Sivu 1/1

Moottorikoon pienentäminen

Lähetetty: 03 Helmi 2016, 22:12
Kirjoittaja Muuraaja
Hei kuulkaas..

Mitäs jos 3 litraisesta vaihtaa 2.5 litraiseen.. Mitä muuta häviää ku 100 heppaa.....

Jakopää muuttuu remmiksi...

Onko kaikki hauska elämästä kadonnut ....

Onko kokemuksia....

Re: Moottorikoon pienentäminen

Lähetetty: 03 Helmi 2016, 22:37
Kirjoittaja Jampsu
Miksei sit jo ej20 vaik jdm legacystä 280hv ja kulkee jopa pienemmällä ku toi 2,5L vapari

Re: Moottorikoon pienentäminen

Lähetetty: 04 Helmi 2016, 08:01
Kirjoittaja jtuomain
Onko pienempään moottorin vaihtamiseen jokin erityinen syy? Jos se on polttoaineen säästö niin siihen toimii paljon paremmin vaihto toisen merkkiseen autoon.

Re: Moottorikoon pienentäminen

Lähetetty: 04 Helmi 2016, 08:51
Kirjoittaja JuhaH
jtuomain kirjoitti:Onko pienempään moottorin vaihtamiseen jokin erityinen syy? Jos se on polttoaineen säästö niin siihen toimii paljon paremmin vaihto toisen merkkiseen autoon.

Jep, ei Subarun uudemmatkaan koneet ole mitään vähäkulutuksisia kuitenkaan (pois lukien ehkä dieselit). Ja yleensäkin auton vaihtaminen polttoainekulutuksessa säästämisen takia harvoin johtaa oikeasti rahalliseen säästöön :)

Re: Moottorikoon pienentäminen

Lähetetty: 04 Helmi 2016, 12:00
Kirjoittaja jah
JuhaH kirjoitti:Jep, ei Subarun uudemmatkaan koneet ole mitään vähäkulutuksisia kuitenkaan (pois lukien ehkä dieselit).


Euro 4 diesel Legacy kulki kyllä vähällä eikä tuo nykyinen MY14 Outback 2.5i (FB25 kone + CVT) mikään kauhea syöppö ole ottaen huomioon auton koon ja omien ajojen luonteen. Vanhemmat turbovehkeet olikin sitten toisenlaisissa lukemissa.

Tuo kommentti auton vaihdosta säästämistarkoituksessa kyllä pitää paikansa, harvoin tulee oikeasti säästöä mutta täytyyhän siihen auton vaihtoon joku tekosyy olla. :)

Re: Moottorikoon pienentäminen

Lähetetty: 05 Helmi 2016, 07:48
Kirjoittaja Muuraaja
Hyvänen aika sentään..en ol merkistä luopumassa..Mutta aika rientää ja ihminen tarvii uusia leluja pysyäkseen virkeänä ja velassa

Kuitenkin kyseessä on vaihto uudempaan ja vähemmän ajettuun, uudempaa 3 litrasta vaan ei sovi budjettiin.

Muuten kyllä kiinnostaa tua 2.0 twinscrolli, mutta....en haluaisi ajella postiautolla...vai onkos nuata vasemman puolen ratilla..

Re: Moottorikoon pienentäminen

Lähetetty: 05 Helmi 2016, 08:43
Kirjoittaja Qulle
No eikös Tomppa tee näitä RHD->LHD swappeja miltei työkseen nykyisin :D

Re: Moottorikoon pienentäminen

Lähetetty: 05 Helmi 2016, 09:56
Kirjoittaja STI
Muuraaja kirjoitti:....en haluaisi ajella postiautolla...vai onkos nuata vasemman puolen ratilla..


Itse en ainakaan ole nähnyt subaruita postiautoina mutta Muuraaja vissiin on. Kerro toki muillekkin missä subarua käytetään postiautona?
Tuskin kyseessä oli marraskuussa 2009 vielä "hauska juttu" ollut RHD=postiauto läppä :lolno:

Re: Moottorikoon pienentäminen

Lähetetty: 05 Helmi 2016, 10:05
Kirjoittaja Qulle
No tietty voi sanoa postiauton sijaan "ratti väärällä puolella Suomen liikenteeseen", jos se paremmalta tuntuu.

Re: Moottorikoon pienentäminen

Lähetetty: 05 Helmi 2016, 13:46
Kirjoittaja Matway
Tai "lehdenjakoa helpoittava malli"... :laughing7:

Re: Moottorikoon pienentäminen

Lähetetty: 05 Helmi 2016, 16:35
Kirjoittaja JuuS0
Kuva

Eikös näitä ollut postillakin käytössä? Suomalainen sähköautoviritelmä joka subarun päälle tehty.

Re: Moottorikoon pienentäminen

Lähetetty: 05 Helmi 2016, 16:55
Kirjoittaja Askorbiini
Matway kirjoitti:Tai "lehdenhakua helpoittava malli"... :laughing7:


Mä korjasin tota vähän. :D
Mä kyllä tykkään siitä, että voin tarkistaa oman postilaatikon sisällön nousematta autosta. Näillä räntäsadekeleillä se on oikein kätevä ominaisuus. :thumbsup:

Re: Moottorikoon pienentäminen

Lähetetty: 05 Helmi 2016, 23:32
Kirjoittaja Muuraaja
Hehee..Hyvää settiä äijät laittaa..

Rouvan käytössä tuo auto nääs pääosin on ja tulee olemaan.
Hänen veljensä ajaa jo toista skyline nipponia....siitä "postiauto"...nimitys. Ko ratti vänkärin penkillä..

Re: Moottorikoon pienentäminen

Lähetetty: 06 Helmi 2016, 15:36
Kirjoittaja Subukka
JuuS0 kirjoitti:Kuva

Eikös näitä ollut postillakin käytössä? Suomalainen sähköautoviritelmä joka subarun päälle tehty.

Tuommoinen käy joka työpäivä ikkunan alla kääntymässä :thumbsup:

Re: Moottorikoon pienentäminen

Lähetetty: 06 Helmi 2016, 20:33
Kirjoittaja hans
Muuraaja kirjoitti:Hei kuulkaas..

Mitäs jos 3 litraisesta vaihtaa 2.5 litraiseen.. Mitä muuta häviää ku 100 heppaa.....

Jakopää muuttuu remmiksi...

Onko kaikki hauska elämästä kadonnut ....

Onko kokemuksia....


Häviät 100 heppaa ja hauskuuden; kulutus toki tippuu, mutta vain aavistuksen. Vakuutusmaksutkin halpenee, mutta.... Allekirjoituksen 3.0R on vienyt parin vuoden aikana seka-ajossa 11,5l ja maantiellä 9,0l. Saman verran on mennyt soppaa melkein kaikilla muillakin omistamillakin Subaruilla, oli sitten "voimaa" tai ei :). Monesti olen miettinyt samaa, että vaihtaisin pienempään koneeseen työmatkan takia, mutta samalla häviäisi ajamisesta "se" jokin. Kaikille boksereille maistuu soppa ja jos haluaa ajaa säästeliäästi niin pitää vaihtaa johonkin etuveto 1.0 ecoboostiin :shock: