Tomcat kirjoitti:Mutta mitä tuo käytännössä tarkoittaa, saako tuollaista 2500kg kokonaispainon omaavaa kärryä vetää Forella ollenkaan?? vai punnitaanko tarvittaessa ettei tuo 2000kg ylity??
Tomcat kirjoitti:Pitäis jossain vaiheessa autotraileria yrittää hankkia ja tähän malliin olen mieltynyt.
Anssems AMT 2500 440x190
http://www.allergoedkoopsteaanhangwagen ... 440x190218
topi kirjoitti:Jos tuollaisen ostaa aivan uutena Hollannista/muualta EU:sta, eikä sillä ole EU-tyyppihyväksyntää, rekisteröintikatsastus pitää Suomessa tehdä pidemmän kaavan kautta yksittäishyväksyntänä.
Siihen sitten tarvitaan valmistajalta laskelmat akselistosta, vetopäästä jarruista jne. eikä toimenpide edes onnistu ihan jokaisella asemalla. Syynäämiseen tarvitaan hyväksytty asiantuntija vai mikä se oikea termi nyt olikaan.
Katsastuksen hintakin pompsahtaa, tietty. Näin siis ainakin joku vuosi sitten, kannattaa varmistaa asia etukäteen. Jos perävaunu on tyyppihyväksytty, ongelmia ei pitäisi olla.
Topi
Hakala kirjoitti:Onko kokemusta miten trailerilla olevan reilusti kevennetyn auton kanssa toimitaan?
Kaveri meinasi että ainakin ennen ollut käytäntö ralli-autojen kanssa että rekisteriotteesta katsotaan omamassa, jos ei ole näyttää punnitustodistusta.
En usko että sen näin ainakaan kuuluu mennä?
Tomcat kirjoitti:Ainakin noita on myyty Suomessa, viimeeks näin nettikoneessa juuri tuon AMT 2500 mallin...
Tässä isoveli AMT 3000.
http://www.nettikone.com/anssems/amt3000/1384933
spec kirjoitti:2000kg sai ainakin meiän outbäkillä vetää
Qulle kirjoitti:spec kirjoitti:2000kg sai ainakin meiän outbäkillä vetää
Eikös sulla ollut se möhkömoottorilla varustettu? Jos sillä isolohkolla on eri vetopainot.
Ulkomuistista 1850kg tällä sigun 2.5 "pikkulohkolla" sais vetää jarrullista.
Ei varmaan mitenkään mahdollista löytää niin kevyttä traileria että tohon sais laillisesti 200:n päälle? Pitää tsekata mitä 200:n painaa, mulla se paras versio kuitenkin missä ei mitään kattoluukkuja, abseja, ilmastointejä yms. kuollutta painoa
Reetuhai2 kirjoitti:Ilman absia ja kattoluukkua, ilmastoinnillinen farkku painaa rekkarin mukaan 1400kg, kattoluukullinen, absillinen ja ilman ilmastointia oleva sedani 1450kg otteen mukaan. Kyllähän tolla 1400kg painolla jo pitäs saada traileri sopimaan, tutun kärry paino joku 500kg muitaakseni, ja sillä sai kiskoo melkeen 2000kg. Ottaa viel takapenkit pois ja ajaa tankin tyhjäks. Vaikka etupenkkiki pois, tulee kans painonsääatöä
Qulle kirjoitti:Reetuhai2 kirjoitti:Ilman absia ja kattoluukkua, ilmastoinnillinen farkku painaa rekkarin mukaan 1400kg, kattoluukullinen, absillinen ja ilman ilmastointia oleva sedani 1450kg otteen mukaan. Kyllähän tolla 1400kg painolla jo pitäs saada traileri sopimaan, tutun kärry paino joku 500kg muitaakseni, ja sillä sai kiskoo melkeen 2000kg. Ottaa viel takapenkit pois ja ajaa tankin tyhjäks. Vaikka etupenkkiki pois, tulee kans painonsääatöä
No miten tuossa sit käy kun Jeppe Pollari pysäyttää? Eikös se vaan kato rekisteriotteet ja sen jälkeen napsahtaa? Ei kai tuo nyt niin mene että lähdetään punnitsemaan autoja yms. ennen kuin sakkoja kirjoitellaan?
Pitääkin tarkistaa nuo painot, ehkä nähdään Alastarolla yksi kuski kahdelle Subarulla
topi kirjoitti:Tomcat kirjoitti:Ainakin noita on myyty Suomessa, viimeeks näin nettikoneessa juuri tuon AMT 2500 mallin...
Tässä isoveli AMT 3000.
http://www.nettikone.com/anssems/amt3000/1384933
Maahantuoja on saattanut rekisteröidä ne yksittäishyväksyntänä. Tällöin Trafissa PITÄISI olla vastaavan mallin paperit valmiina, mutta ei niitä nyt Trafista sentään yksityinen maahantuoja käyttöönsä saa. Tässähän on sentään kyseessä Trafi, omaa sukua AKE. Ja koska Suomi.
Valmistajalta kysymällähän tuo tyyppihyväksyntäasia toki selviää.
Näyttää noita olevan Saksassakin myynnissä, Mobilessa esimerkiksi Hampurin lähellä. Vetovaunu ropaxiin, yli Traveen, perävaunu koukkuun, matkalta varaosa-auto perävaunuun, vetoauton takaloosteri täyteen tärpättiä ja ropaxilla Travesta Vuosaareen. Taas säästyi rahaa...
Topi
topi kirjoitti:No niinpä näkyy, ainakin AMT 3000 on siis tyyppihyväksytty. Sen pitäisi siis mennä kilpiin myös uutena ilman suurempaa vemmeltämistä. 2500-mallia en löytänyt koko luettelosta, mutta veikkaisin syyksi käyttäjävirhettä.
Topi
Hakala kirjoitti:4192189 Perävaunu 2010-07-02 13 01 20100702 Keskiakseliperävaunu (DC) 500 2500 2500 5880 2400 952 Anssems AMT 2500 440 Työntöjarrut Raahe
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:V0NVhwjeusQJ:dataoksi.fi/lab/trafi/tekniset-tiedot/tekniset-tiedot%3Fshow%3D43020+&cd=1&hl=fi&ct=clnk&gl=fi
Qulle kirjoitti:Eli kunhan kortti riittää ja trailerin kantavuus, ei kai jeppepollari muutaman kilon takia ala itkemään?
Qulle kirjoitti:1800kg on tosiaan tuon 2.5 -05 Outbackin jarrullinen vetomassa.
Pitää tsekata vielä tuon 200:n paino ja sen mukaan sitten miettiä, uskaltaakos tuolla sitä vetää vai ei.
Eli kunhan kortti riittää ja trailerin kantavuus, ei kai jeppepollari muutaman kilon takia ala itkemään?
Qulle kirjoitti:1340kg mattamustan omapaino otteessa
Qulle kirjoitti:Reilu 700kg trailerin sais vuokralle. Kuulemma 10% saa olla ylipainoa. Kaipa sillä setillä uskaltais koittaa
Mauri H kirjoitti:Qulle kirjoitti:Reilu 700kg trailerin sais vuokralle. Kuulemma 10% saa olla ylipainoa. Kaipa sillä setillä uskaltais koittaa
Kysyitkö Nikkasen Villeltä (AD Halikko) paljonko se hänen traileri painaa?
Qulle kirjoitti:No mulla on kyl pikkuE
mut siis traileri lastin kanssa ei saa painaa enempää kuin vetoauton omamassa vai kokonaismassa?
Qulle kirjoitti:No mulla on kyl pikkuE
mut siis traileri lastin kanssa ei saa painaa enempää kuin vetoauton omamassa vai kokonaismassa?
Hakala kirjoitti:Qulle kirjoitti:No mulla on kyl pikkuE
mut siis traileri lastin kanssa ei saa painaa enempää kuin vetoauton omamassa vai kokonaismassa?
Een kanssa katsotaan kytkentämassoja, eli todellista vetopainoa (kärryn omapaino + lasti)
Tuo mun ylläoleva koski vaan ilman Eetä ajaessa
Mauri H kirjoitti:Jampsu varmaan meinaskin että ilman pikku e:tä ei sitä 2000 kg kärryä vedellä vaikkei olis edes lastia.
Qulle kirjoitti:Mauri H kirjoitti:Qulle kirjoitti:Reilu 700kg trailerin sais vuokralle. Kuulemma 10% saa olla ylipainoa. Kaipa sillä setillä uskaltais koittaa
Kysyitkö Nikkasen Villeltä (AD Halikko) paljonko se hänen traileri painaa?
Enpä ole kysässy, pitääkin kysästä
Vuokrataan umpipohjaisia autonkuljetus trailereita 50€ /vrk.
Lavankoko 395x178 cm, jossa umpipohja ja laidat ympäri. Soveltuu myös muuhun kuin autonkuljetukseen. Kärryt varustettu vinssillä. Kantavuudet 1400kg ja 2070kg
-teme- kirjoitti:Tuossakin ilmoituksessa ohjeistetaan ehkä vähän väärin kun ilmotetaan pelkät kantavuudet, eikä kokonaismassaa.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa