HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

DHL "pakottaa" itsensä tuullaajaksi

Keskustelua melkein mistä vaan...
Avatar
Tomcat
Jäsen
Viestit: 1431
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:34

DHL "pakottaa" itsensä tuullaajaksi

ViestiKirjoittaja Tomcat » 25 Touko 2016, 10:12

Ennen kun lähetys saapui DHL:n kautta oli mahdollisuus pyynnöstä hoitaa ITSE tullaus eli ns. lähetyksen luovutus...VELOITUKSETTA!
DHL on varmaan närkästynnyt siitä että tietoiset kuluttajat syövät heidän leipää ja niin he päättivät suuressa viisaudessaan hinnoitella ITSE tullauksen tuplasti kalliimmaksi kuin oman DHL huolinnan. Itsetullauksen palkkio on 1.5.2016 alkaen hinnoiteltu 40 EUROON!!.

Aikaisemmin Itse tullauksessa oli älyä, koska ei ollut mitään järkeä tullata DHL:n kautta minimi veloituksen ollessa noin 25,-€ / tullaus, eli jos lähetys tuli DHL:n kautta ja osan arvo oli vaikka 50,-€ niin kalliiksi tuli jos DHL hoiti tullauksen.

No nyt itse tullauksessa ei ole MITÄÄN järkeä koska DHL kurittaa ensin 40,-€ ja saat itse hoitaa koko roskan tullit/verot tuohon päälle vielä, tulee 50,-€ jakoavain aika kalliiksi :lol: :thebirdman:

Tä'mä tarkoittaa siis sitä että mikäli mahdollista vältän DHL lähetyksiä EU:n ulkopuolelta kuin ruttoa


http://www.dhl.fi/fi/express/apua_tulla ... velut.html

Hei, hei DHL! :wave:
_________________________________________
- WRX STi Type R MY99
- Mercedes Benz GLE 580
- Mazda RX7 FD LS1 MY94

SammyG
Viestit: 305
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 22:10

Re: DHL "pakottaa" itsensä tuullaajaksi

ViestiKirjoittaja SammyG » 25 Touko 2016, 14:25

Kiitos tästä headsupista.

Vaikea on ymmärtää miten jotkut firmat nykyään hinnoittelevat itsensä vaan ulos omista toimistaan.. :thumbdown:

Sandman1
Viestit: 590
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 19:08

Re: DHL "pakottaa" itsensä tuullaajaksi

ViestiKirjoittaja Sandman1 » 25 Touko 2016, 14:48

Tuossa on maininta papereiden luovuttamisesta "kolmannelle osapuolelle".

Itse näkisin tuon sopimusteknisesti, että sinulla tilaajana on oikeus lähetyksesi asiakirjoihi, mutta jos DHL lähettää ne suoraan tullille, tulee lisämaksu.

Ei DHL voi veloittaa ylimääräistä, jos itse teet kaiken. Ne paperit pitää vain tilata itselle ja toimittaa itse tulliin.

Omhan tuolla sitten lisäkuluja tuova osa "varastointi" kolmen päivän jälkeen, jos itsellä tullaus alkaa kestää.

Joka tapauksessa on melkoista rahastuksen makua ilmassa.

Näin itse tulkitsisin tuota lisähintaosiota "luovutus".
Pyörä joka ei vedä Se JARRUTTAA! 4X4
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-

Avatar
Tomcat
Jäsen
Viestit: 1431
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:34

Re: DHL "pakottaa" itsensä tuullaajaksi

ViestiKirjoittaja Tomcat » 25 Touko 2016, 15:47

Ennen pyysin aina paprut DHL:ltä itselleni ja hoidin itse tullauksen, nyt kun lähetys saapui ja kysyin taas papruja niin sanoi että voidaan toimittaa, mutta kustantaa 40,-€!!

Olin vähän niin kuin...

https://www.youtube.com/watch?v=fHhWrTC1WC4
_________________________________________
- WRX STi Type R MY99
- Mercedes Benz GLE 580
- Mazda RX7 FD LS1 MY94

Avatar
chinaski
Jäsen
Viestit: 386
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: PPM

Re: DHL "pakottaa" itsensä tuullaajaksi

ViestiKirjoittaja chinaski » 25 Touko 2016, 16:56

Tomcat kirjoitti:Ennen pyysin aina paprut DHL:ltä itselleni ja hoidin itse tullauksen, nyt kun lähetys saapui ja kysyin taas papruja niin sanoi että voidaan toimittaa, mutta kustantaa 40,-€!!

Olin vähän niin kuin...

https://www.youtube.com/watch?v=fHhWrTC1WC4


Saaja/tilaaja/maahantuoja/asiakas on vissiin se "kolmas osapuoli", ensimmäinen on varmaan DHL ja toinen Tulli. Ihme perseilyä kyllä.
MY08 Justy
MY10 Legacy GT
MY16 Levorg GT-S

Sandman1
Viestit: 590
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 19:08

Re: DHL "pakottaa" itsensä tuullaajaksi

ViestiKirjoittaja Sandman1 » 25 Touko 2016, 19:59

Aivan. Lähettäjä eka, DHL toka (tai toisinpäinja), tilaaja on sitten kolmas osapuoli. Tilaajahan ei ole trhnyt sopimusta DHL:n kanssa vaan lähettäjä. Standing corrected... [emoji106]
Pyörä joka ei vedä Se JARRUTTAA! 4X4
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-

Avatar
TJani
Jäsen
Viestit: 733
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:20
Paikkakunta: Töysä
Viesti:

Re: DHL "pakottaa" itsensä tuullaajaksi

ViestiKirjoittaja TJani » 26 Touko 2016, 11:41

UPS:lla oli vähä sama homma jo 2014. Itse tullattuna maksaa 20 e ja heidän tullaamana 14,88 e. Luultavasti hinnat on tuosta ajasta nousseet.
Vuokrataan EJ20 stressilevyt
Leone Turbo AWD -88, Legacy 200 -92 *RIP*
Ex: SVX -92, XT -86, Leone 1.8 3AT 4WD -87, Impreza Turbo 2000 -97, Leone 1.8 4WD -86, SVX mt -92, XT -86, Forester -98, SVX -93, Outback 2.5 -00, Leone RX -87, Outback 2.5 -98

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: DHL "pakottaa" itsensä tuullaajaksi

ViestiKirjoittaja Jampsu » 27 Touko 2016, 11:06

Mitähän mieltä kuluttaja asiamies ois tästä perseilystä?

Toisaalta nyt on hyvä käyttää ebayn tuontikulu palvelua...
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

Avatar
Speed79
Viestit: 72
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:32
Paikkakunta: Nastola

Re: DHL "pakottaa" itsensä tuullaajaksi

ViestiKirjoittaja Speed79 » 04 Kesä 2016, 08:13

Tulihan uus kokemus UPS:sta... Tilasin aeromotiven fuel railit jenkeistä ja ne tuli kotio ja ihmettelin että outoa ettei tarttennu tullata niitä kun kukaan ei sellasta pyytäny, no viikko kiskojen tulon jälkeen napsahti kirjee UPS:lta jossa lasku tullauksesta ja alv:sta kukaan ei missään vaiheessa ottanut yhteyttä että halaunko tullata itse. outoa koska aikasemmin UPS on ottanut yhteyyä kun tullattava tuote niillä nyt ei mitään...
MY95 STi lightly edited
MY99 Type-r winter toy

Avatar
Juhiss
Viestit: 165
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:10
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: DHL "pakottaa" itsensä tuullaajaksi

ViestiKirjoittaja Juhiss » 04 Kesä 2016, 14:32

Speed79 kirjoitti:Tulihan uus kokemus UPS:sta... Tilasin aeromotiven fuel railit jenkeistä ja ne tuli kotio ja ihmettelin että outoa ettei tarttennu tullata niitä kun kukaan ei sellasta pyytäny, no viikko kiskojen tulon jälkeen napsahti kirjee UPS:lta jossa lasku tullauksesta ja alv:sta kukaan ei missään vaiheessa ottanut yhteyttä että halaunko tullata itse. outoa koska aikasemmin UPS on ottanut yhteyyä kun tullattava tuote niillä nyt ei mitään...


Paljon ne otti välistä (ups) ?

Avatar
Displaced
Viestit: 449
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: DHL "pakottaa" itsensä tuullaajaksi

ViestiKirjoittaja Displaced » 04 Kesä 2016, 15:30

UPS ottanut jo pitkään (vuosia) rahaa tuosta.

Ulkomuistista 12.50 + 5% tullista ja alvista.
Absolute Performance - Moottorinosat, Kasaukset, Säädöt yms. kysy lisää

Avatar
Terävä
Viestit: 50
Liittynyt: 27 Helmi 2015, 21:56
Paikkakunta: SIMPELE
Viesti:

Re: DHL "pakottaa" itsensä tuullaajaksi

ViestiKirjoittaja Terävä » 06 Kesä 2016, 22:37

Minkäs kautta nuo nyt saa sitten ilman välikäsiä? Vai perus postien kautta?

Lähetetty minun SM-G388F laitteesta Tapatalkilla
Subaru Impreza STI Wagon GDB
EVO 9
Tuned Nissan 200SX RB26T
http://www.midnightcruisers.fi/Terava/

Aika paljon Subaru yms. osia myytävänä..Ks:
http://www.midnightcruisers.fi/Terava/Myynti_tavarat.htm

Avatar
jtuomain
Viestit: 260
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:00

Re: DHL "pakottaa" itsensä tuullaajaksi

ViestiKirjoittaja jtuomain » 07 Kesä 2016, 13:16

Terävä kirjoitti:Minkäs kautta nuo nyt saa sitten ilman välikäsiä? Vai perus postien kautta?


Tarkoitat siis kysyä, että minkä kaikkien kuriirifirmojen paketit toimittaa Suomessa joku muu kuin Posti ja tekevätkö niiden firmojen täkäläiset toimittajat tullauksen itse. Minulla ei ole tuohon vastausta, muuta kuin, että kansallisilta posteilta ainakin menee tullattavat Tulliin.
Subaru Impreza WRX STI 2006 "Club"

SammyG
Viestit: 305
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 22:10

Re: DHL "pakottaa" itsensä tuullaajaksi

ViestiKirjoittaja SammyG » 07 Kesä 2016, 22:32

Jep. Eri maiden postit laittaa paketit tuleen meidän postiin. Silloin tullauksen voi hoitaa itse netissä.

Näyttää siltä että kaikki parcel-puljut ottaa lisätienausta tullauksen tekemisestä väkisin. DHL, UPS, FedEx mainitakseni.

Monesti esimerkiksi jenkit eivät suostu lähettämään paikallisen postin kautta mitään, kun ne hukkaa paketteja ihan työkseen tai jotain. Taas Japaniasta tulee kaikki aina paikallisen postin kautta, eikä koskaan mitään ongelmia.

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: DHL "pakottaa" itsensä tuullaajaksi

ViestiKirjoittaja Jampsu » 07 Kesä 2016, 23:44

Fedex on ainakin toistaiseksi ilmainen oman tullauksen osalta... Saa nähdä millon tulee perässä
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

Amazonmies
Viestit: 87
Liittynyt: 21 Helmi 2015, 10:31

Re: DHL "pakottaa" itsensä tuullaajaksi

ViestiKirjoittaja Amazonmies » 05 Heinä 2016, 14:23

Ebayn Global Shipping Program on näköjään varsin kätevä. Tilasin jenkeistä moottorikelkkaan osia. Tuotteen lisäksi samalla kertaa maksoin "Import charges" eli tullauksen ja yllättävän edulliset lähetyskulut (20,08 eur). Suomen perseilytulli ohitettiin kokonaan ja paketti tuotiin suoraan kotiovelle. Kätevää :thumbsup:
Subaru Outback 2,5 Ridge MY16
Audi A4 Quattro 1,8T MY02

Avatar
Tomcat
Jäsen
Viestit: 1431
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:34

Re: DHL "pakottaa" itsensä tuullaajaksi

ViestiKirjoittaja Tomcat » 05 Heinä 2016, 16:47

Amazonmies kirjoitti:Ebayn Global Shipping Program on näköjään varsin kätevä. Tilasin jenkeistä moottorikelkkaan osia. Tuotteen lisäksi samalla kertaa maksoin "Import charges" eli tullauksen ja yllättävän edulliset lähetyskulut (20,08 eur). Suomen perseilytulli ohitettiin kokonaan ja paketti tuotiin suoraan kotiovelle. Kätevää :thumbsup:


Joo mutta paskahomma sinänsä kun verot/tullit menee Saksaan... Sen kerran kun maksan vetot/tullit niin kyllä ne rahat pitäis Suomeen jäädä ehdottomasti.
_________________________________________
- WRX STi Type R MY99
- Mercedes Benz GLE 580
- Mazda RX7 FD LS1 MY94

Amazonmies
Viestit: 87
Liittynyt: 21 Helmi 2015, 10:31

Re: DHL "pakottaa" itsensä tuullaajaksi

ViestiKirjoittaja Amazonmies » 05 Heinä 2016, 16:51

Meneekö ne Saksaan? En ole tuohon systeemiin perehtynyt, mutta kuvittelin niiden ohjautuvan tietenkin Suomeen. Mutta tarkemmin ajatellen kuvittelin varmaankin sitten väärin.

Lähetetty minun E2303 laitteesta Tapatalkilla
Subaru Outback 2,5 Ridge MY16
Audi A4 Quattro 1,8T MY02

Avatar
Tomcat
Jäsen
Viestit: 1431
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:34

Re: DHL "pakottaa" itsensä tuullaajaksi

ViestiKirjoittaja Tomcat » 05 Heinä 2016, 18:00

Amazonmies kirjoitti:Meneekö ne Saksaan? En ole tuohon systeemiin perehtynyt, mutta kuvittelin niiden ohjautuvan tietenkin Suomeen. Mutta tarkemmin ajatellen kuvittelin varmaankin sitten väärin.

Lähetetty minun E2303 laitteesta Tapatalkilla

viewtopic.php?f=28&t=2207
_________________________________________
- WRX STi Type R MY99
- Mercedes Benz GLE 580
- Mazda RX7 FD LS1 MY94

Avatar
SixStars
Jäsen
Viestit: 970
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:57
Paikkakunta: Lahti

Re: DHL "pakottaa" itsensä tuullaajaksi

ViestiKirjoittaja SixStars » 25 Heinä 2016, 15:23

Speed79 kirjoitti:Tulihan uus kokemus UPS:sta... Tilasin aeromotiven fuel railit jenkeistä ja ne tuli kotio ja ihmettelin että outoa ettei tarttennu tullata niitä kun kukaan ei sellasta pyytäny, no viikko kiskojen tulon jälkeen napsahti kirjee UPS:lta jossa lasku tullauksesta ja alv:sta kukaan ei missään vaiheessa ottanut yhteyttä että halaunko tullata itse. outoa koska aikasemmin UPS on ottanut yhteyyä kun tullattava tuote niillä nyt ei mitään...

Katotaan kui täällä käy ku HongKongista lähti tänään multikopteri UPS:n kautta tulemaan ( oli free shipping nääs en muuten sitä kautta olis ottanutkaan, koska lipoakut ja kauhee niillä nykyään lentorahdin osuus ) - oli siellä jo estimated delivery asiakkaalle huomispäivän nimissä.. joka vaikuttais että laskua saa sit perässä odotella kanssa jos 'suoraan kotiovelle' meinaa ehtiä tuossa ajassa.. :roll:
( tosin varmaan niinpäin että käy soittamatta ovella kattomassa ja jättää lapun "yritettiin tavoittaa, mut et ollu kotona, tuu Hesasta noutaa tjsp" :lol: )

edit: joo sieltähän ne just soitteli että tarvitaan sotu tullausta varten ja puhu että sen 14,88€ alkaen on se heidän maksunsa tuosta.. katotaan minkälainen lasku sieltä sit lopulta tulee perässä.. ja miten tuo rahtari saa paketin mulle kun en päivisin kotona oo.. kolme kertaa kuulema yrittävät, mutteivät voi soittaa.. jännää.. pitää koittaa trackingia väijyä ja koittaa saada vaimo pysymään kotona :crazy:
Best things in life are sideways

Outback 2.5 AT 2007
Legacy GT-B E-Tune MY00 rev. C ( BH5C5CT )
exät: Forester SG9 2.5XT manuaali '07, Legacy 2.0 STW:t '99 LX(genIII) + '03 GL(genIII) + '99 LX(genII)

Avatar
Tomcat
Jäsen
Viestit: 1431
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:34

Re: DHL "pakottaa" itsensä tuullaajaksi

ViestiKirjoittaja Tomcat » 14 Syys 2017, 16:50

Kas, jotain järkeä tähänkin touhuun...

http://www.tivi.fi/Kaikki_uutiset/tuntu ... us-6672595
_________________________________________
- WRX STi Type R MY99
- Mercedes Benz GLE 580
- Mazda RX7 FD LS1 MY94

Avatar
chinaski
Jäsen
Viestit: 386
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: PPM

Re: DHL "pakottaa" itsensä tuullaajaksi

ViestiKirjoittaja chinaski » 14 Syys 2017, 18:19

Rouvalle tuli paketti rapakon takaa ja DHL Express Finland halusi tullata sen. Soitto sinne aiheella "minä haluat hoitaa tullauksen itse". DHL:n edustaja oli sanonut että se sopii, mutta sekin on maksullista. Paketti tullattin ja tuli kotiin, ei ole DHL:ltä laskua kuulunut. Tämä siis syyskuun alkupäivinä. Olen kyllä yrittäny tuolle puoliskolle sanoa, että valitse joku muu toimitustapa kuin DHL jos voi valita, vaan ei usko...
MY08 Justy
MY10 Legacy GT
MY16 Levorg GT-S


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa