HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Tesla Model S P85D

Keskustelua melkein mistä vaan...
Avatar
Tomcat
Jäsen
Viestit: 1431
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:34

Tesla Model S P85D

ViestiKirjoittaja Tomcat » 23 Touko 2015, 13:48

https://www.youtube.com/watch?v=4x1nOLAdEtk

Jaa mää kun luulin että tää smoukkaa kaikki pelit kiihtyvyydessä... Viivalta lähtee hyvin mutta 1/4mile aika/loppunopeus on surkea tehoon nähden. Parhaat ajat mitä löysin oli 11.6s/188km/h luokkaa ja heikkoimmat 12.8s/177km/h Ja sitten tää 0-100km/h +3s... hoh hoijaa, yksikään aika ei ollut 200m matkalla alle 7s eikä 60 jalkaa missään kohtaa alle 1.6s

Eli ei hätiä mitiä... :lol: :lol: :lol:
_________________________________________
- WRX STi Type R MY99
- Mercedes Benz GLE 580
- Mazda RX7 FD LS1 MY94

nemola
Jäsen
Viestit: 649
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 10:25

Re: Tesla Model S P85D

ViestiKirjoittaja nemola » 23 Touko 2015, 19:08

Tappio Porschelle oli oikeastaan ihan hyvä juttu näin "kalkkikselle" eli ei tarvitse vielä ihan nöyrtyä. Ihan mutulla olisin kyllä veikannut Teslan lähtevän paikaltaan ripeämmin sähkömoottorien väännön ansiosta 1 rpm alkaen. Jarrutuksessa ei yllätystä, kun Porschessa keraamiset jarrut (niiden ollessa aikoinaan uutuus 4 kpl jarrulevyjä maksoi muistaakseni satatonnia Ruotsin kruunuissa). Ja onhan Teslan myyntihinta Suomessa 135ke "hiukan" halvempi kuin Porschen veroton hinta 188ke.

En ole juurikaan Teslaan perehtynyt, joten olin kyllä aika yllättynyt sen tehomallin koeajosta Teknavissa. Lähdössä meni korvat lukkoon, joten kai se oli ripeähkö.

http://teknavi.fi/autot/markku-alen-hammastyy-700-hevosvoimaisen-teslan-ratissa-taa-on-jymypaukku
Impreza GT SPW MY98
There is no showtime like snowtime.

Avatar
Mauri H
Viestit: 663
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:00
Paikkakunta: Salo

Re: Tesla Model S P85D

ViestiKirjoittaja Mauri H » 23 Touko 2015, 21:08

Noille tehoille 100-160 kiihdytys 5,6 sekunttia on naurettavan hidas. Ei kyllä ihan kaikki teohot voi olla kotona tuossa vehkeessä, tai sit sähköhevoset on vähän heikompia.
BMW 330D xDrive
H-D:t Fat Bob ja XR1200

Aikanaan nautiskeltu:
Forester XT MY10
Outback TD MY10
Forester S-Turbo MY99
Legacy 200 MY92

Jatu_
Viestit: 35
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 20:19

Re: Tesla Model S P85D

ViestiKirjoittaja Jatu_ » 23 Touko 2015, 23:39

Eikös noi sähkömoottorit oo vähän samantapasia toiminnaltaan kun vanhat pumppu-dieselit eli annetaan käytännössä kaikki mitä voidaan heti mut sitten ei enää oikein tapahdukaan mitään :crazy:
GC8 Impreza WRX STi ver5

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tesla Model S P85D

ViestiKirjoittaja Jampsu » 24 Touko 2015, 00:27

Mauri H kirjoitti:Noille tehoille 100-160 kiihdytys 5,6 sekunttia on naurettavan hidas. Ei kyllä ihan kaikki teohot voi olla kotona tuossa vehkeessä, tai sit sähköhevoset on vähän heikompia.

Noille tehoille kyllä surkea suoritus, jos oma imppukin menee 120-180 välin 7s 6 vaihteella kuitenkin puhutaan vaan kierros alueesta 3400-5000rpm
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

Avatar
Displaced
Viestit: 449
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tesla Model S P85D

ViestiKirjoittaja Displaced » 24 Touko 2015, 07:04

Tesla painaa jonkun 2250kg, jos se painais saman verran kun imppu niin olis aikalailla nopeempi...
Absolute Performance - Moottorinosat, Kasaukset, Säädöt yms. kysy lisää

Avatar
Tomcat
Jäsen
Viestit: 1431
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:34

Re: Tesla Model S P85D

ViestiKirjoittaja Tomcat » 24 Touko 2015, 09:58

Displaced kirjoitti:Tesla painaa jonkun 2250kg, jos se painais saman verran kun imppu niin olis aikalailla nopeempi...


Kuka käski olla läski :biggrin:
_________________________________________
- WRX STi Type R MY99
- Mercedes Benz GLE 580
- Mazda RX7 FD LS1 MY94

nemola
Jäsen
Viestit: 649
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 10:25

Re: Tesla Model S P85D

ViestiKirjoittaja nemola » 24 Touko 2015, 10:29

Displaced kirjoitti:Tesla painaa jonkun 2250kg, jos se painais saman verran kun imppu niin olis aikalailla nopeempi...


Akut painaa tonnin. Ilmeisen hyvin ne on kuitenkin sijoitettu ajettavuuden kannalta (Teknavin kommentit vrt. A3 e-tron). Eihän se paino siihenkään tietysti voi olla vaikuttamatta, mutta ei enempää kuin luonnonlaki määrää, kun akut ovat matalalla auton pohjassa.
Impreza GT SPW MY98
There is no showtime like snowtime.

Avatar
Displaced
Viestit: 449
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tesla Model S P85D

ViestiKirjoittaja Displaced » 24 Touko 2015, 10:41

Ei tietenkään, mutta ton teslan 2250 Kg massan kiihdyttäminen 0-100mph @ 9.2sec vaatii ~10933Nm forcen.

1430 Kg impun kiihdyttäminen 0-100mph samaisessa 9.2sec ajassa vaatisi vastaavasti vaan ~6948Nm forcen.

Physics don't lie...
Absolute Performance - Moottorinosat, Kasaukset, Säädöt yms. kysy lisää

Lassiv
Viestit: 78
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:33

Re: Tesla Model S P85D

ViestiKirjoittaja Lassiv » 24 Touko 2015, 11:56

Painohan se sähköautojen ongelma on vielä tällä hetkellä akku kehityksen takia. Eipä siellä mikään muu olekkaan rajoittanut hommia vuosiin kun akut. Moottorit on hyviä hyötysuhteeltaa ja tehoskaalaa on kyllä niin pitkälle kun haluaa ja nykyisin vissiin saadaan kestomagneetti yms moottoreilla painokin kohtuullisen alas tehoon nähden. Toki halvinta ja helpointa tehdä tehokas auto taitaa olla laittaa jokaisen renkaaseen oma moottori näin ollen voidaan laittaa pienempiä moottoreita, mutta saadaan silti hurjat tehot aikaiseksi. Voimansiirtohan sähköautoissa on yleisesti ottaen turha kapistus ja ei tuo muita kun haittapuolia, jos moottorit vaan toimii tarpeeksi laajalla käyttöalueella.

Isompien virtojen/jännitteiden hanskaaminenkaan ei ole nykytekniikalla ongelma vaikka toki jotain painaa isojen kuparimäärien takia. Akustot vaan laahaa pahasti jäljessä koska tarvitaan melkoisen painavat akustot että saadaan kovia tehoja ja vielä yli 2minuutin ajoaikoja :) Niinkun tää Teslakin osoittaa 1000kg painoisella akullaan, mikä on joskus jo lähempänä sporttisen auton koko painoa, akkujen kehitys kun lipuu eteenpäin niin aletaan saamaan sähköautoista sellaisia suoritusarvoja mitä pitääkin ja tosiaan samaa mieltä tuossa Porcshe hommassa että pysähtyminen nyt aika selkee juttu kun pysähdytään keraamisilla jarruilla niin se on aivan selvä että pysähtyy nopeasti, eipä tuo Teslan pysähtyminen mielestäni huono ollut painoonsa nähden.

edit. Tämäkin oli aika kova saavutus jo 4vuotta sitten ja "yksityisen" toteuttamana.
Power output (wheels): 404kw/550hp
Power output (motor): 441kw / 600hp
torgue: 900nm
weight: 1050kg
stored energy: 24kwh

charging time 0-100%: 20min
range: 180km
0-100km/h: 3,5s
1/4 mile: 11sec
max speed: 280km/h

https://www.youtube.com/watch?v=WX-_azD2vNo
https://youtu.be/kmAcha6ktdQ
- Legacy B4 2.0GT -05 (BL5, 5EAT, twinscroll, JDM)
ex: Corolla E10 -96, MR2 -91, Celica ST205 -94 (JDM)

SammyG
Viestit: 305
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 22:10

Re: Tesla Model S P85D

ViestiKirjoittaja SammyG » 24 Touko 2015, 15:37

No nyt vaan odotellaan että Toroidionin systeemit lyö läpi ja niiden patentit istuu ja prkl!

Avatar
ximmo
Viestit: 537
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 23:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tesla Model S P85D

ViestiKirjoittaja ximmo » 02 Heinä 2015, 20:16

Näin tänään Vantaalla: 30 kpl Tesla Model S ja meitsin musta Subaru siellä horisontissa. :D Ei sitä nyt sivummalle voinut siirtää, mä olin siellä ensin.

WP_20150702_17_47_17_Pro-SMALL.jpg
WP_20150702_17_47_17_Pro-SMALL.jpg (160.26 KiB) Katsottu 12574 kertaa


Saattaisin saada säädettyä jonkinlaisen koeajon halukkaille klubilaisille, pitäiskö kysellä? Itse aion ainakin tässä loppukesän aikana ottaa tuollaisen koeajoon. Mutta eihän Teslan kokeileminen taida ketään muuta teistä kiinnostaa. Vai?
Herrasmiesautoilija.
M135i xDrive
ex: my08 Impreza WRX STi "pullukka"
ex: my05 Impreza WRX
ex: my09 Forester TD (faijan)

jarkkoo
Jäsen
Viestit: 103
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 16:00

Re: Tesla Model S P85D

ViestiKirjoittaja jarkkoo » 02 Heinä 2015, 21:56

Myönnän, kiinnostaa!
Talouden Subarut: MY22 Outback, MY93 SVX

Avatar
Mauri H
Viestit: 663
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:00
Paikkakunta: Salo

Re: Tesla Model S P85D

ViestiKirjoittaja Mauri H » 03 Heinä 2015, 09:34

Kiinnostaa kyllä.
BMW 330D xDrive
H-D:t Fat Bob ja XR1200

Aikanaan nautiskeltu:
Forester XT MY10
Outback TD MY10
Forester S-Turbo MY99
Legacy 200 MY92

nemola
Jäsen
Viestit: 649
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 10:25

Re: Tesla Model S P85D

ViestiKirjoittaja nemola » 03 Elo 2015, 14:49

Jokohan tuollaisella ehtisi (vaikkapa latausaseman viimeiselle vapaalle paikalle)?

http://tekniikanmaailma.fi/autot/tesla-esittelee-alyttoman-mallin/
Impreza GT SPW MY98
There is no showtime like snowtime.

Avatar
Juhiss
Viestit: 165
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:10
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Tesla Model S P85D

ViestiKirjoittaja Juhiss » 03 Elo 2015, 18:31

Viikko sitten tuli ajettua Ko. laiteella. Onhan se aika magee, tosin on sillä ,myös hintaa viellä. Suosittelen kyllä ajamaan jos on vaan tilaisuus.

nemola
Jäsen
Viestit: 649
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 10:25

Re: Tesla Model S P85D

ViestiKirjoittaja nemola » 18 Elo 2015, 11:18

Teknikens Värld on vertaillut P85D:tä Porsche Panameran ainakin Suomessa jokseenkin samanhintaiseen "ituhippiversioon" S E-Hybridiin:

"Lehden testin voitti Tesla".

"Tesla pesi Porschen myös kiihtyvyydessä" (no ei yllätys edes paperilla tehojen perusteella).

"Porsche puolestaan arvioitiin ajettavuudeltaan Teslaa paremmaksi. Teslan ohjausta moitittiin tunnottomaksi. Porsche oli testaajien mielestä myös Teslaa mukavampi."

http://www.kauppalehti.fi/uutiset/tesla-paihitti-porschen-parivertailussa/8TyZEerN

Juutuupista muuten löytyy ainakin yksi kiihdyttelyvideo (P85D ja BMW i8), jossa Tesla sanoo muutaman kiihdytyksen jälkeen "vehicle systems being cooled".
Impreza GT SPW MY98
There is no showtime like snowtime.

Avatar
ximmo
Viestit: 537
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 23:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tesla Model S P85D

ViestiKirjoittaja ximmo » 19 Marras 2015, 10:47

Oli muuten eilen Teslan officen pihalla juurikin tuollainen ituhippi-Panamera tämän P85D:n kanssa vierekkäin.

Asialistalla olisi nyt aikuisten oikeasti järjestää klubilaisille Tesla-koeajopäivä talviolosuhteisiin. Kirjoittelen ehtiessäni jäsenpuolelle lisää.
Herrasmiesautoilija.
M135i xDrive
ex: my08 Impreza WRX STi "pullukka"
ex: my05 Impreza WRX
ex: my09 Forester TD (faijan)

nemola
Jäsen
Viestit: 649
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 10:25

Re: Tesla Model S P85D

ViestiKirjoittaja nemola » 20 Maalis 2016, 15:54

Tuolta ja jostain muualtakin olen lukaissut, että ei ole mikään sivuluisuteltava talvella:

"Testasimme nelikko-Teslaa liukkaan kelin rataolosuhteissa. Melko nopeasti paljastui, mikä on tämän auton luonne. Liukkaalla auto puskee. Takapäätä on vaikea saada yliohjaamaan autoa, edes vauhtipedaalia survaisemalla. Teslan valitsema suunta on nykyisin vahva etenkin etuvetoisten keskuudessa. Takavetoisissa toisentyyppisiä vaihtoehtoja on tarjolla. Tähän Tesla voisi ehkä kiinnittää hieman huomiota tuotekehityksessään, sillä nyt ajamisen hauskuutta leikkaa korostunut turvallisuusnäkemys."

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000000897074.html

Onkohan akustossa merkintä "this side forward" tms. :D
Impreza GT SPW MY98
There is no showtime like snowtime.


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa