ja ostajakin on sen tiennyt että kyseisellä jaolla myynnissä?
Nyt ostajalle selviskin että hänen subarunsa onkin 5x114.3 jako eikä käykkään hänelle.
Eli olenko ollut huono myyjä?


Kyllä toi on ostajan vika.

Re: Huonot kauppakumppanit

Lähetetty: 28 Joulu 2017, 22:21
Kirjoittaja Topsa-
Eräällä myyjällä on auto osina myynnissä. Osia kyseltyäni, ja myyjän niiden rikkinäiseksi todettua tarjosin silti niistä rahaa muiden osien ohella. Vastauksena sain: Osta muualta!

Tarjouduin vielä silti ostamaan ehjänä olevat osat myyjän pyytämällä hinnalla. Vielä jos asiatonta vastausta tulee niin pistetään nimimerkki julkaisten.

Re: Huonot kauppakumppanit

Lähetetty: 01 Tammi 2018, 17:15
Kirjoittaja Pasi j
Topsa- kirjoitti:Eräällä myyjällä on auto osina myynnissä. Osia kyseltyäni, ja myyjän niiden rikkinäiseksi todettua tarjosin silti niistä rahaa muiden osien ohella. Vastauksena sain: Osta muualta!

Tarjouduin vielä silti ostamaan ehjänä olevat osat myyjän pyytämällä hinnalla. Vielä jos asiatonta vastausta tulee niin pistetään nimimerkki julkaisten.




:shock:
Tuota noin...kumpi on huono kauppakumppani?
Jos minä, niin kerro ihmeessä miksi?
Siksikö etten myynyt tarjoamallasi 100€ xenon umpioita,ilmastoinnin paneelia ja mankan kehystä?

Re: Huonot kauppakumppanit

Lähetetty: 01 Tammi 2018, 17:26
Kirjoittaja Topsa-
No tuota noin. Ehkäpä siksi ettet tehnyt mitään vastatarjousta. Paneelin ja säätimen osasit hinnoitella (80€), valoista totesit että kiinnikkeitä rikki (korjaamatta hyödyttömät?) etkä niille kertonut mitään hintaa, oletin siis että melkolailla roskiskamaa. Siksi niistä tarjosin 20€, olisi sullakin ollut ehkä paukkuja nostattaa hintaa jos ei muuten olisi kelvannut. Vastauksena "Osta muualta" on ehkäpä hiukan mitäänsanomaton, kertoo ehkä vain miten paljon haluat auton osista eroon?

Edit. Kuvien kyselystäkin vastauksena oli vain että "Torista löytyy kuvia", onneksi siellä ei sentään useampaa legaa ole purettavana. Kuvien laatu ja määrä taasen.. :dontknow:

Eikä tuo ilmeisesti ole kelvannut että ne muut roippeet ostaisin, mutta nythän toitkin oman nimimerkkisi selville ja sen miten kauppaa hoidetaan. :booty:

Re: Huonot kauppakumppanit

Lähetetty: 27 Tammi 2018, 10:46
Kirjoittaja MunkiTTaja
En tiedä miten teillä on kauppahommat menneet Pasin kanssa pieleen mutta mulla on erittäin hyvä kokemus Pasista. Ostin peilin,kaaret ja tupakkalistat tuosta legasta, paketti tuli sovittuna aikana perille hyvin pakattuna, toinen tupakkalista oli katkennut kuljetuksessa mutta en lähde siitä Pasia syyttämään.

Hyvät kaupat Pasin kanssa silti!

Re: Huonot kauppakumppanit

Lähetetty: 22 Helmi 2018, 07:20
Kirjoittaja Razorlives
Facebookissa nimellä Timo Mrt.. en tiedä huonoista kaupoista, mutta henkilöllisyyden luovuttamista välttelee niin ettei saatu kauppoja vaihdelaatikosta... Prepaid numerolla vetelee ja kun ehdoitti tilisiirtoa niin perusteluna: ei kuulema ole korttia tilille eikä halua pankkiin mennä rahoja hakemaan. Tiedä sitten.. rehellinen tai ei.. mutta en itse viitti rahoja antaa varsinkaan tässä tapauksessa kun työkaveri olisi noutanut laatikon, niin ei olisi itse edes nähnyt koskaan miestä. :tard:

Re: Huonot kauppakumppanit

Lähetetty: 28 Helmi 2018, 18:37
Kirjoittaja MunkiTTaja
Toni Repo Jämsästä. Ostin Tonilta Legacyn tuossa hetki sitten, oli ajanut peilin paskaksi ja oli kuulemma tilannut uuden, lupasi lähettää postissa peilin perässä.
Tähän päivään mennessä ei ole peiliä kuulunut ja lakkasi vastaamasta yhteydenottoihin heti auton myynnin jälkeen. Autosta on paljastunut paljon muitakin asioita missä Toni ei täysin rehellinen ollut mutta tätähän tämä autokauppa sinäällään on.

Jätti myös antamatta suuren määrän auton osia mukaan ja kaupittelee niitä nyt erikseen, ei sinäällään ollut niistä muutenkaan mitään puhetta mutta epärehellinen kaveri whatsoever.

Re: Huonot kauppakumppanit

Lähetetty: 22 Joulu 2018, 00:03
Kirjoittaja Luontovisa
Kamux myy:
Nettiautossa myydään konevikasta imppua ehjänä, päästöt viturallaan ja starttikin vetelee viimisiä.
Muuten läpäs katsastuksen mut putkisto pitäs muutoskatsastaa ja päästöt saaha kuntoo..
Päästöt samat ku -70 luvun ladassa.
Jarrut häikkää pidemmäl matkal.

Varokaa hieman:
https://m.nettiauto.com/subaru/impreza/ ... 5&vifNav=Y

Re: Huonot kauppakumppanit

Lähetetty: 22 Joulu 2018, 10:42
Kirjoittaja nall3
Luontovisa kirjoitti:Kamux myy:
Nettiautossa myydään konevikasta imppua ehjänä, päästöt viturallaan ja starttikin vetelee viimisiä.
Muuten läpäs katsastuksen mut putkisto pitäs muutoskatsastaa ja päästöt saaha kuntoo..
Päästöt samat ku -70 luvun ladassa.
Jarrut häikkää pidemmäl matkal.

Varokaa hieman:
https://m.nettiauto.com/subaru/impreza/ ... 5&vifNav=Y

Jotenkin tekstistä haiskahtaa että auton vaihdossa vienyt avautuu.
Onkohan muistettu sanoa liikkeeseen auton "ominaisuuksista" hyvän vaihtohinnan toivossa?
Eiköhän liikkeen ilmoituksessa lukisi jos tietäisivät esim: koneviasta.

Re: Huonot kauppakumppanit

Lähetetty: 23 Joulu 2018, 10:58
Kirjoittaja Matway
nall3 kirjoitti:
Luontovisa kirjoitti:Kamux myy:
Nettiautossa myydään konevikasta imppua ehjänä, päästöt viturallaan ja starttikin vetelee viimisiä.
Muuten läpäs katsastuksen mut putkisto pitäs muutoskatsastaa ja päästöt saaha kuntoo..
Päästöt samat ku -70 luvun ladassa.
Jarrut häikkää pidemmäl matkal.

Varokaa hieman:
https://m.nettiauto.com/subaru/impreza/ ... 5&vifNav=Y

Jotenkin tekstistä haiskahtaa että auton vaihdossa vienyt avautuu.
Onkohan muistettu sanoa liikkeeseen auton "ominaisuuksista" hyvän vaihtohinnan toivossa?
Eiköhän liikkeen ilmoituksessa lukisi jos tietäisivät esim: koneviasta.
Vedetty pois myynnistä, tai joku onneton ostanut...

Lähetetty minun TA-1053 laitteesta Tapatalkilla

Re: Huonot kauppakumppanit

Lähetetty: 28 Joulu 2018, 21:54
Kirjoittaja JuuS0
nall3 kirjoitti:Onkohan muistettu sanoa liikkeeseen auton "ominaisuuksista" hyvän vaihtohinnan toivossa?
Eiköhän liikkeen ilmoituksessa lukisi jos tietäisivät esim: koneviasta.


En tota ilmoitusta nähnyt mutta eräässä toisessa kamuxilla myynnissä olleessa impussa oli hauska maininta myyntiesitteessä, meni jotenkin linjoilla: "autoa mahdollisesti viritetty, myyjä ei ota vastuuta mahdollisesta rikkoontumisesta."

Muuutta sen enempiä kamuxia dissaamatta, taitaa ne oikeasti törkeät tapaukset mennä suosiolla huutokauppaan. Ja paljon enempi oon hyvää kuin huonoa kuullut kamuxista, lähinnä siitä että kuinka hyvin ovat tulleet vastaan korvauksissa jos laitteet on porsineet.

Edit: ehkä tästä autosta oli alunperin kyse? https://m.nettiauto.com/subaru/impreza/ ... fAdCount=1

Re: Huonot kauppakumppanit

Lähetetty: 14 Elo 2019, 08:49
Kirjoittaja Subbeman
En ymmärrä miten joku voi päästä kauppoihin Rinta-Joupilla (Oulun liike). Itse olen yrittänyt nyt toisen kerran peräkkäin yhtä laihoin tuloksin.
- Ensimmäisellä kerralla 2018-keväällä vanhasta -09 Forrestani tarjottiin vaihdossa uuteen 2000 € vähemmän kuin seuraavaksi kalleimmassa paikassa. Sillä kerralla en kuitenkaan päätynyt uuden ostoon, vaan myin oman Forreni suoraan pois ja hankin nykyisen, vähemmän ajetun uuden korimallin -13 Foresterin.
- Toisella kerralla, eli nyt, kun kysyin tarjouksia uuteen Outbackiin vaihtamisesta, Rinta-Joupin tarjous oli kaiken pohjanoteeraus. He tarjosivat Foresteristani vaihdossa peräti 3000 € vähemmän kuin muut ja jopa 4000 € vähemmän kuin mitä oli paras tarjous! Otin kuitenkin vielä myyjään yhteyttä ja kysyin, oliko oikeasti tarkoitus päästä kauppoihin ja että tässä käy nyt samoin kuin viimeksi, eli että olette tonnikaupalla kalliimpia minulle kuin muualla. Myyjä vastasi ettei tuollaisiin tarjouksiin kyllä pystytä mitenkään.

Itselläni tuli sellainen fiilis, ettei tämä myyjä uskonut mitä kerroin hinnasta. Niin tai näin, jos linja on tuo niin kyllä ihmettelen jos pärjäävät kovin pitkään. Er-wo oli aikoinaan kuuluisa siitä, että jos halusi tietää mikä on kaikkein huonoin tarjous Subarusta, käy hakemassa sieltä. Itselläni on nyt Rinta-Joupista tullut sama fiilis.

Re: Huonot kauppakumppanit

Lähetetty: 14 Elo 2019, 09:10
Kirjoittaja nokonzok
Hyvitystarjouksissa oleellinen seikka on se, mihin vaihtoa kysellään. Jos ollaan uutta ostamassa niin ostettava tuote on tietysti ihan sama mistä tahansa sen ostaakin, mutta käytetyissä laskelmat myytävän auton takana voi vaihdella aika paljonkin ja se tietysti vaikuttaa hyvityshintaan. Ja toki vanha totuus on, että väliraha on ainoa, jolla todellisuudessa on jotain merkitystä.

Sitten on sekin, että hämmästyttävän usein ihmiset käyvät ostamassa autonsa mahdollisimman läheltä, eivätkä kilpailuta hintoja sen enempää. Kun näin on, kannattaa kauppiaan monissa tapauksissa pitää pitkää hintaa siitä huolimatta, että joku kauppa voi sen takia mennä sivu suun. Noin muuten tämä lanka ei ehkä ole oikea paikka tälle, koska kyseessähän ei sinällään ole ollut huono kauppakumppani. Teillä on näkemyserimielisyys hinnasta, mutta ei se kauppiaasta sellaisenaan huonoa tee.

Re: Huonot kauppakumppanit

Lähetetty: 14 Elo 2019, 18:45
Kirjoittaja Subbeman
nokonzok kirjoitti:Hyvitystarjouksissa oleellinen seikka on se, mihin vaihtoa kysellään. Jos ollaan uutta ostamassa niin ostettava tuote on tietysti ihan sama mistä tahansa sen ostaakin, mutta käytetyissä laskelmat myytävän auton takana voi vaihdella aika paljonkin ja se tietysti vaikuttaa hyvityshintaan. Ja toki vanha totuus on, että väliraha on ainoa, jolla todellisuudessa on jotain merkitystä.

Sitten on sekin, että hämmästyttävän usein ihmiset käyvät ostamassa autonsa mahdollisimman läheltä, eivätkä kilpailuta hintoja sen enempää. Kun näin on, kannattaa kauppiaan monissa tapauksissa pitää pitkää hintaa siitä huolimatta, että joku kauppa voi sen takia mennä sivu suun. Noin muuten tämä lanka ei ehkä ole oikea paikka tälle, koska kyseessähän ei sinällään ole ollut huono kauppakumppani. Teillä on näkemyserimielisyys hinnasta, mutta ei se kauppiaasta sellaisenaan huonoa tee.


Uuteen Outbackiin kylläkin kysyin vaihtotarjousta. Niin myös eka kerralla. Käytettyyn kysyessä ei voi tietenkään verrata, toki sen ymmärrän...
Mutta joo, ei varmaankaan tämä oikea topicci...

Re: Huonot kauppakumppanit

Lähetetty: 31 Elo 2019, 09:07
Kirjoittaja touko
Rintajoupilta sai asiallisen vaihtotarjouksen niinkauan kun Er-Wo myi Subarua naapurissa. Nyt piti auto käydä vaihtamassa Iisalmesta. Hyvä tarjous ja loistava palvelu.

Subaru Outback Aktive MY19.

Re: Huonot kauppakumppanit

Lähetetty: 31 Elo 2019, 15:57
Kirjoittaja chinaski
touko kirjoitti:Rintajoupilta sai asiallisen vaihtotarjouksen niinkauan kun Er-Wo myi Subarua naapurissa. Nyt piti auto käydä vaihtamassa Iisalmesta. Hyvä tarjous ja loistava palvelu.

Subaru Outback Aktive MY19.


Vissiin monopoliasema antaa luvan tuollaiseen... Auto on menossa maanantaina takaisinkutsukorjauksiin joupille.

Re: Huonot kauppakumppanit

Lähetetty: 31 Elo 2019, 17:42
Kirjoittaja Subbeman
chinaski kirjoitti:
touko kirjoitti:Rintajoupilta sai asiallisen vaihtotarjouksen niinkauan kun Er-Wo myi Subarua naapurissa. Nyt piti auto käydä vaihtamassa Iisalmesta. Hyvä tarjous ja loistava palvelu.

Subaru Outback Aktive MY19.


Vissiin monopoliasema antaa luvan tuollaiseen... Auto on menossa maanantaina takaisinkutsukorjauksiin joupille.


Niinpä. Jos uuteen Outbackiin tarjoaa vaihdossa samaa MY13 Foresteria ja paikallinen yksi autoliike on 3000 € kalliimpi kuin kaikki muut, jotakin on pakko olla pielessä. Ilmeisesti yrittävät karkoittaa Subaru-uskollisia vaihtaan merkkiä tms? :roll:

Re: Huonot kauppakumppanit

Lähetetty: 01 Syys 2019, 17:19
Kirjoittaja ReiviFin
Oulun Ranta-Juopolta en osta edes varaosia, nopeammin ja suuremmalla varmuudella oikean osan saa kun itse tilaa :lol: . Muutaman kerran olen kauppaa yrittänyt hieroa tuolla vaihtoautoista, mutta eihän ne usein edes tiedä että mitä ne yrittävät myydä. Mutta kai tuota lafka on se viimeinen oljenkorsi, minne ihmiset hukkaa romunsa, sillä monen moista pommia siellä on kaupan.

Re: Huonot kauppakumppanit

Lähetetty: 12 Syys 2019, 22:28
Kirjoittaja Juku
Rinta-Joupilla ei myöskään meikäläisen tarvitse oven saranoita kulutella.
Huoltovastaavan kanssa hyvissä ajoin sovitut toimenpiteet kun tuon autoni huoltoon.

Kaksi eri kertaa ja samat virheet ja unohdukset.

Voi V...U sanoin suoraan paikanpäällä.

On niin kova kiire tulee useammasta suusta.

Kerron tämä yritys ei ole minua varten.

Totean siellä vielä jotta ihmiset ovat nykyään niin mukavuuden haluisia että haluavat rahalleen vastinetta.

ASIAKASPALVELUA

Mutta saan sitä varmaan jostain muualta.

Re: Huonot kauppakumppanit

Lähetetty: 19 Huhti 2020, 21:05
Kirjoittaja HABA
ÄLKÄÄ VAIN TILATKO COMPLETOKSELTA MITÄÄN!!!

Menin googlettamatta tilaamaan sähköpeilejä autoon, ja pian tuli vastaus, että ei ole, kuin manuaalisia peilejä.
No, vastasin viestiin, että unohdetaan tilaus ja haluaisin rahat 115,30€ takaisin.

Eipä ole sen koommin tullut vastausta firmalta... :banghead:

Firma on ollut pystyssä kymmeniä vuosia, ja kommenttien perusteella sama meininki on jatkunut todella kauan.
En tiedä miten tommonen toiminta saa jatkua vuodesta toiseen, ennenkuin sille tulee stoppi?!?!? :dontknow:

Re: Huonot kauppakumppanit

Lähetetty: 20 Huhti 2020, 17:55
Kirjoittaja HABA
Ihme tapahtui, ja pienellä uhkauksella tuli tänään rahat tilille!
Liekkö asiakaspalvelussa henkilöt vaihtunu, vai kuinka näin pääsi käymään... no, loppu hyvin tällä kertaa... :clap:

Re: Huonot kauppakumppanit

Lähetetty: 23 Syys 2021, 16:23
Kirjoittaja MunkiTTaja
Moi.

Tässäpä teille (tosi)tarina autoharrastuksesta ja Suomalaisesta asiakaspalvelusta.
Pieni pohjustus tähän alkuun.

Olen aina pitänyt autoista, erityisesti Japanilaisista. Ensimmäisen kosketuksen Subaruihin sain jo vuosia sitten kun paras ystäväni hankki 1995 Impreza WRX:n. Vuosien jälkeen myöhemmin sitten ostin tämän yksilön kaveriltani, kesän sillä ajettuani alkoi moottorista kuulua se tuttu kalkatus ja oli aika moottoriremontin.
Omat vahvuuteni eivät ole koskaan olleet autojen remontoinnissa joten lähtökohtaisesti omassa harrastuksessani olen luottanut ammattilaisiin. Tällöin remontin suorittajaksi valikoitui paikallinen erittäin paljon kehuttu yritys ST Services Oy. Tästä moottoriremontista alkoi pitkä asiakassuhde kyseiseen yritykseen joka päättyi nyt tähän syyskuuhun 2021.

Itse asiaan.
Viime kesänä 2020 minulle avautui mahdollisuus ostaa tallikaveriltani pitkään himoitsemani vuoden 2008 Impreza Sti jota oltiin jo paljon rata-ajoa silmällä pitäen rakennettu edellisen omistajan toimesta.
Kaupat tehtiin ja auto alle. Ensimmäiset ratapäivät Ahvenistolla syventivät himoa rata-ajoon ja kaikki sujuikin hyvin, lukuunottamatta huomiota erittäin nopeasti lämpenevistä öljyistä.
Myöskin auton säädöt olivat ilmeisesti jääneet hieman kesken ja ahtopaineissa tuntui pientä seilausta.
Ajattelin että koska autossa oli vakiota isompi ahdin, olisi hyvä asennuttaa autoon erillinen hukkaportti ja tehokkaampi öljynjäähdytin.
Tuumasta toimeen ja tarjouksia kyselemään. Koska edellinen omistaja kertoi että auton säätäminen oli jäänyt hieman kesken ja moottorin rakentaja oli luvannut auton säätää loppuun, otin yhteyttä tähän yritykseen (Absolute Performance Oy).
Aluksi sainkin vastauksen yrittäjältä ja sovittiin että hän katsoisi minulle säätöajan ”kun kerkeää” sekä tekisi tarjouksen hukkaportin asentamisesta.
Tästä alkoi radiohiljaisuus. Muutaman kerran kyselin perään olisiko mahdollista aikaa löytynyt mutta koskaan en saanut päivämäärää enkä tarjousta hukkaportin asentamisesta. Kysyin tarjouksen kilpailevalta yritykseltä jonka sainkin heti seuraavana päivänä.
Oli vuorossa loppukesän toiset Subarukerhon ratapäivät Alastarolla jonne lähdinkin vielä nykyisellä setupilla, kun tuntui että auto kuitenkin toimii suhteellisen normaalisti ja ajettavasti.


Tästä alkoi alamäki.
Alastarolla sitten kävikin se odotettu odottamaton ja neljännen kierroksen pääsuoralla kuulemani ääni toi tutut fiilikset mieleen. Moottorin vikavalo, kova kolina ja nilkutus varikolle.
Koska rata-ajokuume oli tiukasti ottanut minusta otteen, päätin että haluan tehdä tästä autosta puhtaasti kilpurin.
Tuttu yrittäjä ST-Services sattui olemaan myös paikalla ratapäivillä ja totesinkin siinä heti samantien että hinautan auton sinne ja halusin että siihen rakennettaisiin rata-ajoa kestävä moottori.
Tuumasta toimeen, vianselvitys tehtiin, kiertokangen laakeri oli aikalailla tuhoutunut ja samalla paljon muutakin vauriota sinne-tänne.
ST teki tarjouksen moottorista ja kuten aiemmin kerroinkin jo, koska en ole itse moottoreiden ammattilainen, luotin yrittäjän sanaan osavalinnoissa.
Hinta-arvio oli kallis mutta koska tiesin että tämä lysti maksaa, hyväksyin sen, maksoin ennakkomaksun ja osat laitettiin tilaukseen.
Yrittäjä myös lupasi että samalla onnistuisi hukkaportin ja öljycoolerin asennus.
Päällimmäinen toiveeni oli että remontti tehtäisiin nopeasti ja pääsisin jo ennen talvea vielä ajamaan ja talven aikana keskittymään muihin rata-ajoon liittyviin auton rakennustoimiin omalla harrastetallillani.
Syksy kului ja remontti alkoi viivästymään kun tehtaalta ei meinannut saada uutta kiertokankea, näin koronan aikana. Päätin että tilaan uuden sarjan itse ja toimitan sen korjaamolle. Marraskuun alussa sainkin osat ja silloin minulle luvattiin että auto valmistuisi viimeistään jouluksi.
Tästä alkoikin sitten aika jota kesti aina huhtikuun lopulle asti. Tietoa remontin kulusta tuli ainoastaan jos itse siitä kysyin tai kävin paikalla, silloinkin yleensä vähintään muutaman päivän viiveellä. Puhelimeen vastattiin noin joka kolmas kerta, välillä soitettiin takaisin välillä ei. Syy oli välillä henkilökohtaisella puolella, välillä tuli rakennuksessa joku ongelma vastaan.
Muita autoja samalta pajalta valmistui kuitenkin samaan aikaan kuin liukuhihnalta.
Aina nämä ongelmat ja yllätykset olivat yrittäjän sanojen mukaan aiheutuneet jonkun muun mokailusta. Aina kun autosta keskusteltiin, moitittavaa löytyi asiasta jos toisestakin (Jotenkin vuosien varrella ennen tätä tapausta kävi selväksi että Suomessa on tapana arvostella kilpailijoita ja heidän käden jälkeään ennemmin kuin keskittyä omaan tekemiseen).
Vihdoin ja viimein kaikkien välivaiheiden jälkeen auto oli valmis toukokuun alussa.
Olin varannut matkan Nürburgringille Saksaan kesäkuuksi joten kiire auton ratakuntoon saamiseksi ja säätämiseksi oli kova.
Sainkin nopeasti säätöajan autolle Syvtech Oy:lta jossa auto säädettiin toimimaan oikein. Auto toimi hienosti mutta koska moottorin rakentaminen oli venynyt koko kevään mittaiseksi, ei testikilometrejä ehtinyt kertyä juuri tuhatta enempää.

Koitti kesäkuu ja matka Saksaan. Auto toimi mainiosti ja tuli aika ensimmäisten kierrosten kuuluisaa Nordschleifea. Kaikki toimi hyvin radalla eikä mikään antanut mitään signaalia ongelmista. Kolmannen kierroksen jälkeen vaistomaisesti avasin konepellin ja huomasin paisuntasäiliön olevan puolillaan öljystä ja korkin välistä olikin jo roiskunut öljyn ja veden sekotusta jakopäänkotelon päälle.
En tiennyt mitä ajatella. Tunnelma oli aikalailla uskomaton. Alkoi vianselvitys paikanpäällä. Paikallinen Subaru-korjaamo tarkisti auton päällisin puolin, suoritti koeajon ja vaihtoi jäähdytysnesteet sekä öljyt. Tuomio oli karu, vaikka lämmöt eivät nousseet, epäiltiin alkavaa kansipahvivuotoa.
Reissun ajot jäivät siihen. Viikko Saksan lomaa jäljellä, ratapäivälippu ostettuna mutta autolla ei voinut enää ajaa.
Paluu Suomeen kuitenkin onnistui ajamalla normaalisti, lämmöt eivät nousseet eikä öljyn määrä lisääntynyt paisuntasäiliössä kun rauhallisesti liikuttiin. Tässä vaiheessa olin jo todella turhautunut ja otin yhteyttä ST Serviceen.
(Sanotaan nyt tässä vaiheessa että tiedän, ettei rata-autoilussa ole olemassa mitään takuita, siitä ei tarvitse minua erikseen muistuttaa)

Yrittäjä antoi minun ymmärtää että tutkisi vian kuitenkin takuutyönä ja jos virhe olisi tapahtunut tai joku osa olisi viallinen, yrittäjän vakuutus korvaisi moottorin kunnostamisen. Minua myös huomautettiin että jos veisin auton muualle tarkistettavaksi, ei hänellä olisi velvoitetta korvata muiden tekemiä töitä.

Tein päätöksen luottaa tämän henkilön sanaan vielä kerran ja vein auton takaisin ST Serviceen. Aluksi vian aiheuttajaksi epäiltiin turboa joka oli myös vaurioitunut samalla ja se testattiin kuitenkaan vikaa löytämättä. Tämän jälkeen testautettiin kannet paikallisella tunnetulla koneistamolla (TammerDiesel) josta saatiin puhtaat paperit. Sitten kului kuukausi ja toinen kun ei vianselvityksestä kuulunut mitään. Lopulta turhauduin ja kävin paikanpäällä. Kerroin että tätä kamppailua auton kanssa on nyt kestänyt yli vuoden verran ja vian olisi löydyttävä jotta asiaa saataisiin eteenpäin ja auto kuntoon.
Samalla viikolla yrittäjä soittaa ja kertoo löytäneensä vian jo testatusta kannesta. Öljykanava vuotaisi öljyä vesitilaan paineen alla. Puhelussa myös kerrotaan ettei vakuutus eikä takuu korvaa vikaa eikä viankorjausta koska vika on löydetty ”vanhasta” käytetystä osasta eli kannen kuoresta. Yrittäjä kertoo että pitäisi hankkia uudet kannet, mielellään molemmat kun ne sitten pitää kuitenkin koneistaa uusiksi, tästä luonnollisesti koituisi useamman tuhannen euron lisäkustannukset. Tässä vaiheessa totean etten nyt pysty tähän suostumaan eikä minulla ole yksinkertaisesti varaa heti uuteen moottoriremonttiin.
Seuraavana päivänä menen paikanpäälle kysymään lisätietoja viasta ja minulle näytetään kansi ja oletettu vuotokohta, missä ei luonnollisesti silmällä näy yhtään mitään vikaa. Pyydän keräämään moottorinosat autooni ja ilmoitan hakevani autoni hinaamalla pois. Samalla pyydän laskun tästä vianselvityksestä kun minulle on aiemmin kerrottu ettei nyt mitään korvattukaan.
Saan eteeni 1110€ laskun. Kyllä yli tuhannen euron laskun siitä että moottorin rakentaja on etsinyt vikaa juuri rakennetusta moottorista kolme kuukautta tuloksetta. En ollut uskoa silmiäni. Maksoin laskun kuitenkin koska halusin omaisuuteni pois tältä korjaamolta omaan talliini.
Olin viiden vuoden aikana huollattanut ja rakennuttanut tällä yrittäjällä viittä eri Subarua useamman kymmenen tuhannen euron edestä, kehunut yritystä kaikille ystävilleni ja tutuilleni. Tämän sain palkinnoksi.
Ehkä olen huono asiakas, kun saan tälläistä asiakaspalvelua?

Tästä kaikesta kuitenkaan lannistumatta aion laittaa autoni kuntoon. Ensimmäisenä kuitenkin halusin varmistua viasta kannessa ja koska en ollut saanut tästä mitään dokumentaatiota, menin suoraan TammerDieselin pakeille. TDllä oltiin erittäin ystävällisiä ja luvattiin testata kansi uudestaan samantien.
Seuraavana päivänä saan puhelun jossa kerrotaan kannen olevan ehjä. Ei vuoda, ei sitten millään eikä mistään.
Tähän päivään mennessä vikaa ei ole löytynyt. En ole saanut moottorin rakentamisesta ensimmäistäkään dokumenttia.
Mitä tästä kaikesta jäi käteen? Lukuina n. 15 000€ (plus muita ilmaan haihtuneita rahamääriä useamman tuhannen edestä kuten ylimääräiset vara-autokustannukset, 700€ ratapäivälippu yms.) ja kilometrejä autolla vajaa 3000 joista radalla alle 100. Nyt on sitten viimeinen hetki opetella ja tehdä itse kaikki kun yksinkertaisesti ei enää pysty luottamaan kenenkään ammattitaitoon.
Näin kuluttajan näkökulmasta ja itsekin osittain asiakaspalvelutyössä olevana voisin antaa varsinkiin tämän alan yrittäjille muutaman vinkin. Panostakaa asiakaspalveluun, pitäkää jokaista asiakasta saman arvoisena, jos ette pysty jotain toteuttamaan, älkää luvatko. Suurimpana ja viimeisenä; Tehkää yhteistyötä älkääkä mollatko toisianne. Annatte itsestänne naurettavan ja epäammattimaisen kuvan jos teillä on tarve arvostella muiden tekemää työtä ja palvelua.

p.s. jos jaksoit lukea tänne asti, hatun nosto sinulle. Jatkoa tälle (tosi)tarinalle varmasti vielä tulee.

p.s.s Mielelläni annan positiivista mutta myös negatiivista palautetta, tässä casessa Leijonat keräsi Syvtech Oy, Absolute Performancelta en ole juurikaan asiakaspalvelua saanut vaikka haluaisin ja viimeisenä, ST Services Oy, tämän yrityksen kierrän jatkossa kaukaa.