Hyvästi mitsubishi.

Keskustelua melkein mistä vaan...
Avatar
-teme-
Jäsen
Viestit: 759
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 06:28
Paikkakunta: Kuopio

Hyvästi mitsubishi.

ViestiKirjoittaja -teme- » 30 Heinä 2020, 07:41

https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/mit ... uroopassa/

Sitten vaan odotellaan mikä seuraava japanilainen autonvalmistaja seuraa perässä....Jotenkin veikkaan että subaru saattaa olla hyvin lähellä lähtöä myös. :(
Ikinä ennen ei oo sattunut, ja taas tapahtu

Subaru Legacy STW boxerdiesel -08
Subaru Outback 2.5 -08 380tkm and still going!
Lynx Xtrim RE 850 -18 / Lynx Rave 600ss -10
Ex Subaru legacy B4 RSK -99 Ex.Lynx Boondocker RE 800 -15 Ex.Lynx Rave RE 600 -12

nemola
Jäsen
Viestit: 245
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 10:25

Re: Hyvästi mitsubishi.

ViestiKirjoittaja nemola » 30 Heinä 2020, 11:52

Vähän taitaa lehtien toimittajilla olla mielessä iskevät lööpit, koska Mitsun virallisissa tiedotteissa kirjoitellaan Euroopan malliston jäädyttämisestä (ei uusia / uusittuja malleja) vuosille 2020-2022. Mutta radikaali muutos kuitenkin. Sikäli kuitenkin yllättävää, että Mitsuhan on ollut kevythybridejä vahvemmin mukana vähempipäästöisillä malleilla (Oulander PHEV ja i-MiEV).

Onhan se Subarunkin mallisto kutistunut ainakin Suomessa. Nyt kolme, Forester, Outback ja XV. Kolme mallia. Vain sinulle. No plussana kuitenkin mainostoimistolla on tuoppi puoliksi täynnä, eikä: Vain kolme mallia. Sinulle.

Subarun tilanteesta tulee mieleen Suzuki. Volyymillaan, nelivetoisuudellaan, suppeahkolla mallistollaan, kevythybrideillään ja tietääkseni molemmissa on osaomistajana Toyota. Suzuki tuokin nyt uutena mallina nimeä vaihtaneen RAV4:n, nyt Suzuki Across. Olenkin ihmetellyt, että miksi tuota ei ole tehty enemmänkin, siis ylimenokaudeksi badge engineeringillä vähäpäästöisiä malleja nopealla aikataululla. Eihän tuolla laajemmin ja pidempään käytettynä säily automerkin itsenäisyys, mutta EU:n pika-aikataululla käärmeenä pyssyyn ajamat päästörajat eivät jätä pienemmille autovalmistajille paljoa vaihtoehtoja.

Voisi kirjoittaa jotain mielipidettä niistä EU:n asettamista päästörajoista (95g/km & 95e/g) ja niiden aikataulusta (2020/2021), mutta jääköön nyt, kun ollaan K-0 foorumilla.
Impreza GT SPW MY98
There is no showtime like snowtime.

Avatar
-teme-
Jäsen
Viestit: 759
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 06:28
Paikkakunta: Kuopio

Re: Hyvästi mitsubishi.

ViestiKirjoittaja -teme- » 30 Heinä 2020, 12:57

Noita mitsun phev outlandereita näkyy paljo olevan liikenteessä että kai ne suomessa onkin myynyt hyvin mutta jos loppu euroopassa myynti kyntää niin ei kai se kannattavaa oo meidän takia täällä roikkua.
Ikinä ennen ei oo sattunut, ja taas tapahtu

Subaru Legacy STW boxerdiesel -08
Subaru Outback 2.5 -08 380tkm and still going!
Lynx Xtrim RE 850 -18 / Lynx Rave 600ss -10
Ex Subaru legacy B4 RSK -99 Ex.Lynx Boondocker RE 800 -15 Ex.Lynx Rave RE 600 -12

nemola
Jäsen
Viestit: 245
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 10:25

Re: Hyvästi mitsubishi.

ViestiKirjoittaja nemola » 30 Heinä 2020, 13:16

Juu, kyllä tässä Mitsun päätöksessä on varmaan taloudelliset syynsä. Mutta tarkoitinkin niitä tätä ennen tietämättä, että teknisesti Mitsu on ollut esim. Subaruun verrattuna aikaisemmin liikkeellä sähkömalliensa kanssa.

Siitä badge engineeringistä, niin onhan Subarukin harrastanut sitä, ainakin Subaru Justyn etuvetoinen versio reilut 10 vuotta sitten oli merkkiä vaihtanut Daihatsu. "Pyhäinhäväistys" on siis jo tehty, vaikka Subarulla onkin vahvasti identiteetti bokserissa ja nelivedossa. Eli toyobarua vaan tähtilogoilla tarjolle pikaratkaisuna, jos Toyota sallii.
Impreza GT SPW MY98
There is no showtime like snowtime.

Avatar
JuhaH
Toimihenkilö
Viestit: 335
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:21

Re: Hyvästi mitsubishi.

ViestiKirjoittaja JuhaH » 30 Heinä 2020, 13:35

nemola kirjoitti:Subarun tilanteesta tulee mieleen Suzuki. Volyymillaan, nelivetoisuudellaan, suppeahkolla mallistollaan, kevythybrideillään ja tietääkseni molemmissa on osaomistajana Toyota. Suzuki tuokin nyt uutena mallina nimeä vaihtaneen RAV4:n, nyt Suzuki Across. Olenkin ihmetellyt, että miksi tuota ei ole tehty enemmänkin, siis ylimenokaudeksi badge engineeringillä vähäpäästöisiä malleja nopealla aikataululla.

Mielenkiintoista nähdä miten tuolle Acrossille käy..

Kallein Suzuki-malliston auto on tällä hetkellä 30390 euroa (https://www.suzuki.fi/wp-content/uploads/2020/05/SUZUKI-HINNASTO-2020-05-20.pdf)
"Across 2,5 Plug-in Hybrid 4WD GLX CVT-aut, jonka ennakkohinta on 57 390 euroa" (https://www.suzuki.fi/mallisto-across/)

Kuinka moni vannoutunut Suzukin ostaja pistää melkein toisen auton verran enemmän autoon, oli ominaisuudet ja varustelut mitä tahansa?

Subarun kanssa on vähän samaa kun e-boxereissa hintaluokka on kivunnut ylöspäin aikaisempiin malleihin verrattuna.. tosin Foresterille ja Outbackille tuntuu olevan ainakin tällä hetkellä uskollinen ostajakuntansa.
Subaru Levorg GT '16
ex-Subaru Legacy Sedan 2.5i CVT '12
ex-Subaru Legacy Sedan 2.0TD '08

nemola
Jäsen
Viestit: 245
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 10:25

Re: Hyvästi mitsubishi.

ViestiKirjoittaja nemola » 30 Heinä 2020, 13:44

Ei varmaan Across pelasta Suzukia uusien päästörajojen ylittämisen sakkomaksuilta, jos ne rajat perustuvat myyntimalliston keskiarvopäästöjen sijaan myytyjen autojen päästöihin. Itse en maksaisi tuota hintaa siitä mallista merkistä riippumatta. Mutta farkku-Corollastakin on ollut jo juttua tulevana Suzukin mallina.
Impreza GT SPW MY98
There is no showtime like snowtime.


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa