IS kirjoitti:Subaru esitteli kaksi uutuutta – kilpa-auton konseptimallin ei pitäisi jäädä jalkoihin
Subaru toi Tokion Auto Salon -näyttelyn todellisen voimanpesän. Yli tuhathevosvoimainen konseptiauto on lähitulevaisuuden kilpa-auto.
Väkivahvaan konseptiautoon liittyvät kirjaimet STI (Subaru Technica International), jotka symboloivat merkin suorituskykyisimpiä tuotantoautoja. Nyt STI siirtyy sähköiseen aikakauteen, kun Subaru esittelee täyssähköiset konseptiautonsa, jotka ovat STI E-RA Concept ja Solterra STI Concept.
Ensin mainittu on konsepti tulevaisuuden kilpa-autosta. STI E-RA Challenge Projectin on tarkoitus kehittää ja testata täyssähköistä hiilineutraalia teknologiaa moottoriurheilun tarpeisiin. Yksi tavoitteista on ajaa Nürburgringin Nordschleife toistuvasti 400 sekuntiin eli 6 minuuttiin ja 40 sekuntiin. Tätä kierrosaikaa Subaru tavoittelee ensi vuonna. Ennen sitä autolla ajetaan testejä Japanin kilparadoilla jo tänä vuonna.
Subarun tuntien konseptiautoissa on totutusti neliveto. STI E-RA -täyssähköautossa se toteutuu siten, että jokaiselle pyörälle on oma sähkömoottorinsa. Käyttövoimaa säätää aktiivinen vääntömomentin vektorointijärjestelmä, joka rekisteröi jatkuvasti, kuinka auton paino jakautuu pyörille ja miten suuri niiden nopeus on suhteessa toisiinsa.
Järjestelmä on kalibroitu niin, että kuljettaja tuntee olevansa yhtä auton kanssa ja pystyy kontrolloimaan autoa, tapahtuipa mitä tahansa, valmistaja kuvailee ajokokemusta.
Subarun toinen Tokiossa esiteltävistä autoista on Solterra STI -konseptiauto. Sähköinen Solterra lanseerataan vielä tämän vuoden aikana.
nemola kirjoitti:...Field-varustelutaso... Mutta voihan tuo 318kg olla merkittävästi enemmän kuin muiden varusteluiden 185kg esim. käytettäessä kattotelttaa, jollainen on tulossa tarjolle myöhemmin tuon Tuulilasin koeajojutun mukaan maahantuojan kertomana.
https://www.subaru.fi/models/outback-my21/specifikationer/
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa