Uusi Forester (MY17?)

Keskustelua melkein mistä vaan...
Amazonmies
Viestit: 87
Liittynyt: 21 Helmi 2015, 10:31

Uusi Forester (MY17?)

ViestiKirjoittaja Amazonmies » 05 Marras 2015, 18:27

Japanissa on jo myynnissä Foresterin päivitetty versio. Uutuutena mm. nahkainen kojelauta...
http://tekniikanmaailma.fi/autot/subaru ... -tokiossa/

Lähetetty minun D5803 laitteesta Tapatalkilla
Subaru Outback 2,5 Ridge MY16
Audi A4 Quattro 1,8T MY02

Amazonmies
Viestit: 87
Liittynyt: 21 Helmi 2015, 10:31

Re: Uusi Forester (MY17?)

ViestiKirjoittaja Amazonmies » 05 Marras 2015, 18:29

Kuva

Lähetetty minun D5803 laitteesta Tapatalkilla
Subaru Outback 2,5 Ridge MY16
Audi A4 Quattro 1,8T MY02

touko
Viestit: 21
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 15:28

Re: Uusi Forester (MY17?)

ViestiKirjoittaja touko » 11 Marras 2015, 07:11

Saatavana myös meillä keväällä 2016, ehkä maalis-huhtikuu, näin kertoi jälleenmyyjä. Varusteena nyt mm. Outbackista tuttu easysigh järjestelmä. :thumbsup:

Subaru Forester MY13 XS manuaali.
Viimeksi muokannut touko 19 Helmi 2016, 10:36, yhteensä muokattu 1 kertaa.

touko
Viestit: 21
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 15:28

Re: Uusi Forester (MY17?)

ViestiKirjoittaja touko » 19 Helmi 2016, 10:35

Ei sitten tullut easysigh järjestelmää :banghead: Nettisivuilla jo varusteluvaihtoehdot kerrottu, mutta lieneekö autoja vielä maassa, ainakaan liikkeet eivät vielä mainosta. Onko joku päässyt jo kokeilemaan? Miltä päivitysversio tuntui?

Subaru Forester MY13 XS manuaali

Stinger
Viestit: 10
Liittynyt: 10 Huhti 2016, 10:31

Re: Uusi Forester (MY17?)

ViestiKirjoittaja Stinger » 10 Huhti 2016, 10:38

Tarkoitus koeajaa ensi viikolla uutta Forester XT:tä. Tuolla tekniikalla voisi olla kiinnostava vaihtoehto mikäli hiukan kammoamani CVT toimii hyvin yhteen turbomoottorin kanssa. Kahlasin Suomen Subarun sivuja Foresterin osalta ja onko tuo nyt totta että Eyesight ei ole saatavilla Foresteriin? :shock: Se on kyllä iso miinus, voi jäädä jopa hankkimatta koko auto. Sisustukseen ei vissiin saa nahkaa kuin mustana?

Avatar
tuRboman
Viestit: 472
Liittynyt: 06 Maalis 2015, 22:18

Re: Uusi Forester (MY17?)

ViestiKirjoittaja tuRboman » 11 Huhti 2016, 09:03

Kyllä se CVT paremmin toimii kuin entiset öljynsekoittimet. Mutta se mikä tässä on huomion arvoista, kun lähdet koeajolle et ehdi tottua laatikkoon vielä tunnin tai kahden ajolla.
Eli ne ominaisuudet jotka alkuun voi oudoksuttaa, kuten liikkeellelähdön voiman annostelu, kickdown jne. koska näissä tilanteissa cvt poikkeaa perinteisestä tuntumaltaan. Mutta jos yleensäkin on automaattiin tottunut, ei tuon kanssa tule mitään ongelmaa. Parin viikon kuluttua et vaihtaisi sitä enää pois. Näissä nykyisissä on vielä ne simuloidut portaat niin eipä nuo juuri normi tomaatista eroa ajossa.
Ja ainakin pari vuotta takaperin ajamassani XT:ssä CVT toimi todella loistavasti. Sopivasti tarjoilee kierroksia mutta myös hyödyntää vääntöä.
Muikea peli. Kateellinen olen niille jotka tuollaisella saa ajella!
Subaru Outback 2.5i CVT 2015
Subaru Forester 2.5XT at 2006

Stinger
Viestit: 10
Liittynyt: 10 Huhti 2016, 10:31

Re: Uusi Forester (MY17?)

ViestiKirjoittaja Stinger » 11 Huhti 2016, 09:25

Kiitti CVT rohkaisusta tuRboman. Ehkä tuo kammo tulee muutamista vanhoista kokemuksista kun CVT huudattaa konetta ja tuntuu että kaasun annostelun ja kiihtyvyyden välillä on kovin epäselvä suhde ;) Kova lupaus jos CVT tosiaan on uusien perinteisten momentinmuunnin automaattien tasolla tai jopa parempi. Ajelen näillä näkymin koko päivän XT:llä, ehkä noin 200km, joten jonkinlaisen tuntuman autoon saan. Olen ajellut uudehkoilla automaattivaihteisilla dieseleillä, joten bensakoneinen CVT on varmasti erilainen ajokokemus :thumbsup:

Koeajoin viime vuoden puolella Levorgin ja siinä CVT toimi oikein nätisti. Levorg muuten ei juuri ihastusta herättänyt; tehoton moottori ja onneton kuskinpenkki aiheuttivat hylkimisreaktion.

Stinger
Viestit: 10
Liittynyt: 10 Huhti 2016, 10:31

Re: Uusi Forester (MY17?)

ViestiKirjoittaja Stinger » 12 Huhti 2016, 20:14

No niin, päivän verran ja noin 250km Forester XT ajettu. Tuli ajettua kaupunkia ja motaria, kovaa ja hiljaa.

Ensiksi tuo ylläkin puitu CVT. Sehän on todellakin helkkarin hyvä vaihteisto. :driving: Ajoin eri moodeissa ja se todellakin tekee työnsä kuin vanhan ajan hovimestari; näkymätön mutta nopea. Ei huudata konetta vaan välittää voiman saumattoman jatkuvasti. Toisaalta siitä ei välittynyt DSG tyyppistä rauhattomuutta lainkaan.

Sitten moottori eli XT:n 2l turbo. Hiljainen kuin mikä, kabiiniin en juuri kuullut moottoriääniä, paikallaan ollessaan ei tunnu minkäänlaista värinää. Teho tulee ulos iloisesti ja auto tuntuu kiihtyvän petollisen nopeasti. Kaasuun moottori vastaa tosi iloisesti kaikissa ajomoodeissa, mutta kuitenkin sivistyneesti. Kulutus on toki ihan miehekäs, mutta ei siitä sen kummempaa - elämä on.

Muita huomioita Forester XT:stä, tämä oli siis faceliftattu noin 2000km ajettu yksilö.
- Sisustassa on ihaltavan vähän halpaa kovaa muovia. Pienemmän infonäytön päällinen oli jopa tikattua nahkaa ja muuten kabiini antoi hyvän laadukkaan fiiliksen. Ratti on täynnä nappulaa ja toimintoja mutta ne sai haltuun ilman manuskaa.
- Kuskin penkki on ihan ok, istuinosa saisi olla pidempi ja jostain kumman syystä tähän ei sähköpenkissäkään tule ristiselän tuen säätöä?! Hämmentävää, koska säätö on OB:ssä. Ja muille markkinoille Forenkin sähköpenkissä tuo säätö on. Sain parhaan asennon säätämällä penkin aivan ala-asentoon ja nostamalla istuinosan etureunan niin ylös kuin mahdollista. Apukuskin penkin säädöt on olemattomat, istuinasento ei ole mitenkään erityisen hyvä vaikka penkki sinänsä on muotoiltu ihan mukavasti.
- Ratti on hyvän tuntuinen nahkainen ja sopivan paksu. Subaru - miksi ratin syvyyssäätö puuttuu??
- Ohjaus oli varsin mukavan tunnokas, aika nopean oloinen mutta motarilla rauhallinen.
- Alusta on todella hyvä, siis todella hyvä. Napakka mutta säilyttää auton luonteeseen sopivan mukavuuden. Hoitaa terävät tärskäykset nätisti pois mutta antaa olennaisen tuntuman tiehen tulla kuitenkin läpi.
- Kabiiniin tuli mielestäni edestä rengasääntä jonkin verran kuminana, motarilla selvää tuulen suhinaa. Moottoria ei juuri kuule sisään. Ei maailman hiljaisin auto mutta ihan ok.

Pari kyssäriä uusilla Subaruilla ajaville:
- onko CVT:ssä huollettavia kohteita?
- kuuluuko Subarun määräaikaishuoltojen ohjelmaan voimalinjan huollot?

Avatar
KaiKU
Viestit: 60
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 23:38

Re: Uusi Forester (MY17?)

ViestiKirjoittaja KaiKU » 12 Huhti 2016, 20:59

Stinger kirjoitti:- Ratti on hyvän tuntuinen nahkainen ja sopivan paksu. Subaru - miksi ratin syvyyssäätö puuttuu??

Siis, onko syvyyssäätö nykyään poistunut? Ainakin omassa MY13 Foressa vielä moinen oli :shock:
JCW

Stinger
Viestit: 10
Liittynyt: 10 Huhti 2016, 10:31

Re: Uusi Forester (MY17?)

ViestiKirjoittaja Stinger » 12 Huhti 2016, 21:36

Hmm, Subarun varustelistan mukaan pitäisi muuten olla syvyys ja korkeussäätö. Jos se siitä samasta vivusta lukittuu kuin korkeussäätö niin kovaa pitää vetää koska ajoasentoa hakiessa tuli kyllä kokeiltua tuo. Ehkä en sitten osannut?

Amazonmies
Viestit: 87
Liittynyt: 21 Helmi 2015, 10:31

Re: Uusi Forester (MY17?)

ViestiKirjoittaja Amazonmies » 12 Huhti 2016, 21:48

Taisi olla jo vedettynä ulos ääriasentoon.


Lähetetty minun D5803 laitteesta Tapatalkilla
Subaru Outback 2,5 Ridge MY16
Audi A4 Quattro 1,8T MY02

Stinger
Viestit: 10
Liittynyt: 10 Huhti 2016, 10:31

Re: Uusi Forester (MY17?)

ViestiKirjoittaja Stinger » 13 Huhti 2016, 08:01

Aivan. Se ei taida montaa senttiä säätyä syvyyssuunnassa?

Avatar
ihaa
Jäsen
Viestit: 117
Liittynyt: 29 Maalis 2016, 09:27
Paikkakunta: ylä-savo

Re: Uusi Forester (MY17?)

ViestiKirjoittaja ihaa » 13 Huhti 2016, 08:22

Ehkä samat neljä senttiä kuin Levorgissa.
Levorg GT-N MY16

Stinger
Viestit: 10
Liittynyt: 10 Huhti 2016, 10:31

Re: Uusi Forester (MY17?)

ViestiKirjoittaja Stinger » 13 Huhti 2016, 08:30

Jep, aika vaatimaton on säätö siis. Ei olisi montaa juttua Subarulla jotka kuntoon laittamalla tuote olisi todella kilpailukykyinen.

Avatar
tuRboman
Viestit: 472
Liittynyt: 06 Maalis 2015, 22:18

Re: Uusi Forester (MY17?)

ViestiKirjoittaja tuRboman » 13 Huhti 2016, 12:50

Olipas kiva lukea pikainen arvio uusimmasta XT Foresterista. Vastaa hyvin niihin fiiliksiin jotka itsellä jäi kun koeajoin sen uutena hieman esittelyn jälkeen.
Ja kuten täälläkin jo usein todettua CVT:n pelkääminen on Subarun kohdalla ihan turhaa. Loistava laatikko sellaisenaan.

Pari kyssäriä uusilla Subaruilla ajaville:
- onko CVT:ssä huollettavia kohteita?
- kuuluuko Subarun määräaikaishuoltojen ohjelmaan voimalinjan huollot?


Öljynvaihdot. Kuuluu vaihtaa sekä CVT laatikkoon, että myös perään. Uudessa Outbackissä CVT:n vaihtoväli on lyhennetty edellisesti 90tkm -> 60tkm.
Pidän tätä vain järkevänä juttuna. Vaikka kustannus onkin aika suuri, luo se hieman lisäluottamusta laatikon kestoon. Kuitenkin jo edellisessä versiossa luki huoltokirjassa, että kovemmassa käytössä öljynvaihtoväli on 45tkm. Joten ihan mielenrauhan vuoksi 60tkm on aika sopiva. Toki niille jotka ajaa tuon määrän jo vuodessa, saattaa se hieman sylettää.

Mulla oli muuten vahvasti harkinnassa XT Forester tämän Outbackin sijaan. Joku esittelyauto ois sopinut budjettiin ja sisäinen vääntö oli ajoittain aika kova. Mutta hallituksen mielipide asiaan oli selkeä ja sehän tietysti helpotti myös omaa valintaa ;D
Subaru Outback 2.5i CVT 2015
Subaru Forester 2.5XT at 2006

peikonen
Viestit: 5
Liittynyt: 13 Huhti 2016, 21:04

Re: Uusi Forester (MY17?)

ViestiKirjoittaja peikonen » 13 Huhti 2016, 21:13

Perheessä on 2013 XT ja kovasti on tykätty, Lineatronic CVT on toiminut helkkarin hyvin joka tilanteessa. Mitään ongelmia 40tkm aikana ei ole ollut sen kanssa.

Nyt auto vaihtuu tuohon uuteen facelift XT malliin, oli kiva lukea yllä ajokokemuksia mutta paha arvioida miten 2013 ja 2016 mallit poikkeavat toisistaan. En usko, että isoja eroja huomaa. Varustuksessa kiinnosti Bi-LED ajovalot ja lämmitettävä ratti+takaistuin. Ihmettelin miksi Eyesightia ei saatu varusteeksi, sellainen kun on jo Outbackissa ja yhden koeajon perusteellla vaikutti melko hienolta. Toi istuinosa on allekirjoittaneelle hieman lyhyt, kaipaan siihen hieman lisäpituutta. Vaimolle se on just passeli.

XT tilattu, saapuu kesäkuun ekalla viikolla....

Stinger
Viestit: 10
Liittynyt: 10 Huhti 2016, 10:31

Re: Uusi Forester (MY17?)

ViestiKirjoittaja Stinger » 14 Huhti 2016, 07:55

tuRboman kirjoitti:
Pari kyssäriä uusilla Subaruilla ajaville:
- onko CVT:ssä huollettavia kohteita?
- kuuluuko Subarun määräaikaishuoltojen ohjelmaan voimalinjan huollot?


Öljynvaihdot. Kuuluu vaihtaa sekä CVT laatikkoon, että myös perään. Uudessa Outbackissä CVT:n vaihtoväli on lyhennetty edellisesti 90tkm -> 60tkm.
Pidän tätä vain järkevänä juttuna. Vaikka kustannus onkin aika suuri, luo se hieman lisäluottamusta laatikon kestoon. Kuitenkin jo edellisessä versiossa luki huoltokirjassa, että kovemmassa käytössä öljynvaihtoväli on 45tkm. Joten ihan mielenrauhan vuoksi 60tkm on aika sopiva. Toki niille jotka ajaa tuon määrän jo vuodessa, saattaa se hieman sylettää.

Mulla oli muuten vahvasti harkinnassa XT Forester tämän Outbackin sijaan. Joku esittelyauto ois sopinut budjettiin ja sisäinen vääntö oli ajoittain aika kova. Mutta hallituksen mielipide asiaan oli selkeä ja sehän tietysti helpotti myös omaa valintaa ;D


Kiitoksia tiedosta. Nykyiseen AWD Volvoon olen voimalinjan öljynvaihtoja ostanut säännöllisesti joten tuskin tuo kustannus sen kummempi on. Vuodessa mittari pyörähtää 50-60tkm.

Outbackkihan se olisi minun tapauksessa järkevin ja dieselillä. Mutta olen lopettanut autojen ostamisen järkiperustein...vaimoväen vastustuksesta huolimatta :laughing7:

peikonen kirjoitti:Perheessä on 2013 XT ja kovasti on tykätty, Lineatronic CVT on toiminut helkkarin hyvin joka tilanteessa. Mitään ongelmia 40tkm aikana ei ole ollut sen kanssa.


peikonen, millaista keskikulutusta olet saanut XT:llä?

Stinger
Viestit: 10
Liittynyt: 10 Huhti 2016, 10:31

Re: Uusi Forester (MY17?)

ViestiKirjoittaja Stinger » 14 Huhti 2016, 09:42

peikonen kirjoitti:Ihmettelin miksi Eyesightia ei saatu varusteeksi, sellainen kun on jo Outbackissa ja yhden koeajon perusteellla vaikutti melko hienolta.


Todella ihmeellinen linjaus. Sitä saa Foresteriin kuitenkin muualla maailmassa ja pitäisi ehdottomasti olla vakiona tässä premium-hintaisessa XT:ssä.

peikonen
Viestit: 5
Liittynyt: 13 Huhti 2016, 21:04

Re: Uusi Forester (MY17?)

ViestiKirjoittaja peikonen » 14 Huhti 2016, 10:01

peikonen, millaista keskikulutusta olet saanut XT:llä?


Hieman päälle 10l/100km keskikulutus, pääosin kilometrit on kertynyt kaupunki-olosuhteissa; loput sitten rauhallisempaa maantiejoa.

Avatar
tuRboman
Viestit: 472
Liittynyt: 06 Maalis 2015, 22:18

Re: Uusi Forester (MY17?)

ViestiKirjoittaja tuRboman » 14 Huhti 2016, 12:10

Stinger kirjoitti:
peikonen kirjoitti:Ihmettelin miksi Eyesightia ei saatu varusteeksi, sellainen kun on jo Outbackissa ja yhden koeajon perusteellla vaikutti melko hienolta.


Todella ihmeellinen linjaus. Sitä saa Foresteriin kuitenkin muualla maailmassa ja pitäisi ehdottomasti olla vakiona tässä premium-hintaisessa XT:ssä.


Ensi vuonna ihan varmasti tulee. Ja jälleen on kaikkien "pakko vaihtaa" uuteen autoon :D
Eikös tuo ole normaalia kaikilla automerkeillä Pidetään asiakkaita löyhässä narussa jatkuvasti ja näin saadaan auton kiinnostavuus jatkumaan läpi kyseisen mallin iän.
Subaru Outback 2.5i CVT 2015
Subaru Forester 2.5XT at 2006

Stinger
Viestit: 10
Liittynyt: 10 Huhti 2016, 10:31

Re: Uusi Forester (MY17?)

ViestiKirjoittaja Stinger » 14 Huhti 2016, 14:24

tuRboman kirjoitti:
Stinger kirjoitti:
peikonen kirjoitti:Ihmettelin miksi Eyesightia ei saatu varusteeksi, sellainen kun on jo Outbackissa ja yhden koeajon perusteellla vaikutti melko hienolta.


Todella ihmeellinen linjaus. Sitä saa Foresteriin kuitenkin muualla maailmassa ja pitäisi ehdottomasti olla vakiona tässä premium-hintaisessa XT:ssä.


Ensi vuonna ihan varmasti tulee. Ja jälleen on kaikkien "pakko vaihtaa" uuteen autoon :D
Eikös tuo ole normaalia kaikilla automerkeillä Pidetään asiakkaita löyhässä narussa jatkuvasti ja näin saadaan auton kiinnostavuus jatkumaan läpi kyseisen mallin iän.


Tätä juuri "pelkään" että jos hommaan XT:n nyt niin se Eyesight tulee hetken päästä saataville ja sitten :banghead:

peikonen
Viestit: 5
Liittynyt: 13 Huhti 2016, 21:04

Re: Uusi Forester (MY17?)

ViestiKirjoittaja peikonen » 14 Huhti 2016, 14:44

No, onpa sitten yksi turvavaruste lisää perustella (sitten sen) seuraavan Foresterin hankintaa vaimolle.

Avatar
tuRboman
Viestit: 472
Liittynyt: 06 Maalis 2015, 22:18

Re: Uusi Forester (MY17?)

ViestiKirjoittaja tuRboman » 14 Huhti 2016, 15:30

2017 lienee viimeinen vuosi tälle korimallille, joten sen myyntiä vauhdittamaan Eyesight sopii hyvin. Eli pari vuotta kun odottaa, saakin jo seuraavan korimallin Foren...
Koskaan ei tule "sitä hetkeä" jolloin saa kaikki eikä uudempaa tarvitse havitella. Keksitään joku uusi varuste jota ilman ei pärjää ;)
Subaru Outback 2.5i CVT 2015
Subaru Forester 2.5XT at 2006

Avatar
ihaa
Jäsen
Viestit: 117
Liittynyt: 29 Maalis 2016, 09:27
Paikkakunta: ylä-savo

Re: Uusi Forester (MY17?)

ViestiKirjoittaja ihaa » 14 Huhti 2016, 16:58

No sitten en ihmettele enää sitä että Levorgissa ei ollut tuota EyeSightia jos sitä ei ole kerran XT Foressakaan. Koeajoin kuukausi sitten n. tunnin verran Outbackia jossa tuo varuste oli ja olisin kernaasti maksanut GT-S 4000 euron lisähinnan tähän GT-N verrattuna jos tuo olisi ollut siinä mutta ei niin ei. Nyt luotetaan sitten jalkoihin, vasemmalla hoidetaan jarruttelu ja oikealla kaasuttelu.
Levorg GT-N MY16

Avatar
tuRboman
Viestit: 472
Liittynyt: 06 Maalis 2015, 22:18

Re: Uusi Forester (MY17?)

ViestiKirjoittaja tuRboman » 14 Huhti 2016, 17:19

Se tosiaan on erittäin addiktoiva varuste. Ja vielä kun on lukenut Japaniassa tehdyn tutkimuksen kuinka suuri merkitys ES:llä on onnettomuuksien ehkäisyssä, on se kyllä rahan arvoinen varuste.

Todennäköisesti se tulee Levorgiin ja Foresteriin hyvin pian. Samoin tulevaan Imprezaan kun se näyttelyautoissa näkyi olevan.

Itse näkisin mieluusti myös moottorivalikoiman laajenevan. Outback ottais mieluusti 2.0 turbon tai 3.6 vaparin. Samaten Levorgiin 2.0t. Foresteriinkin joku välimallin kone, 1.6t tai 2.5i nykyisten lisäksi. 2.0i on hieman voimaton ja XT kovin kallis...

No, nämä on näitä spekulointeja :)
Subaru Outback 2.5i CVT 2015
Subaru Forester 2.5XT at 2006

Stinger
Viestit: 10
Liittynyt: 10 Huhti 2016, 10:31

Re: Uusi Forester (MY17?)

ViestiKirjoittaja Stinger » 14 Huhti 2016, 18:13

Nykyisessä Volvo XC70:ssä on EyeSightia vastaavat ominaisuudet ja se on loistava lähtien adaptiivisesta cruisesta ja jonoavustimesta. Yksi eteen suojatiellä ajanut pyöräilijä pelastui osumalta, minulla ei olisi reaktionopeus riittänyt mutta konesilmä veti lukkojarrutuksen.

touko
Viestit: 21
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 15:28

Re: Uusi Forester (MY17?)

ViestiKirjoittaja touko » 20 Touko 2016, 14:52

Ensimmäiset pari kuukautta ja pari tuhatta kilometriä on nyt takana Forester MY16 2,0 XS CVT autolla. Jousitus on selvästi parantunut aikaisempaan MY13 XS Foresterin verrattuna. Pintakovuus on poissa eikä auto nyt nypytä enää pikiteiden poikittaishalkeamiin kuten edellinen teki. Kaikin puolin olen ollut tyytyväinen autoon, mutta pientä huolenaihetta aiheutti käynti autokorjaamolla vaihdattamassa toisentyyppiset renkaat auton alle alkuperäisiin vanteisiin. Renkaita painotettaessa todettiin, että vanteista kaksi oli suoria, yksi hieman viipotti mutta neljännessä oli heittoa enemmänkin. Renkaat saatiin kuitenkin tasapainoon ja lyhyen kokeilun perusteella ratti ei puistanut. Täytyy seuraavalla huoltokerralla tai jos ongelmia ilmenee, ottaa sitten asia puheeksi. Onko tehdas nyt lähtenyt säästämään vanteiden laadussa. Pidemmän päälle kiero vanne aiheuttanee väljyyksiä alustaan?.

Subaru ForesterMY16 2.0 XS CVT

nemola
Jäsen
Viestit: 233
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 10:25

Re: Uusi Forester (MY17?)

ViestiKirjoittaja nemola » 12 Maalis 2017, 23:50

Subaru of America (media.subaru.com) kertoo, että 2017 Foresteriin on parannettu äänieristystä: "Sound-insulation windshield, thicker door glass, restructured door seals and added under-floor insulation provide a quieter ride". Kokemuksia?
Impreza GT SPW MY98
There is no showtime like snowtime.

Avatar
STi06
Viestit: 182
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 05:53
Paikkakunta: Vantaa, Finland

Re: Uusi Forester (MY17?)

ViestiKirjoittaja STi06 » 13 Maalis 2017, 05:34

Toivottavasti toi eristetuulilasi ei ole yhtä naarmuuntumisherkkä kuin mitä se oli citroenissa... Ensimmäisen talven jälkeen meni tuulilasi vaihtoon, vaikka kuinka lasi oli suihkuteltu aina puhtaaksi pysäköinnin jälkeen ja auto katoksessa koko talven.
Forester XT 2.5 turbo 2006 -kutiteltu käyttis
Legacy 3.0 H6 AT stw 2007 -Käyttis
Impreza GT 25stars edit. 1999 -EX
Impreza WRX STi 2006 -EX
Impreza 2.0 gl stw 1998 -Avokin EX

Karim
Viestit: 24
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:37

Re: Uusi Forester (MY17?)

ViestiKirjoittaja Karim » 23 Elo 2017, 15:37

Onko kukaan käytännössä todennut MY17 foresterin parannuksia kuten äänieristystä ja alustaa verrattuna vaikka MY13 foresteriin?
Pitää käydä itsekin kyllä koeajaan MY17 foresteri ja verrata sitä nykyiseen omaan MY13 foresteriin mutta jos jollakulla olisi jo kokemusta niin olisi kiva kuulla.

Pientä autokuumetta välillä niin pitää tämä MY17 foresterikin ottaa huomioon. Uutta Outbackkia kävin hiljattain koeajaan ja siinähän äänieritys oli ihan kohdallaan ja ajo-ominaisuudet muutenkin. Ulkonäkö, etenkin peräpää ei vaan omaan silmään istu ei sitten mitenkään.
Subaru Forester XS CVT (MY13)

touko
Viestit: 21
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 15:28

Re: Uusi Forester (MY17?)

ViestiKirjoittaja touko » 23 Elo 2017, 15:53

Alustaa on hienosäädetty, jousitus ei enää nypytä asfaltin poikkisaumoissa. Huom. Ilmanpaineet valmistajan ohjeen mukaiset. Hieno auto kaiken kaikkiaan.

Subaru forester 2.0 xs cvt my 16.

Karim
Viestit: 24
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:37

Re: Uusi Forester (MY17?)

ViestiKirjoittaja Karim » 24 Elo 2017, 10:47

Forester MY17 tuli koeajettua. Ei herättänyt itselläni ostohaluja, koska uudistukset varusteissa ja materiaaleissa verrattuna MY13 ovat kuitenkin aika pieniä. Toisaalta henkilöille, joilla ei ole aiemmin ollut foresteria tai on ollut vanhempaa foresteria kuin MY13 niin saattaa herättää ostohaluja.

- Ehkä aavistuksen hiljaisempi kabiini, mutta kyllä se suhina alkaa kun vauhtia tulee >90km/h.
- Tuntui, että kuskin penkkiä en saanut niin alas kuin omassa MY13 foresterissa. Ylöspäin säätäessä tuntui, ettei ole mitään rajoja. Voihan se olla, että omassa on penkki pehmentynyt sen verran, että tuntuu ala-asennossa matalammalta.
- Päällimmäisenä koeajosta jäi kuitenkin mieleen, että on se vain oma nykyinen MY13 forester "pehmentynyt" ja "notkistunut" niin hyvässä kuin pahassakin ~70tkm aikana.

Pitää se uusi XV vielä odottaa ja koeajaa.
Subaru Forester XS CVT (MY13)


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron