HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Moottorikoon pienentäminen

Keskustelua melkein mistä vaan...
Muuraaja
Viestit: 30
Liittynyt: 07 Helmi 2015, 19:17

Moottorikoon pienentäminen

ViestiKirjoittaja Muuraaja » 03 Helmi 2016, 22:12

Hei kuulkaas..

Mitäs jos 3 litraisesta vaihtaa 2.5 litraiseen.. Mitä muuta häviää ku 100 heppaa.....

Jakopää muuttuu remmiksi...

Onko kaikki hauska elämästä kadonnut ....

Onko kokemuksia....
Kipu on vain tunnetila, kun laiskuus poistuu ruumiista.
-Outback 3.0 r-

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Moottorikoon pienentäminen

ViestiKirjoittaja Jampsu » 03 Helmi 2016, 22:37

Miksei sit jo ej20 vaik jdm legacystä 280hv ja kulkee jopa pienemmällä ku toi 2,5L vapari
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

Avatar
jtuomain
Viestit: 260
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:00

Re: Moottorikoon pienentäminen

ViestiKirjoittaja jtuomain » 04 Helmi 2016, 08:01

Onko pienempään moottorin vaihtamiseen jokin erityinen syy? Jos se on polttoaineen säästö niin siihen toimii paljon paremmin vaihto toisen merkkiseen autoon.
Subaru Impreza WRX STI 2006 "Club"

Avatar
JuhaH
Toimihenkilö
Viestit: 368
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:21

Re: Moottorikoon pienentäminen

ViestiKirjoittaja JuhaH » 04 Helmi 2016, 08:51

jtuomain kirjoitti:Onko pienempään moottorin vaihtamiseen jokin erityinen syy? Jos se on polttoaineen säästö niin siihen toimii paljon paremmin vaihto toisen merkkiseen autoon.

Jep, ei Subarun uudemmatkaan koneet ole mitään vähäkulutuksisia kuitenkaan (pois lukien ehkä dieselit). Ja yleensäkin auton vaihtaminen polttoainekulutuksessa säästämisen takia harvoin johtaa oikeasti rahalliseen säästöön :)
Subaru Outback 2.5i CVT Summit '19
ex-Subaru Levorg GT '16
ex-Subaru Legacy Sedan 2.5i CVT '12
ex-Subaru Legacy Sedan 2.0TD '08

jah
Toimihenkilö
Viestit: 63
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 12:36

Re: Moottorikoon pienentäminen

ViestiKirjoittaja jah » 04 Helmi 2016, 12:00

JuhaH kirjoitti:Jep, ei Subarun uudemmatkaan koneet ole mitään vähäkulutuksisia kuitenkaan (pois lukien ehkä dieselit).


Euro 4 diesel Legacy kulki kyllä vähällä eikä tuo nykyinen MY14 Outback 2.5i (FB25 kone + CVT) mikään kauhea syöppö ole ottaen huomioon auton koon ja omien ajojen luonteen. Vanhemmat turbovehkeet olikin sitten toisenlaisissa lukemissa.

Tuo kommentti auton vaihdosta säästämistarkoituksessa kyllä pitää paikansa, harvoin tulee oikeasti säästöä mutta täytyyhän siihen auton vaihtoon joku tekosyy olla. :)

Muuraaja
Viestit: 30
Liittynyt: 07 Helmi 2015, 19:17

Re: Moottorikoon pienentäminen

ViestiKirjoittaja Muuraaja » 05 Helmi 2016, 07:48

Hyvänen aika sentään..en ol merkistä luopumassa..Mutta aika rientää ja ihminen tarvii uusia leluja pysyäkseen virkeänä ja velassa

Kuitenkin kyseessä on vaihto uudempaan ja vähemmän ajettuun, uudempaa 3 litrasta vaan ei sovi budjettiin.

Muuten kyllä kiinnostaa tua 2.0 twinscrolli, mutta....en haluaisi ajella postiautolla...vai onkos nuata vasemman puolen ratilla..
Kipu on vain tunnetila, kun laiskuus poistuu ruumiista.
-Outback 3.0 r-

Avatar
Qulle
Hallitusjäsen
Viestit: 1725
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:29
Paikkakunta: Salo

Re: Moottorikoon pienentäminen

ViestiKirjoittaja Qulle » 05 Helmi 2016, 08:43

No eikös Tomppa tee näitä RHD->LHD swappeja miltei työkseen nykyisin :D
Outback 2.5 AT -05
Legacy 200 -92
Legacy 2.0 -93

STI
Viestit: 168
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 12:02
Paikkakunta: Vantaa

Re: Moottorikoon pienentäminen

ViestiKirjoittaja STI » 05 Helmi 2016, 09:56

Muuraaja kirjoitti:....en haluaisi ajella postiautolla...vai onkos nuata vasemman puolen ratilla..


Itse en ainakaan ole nähnyt subaruita postiautoina mutta Muuraaja vissiin on. Kerro toki muillekkin missä subarua käytetään postiautona?
Tuskin kyseessä oli marraskuussa 2009 vielä "hauska juttu" ollut RHD=postiauto läppä :lolno:
Iso toyota
Ex STi Limppu 2004
"Trying is the first step towards failure." - Homer Simpson

Avatar
Qulle
Hallitusjäsen
Viestit: 1725
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:29
Paikkakunta: Salo

Re: Moottorikoon pienentäminen

ViestiKirjoittaja Qulle » 05 Helmi 2016, 10:05

No tietty voi sanoa postiauton sijaan "ratti väärällä puolella Suomen liikenteeseen", jos se paremmalta tuntuu.
Outback 2.5 AT -05
Legacy 200 -92
Legacy 2.0 -93

Avatar
Matway
Jäsen
Viestit: 709
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 08:35
Paikkakunta: Loppi

Re: Moottorikoon pienentäminen

ViestiKirjoittaja Matway » 05 Helmi 2016, 13:46

Tai "lehdenjakoa helpoittava malli"... :laughing7:
Impreza WRX STI Type-RA MY00
Ex- Impreza TD Exclusive MY09
Ex- Impreza TD Sport MY09

Avatar
JuuS0
Viestit: 203
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:18
Paikkakunta: Lahtegia

Re: Moottorikoon pienentäminen

ViestiKirjoittaja JuuS0 » 05 Helmi 2016, 16:35

Kuva

Eikös näitä ollut postillakin käytössä? Suomalainen sähköautoviritelmä joka subarun päälle tehty.
Regashí 1.8/2.0 -91
Regashí 2.2 -90
Impreza wrx jdm -95(?)
Justy 1.2 -89 (vaimokkeen)
Fozzie cross sports 2.0 -03(vaimokkeen)

Avatar
Askorbiini
Viestit: 14
Liittynyt: 04 Helmi 2015, 16:21
Paikkakunta: Turku / Lieto

Re: Moottorikoon pienentäminen

ViestiKirjoittaja Askorbiini » 05 Helmi 2016, 16:55

Matway kirjoitti:Tai "lehdenhakua helpoittava malli"... :laughing7:


Mä korjasin tota vähän. :D
Mä kyllä tykkään siitä, että voin tarkistaa oman postilaatikon sisällön nousematta autosta. Näillä räntäsadekeleillä se on oikein kätevä ominaisuus. :thumbsup:
JDM / Subaru Impreza WRX STi 2.0 / MY06 Hawkeye

Muuraaja
Viestit: 30
Liittynyt: 07 Helmi 2015, 19:17

Re: Moottorikoon pienentäminen

ViestiKirjoittaja Muuraaja » 05 Helmi 2016, 23:32

Hehee..Hyvää settiä äijät laittaa..

Rouvan käytössä tuo auto nääs pääosin on ja tulee olemaan.
Hänen veljensä ajaa jo toista skyline nipponia....siitä "postiauto"...nimitys. Ko ratti vänkärin penkillä..
Kipu on vain tunnetila, kun laiskuus poistuu ruumiista.
-Outback 3.0 r-

Subukka
Viestit: 78
Liittynyt: 15 Maalis 2015, 17:48

Re: Moottorikoon pienentäminen

ViestiKirjoittaja Subukka » 06 Helmi 2016, 15:36

JuuS0 kirjoitti:Kuva

Eikös näitä ollut postillakin käytössä? Suomalainen sähköautoviritelmä joka subarun päälle tehty.

Tuommoinen käy joka työpäivä ikkunan alla kääntymässä :thumbsup:
Outback 2.5 AT MY07

Avatar
hans
Viestit: 101
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 09:56
Paikkakunta: Kotka

Re: Moottorikoon pienentäminen

ViestiKirjoittaja hans » 06 Helmi 2016, 20:33

Muuraaja kirjoitti:Hei kuulkaas..

Mitäs jos 3 litraisesta vaihtaa 2.5 litraiseen.. Mitä muuta häviää ku 100 heppaa.....

Jakopää muuttuu remmiksi...

Onko kaikki hauska elämästä kadonnut ....

Onko kokemuksia....


Häviät 100 heppaa ja hauskuuden; kulutus toki tippuu, mutta vain aavistuksen. Vakuutusmaksutkin halpenee, mutta.... Allekirjoituksen 3.0R on vienyt parin vuoden aikana seka-ajossa 11,5l ja maantiellä 9,0l. Saman verran on mennyt soppaa melkein kaikilla muillakin omistamillakin Subaruilla, oli sitten "voimaa" tai ei :). Monesti olen miettinyt samaa, että vaihtaisin pienempään koneeseen työmatkan takia, mutta samalla häviäisi ajamisesta "se" jokin. Kaikille boksereille maistuu soppa ja jos haluaa ajaa säästeliäästi niin pitää vaihtaa johonkin etuveto 1.0 ecoboostiin :shock:
MY13 Outback TD
EX - MY97 Legacy 2.2 GX
EX - MY00 JDM Legacy GTB
EX - MY01 Forester S-Turbo
EX - MY92 Legacy 200
EX - MY07 Legacy 3.0R Spec.B
EX - MY90 1800 Pickup
EX - MY04 JDM Legacy GT WR-Limited
EX - MY11 Legacy Sport TD


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa