Terve!
Muutamia kysymyksiä olis teille tietäville ja kokeneille scoobyn tuonnista japseista!
WRX STi blobeye (-03-05) olis tähtäimessä. 100 000km (tai vähemmän) ajettuna.
1. Oon aatellut käyttää Mamasania, koska kuullut että on asian osaava ja luotettava pulju. Onko näin, tai onko muita/parempia vaihtoehtoja?
2. Ilmeisesti kannattaa käydä säädättämässä ecu, että soveltuu Suomen 98 oktaaniselle bensalle kunnolla? Ei taida olla kun yks tai kaks firmaa koko Suomessä ketä näitä tekköö? EcuTek?
3. Etuvalot tarvii hommata ja takasumuvalo asentaa. Muuta ulkoiseen habitukseen liittyvää vaihdettavaa? Tai probleeman aiheuttajaa katsastuksessa?
4. Tärkeä...millä koneella? 2.0 vai 2.5? Ei noita 2.5 ainakaan omilla hauilla paljoa oo löytynyt...melkeinpä kaikki 2.0. Kumpi parempi ja mitä eroa näillä nyt sitten oikeasti on? Ja DCCD on ilmeisesti JDM-blobeyessä jo 2003 syksystä lähtien? Se olis mukava olla.
5. Pohja varmaan kannattaa käydä massauttamassa? Täällä yks paikallinen ainakin tekee pitkällä takuulla 800€.
6. Teille vanhoille ketuille ketkä olette ennenki Japanista autoja tuoneet. Paljonko tämä huvi tulee kustantamaan? Jos auto vaikka maksaa itsessään sen 10 000€, niin paljonko mahtaa loppusumma olla kun auton on saanut rekisteriin ja ajoon Suomessa? Säästääkö yhtään tuomalla japsi version (tai hyötyy JDM-mallista[esim. DCCD] jollain tavalla jos on saman hintanen kun suoraan Suomesta ostettu), vai että kannattaako vaan ostaa joku valmiiksi Suomeen soveltuva imppu nettiautosta tms.?
Monta kysymystä ja osa vähän tyhmiäkin varmasti. Tulee varmaan lisääkin mieleen, mutta mennään nyt alkuun näillä. Ja on joku ennenkin varmasti kysyny, että laittakaa vaikka linkkiä.
Olisin kiitollinen vastauksista, keskusteluista ja mielipiteistä, koska haluaisin ko. huikean pelin joskus omistaa!
- Teemu