Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

Keskustelua melkein mistä vaan...
Avatar
Tomcat
Jäsen
Viestit: 1407
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:34

Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja Tomcat » 06 Syys 2016, 09:30

BMW:ssä oli joskus takalasitarra "AJAMISEN ILOA".
Suomen nykyisen jopa sairaaloisen nopeusvalvonnan takia kaikkiin autoihin vois laittaa tarraksi "AJAMISEN TUSKAA". No mutta tämä autoilijoiden kurituskulttuuri on osattu kyllä Suomessa läpi historian... kuuluu varmaan tähän kateelliseen/katkeroituneeseen geeniperimään.

Ja ei kun lisää ruuvia kiristämään ja maailma pelastuu.

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001254731.html
_________________________________________
- WRX STi Type R MY99
- Mercedes Benz GLC 350e AMG line
- Mazda RX7 FD LS1 MY94

Avatar
Qulle
Hallitusjäsen
Viestit: 1722
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:29
Paikkakunta: Salo

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja Qulle » 06 Syys 2016, 09:45

Tästähän oli juuri kirjoituksia että ainoa syy tällaiseen on sakkotulojen vähyys. Miksi edes kehtaavat selittää liikenneturvallisuudella tällaista. Oliskos ollut tuulilasissa vai missä kun oli hyvä haastattelun pätkä aiheesta. Pähkinänkuoressa: "onkohan turvallisempaa talvikelillä kehätiellä seurata edessä ajavaa vai omaa nopeusmittaria..."

Lähetetty minun Nexus 5 laitteesta Tapatalkilla
Outback 2.5 AT -05
Legacy 200 -92
Legacy 2.0 -93

Avatar
Displaced
Viestit: 445
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja Displaced » 06 Syys 2016, 10:57

Niin, jenkeissä juuri tutkineet että on paljon vaarallisempaa ajaa huomattavaa alinopeutta kuin ylinopeutta.

Tästä syystä alkoivat urakalla sakottamaan vasemmalla kaistalla matelijoita.
Samaa tekevät autobaanallakin.

Ei kai täällä v**un persreijässä saa kohta ajaa missään yli neljääkymppiä, näin valtiomme pelastuu.
Absolute Performance - Moottorinosat, Kasaukset, Säädöt yms. kysy lisää

Avatar
Qulle
Hallitusjäsen
Viestit: 1722
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:29
Paikkakunta: Salo

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja Qulle » 06 Syys 2016, 13:40

Kaipa tää kaikki tähtää siihen että kaikki saadaan kehä 3:n sisäpuolelle asumaan johonki itsemurhakuutioon. Ei omakotitaloja tai omaa autoa muilla kun sikarikkailla. Metrolla yms pääsee sitten tehtaalle töihin ja takas.

Noo asustellaan täällä maalla nyt sen aikaa ku se o mahollista... sitte kämppä myyntiin, rahat kurkusta alas ja sen jälkeen taikaseinästä nappulaa että pysyy kaljoissa - Suomi nousuun!

P. S. saatto vähän karata aiheesta mut tulipa avauduttua

Lähetetty minun Nexus 5 laitteesta Tapatalkilla
Outback 2.5 AT -05
Legacy 200 -92
Legacy 2.0 -93

Humpman
Viestit: 9
Liittynyt: 08 Heinä 2016, 09:01

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja Humpman » 06 Syys 2016, 19:44

En tiedä toimiiko linkki, mutta Jyrki Vainiolta mainio piirros aiheesta :lol:

https://mobile.twitter.com/JyrkiVainio/ ... 17/photo/1

Avatar
Tomcat
Jäsen
Viestit: 1407
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:34

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja Tomcat » 08 Syys 2016, 08:45

Ja kun "normi" sairaaloinen valvonta ei riitä, niin mennään astetta pidemmälle eli aletaan metsästää ylinopeuksia keinoja kaihtamatta. Tälläisellä ärsyilyllä kyllä saadaan sakotustuloksia aikaan...

Kiitos Suomen poliisi, näin se kansan arvostus/kunnioitus saavutetaan !


http://m.iltalehti.fi/uutiset/2016090722275500_uu.shtml
_________________________________________
- WRX STi Type R MY99
- Mercedes Benz GLC 350e AMG line
- Mazda RX7 FD LS1 MY94

Avatar
Mauri H
Viestit: 664
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:00
Paikkakunta: Salo

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja Mauri H » 08 Syys 2016, 09:10

VMP!

Ja sit ihmetellään kun suomalainen liikenne on mitä on, eihän täällä edes saa joustaa vaikka sitä sujuva liikennöinti vaatisi, molempiin suuntiin nopeusrajoitusta.
BMW 330D xDrive
H-D:t Fat Bob ja XR1200

Aikanaan nautiskeltu:
Forester XT MY10
Outback TD MY10
Forester S-Turbo MY99
Legacy 200 MY92

Avatar
JuhaH
Toimihenkilö
Viestit: 340
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:21

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja JuhaH » 14 Syys 2016, 14:30

http://www.karjalainen.fi/uutiset/uutis ... a-lisataan

Tiivistäen:
  • Rattijuoppoja valvotaan enemmän ..mutta vain jos ihmiset ilmottavat niistä
    Eli siitä vain ilmoittelemaan ärsyttäviä naapureita pysäyteltäväksi :)
  • Kameroita lisää 90kpl -> 150 kpl, koska rahan tuloa ei voi estää
    Paitsi että käsittelijöitä ei ole tarpeeksi, mutta se ilmeisesti korjataan sillä että vähennetään poliisien määrää?
  • Rikesakkoraja laskee 1 km/h verran .. ja lisäksi 3 km/h verran koska samalla vaivihkaa "tekninen varmuusvähennys" poistuu
    Tämä meinannut mennä itseltäni täysin ohi uutisoinnissa, jotenkin tuntuu että asia on hieman tarkoituksella jätetty mainitsematta.
  • Poliisien määrä vähenee muutamalla sadalla, mutta ne vähät "pyritään pitämään yhä enemmän tien päällä"...
Subaru Levorg GT '16
ex-Subaru Legacy Sedan 2.5i CVT '12
ex-Subaru Legacy Sedan 2.0TD '08

Avatar
Qulle
Hallitusjäsen
Viestit: 1722
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:29
Paikkakunta: Salo

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja Qulle » 14 Syys 2016, 14:36

Voi v***u nyt sentään.
Varmaan todella sujuvaa ajo tämän jälkeen

Lähetetty minun Nexus 5 laitteesta Tapatalkilla
Outback 2.5 AT -05
Legacy 200 -92
Legacy 2.0 -93

nemola
Jäsen
Viestit: 257
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 10:25

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja nemola » 14 Syys 2016, 15:46

JuhaH kirjoitti:http://www.karjalainen.fi/uutiset/uutis-alueet/kotimaa/item/116641-peltipoliiseihin-luvassa-lisaa-kameroita-rattijuoppojen-valvontaa-lisataan

Tiivistäen:
  • Rikesakkoraja laskee 1 km/h verran .. ja lisäksi 3 km/h verran koska samalla vaivihkaa "tekninen varmuusvähennys" poistuu
    Tämä meinannut mennä itseltäni täysin ohi uutisoinnissa, jotenkin tuntuu että asia on hieman tarkoituksella jätetty mainitsematta.


No todellakin on jätetty aiemmin kertomatta tuo rikesakkorajan todellinen alentaminen 4 km/h:lla. Onkohan tuossa sitten ollut kyse kertomisesta "niin totta kuin osaan" tai "muunnellusta totuudesta". :dontknow:

Pari viikkoa on vielä Yle Areenassa A-studion jakso aiheesta "Onko peltipoliisi turvallisuuden tae?".
Impreza GT SPW MY98
There is no showtime like snowtime.

Avatar
Qulle
Hallitusjäsen
Viestit: 1722
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:29
Paikkakunta: Salo

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja Qulle » 14 Syys 2016, 15:49

No pääasiahan tässä on sakkotulojen lisääminen. En vaan ymmärrä miksi kehdataan vielä väittää että liikenneturvallisuus. Sanois nyt suoraan kansalle et turpa kiinni, me tehdään näin ja sillä siisti

Lähetetty minun Nexus 5 laitteesta Tapatalkilla
Outback 2.5 AT -05
Legacy 200 -92
Legacy 2.0 -93

Avatar
HABA
Jäsen
Viestit: 169
Liittynyt: 13 Helmi 2015, 20:24

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja HABA » 16 Syys 2016, 20:41

Kun ei ole vakionopeudensäädintä autossa, niin vanha oikian puoleinen jalka tärisee jo sen verran, että jatkossa tulee vahingossa sakkoja.
Vaikka olis navigaattori kiinni, niin silti nopeus aina välillä pomppaa tuonverran yli, vaikka yritänkin aina ajaa tasan sitä suurinta sallittua nopeutta. :driving:
Kaasulla se oikenee... Viimeistään pajalla! :angry4:

Impreza -96 2,0 gl stw.

Ex: Pari leonea+ farkkulega-92

Avatar
Qulle
Hallitusjäsen
Viestit: 1722
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:29
Paikkakunta: Salo

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja Qulle » 16 Syys 2016, 20:42

Tärkeintä on tuijottaa mittaria eikä muuta liikennettä. Tämähän on poliisin viesti

Lähetetty minun Nexus 5 laitteesta Tapatalkilla
Outback 2.5 AT -05
Legacy 200 -92
Legacy 2.0 -93

Avatar
Tomcat
Jäsen
Viestit: 1407
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:34

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja Tomcat » 16 Syys 2016, 21:45

Suomen liikenneturvallisuuden prioriteetit ovat aivan perseestä! Poliisille NO:1 on ylinopeus, murhat ym tulee sen jälkeen...
Esim koko autoiluhistoriani aikana en ole nähnyt yhtään punaisiinpäinajo ratsiaa pääkaupunkiseudulla ( aivan törkeetä nykyään ), myös puhallusratsiat ovat historíaa, pilli ei ole käynyt suussa viimeiseen viiteen vuoteen...

Mikä helvetin idea on kytätä ihmisiä jotka ajavat 7km/h ylinopeutta ja sakottaa siitä, kun liikenneturvallisuus ongelmat on jossain ihan muualla, esim edellämainittu punaisiinpäin ajo on aina päiväsakko rangaistus, joka tahkoaisi rahaa valtion kassaan aivan mitättömällä miehistöresurssilla. Kännykkä puhumista/tekstaamista ei valvota mitenkään ( varmaan suurin osa nokkakolareista/tieltäsuisutimisista johtuu kännykästä ).

Olisi kiva tietää kuka v**un IDIOOTTI määrää mitä poliisi liikenteessä valvoo ja missä marssijärjestyksessä.

Mainitaan se nyt vielä että meillä autoilijoillahan on oma kattojärjestö "Autoliitto" joka ei ole viime vuosikymmenten aikana ajanut meidän normaalien autoilijoiden asemaa MITENKÄÄN!! Koko kyseisen järjestön koko organisaatio pitäisi potkaista pihalle ja tilalle ottaa porukkaa jotka aikuisen oikeasti ajaisi meidän autilijoiden asiaa autoiljan sydämmellä.
_________________________________________
- WRX STi Type R MY99
- Mercedes Benz GLC 350e AMG line
- Mazda RX7 FD LS1 MY94

ST
Jäsen
Viestit: 253
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 21:35

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja ST » 16 Syys 2016, 21:56

Ei tuo perusvalvonta vielä mitään, mutta näillä näppäimillä tulossa tännepäin keskinopeusvalvontakin.

Ja sekös pistää VITUTTAAN, muutenkin tällä kylällä ajetaan ruuhka-aikaan kuin olisi ensimmäistä kertaa ratissa, eihän täällä oikeasti olisi ruuhkia jos ajettaisiin kuten pitäisi, mutta turha sahaamisliike saa aikaan JOKA PÄIVÄ hukkaan heitetyn 20-30min matka-ajan.

Keijolla alkaa olla sellainen fiilis, että edellisen kolarin jäljiltä on puskurin ripustukset pettäneet niin että kilpi telineineen on tippunut johonkin ojanpohjalle, ja uutta ei ole vielä kerinnyt tilaamaan..

Silent_alarm
Jäsen
Viestit: 207
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 06:27
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja Silent_alarm » 16 Syys 2016, 23:06

HABA kirjoitti:Kun ei ole vakionopeudensäädintä autossa, niin vanha oikian puoleinen jalka tärisee jo sen verran, että jatkossa tulee vahingossa sakkoja.
Vaikka olis navigaattori kiinni, niin silti nopeus aina välillä pomppaa tuonverran yli, vaikka yritänkin aina ajaa tasan sitä suurinta sallittua nopeutta. :driving:


Pitää hommata joku vakkari ni tulee kertaostoksena halvemmaks ku raapasta pienet sakot :roll:
IG @behindthesteeringwheel
http://www.youtube.com/channel/UCEosqFAhQJnXxwxv6ZuHQZQ
-99 Subaru Impreza STi Type RA V-Limited
-86 Subaru Leone 1.8 4WD Turbo High Roof Wagon
-86 Subaru Leone 1.8 4WD Turbo High Roof Wagon

SammyG
Viestit: 306
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 22:10

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja SammyG » 17 Syys 2016, 11:18

Tomcat kirjoitti:Mainitaan se nyt vielä että meillä autoilijoillahan on oma kattojärjestö "Autoliitto" joka ei ole viime vuosikymmenten aikana ajanut meidän normaalien autoilijoiden asemaa MITENKÄÄN!! Koko kyseisen järjestön koko organisaatio pitäisi potkaista pihalle ja tilalle ottaa porukkaa jotka aikuisen oikeasti ajaisi meidän autilijoiden asiaa autoiljan sydämmellä.


Menee vähän ohi tätä kokonaisaiheesta, mutta ei autoliitto ole ainoa liitto joka jättää varsinaisen työnsä tekemättä. Ei ole työntekijäliitot, yrittäjäliitot, opiskelijaliitot ja mitä näitä on mielestäni ajaneet sitä ydinasiaansa enään pitkään aikaan. Esimerkiksi jokainen yrittäjä joka luulee että yrittäjäliitto ajaa yrittäjän asiaa, ei ole tutkinut asiaa mitenkään. Ihan päinvastaista toimintaa puuhastelevat. Samalta näyttää työntekijäliittojen hommat. Ainoat mitä osaavat tehdä on kiusata työpaikalla ja vedellä itkupotkuraivareita tyhjänpäiväsistä asioista silloin kun oikeesti pitäisi ajaa jengin puolta. Opiskelijaliitot ovat ottaneet kantaa Suomen koulutuspoliittisiin leikkauksiin miten?

Yhtä kaiken kanssa on se, että ei oikeen kovin monessa asiassa enää tunnu olevan semmoista tervettä perusjärkee tai tahtoo tehdä oikein ilman jotain outoa kähmintää.

Obeaur
Viestit: 39
Liittynyt: 08 Maalis 2015, 23:15

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja Obeaur » 18 Syys 2016, 18:41

Sakkotuloja haetaan 1) laskemalla sakotusrajaa 4kmh 2) korottamalla sakkojen euromääriä ja 3) lisää sakkokameroiden määrää.
Sakkoa tulee jatkossa pienemmästä ylityksestä, suurempia kertalaukauksia ja useammin. Ainoa ratkaisu on tuikata cruiseen mittarin mukainen rajoitus miinus 4 ja ajaa aina alle rajoituksen. Liikenneturvallisuus kärsii ja onnettomuudet eivät vähene. Eihän nytkään kuolonkolarit tule lievällä ylinopeudella ajokuntoiselle kuskille tavallisella autolla.

Lähetetty minun SM-G920F laitteesta Tapatalkilla

Avatar
KK9
Jäsen
Viestit: 672
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 13:26
Paikkakunta: Salo

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja KK9 » 18 Syys 2016, 19:04

Obeaur kirjoitti:Sakkotuloja haetaan 1) laskemalla sakotusrajaa 4kmh 2) korottamalla sakkojen euromääriä ja 3) lisää sakkokameroiden määrää.
Sakkoa tulee jatkossa pienemmästä ylityksestä, suurempia kertalaukauksia ja useammin. Ainoa ratkaisu on tuikata cruiseen mittarin mukainen rajoitus miinus 4 ja ajaa aina alle rajoituksen. Liikenneturvallisuus kärsii ja onnettomuudet eivät vähene. Eihän nytkään kuolonkolarit tule lievällä ylinopeudella ajokuntoiselle kuskille tavallisella autolla.

Lähetetty minun SM-G920F laitteesta Tapatalkilla

Navi on näppärä lisälaite ja yleensä käytössä vaikka ei tarttiskaan! Sen mukaan kun laittaa cruisella +/-2 nopeusrajoitukseen niin eipä tarvitse pahemmin murhettua ja kiireiset menköön jos mennäkseen, mut eipä noita ohittelijoita pahemmin oo, kun tasaisesti ajelee!
Legacy -10 2,5 CVT
Outback -08 2.0TD (ex)

konootti
Viestit: 52
Liittynyt: 26 Kesä 2015, 16:08

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja konootti » 18 Syys 2016, 19:32

http://www.nocarnofun.com/the-amazing-r ... plate-law/

Tollanen vois olla kätevä tolppatiellä ajellessa. Tiedä sitte miten toimintavarma on -20C pakkasessa.

Obeaur
Viestit: 39
Liittynyt: 08 Maalis 2015, 23:15

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja Obeaur » 18 Syys 2016, 19:34

Joo cruisella mäkin ajan jos joudun päristelemään sakotettuja maanteitä. Toisaalta cruise vähän heiluu ja menee vahingossa yli, toisaalta älyttömästi heiluvat rajoitukset ja sakkokamerat heti alentuneen rajoituksen kyltin jälkeen tarkoittaa, että on oltava tosi tarkkana.

Avatar
Shakal
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2015, 00:52
Paikkakunta: Lieto

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja Shakal » 19 Syys 2016, 17:16

Jotenkin.. käsittämättömiä nuo paskalehtien kommenttiosastot, jossa viljellään noita "katsokaa sitä nopeusmittaria niin ei tarvitse kameroista välittää..!"

Minua kun noissa ei kiinnosta sitten pätkän vertaa se sakkopuoli, vaan se kaikki muu ************** minkä nuo ****** peltihäkkyrät aiheuttaa ja hankaloittaa liikenteessä.
Impreza WRX Bugeye ej207, MoccaDynamite Kawasaki

Avatar
Razorlives
Viestit: 83
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:25
Paikkakunta: Vihti
Viesti:

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja Razorlives » 20 Syys 2016, 21:27

Shakal kirjoitti:Jotenkin.. käsittämättömiä nuo paskalehtien kommenttiosastot, jossa viljellään noita "katsokaa sitä nopeusmittaria niin ei tarvitse kameroista välittää.."..................

Juu ja tosiaan ei tarvii niistä kameroista välittää, mutta kaikista autoilijoista jotka joko hidastavat varmuudenvuoksi -10km/h ja sitten niitä jotka ei ole varma rajoituksesta ja ihan vaan varuiksi lyö liinat kiinni ennen tolppaa.. :booty:
-Subaru Legacy 200 Wagon -92-
-Subaru Legacy 200 Wagon -91-
-Subaru Forester SF -98-

Avatar
chinaski
Jäsen
Viestit: 350
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: PPM

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja chinaski » 21 Syys 2016, 19:08

nemola kirjoitti:No todellakin on jätetty aiemmin kertomatta tuo rikesakkorajan todellinen alentaminen 4 km/h:lla. Onkohan tuossa sitten ollut kyse kertomisesta "niin totta kuin osaan" tai "muunnellusta totuudesta". :dontknow:


Kaverin lankomies on poliisi ja hänen mukaan yksittäisessä tutkamittauksessa tekninen varmuuskerroin on edelleen käytössä, eli 7+3km/h. Keskinopeusmittauksessa raja on tuo 7km/h. Ota sitten selvää.
MY10 Legacy GT
MY16 Levorg GT-S

Avatar
Qulle
Hallitusjäsen
Viestit: 1722
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:29
Paikkakunta: Salo

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja Qulle » 21 Syys 2016, 20:54

Joo näin kai sitten on, mistäs sen tietää ku kokeilemalla.

http://poliisi.fi/instancedata/prime_pr ... israja.pdf

Lähetetty minun Nexus 5 laitteesta Tapatalkilla
Outback 2.5 AT -05
Legacy 200 -92
Legacy 2.0 -93

Avatar
TJani
Jäsen
Viestit: 698
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:20
Paikkakunta: Töysä
Viesti:

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja TJani » 22 Syys 2016, 09:57

Itse jatkan ainakin ajamista entiseen tyyliin, katsotaan koska napsahtaa.
Vuokrataan EJ20 stressilevyt
Leone Turbo AWD -88, Legacy 200 -92 *RIP*, XT -86 *koripukissa*
Ex: Leone 1.8 3AT 4WD -87, Impreza Turbo 2000 -97, Leone 1.8 4WD -86, SVX mt -92, XT -86, Forester -98, SVX -93, Outback 2.5 -00, Leone RX -87, Outback 2.5 -98

nemola
Jäsen
Viestit: 257
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 10:25

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja nemola » 22 Syys 2016, 11:31

chinaski kirjoitti:Kaverin lankomies on poliisi ja hänen mukaan yksittäisessä tutkamittauksessa tekninen varmuuskerroin on edelleen käytössä, eli 7+3km/h.


Jees, tuossa Qullen linkkaamassa dokkarissahan tuo kerrotaan:

"Nopeudenvalvontalaitteiden näyttämästä nopeudesta on vähennettävä
aina laitteiden mittaustarkkuuteen liittyvä tekninen varmuusvähennys 3
km/h.
Teknisen varmuusvähennyksen vähentämisen jälkeen rikesakko annetaan
nopeusrajoituksen ylittämisestä vähintään 7 km/h."

Qulle kirjoitti:http://poliisi.fi/instancedata/prime_product_julkaisu/intermin/embeds/polisenaxwwwstructure/51402_Nopeusvalvonnan_puuttumisraja.pdf


Tuossa samassa dokkarissa monessa kohtaa painotetaan kuljettajien yhdenmukaista kohtelua, mutta toisaalta mainitaan ajoneuvon kuljettajalla olevan nykyisin hyvät mahdollisudet noudattaa nopeusrajoituksia teknisten välineiden (vakkari, navi) avulla mahdollistaen ajonopeuden tarkemman seuraamisen. No mun autoissa tuollaisia ei ole, eikä ne ole pakollisiakaan toisin kuin nopeusmittari.
Impreza GT SPW MY98
There is no showtime like snowtime.

Avatar
Jampsu
Jäsen
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja Jampsu » 28 Syys 2016, 16:47

https://www.suomenuutiset.fi/kansanedus ... peuksista/ vielä joillakin politikoilla jonkinlaista todellisuuden tajua.
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

Hakala
Jäsen
Viestit: 178
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 22:15

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja Hakala » 28 Syys 2016, 23:03

Jampsu kirjoitti:https://www.suomenuutiset.fi/kansanedustaja-packalenilta-lakialoite-ei-enaa-ajokieltoa-toistuvista-lievista-ylinopeuksista/ vielä joillakin politikoilla jonkinlaista todellisuuden tajua.

Ja kassaan kilisee aina enemmän kun nämä "rikoksenuusijat" ovat liikenteessä eikä ajokiellossa :)

Avatar
Jampsu
Jäsen
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja Jampsu » 28 Syys 2016, 23:41

Hakala kirjoitti:
Jampsu kirjoitti:https://www.suomenuutiset.fi/kansanedustaja-packalenilta-lakialoite-ei-enaa-ajokieltoa-toistuvista-lievista-ylinopeuksista/ vielä joillakin politikoilla jonkinlaista todellisuuden tajua.

Ja kassaan kilisee aina enemmän kun nämä "rikoksenuusijat" ovat liikenteessä eikä ajokiellossa :)

Parempi niin ku joku ammattikuski parin pikku räpsyn takia (4 sakkoa/2v) 3kk ilman palkkaa tai muutenkin elämä menis aikamoisen hankalaksi jos ois viikonkin ilman autoa. Pakko sitä olis kortitta ajaa ei toi muuten onnistus mitenkään, töihin meno ja muksut hoitoon yms.
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

Avatar
ximmo
Jäsen
Viestit: 435
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 23:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja ximmo » 29 Syys 2016, 12:00

Kiirehän kytillä on nyt kerätä rahaa. Tulevaisuudessa (jo lähitulevaisuudessa) osa autoista ajelee itsekseen ja sakkoja ei tule.

Samahan se on Uberin sakotuksen kanssa: äkkiä vaan syytteitä kuskeille, sillä jo nyt USA:ssa on kokeilussa kuskittomat taksit. Jos taksissa ei ole kuljettajaa, ei kuskilta voi vaatia taksilupaa. :D Periaatteessa kuka tahansa voisi laittaa kuskittomia autoja takseiksi - siis siinä vaiheessa, kun ne toimivat ok ja lainsäädäntö ei kuskitonta autoilua estä.
Herrasmiesautoilija.
my08 STi pullukka
ex: my05 WRX

Claptrack
Jäsen
Viestit: 26
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 10:05
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja Claptrack » 10 Loka 2016, 10:03

Musta taas tuntuu että nopeusvalvonta on vähentynyt vuosien varrella. Liittyneekö LP:n lakkauttamiseen? Muutama nopeuskamera pk-seudulla jota joutuu väistämään. Muuten kun pitää silmät auki voi ajaa huoletta aina pientä ylinopeutta. Verrataan esim. Etelä-Afrikkaan jossa ihmisiä istuu moottoriteillä kaapun alla piilossa mittaamassa nopeuksia ja valokuvaamassa. Reissun jälkeen sain sakon vuokraamon kautta meiliin. Sen tallensi kamera jota en edes nähnyt...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Tapiok
Viestit: 138
Liittynyt: 02 Heinä 2015, 08:49

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja Tapiok » 14 Loka 2016, 08:11

Nopeusvalvonta on vähentynyt merkittävästi ainakin täällä Itä-Suomessa. Tolppien kohdalla kun ajelee siivosti, saa muualla ajella miten tykkää. Ei tarvitse tutka-autoja juuri pelätä. Mitä nyt silloin tällöin kamera-auton tuohon isolle kirkolle kuskaavat, mutta senkin tunnistaa jo kaukaa.

Parempi tämä tilanne on kuin 80-90 luvun tilanne, jolloin tutkattiin paljon enemmän ja kaikkialla sivuteilläkin.
Subaru XV 2.0d MY12

nemola
Jäsen
Viestit: 257
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 10:25

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja nemola » 14 Loka 2016, 10:17

Vaihteeksi julkisuudessa sentään erilaistakin näkemystä ylinopeuksien vaikutuksista:

"Liikennelääketieteen professori pyytää poliisia poistamaan ylinopeushuomautuksen väitteet nopeuden vaikutuksesta henkilövahinkojen määrään."

http://www.iltalehti.fi/autot/2016101222451129_au.shtml

Yleensäkään ei ole juuri koskaan kerrottu mihin tutkimuksiin väitteet ylinopeuksien vaikutuksista perustuvat, vaan ne esitetään "ylhäältä annettuina" totuuksina.
Impreza GT SPW MY98
There is no showtime like snowtime.

Tapiok
Viestit: 138
Liittynyt: 02 Heinä 2015, 08:49

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja Tapiok » 14 Loka 2016, 12:53

"Nyt vyötön jää kameravalvonnassa kiinni vain silloin, kun hän ajaa ylinopeutta."

Ei professorikaan ihan perillä asioista ole.
Subaru XV 2.0d MY12

Avatar
Jampsu
Jäsen
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja Jampsu » 14 Loka 2016, 16:46

Tapiok kirjoitti:"Nyt vyötön jää kameravalvonnassa kiinni vain silloin, kun hän ajaa ylinopeutta."

Ei professorikaan ihan perillä asioista ole.

Aika harvoin noi tolpat huvikseen ottaa kuvia. Ja poliiseja ei näy tienpäällä niin aika pienet riskit on saada sakko. Sama juttu puhelimeen puhuessa kun sen luurin voi laskea alas siks aikaa jos poliisi tulee vastaan
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

Tapiok
Viestit: 138
Liittynyt: 02 Heinä 2015, 08:49

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja Tapiok » 17 Loka 2016, 07:44

Tolppakameran kuvan mukaan kun ei voi sakottaa kännykän käytöstä taikka turvavyön käyttämättä jättämisestä.
Subaru XV 2.0d MY12

faillite
Viestit: 181
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 23:55
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja faillite » 17 Loka 2016, 09:02

Tapiok kirjoitti:Tolppakameran kuvan mukaan kun ei voi sakottaa kännykän käytöstä taikka turvavyön käyttämättä jättämisestä.

Kaverini ajoi joitakin vuosia sitten taksin ratissa ylinopeutta kameraan, ilman vyötä ja puhelin korvalla. Poliisi muisti joulubonuksella, pikkujouluaika kun oli, antoivat pari päiväsakkoa lisää.
Legacy 2010 stw diesel

rs 200
Jäsen
Viestit: 173
Liittynyt: 17 Helmi 2015, 13:57

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja rs 200 » 17 Loka 2016, 09:08

Rouva sai kanssa lisämaksua kun ajoi kameratolppaan kännykkä korvalla muutama vuosi sitten, eli kyllä ne sakottaa siitäkin.

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1298
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja mechanix » 17 Loka 2016, 19:47

Niinhän nuo on mainostanu jossain haastatteluissa että puhelimen käytöstä ei kuvan perustella anneta sakkoja.
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.

Tapiok
Viestit: 138
Liittynyt: 02 Heinä 2015, 08:49

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja Tapiok » 19 Loka 2016, 12:27

Jos joku on muka saanut sakon peltipoliisilta esim. kännykän käytöstä, olisi asiasta kannattanut valittaa. Laki kun ei mahdollista siitäkään sakottamista peltipoliisin kuvan perusteella.

http://www.iltalehti.fi/autot/2014102718783921_au.shtml

Ittekin tullut tuo koestettua, kännykkä korvalla ilamn turvavyötä. Tuli vain huomautus pienestä ylinopeudesta.
Subaru XV 2.0d MY12

Avatar
Ant
Jäsen
Viestit: 66
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 18:20

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja Ant » 20 Loka 2016, 08:51

Tiedän tapauksia, että on tullut extraa myös puhelimesta korvalla tolppakuvista.
GC8 MY00

Avatar
ximmo
Jäsen
Viestit: 435
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 23:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja ximmo » 27 Loka 2016, 15:19

http://www.ess.fi/uutiset/kotimaa/art2314118

Ja tämä on johdossa nostanut jo kierroksia. Ei kentällä saa olla mielipiteitä!

Toisaalta: itse olen ottanut sakot ihan normaalista liikkuvan poliisin tutkasta, joka oli laitettu noin 150 m nopeusrajoituksen muutoksesta alhaisempaan eli tehty ihan rysä ilman kameraakin.
Herrasmiesautoilija.
my08 STi pullukka
ex: my05 WRX

Avatar
PTK
Jäsen
Viestit: 116
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:54
Paikkakunta: Töysä

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja PTK » 06 Marras 2016, 07:13

Sen ny ymmärtää jos jossain koulu alueella kytätään nopeuksia, mutta siinä ei oo järjen hiventäkään ku kytätään maantienopeuksia. Sijoittais nekin rahat todellisiin rikoksien tutkintaan.
Legacy 2.5 GX AT -99

Avatar
Baz
Jäsen
Viestit: 179
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 09:58
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja Baz » 07 Marras 2016, 09:04

:wtf:
IL kirjoitti:AL: Kameratolppia pitää lisätä, jotta kaikille tarkastajille on töitä - ja heitä palkataan lisää

Poliisin liikenneturvallisuuskeskusta johtava ylikomisario Dennis Pasterstein kertoo Aamulehdelle, että autoilijat ajoivat keskiviikon lumipyryssä niin hiljaa, että kameratolppakuvien tarkistajilta loppuivat työt jo alkuiltapäivästä.

Kameratolppien ottamien kuvien käsittely käy nykyisin jo nopeasti ja liikenneturvakeskukseen on tulossa vielä 15 uutta työntekijää kamerakuvia käsittelemään.

Aamulehden mukaan keskiviikkona 2. marraskuuta kuvat loppuivat työntekijöiltä kesken, kun autoilijat hiljensivät nopeuksiaan iltapäivän lumipyryssä, ja aamupäivän aikana tulleet tapaukset oli jo ehditty käsitellä.

- Joudumme lisäämään kameroiden määrää kentällä, jotta kaikille uusille työntekijöille riittäisi tapauksia, Dennis Pasterstein kertoo Aamulehdelle.

Kameratolppien kautta tietoon tulee tänä vuonna 200 000 ylinopeusrikkomusta enemmän kuin viime vuonna. Ensi vuonna tapausten määrä voi nousta 800 000:een poliisin kameravalvontaan saamien lisäresurssien myötä.

Kukin liikenneturvallisuuskeskuksen työntekijä käsittelee vuodessa noin 14 000 kamerakuvaa.
- Levorg 1.6i GT MY17
- Celica ST (TA22) -72 :sleepy2:

pera
Viestit: 73
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 21:59

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja pera » 07 Marras 2016, 12:41

Ikiliikkuja keksitty!!!Toimii niin kauan kuin on autoja :thumbsup: :angry4:

Baz kirjoitti::wtf:
IL kirjoitti:AL: Kameratolppia pitää lisätä, jotta kaikille tarkastajille on töitä - ja heitä palkataan lisää

Poliisin liikenneturvallisuuskeskusta johtava ylikomisario Dennis Pasterstein kertoo Aamulehdelle, että autoilijat ajoivat keskiviikon lumipyryssä niin hiljaa, että kameratolppakuvien tarkistajilta loppuivat työt jo alkuiltapäivästä.

Kameratolppien ottamien kuvien käsittely käy nykyisin jo nopeasti ja liikenneturvakeskukseen on tulossa vielä 15 uutta työntekijää kamerakuvia käsittelemään.

Aamulehden mukaan keskiviikkona 2. marraskuuta kuvat loppuivat työntekijöiltä kesken, kun autoilijat hiljensivät nopeuksiaan iltapäivän lumipyryssä, ja aamupäivän aikana tulleet tapaukset oli jo ehditty käsitellä.

- Joudumme lisäämään kameroiden määrää kentällä, jotta kaikille uusille työntekijöille riittäisi tapauksia, Dennis Pasterstein kertoo Aamulehdelle.

Kameratolppien kautta tietoon tulee tänä vuonna 200 000 ylinopeusrikkomusta enemmän kuin viime vuonna. Ensi vuonna tapausten määrä voi nousta 800 000:een poliisin kameravalvontaan saamien lisäresurssien myötä.

Kukin liikenneturvallisuuskeskuksen työntekijä käsittelee vuodessa noin 14 000 kamerakuvaa.

Avatar
-teme-
Jäsen
Viestit: 814
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 06:28
Paikkakunta: Kuopio

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja -teme- » 07 Marras 2016, 16:32

Siis woot!? :shock:
Ikinä ennen ei oo sattunut, ja taas tapahtu

Subaru Legacy STW boxerdiesel -08
Subaru Outback 2.5 -08 380tkm and still going!
Lynx Xtrim RE 850 -18 / Lynx Rave 600ss -10
Ex Subaru legacy B4 RSK -99 Ex.Lynx Boondocker RE 800 -15 Ex.Lynx Rave RE 600 -12

Avatar
HABA
Jäsen
Viestit: 169
Liittynyt: 13 Helmi 2015, 20:24

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja HABA » 14 Marras 2016, 23:48

Nyt sitä p***aa alkaa satamaan oikeen kunnolla autoilijan niskaan, alkaen Tampereelta! :booty: http://www.hs.fi/kotimaa/a1469934978497
Pitää kiertää kaukaa tuo tunneli, tai ajaa varmuuden vuoksi max. 30 km/h läpi. :finger: :driving:
Kaasulla se oikenee... Viimeistään pajalla! :angry4:

Impreza -96 2,0 gl stw.

Ex: Pari leonea+ farkkulega-92

Avatar
juzzi
Viestit: 32
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:47

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja juzzi » 28 Marras 2016, 10:07

http://m.mtv.fi/uutiset/rikos/artikkeli/ksml-ylinopeudesta-laskutetaan-jatkossa-enemman-sakon-paalle-rikosuhrimaksu/6188796
MTV kirjoitti:Liikennerikos käy entistä kalliimmaksi joulukuun alusta lähtien, kun liikennetörttöilijälle määrätään päiväsakkojen lisäksi rikosuhrimaksulisää. Asiasta uutisoivan Keskisuomalaisen mukaan rikosuhrimaksulisä on 40 tai 80 euroa, ja se on maksettava päiväsakkojen päälle esimerkiksi ylinopeudesta.


Mitäköhän ne seuraavaks keksii? Menee aika naurettavaks tää touhu jo kyllä.
Legacy 2.5 2000

Obeaur
Viestit: 39
Liittynyt: 08 Maalis 2015, 23:15

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja Obeaur » 28 Marras 2016, 10:32

Liikennetörttöilijä = maantiellä 80 alueella 88 nopeutta.

Ankara rangaistus siitä, että aiheuttaa abstraktin riskin siitä, että jos tulisi tilanne päälle, seuraus rajoituksen mukaiseen nopeuteen verrattuna voisi olla pahempi.

Moninkertainen rangaistus samasta tekemisestä perustuu siis siihen, että
- liikenteessä on pakko liikkua
- liikkumisen nopeudelle on asetettu joku numero, joka ei ole absoluuttinen totuus vaan virkamiehen omavaltainen lätkäisy
- rangaistus seuraa nopeudesta, joka on enemmän kuin peltilätkässä mutta voi olla vähemmän kuin sata metriä aiemmin tai viikoa aiemmin
- ajonopeus ei ole aiheuttanut onnettomuutta
- ajoneuvo ei ole ollut osallisena onnettomuudessa
- rangaistus ei edellytä muita tielläliikkujia
- rangaistus ei edellytä todellista vaaratilannetta

Tässä rangaistaan todella ankarasti vaara-abstraktion lisääntymisestä. Huomatkaa, että jo rajoitusnopeus sisältää abstraktin vaaran. Aina kun auto liikkuu, nopeus x massa tuottaa newtonmetrejä. Rangaistus tulee abstraktion muutoksesta binäärisesti, eli joko saat erittäin kovan sakon tai olet turvallinen.


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa