HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

Keskustelua melkein mistä vaan...
nemola
Jäsen
Viestit: 633
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 10:25

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja nemola » 28 Marras 2016, 16:04



Pakko oli tarkistaa kalenterista onko aprillipäivä. No ei ole. Eikös tuo "liikenneturvallisuuden vaarantaminen" ole voinut tulla tähän(kin) saakka vaikkapa ojaan ajamisesta. Joskohan tuollaisen yhteydessä saamansa rikosuhrimaksun voisi saada kumottua vaatimalla korvauksena oikeusmurhamaksua. Mitenkään lähisuhdeväkivallan uhrien tukipuhelinta väheksymättä, mutta sen yhteys tähän asiaan lienee: valtio on p.a.
Impreza GT SPW MY98
There is no showtime like snowtime.

Avatar
Qulle
Hallitusjäsen
Viestit: 1725
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:29
Paikkakunta: Salo

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja Qulle » 28 Marras 2016, 17:17

On tää kyl niin hauska maa että! Nooh, tää meininki ei lopu ennen kuin joku valloittaa tämän maan tai tulee tyyliin sotilaallinen vallankaappaus - ainakaan äänestämällä ei näköjään saada muutosta
Outback 2.5 AT -05
Legacy 200 -92
Legacy 2.0 -93

Avatar
KK9
Jäsen
Viestit: 677
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 13:26
Paikkakunta: Salo

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja KK9 » 28 Marras 2016, 17:26

Qulle kirjoitti:On tää kyl niin hauska maa että! Nooh, tää meininki ei lopu ennen kuin joku valloittaa tämän maan tai tulee tyyliin sotilaallinen vallankaappaus - ainakaan äänestämällä ei näköjään saada muutosta

Niin tai äänestämällä saatiin muutos huonompaan suuntaan!
Legacy -12 2,5 CVT
Legacy -10 2,5 CVT (ex)
Outback -08 2.0TD (ex)

Avatar
JPA
Viestit: 251
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 12:50
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja JPA » 28 Marras 2016, 19:13

Ei kait niihin hommiin kukaan tolkunihminen edes halua.
Tai ei ainakaan pitkään jaksa sitä perseilyä.
Viimeksi muokannut JPA 28 Marras 2016, 20:33, yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mazda CX-3 2.0 AWD 6MT
KTM 690 Enduro R
Seuraavaksi: Subaru xxxxx 1.6 DIT?
Ex 2010 Mitsubishi Lancer RalliArt 2.0 TC-SST
Ex 2006 Subaru Impreza SW 2.0R
Ex 1999 Nissan Primera GT

Avatar
KK9
Jäsen
Viestit: 677
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 13:26
Paikkakunta: Salo

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja KK9 » 28 Marras 2016, 19:35

Tavan tallaajilta vaadittiin palkkamalttia tai jopa palkan alennusta! Sitten itse nostavat palkkojaan!
Legacy -12 2,5 CVT
Legacy -10 2,5 CVT (ex)
Outback -08 2.0TD (ex)

Avatar
Otto Mann
Viestit: 21
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:08
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja Otto Mann » 28 Marras 2016, 20:03

KK9 kirjoitti:Tavan tallaajilta vaadittiin palkkamalttia tai jopa palkan alennusta! Sitten itse nostavat palkkojaan!

Tämä jaksaa minuakin ihmetyttää, seuraava linkki kertoo olennaisen.
https://www.youtube.com/watch?v=VD6zQqlrWEQ
nemola kirjoitti:



Pakko oli tarkistaa kalenterista onko aprillipäivä. No ei ole. Eikös tuo "liikenneturvallisuuden vaarantaminen" ole voinut tulla tähän(kin) saakka vaikkapa ojaan ajamisesta. Joskohan tuollaisen yhteydessä saamansa rikosuhrimaksun voisi saada kumottua vaatimalla korvauksena oikeusmurhamaksua. Mitenkään lähisuhdeväkivallan uhrien tukipuhelinta väheksymättä, mutta sen yhteys tähän asiaan lienee: valtio on p.a.


Sama homma. Mitä helvettiä tässä maassa oikein tapahtuu? Alkaa hommat mennä täällä niin järjettömiksi että saa ihan vakavasti alkaa miettimään esim. Ruotsiin muuttamista.
Subaru Outback 2.5 STW MT -99
Subaru Legacy 2.2 GX STW MT -91

SammyG
Viestit: 305
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 22:10

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja SammyG » 29 Marras 2016, 11:38

Viimeisimmässä TM:ssä oli tosta nopeusvalvonnassa käytettävän statistiikan virheellisyydestä. Tulokset joiden mukaan ylinopeus on vakavien onnettomuuksien syynä on unohtanut asiaan vaikuttavat muut seikat. Esimerkiksi huumausaineet, viina, sairaus(mielen) on jääneet pois listauksista. Nyt siis kaikki piripäät jotka aiheuttavat tuhoa ja jos vaan ovat yhtään ajaneet ylinopeutta nostavat tilastoissa ylinopeuden pahisten sarjaan.

Miten se on mahdollista että Suomessa tätä tilastoa luetaan kuin raamattua siinä missä kaikkialla muualla maailmassa niin ei tehdä? Sielä muualla osaavat laittaa oman sarakkeen erikoismiehille --> kun ne ei kuitenkaan pysty mitään maksaan, koska ovat elämänsä jo viemäristä vetäneet alas.

Obeaur
Viestit: 39
Liittynyt: 08 Maalis 2015, 23:15

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja Obeaur » 29 Marras 2016, 17:25

Virallisen liturgian mukaan viranomaisen asettaman rajoitusnopeuden ylittävä osa on vaarallista. Jos onnettomuuden olosuhteissa on ylinopeus, se nostetaan aiheuttajaksi. Siis korrelaatiosta kausaliteetiksi. Kuinka ollakaan sama ylitys kelpaa sakotukseen ankarimman mukaan. Maksukykyinen joukko, maksupakko, maksamaan tottunut. Jos joku kyseenalaistaa tämän, nomenklatuura hyökkää. Sakot on budjetoitu, ne ovat osa verotusta. Jos sakkoja uhkaa jäädä kertymättä, lasketaan rajoituksia tai lisätään sakkokameroita.

Ihan oikeastihan on niin, että kukaan ei tosissaan usko liikenneturvallisuudella ja sakoilla olevan yhteys.

Avatar
Samu
Viestit: 208
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:22
Paikkakunta: Espoo

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja Samu » 30 Marras 2016, 14:21

SammyG kirjoitti:Viimeisimmässä TM:ssä oli tosta nopeusvalvonnassa käytettävän statistiikan virheellisyydestä. Tulokset joiden mukaan ylinopeus on vakavien onnettomuuksien syynä on unohtanut asiaan vaikuttavat muut seikat. Esimerkiksi huumausaineet, viina, sairaus(mielen) on jääneet pois listauksista. Nyt siis kaikki piripäät jotka aiheuttavat tuhoa ja jos vaan ovat yhtään ajaneet ylinopeutta nostavat tilastoissa ylinopeuden pahisten sarjaan.

Miten se on mahdollista että Suomessa tätä tilastoa luetaan kuin raamattua siinä missä kaikkialla muualla maailmassa niin ei tehdä? Sielä muualla osaavat laittaa oman sarakkeen erikoismiehille --> kun ne ei kuitenkaan pysty mitään maksaan, koska ovat elämänsä jo viemäristä vetäneet alas.


Asia on aina ollut näin. Ei se ole "unohtamista" vaan täysin harkittua propagandaa. Onnettomuuden X syy on ylinopeus, kuljettajan kunnolla on pelkkä ohjaava vaikutus ylinopeuteen :shh: Aivan sama homma on nopeusrajoituksien laadinnan kanssa: Tienpätkällä X on sattunut aikavälillä Y yhteensä Z määrää onnettomuuksia. Niitä ei mitenkään eritellä ovatko onnettomuudet huumeveikkojen / känniääliöiden idiotismia, sairauskohtauksia, kuljettajan muunlaista vajaavaista ajoneuvon kuljettamiskuntoa (ikä, terveys, näkö, taitotaso ym.) vai oikeasti nopeusrajoituksella pois kitkettävää riskiä.

Stadin ytimessä tiputettiin x vuotta takaperin nopeusrajoitus 30km/h, silloinkaan ei mitenkään eritelty miten suuri osa onnettomuuksista oli seurausta punaisia päin juoksevista jalankulkijoista tai liikennesäännöistä piittaamattomista pellepyöräilijöistä ja miten pieni osa puolestaan ajoradalla matkaavan ajoneuvon nopeudesta.

Tervetuloa kekkosslovakiaan.
BMW 740Le '18
MX-5 '19
Pullukka STI '08

Ex 360 Modena F1
Ex 911 (997)
Ex Impreza WRX STI MY05
Ex Impreza WRX STI MY05

Avatar
Tomcat
Jäsen
Viestit: 1431
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:34

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja Tomcat » 09 Joulu 2016, 18:12

Ja tästä kamerasta voidaan kiittää Suomen 100-miljardin velan poismaksamista... Näitä vaan lisää ja Suomi nousee kuin Feenix lintu.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2 ... 00860.html

Ainoa hyvä puoli tässä on se, että kerrankin sakotetaan autoilijoita jotka eivät piittaa tuon taivaallista työmaa kohdan lasketuista nopeuksista, toisaalta tämäkin osaltaan johtuu siitä, että kun työmaa esim viikonlopuiksi hiljenee niin kukaan ei viitsi huputtaa poikkeusrajoituksia vaan ne jätetään voimaan.

Oli miten oli Suomi on liikenteen sakotuksessa maapallomme persläpi koko sektorin leveydeltä! Mutta tällainen Suomi meillä on ja on aina ollut... Kateellisten, katkerien itkupillien maa jossa kukaan ei saa menestyä
_________________________________________
- WRX STi Type R MY99
- Mercedes Benz GLE 580
- Mazda RX7 FD LS1 MY94

Obeaur
Viestit: 39
Liittynyt: 08 Maalis 2015, 23:15

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja Obeaur » 09 Joulu 2016, 20:20

Lahden kohdalla Lahdenväylällä on pohjoisesta tullessa rajoituksen lasku niin nopeasti, että kaasun nostaminen ei ehdi pudottaa vauhtia kuuteenkymppiin. Hienoutta on, että työmaata ei oikeastaan huomaa, vaan rajoitusta nyt vaan lasketaan ihan huvikseen. Melkein sama etelästä tullessa.

Nyt satasen nopeudessa 100 > 80 > 60 menee pienemmällä kiroilulla, mutta ennen talvinopeuksia (joiden tueksi ei muuten ole minkäänlaista näyttöä) piti painella ihan kunnolla jarrua suoralla tyhjällä hyväkuntoisella moottoritiellä, ettei menetä korttia.

Kenen etua palvelee, että elämisestä tehdään jokaisella mahdollisella tavalla tympeää?

nemola
Jäsen
Viestit: 633
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 10:25

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja nemola » 09 Joulu 2016, 21:19

Tomcat kirjoitti:Ainoa hyvä puoli tässä on se, että kerrankin sakotetaan autoilijoita jotka eivät piittaa tuon taivaallista työmaa kohdan lasketuista nopeuksista, toisaalta tämäkin osaltaan johtuu siitä, että kun työmaa esim viikonlopuiksi hiljenee niin kukaan ei viitsi huputtaa poikkeusrajoituksia vaan ne jätetään voimaan.


Tuore huono kokemus on noista pyhäpäivien "työmaiden" nopeusrajoituksista, kun itsenäisyyspäivän iltana puolet Suomen kansan katsellessa verovaroin kekkeröintiä itse ajelin sisäänajoa loppuun ja ainoa motiivi noudattaa "tietyömaan" rajoitusta suoralla tiellä keskellä ei mitään edes rikesakon puitteissa oli moottorijarruttelun hyödyllisyys sisänajoa ajellessa. Rajoitus oli laskettu 60 -> 30.
Impreza GT SPW MY98
There is no showtime like snowtime.

Avatar
-teme-
Jäsen
Viestit: 1150
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 06:28
Paikkakunta: Kuopio

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja -teme- » 10 Joulu 2016, 08:43

Kuopiossa oli myös koko kesän moottoritie tuossa kyssin kohdalla siltaremontissa ja siinä oli välillä päivisin kamera-auto kyttäämässä nopeuksia, toki kun miehet ovat töissä niin pitää hiljentää mutta onko se niin vaikeeta laittaa vaikka sitä lisäkylttiä siihen rajoituksen alle joka rajais rajoituksen töissä olo aikaan. Kertaakaan siinä ei illalla saatikka viikonloppuna näkykyt ukkoja töissä mutta 30km/h rajoitus kyllä oli monta kuukautta putkeen pystyssä olipa tuo arki tai pyhä....
Ikinä ennen ei oo sattunut, ja taas tapahtu

Subaru Outback 3.0r -09 (big bloki)
Subaru Outback 2.5 -08 440tkm and still going!
Lynx Rave RE 850 -20 / Lynx Rave 600ss -10
Ex.Subaru Legacy STW boxerdiesel -08 Ex.Subaru legacy B4 RSK -99

Avatar
Mauri H
Viestit: 663
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:00
Paikkakunta: Salo

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja Mauri H » 10 Joulu 2016, 12:11

-teme- kirjoitti:Kuopiossa oli myös koko kesän moottoritie tuossa kyssin kohdalla siltaremontissa ja siinä oli välillä päivisin kamera-auto kyttäämässä nopeuksia, toki kun miehet ovat töissä niin pitää hiljentää mutta onko se niin vaikeeta laittaa vaikka sitä lisäkylttiä siihen rajoituksen alle joka rajais rajoituksen töissä olo aikaan. Kertaakaan siinä ei illalla saatikka viikonloppuna näkykyt ukkoja töissä mutta 30km/h rajoitus kyllä oli monta kuukautta putkeen pystyssä olipa tuo arki tai pyhä....


Tuo on kyllä tosi turhauttavaa, ja samalla rapistaa ihmisten halua noudattaa niitä alennettuja rajoituksia kun ne tunnetaan turhaksi 2/3 vuorokaudesta.
BMW 330D xDrive
H-D:t Fat Bob ja XR1200

Aikanaan nautiskeltu:
Forester XT MY10
Outback TD MY10
Forester S-Turbo MY99
Legacy 200 MY92

Avatar
Samu
Viestit: 208
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:22
Paikkakunta: Espoo

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja Samu » 13 Joulu 2016, 22:06

Hauskaa noissa työmaarajoituksissa ovat osaltaa työmailla töissä olevat "rekkapenat", jotka eivät hidasta *itun vertaa esimerkiksi Kehän 1:n eri tietyömaiden kohdilla. Jos sinä hidastat edes 70km/h -mittarinopeuteen niin siellä on joku Lemminkäisen tai vastaavan sorapuljun kasetti hiostamassa parin metrin päässä takaluukusta 50-60 tonnin soralastinsa kanssa.

Ihan sama homma muiden selkeästi tietyömaalla töissä olevien sankareiden kanssa. Sen "oman työmaan" kohdalla pitäisi kaikkien ajaa hipihiljaa, mutta muiden vastaavien kohdalla voi surutta porottaa pakulla, asfalttifirman teipeissä olevalla kuorma-autolla, hiiapilla tai vaikkapa kaivinkonelavetilla sen 20-30 päälle rajoituksen.

5/5 touhua.
BMW 740Le '18
MX-5 '19
Pullukka STI '08

Ex 360 Modena F1
Ex 911 (997)
Ex Impreza WRX STI MY05
Ex Impreza WRX STI MY05

Avatar
Tomcat
Jäsen
Viestit: 1431
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:34

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja Tomcat » 13 Joulu 2016, 22:52

Tuli taas tänään ajettua tota Kehä I:stä, voi luoja että on rasittava tie!! Jatkuvaa haitariliikettä/nopeus-sahausta koko matkalta...
Tällä paskalla ne sitten haluaa kuorruttaa koko Suomen... EI HYVÄÄ PÄIVÄÄ!!! :wtf: :wtf: :wtf:
_________________________________________
- WRX STi Type R MY99
- Mercedes Benz GLE 580
- Mazda RX7 FD LS1 MY94

Avatar
JPA
Viestit: 251
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 12:50
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja JPA » 23 Joulu 2016, 23:01

http://yle.fi/uutiset/3-9370615
Täh! Koskas se aprillipäivä olikaan?
Mazda CX-3 2.0 AWD 6MT
KTM 690 Enduro R
Seuraavaksi: Subaru xxxxx 1.6 DIT?
Ex 2010 Mitsubishi Lancer RalliArt 2.0 TC-SST
Ex 2006 Subaru Impreza SW 2.0R
Ex 1999 Nissan Primera GT

Sandman1
Viestit: 590
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 19:08

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja Sandman1 » 24 Joulu 2016, 12:52

Nyt ei ole ihmeiden aika ohi...
Pyörä joka ei vedä Se JARRUTTAA! 4X4
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-

Avatar
JuhaH
Toimihenkilö
Viestit: 368
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:21

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja JuhaH » 24 Joulu 2016, 15:50

Tästä jo ihmiset kommentoi että tuohan on näppärää niin ei laki rajoita maksun suuruutta kun ei ole sakko :)
Subaru Outback 2.5i CVT Summit '19
ex-Subaru Levorg GT '16
ex-Subaru Legacy Sedan 2.5i CVT '12
ex-Subaru Legacy Sedan 2.0TD '08

Avatar
Samu
Viestit: 208
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:22
Paikkakunta: Espoo

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja Samu » 24 Joulu 2016, 19:25

JuhaH kirjoitti:Tästä jo ihmiset kommentoi että tuohan on näppärää niin ei laki rajoita maksun suuruutta kun ei ole sakko :)


Näimpä. Lisäksi sitä voi kaikessa hiljaisuudessa korottaa vaikka 50e per vuosi -tahtia. Lisäksi tuolla on tuo oikeudenmukaisuus / tasavertaisuus hyvin esillä; "rikkaat" saavat ajaa vaikkapa 27km/h ylinopeutta järjettömän pienellä 600 euron seuraamuksella entisen tuloihin perustuvan järjestelmän heillekin tuoman pelotteen sijaan.

Keskusteluissa nousee taatusti esiin, kuinka ylinopeuden ajaminen saattaa houkutella hyvätuloisia, jos esimerkiksi 27 kilometriä tunnissa ylityksestä lankeaisi maksettavaksi vaikkapa 600 euron hallinnollinen virhemaksu entisen varallisuuteen perustuvan päiväsakon sijaan.
BMW 740Le '18
MX-5 '19
Pullukka STI '08

Ex 360 Modena F1
Ex 911 (997)
Ex Impreza WRX STI MY05
Ex Impreza WRX STI MY05

Avatar
Tomcat
Jäsen
Viestit: 1431
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:34

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja Tomcat » 24 Joulu 2016, 20:16

Samu kirjoitti: "rikkaat" saavat ajaa vaikkapa 27km/h ylinopeutta järjettömän pienellä 600 euron seuraamuksella entisen tuloihin perustuvan järjestelmän heillekin tuoman pelotteen sijaan.


Jos tieliikenne turvallisuutta ajatellaan niin kyllä nykyisellä käytännöllä "varattomat" voivat ajaa täysillä joka paikassa vailla minkäälaista rajaa, kas kun sakot maksaa sinä ja minä ja muuntorangaistukseta ei tietoakaan.

Kyllä se suurituloisen suurin uhka järjettömän sakon lisäksi on tuo 3-sakko/vuosi ja kortti lähtee, "varaton" voi taas ajaa ilman korttia koska millään ei ole mitään väliä, yhteiskunta maksaa...

Tätä ajatusta tässä mailmassa riittää yllättävän paljon, ja joidenkin mielestä ihan OK! :crazy: :crazy: :crazy:
https://www.youtube.com/watch?v=P3LyZ8hyVZM

Ps. ei se maitolitrakaan rikkaalle kaupassa maksa 20€, eli sama hintainen riippumatta oletko köyhä vai rikas.
_________________________________________
- WRX STi Type R MY99
- Mercedes Benz GLE 580
- Mazda RX7 FD LS1 MY94

Avatar
Qulle
Hallitusjäsen
Viestit: 1725
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:29
Paikkakunta: Salo

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja Qulle » 24 Joulu 2016, 20:25

Osittain samaa mieltä tompan kanssa, mut tuo maitolitravertaus ei nyt oo ihan kyl tähän kohtaan passaava. Se kun o kulutustavaraa eikä rangaistus lain rikkomisesta.
Itse olen siinä ja siinä olenko keskituloinen nykymittareilla. Mulle joku 600€ sakko on kyllä todella paha isku ja se vaikuttaa ainakin hetkellisesti arkeen, koska lainat yms päällä. Tuossa kuvatussa systeemissä tuo sakko pistäisi mut kyllä ahtaalle, suuri tuloinen voisi vetää sen kaksi kertaa ylinopeutta ja vasta sitten alkaa miettimään et lähteekö kortti.

Tuo on totta et tulottomilla varmaan se ja sama. Mut jos olet ns suurituloinen niin tuon uuden mallin mukaan vois kyl ottaa sen kaksi ekaa sakkoa nauraen vastaan. Se ei nyt ainakaan turvallisuutta lisää.

Nää on vaikeita asioita. Sakko pitäis olla periaatteessa sama kaikille mut toisaalta sillo ei suurituloisilla oo mitään merkitystä mitä touhuaa, ennen kuin tullaan tilanteeseen jossa kortti tai vapaus lähtee.
Outback 2.5 AT -05
Legacy 200 -92
Legacy 2.0 -93

jokaon
Viestit: 10
Liittynyt: 10 Helmi 2015, 07:07

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja jokaon » 27 Joulu 2016, 14:24

Kyllä tuossa muutoksessa taustalla taitaa valitettavasti olla, että maksu voidaan lähettää suoraan haltijalle eikä tarvitse selvittää ajajaa. Helpottaa nopeusveron keräämistä huomattavasti.

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja Jampsu » 28 Joulu 2016, 09:06

Eikun kaikki ajamaan ilman kilpiä niin selviää vähemmällä ja poliiseillakaan ei ole aikaa ratsata kaikkia :finger:
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

nemola
Jäsen
Viestit: 633
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 10:25

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja nemola » 20 Joulu 2017, 19:10

Impreza GT SPW MY98
There is no showtime like snowtime.

Avatar
Matway
Jäsen
Viestit: 709
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 08:35
Paikkakunta: Loppi

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja Matway » 04 Tammi 2018, 11:46

nemola kirjoitti:https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005495751.html

EDIT: Härregyyd...
Just joo... Mopoautoista puuttuu selkeästi etukilvet. Ei varmaan ole kukaan kuvitellut että noilla kameroita väläytellään...
Ei nyt heti tule yhtä "turvallista" menopeliä mieleen... [emoji23]

Lähetetty minun TA-1053 laitteesta Tapatalkilla
Impreza WRX STI Type-RA MY00
Ex- Impreza TD Exclusive MY09
Ex- Impreza TD Sport MY09

Avatar
Ant
Viestit: 70
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 18:20

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja Ant » 11 Huhti 2018, 11:00

Näin se menee:
https://www.is.fi/autot/art-2000005636547.html

"Jos saatuja tuloksia vertaillaan suhteellisesti keskenään, päädytään mielenkiintoiseen huomioon.

Kameratolppaosuuksilla 1 km/h keskinopeuden alenema vastasi 12,5 prosentin vähenemistä henkilövahinko-onnettomuuksissa. Vastaavasti niillä teillä, joilla kameratolppia ei ollut, 1 km/h pienempi keskinopeus vastasikin suurempaa, 15,0 prosentin vähennystä henkilöonnettomuuksissa.

Ilman kameravalvontaa toteutunut keskinopeuden laskeminen oli siten tämän tutkimuksen mukaan näiltä osin liikenneturvallisuuteen vaikuttavampaa.

Suhteellisesti parempi tulos liikenneturvallisuuden kannalta saavutettiin siis tieosuuksilla, joilla ei ollut kameravalvontaa."


Tutkimus: https://www.trafi.fi/tietopalvelut/julkaisut/2018_tutkimukset/kiintean_automaattivalvonnan_vaikutukset_ja_kohdentaminen
GC8 MY00

Obeaur
Viestit: 39
Liittynyt: 08 Maalis 2015, 23:15

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja Obeaur » 11 Huhti 2018, 11:43

Minulla on tuohon yksinkertaisin mahdollinen hypoteesi.

Liikenneturvallisuuden on virkamiesten maailmassa oletettu pelkistyvän pelkän nopeuden rajoittamiseen. Ruotsalaisesta totaalisen epätäydellisestä aineistosta on aikanaan tehty muut muuttujat ja olosuhteet laiminlyövä vahvistamaton oletus, että korrelaatio keskinopeuden ja kolareiden välillä olisi aritmeettinen kausaalisuhde.

Tarkoittaa käytännössä väitettä, että aina kun keskinopeus laskee a%, kolarit vähenevät b%. Väitettä ei ole haluttu vahventaa missään kunnolla eikä kyseenalaistaa, vaan se on ollut niin hyvä kontrollin ja ansainnan lähde, että sitä halutaan pitää totuutena. Jos se ei olisikaan totta, koko liikenteen hallinnan kehys pitäisi ajatella uudestaan.

Liikennettä on erittäin paljon. Liikenteessä on valtava määrä muuttuvia olosuhteita ja käyttäytymistä, joiden merkitys pitäisi puhdistaa ennen kuin voidaan edes alustavasti tutkia yhden valitun olosuhteen muutoksen vaikutuksia. Nopeus on väistämätön ja pakollinen osa LIIKEnnettä. Ilman nopeutta mikään ei liiku.

Liikennetilanteiden valtava määrä aiheuttaa tietyn epävakioidun määrän kolareita. Olosuhteita ja käyttäytymistä on niin paljon, että todellisia kolareita tutkittaessa tavallisen käytöksen poikkeamia eli anomalioita löydetään toistuvasti useita. Tarkoittaa käytännössä, että todellisia onnettomuuksia yleensä tapahtuu, kun tavanomaisesta poikkeavaa attribuuttia löytyy
- kuljettaja (krooninen tai akuutti ajokyvyn menetys tai alentuminen, esim. känni, huumeet, lääkkeet, väsymys, itsemurhaamistarkoitus, seniliteetti, sairaskohtaus jne.)
- ajoneuvo (ikä, koko, huolto, renkaat, viat, ominaisuudet kuten abs/eps jne puutteet, jakautuen vielä aktiivinen ja passiivinen varustelu eli pysyykö auto hallinnassa ja jos ei pysy, tuleeko kuitenkaan osuma ja jos tulee, niin mitä osumasta seuraa)
- nopeus ja sen akuutti historia eli millä nopeudella auto kulki, miten nopeus erosi nopeusrajoituksesta ja miksi, ja olisiko muu nopeus poistanut kolarin tai vähentänyt sen seurauksia.

Timo Tervola on kirjoittanut näistä enemmän. Oma semi-asiallinen selvitykseni oli, kun tutustuin muutaman vuoden kuolonkolareihin, että kolarit aiheutuvat silloin, kun anomalioita esiintyy liikennetilanteessa useita samaan aikaan. Yleinen tilanne oli ajo-oikeuden puute + täysin romu liikenteessä + kuski lähinnä oikeustoimikelvottomassa tilassa + nopeus lähempänä äänivallin murtumista kuin nopeusrajoitusta.

Mikäli näistä samanaikaisista anomalioista päätetään valita pelkkä nopeus, ja vielä pelkistetään liikenteen turvallisuus tähtäämään koko liikennevirran hidastamiseen, aiheutuu se, että muista anomalioista ei juuri puhuta eikä niihin puututa. Nopeus ja muut liikenteen attribuutit muodostavat keskihajontakäyrän, jossa jokainen toimija asettuu johonkin kohtaan käyrälle. Käyrän keskellä oleva massa on se tila, jossa ylivoimaisesti suurin osa liikenteestä tapahtuu. Auto ok, kuski ok, nopeus hallussa, keli ei erityinen. Kolarit tapahtuvat keskihajontakäyrien pitkillä hännillä, joissa ns. kunnon ihmiset eivät oleskele. Siellä on ne rajoitus+80 kännissä ´93 bimmerillä ilman valoja pimeässä sekarengastuksella ovet auki ilman turvavöitä 9 henkeä kyydissä -tilanteet.

Mikäli varsin turvallista liikenteen perusmassaa hidastetaan, ei puututa kuin välillisesti näihin onnettomuuksiin. Suurin vaikutus sakkokameroilla on liikenteen koettuun sujuvuuteen ja sakkotuloihin. Perusmassa kulkee turvallisemmin, kun väylät ovat kunnossa, liikennekulttuuri perustuu viestintään ja parvikäytökseen eikä laput silmillä oikeassa olemiseen, autot ovat uusia ja kunnossa, opasteet hyviä. Tavallisten kuljettajien syyllistäminen on hyödytöntä ja haitallista.

Missään en ole kokenut liikennettä, joka olisi niin hidastempoista ja samalla niin vihamielisen kireää kuin Suomessa. Erityisesti pidän ajamisesta Saksassa, jossa tavoitteena on päästä perille ja pitää kaikki turvassa. Mikäli väitetty potenssimalli (keskinopeuden lasku tuottaa varmuudella turvallisuutta) vapaiden nopeuksien baanoilla kaikki kuolisivat koko ajan heti. Näin ei käy. Myöskään talvinopeusrajoitus eli 20% lasku nopeusrajoitukseen ei näy millään tavalla onnettomuuksissa. Miksi? Siksi, että suurin osa liikenteestä pysyy kirkkaasti riskirajojen sisäpuolella. Maantienopeuden vaihtelu 80 tiellä välillä 85-105 ei yksinkertaisesti riitä nostamaan riskiä. Nopeampi kuljettaja reagoi hitaampiin. Muita hidastava kuljettaja pakottaa muut reagoimaan.

Avatar
Tomcat
Jäsen
Viestit: 1431
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:34

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja Tomcat » 11 Huhti 2018, 14:34

Erittäin hyvin kirjoitettu!
_________________________________________
- WRX STi Type R MY99
- Mercedes Benz GLE 580
- Mazda RX7 FD LS1 MY94

faillite
Viestit: 193
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 23:55
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja faillite » 11 Huhti 2018, 22:19

Oivallinen kirjoitus! Pastersteinille vai mikä se nyt on kopio eteenpäin. Ei ole monta vuotta sitten, kun yksi tilastotieteen professori taisi sanoa mediassa, että talvinopeusrajoitusten vaikutuksista ei ole ainoatakaan tieteelliset vaatimukset täyttävää tutkimusta.

Kesällä taas mennään, Saksaan ja Ranskaan, autolla. Keski-Euroopan automatkoilla olen miettinyt ihan samaa kuin Obeaur. Mikä meillä mättää? Täällä ajetaan hiljempaa, väestö- ja autotiheys on murto-osa esim aikaisemmin mainitsemiini maihin. Emmekä pääse asukaslukuun suhteutetuissa onnettomuuksien määrässä alemmaksi. Ja hei, se Ruotsissa ajaminen. Kuka siitä oikeasti tykkää? 7 tuntia Tukholmasta Malmön sillalle riittää sitä.
Kun Puttgardenin lautalta päästään vapaan nopeuden autobahnille, ohituskaistan nopeus putoaa välillä ja odottamatta 60 km/h. Ahaa, veli ruotsalainen siellä kokeilee, miltä tuntuu ajaa yli 110 km mittarinopeutta, kädet täristen. Tämä kaikella lämmöllä, Ruotsi on oikeasti kiva paikka käydä.
Legacy 2010 stw diesel

Sandman1
Viestit: 590
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 19:08

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja Sandman1 » 11 Huhti 2018, 22:37

Uudet valvontakamerat tulossa uusille tieosuuksille. Enää ei kameran edessä jarruttaminen auta. T&T uutinen
Pyörä joka ei vedä Se JARRUTTAA! 4X4
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-

Avatar
Ant
Viestit: 70
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 18:20

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja Ant » 12 Huhti 2018, 09:59

Obeaur kirjoitti:Tarkoittaa käytännössä väitettä, että aina kun keskinopeus laskee a%, kolarit vähenevät b%. Väitettä ei ole haluttu vahventaa missään kunnolla eikä kyseenalaistaa, vaan se on ollut niin hyvä kontrollin ja ansainnan lähde, että sitä halutaan pitää totuutena. Jos se ei olisikaan totta, koko liikenteen hallinnan kehys pitäisi ajatella uudestaan.

Tuossa tuntuu juuri olevan se pointti. Kerran keksittyä valheellista mantraa ei voida enää perua, kun on tähän valtion ansaintamalliin ryhdytty.
Turvallisuuden ja liikenteen kehittämisen / sujuvuuden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.
GC8 MY00

SammyG
Viestit: 305
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 22:10

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja SammyG » 14 Huhti 2018, 20:00

Suomihan on täynnä näitä kerran keksittyjä valheita, joita käytetään mutuiluun tai ei hyväksytä maailman muuttuneen. Ja jos asiaa tutkitaan, asetetaan semmoiset parametrit tutkimukselle, että saadaan haluttu tulos.
Esimerkkinä alkoholilainsäädäntö. Ei se ihmisten alkoholinkäyttö mihinkään siitä muutu lakeja säätämällä. Asenne on ainoa mikä vaikuttaa. Toinen esimerkkikeikaus on isojen yritysten yritystuet. Ne on luotu ennen EU:ta, jolloin niille varmaan on ollut paikkansa. Nyt kun EU tasapäistää kaikki jäsenmaansa esimerkiksi valuuttakikkailun ulkopuolelle on yritystystuki lähinnä vain kehityksen jarru isossa mittakaavassa ja kasvattaa vain rikkaimman prosentin osinkojen kokoa.

Mielestäni tämä ylinopeusvalvonta ole mitään muuta kuin autoilijan verotuksen yksi muodoista. Jos turvallisuutta halutaan lisätä, aletaan pitään ne tiet kunnossa ja heivataan se taivaan väliaikainen autovero mäkeen siten, että autokanta uusiutuu. Myös ajokortin uusiminen on mielestäni tarpeen määräajoin.

Avatar
Tomcat
Jäsen
Viestit: 1431
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:34

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja Tomcat » 23 Syys 2018, 10:01

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005838390.html

Tää on jo ihan sairasta touhuu, varmaan laitetaan vielä nollatoleranssi niin saadaan kunnon rahastus aikaan.

Tässä Sipoossakin Uudella Porvoontiellä oli 90-luvulla 80kmh rajoitus eikä ollu pyörötietä, sitten tuli hieno pyörätie tien viereen ja nopeutta ei nostettu vaan LASKETTIIN 60kmh.... nyt kun Helsinki lohkaisi palan Sipoosta, niin vihreä autoilua vastustava Helsinki on tehnyt tästä tiestä sakkorysän pystyttämällä joka toisen rajoituksen 50kmh ja joka toisen 60kmh.
Tällä tieosuudella ei käsittääkseni ole ollut onnettomuuksia saatikka kuollut kukaan "normaalia"nopeutta ajava. Joten nopeusrajoitus sekoilulle ei ole mitään järkevää selitystä...

Näitä vastaavia sakkorysiä on alkanut ilmaantumaan muuallekkin Suomeen.

Kuspää touhuu!!!
_________________________________________
- WRX STi Type R MY99
- Mercedes Benz GLE 580
- Mazda RX7 FD LS1 MY94

Avatar
Mauri H
Viestit: 663
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:00
Paikkakunta: Salo

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja Mauri H » 23 Syys 2018, 13:44

Jos jo nykyään porukka ajaa nenä kiinni mittarissa alinopeutta niin hullummaksi menee vaan.
BMW 330D xDrive
H-D:t Fat Bob ja XR1200

Aikanaan nautiskeltu:
Forester XT MY10
Outback TD MY10
Forester S-Turbo MY99
Legacy 200 MY92

Avatar
KK9
Jäsen
Viestit: 677
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 13:26
Paikkakunta: Salo

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja KK9 » 24 Syys 2018, 17:04

Itse nyt viimeisen 1.5 vuoden aikana selvinnyt kahdesta välähdyksestä säikähdyksellä. Ja joo aina hiukan on ylinopeutta, mutta noilla pidemmillä matkoilla vakionopeudensäädin on ahkerasti käytössä.
Legacy -12 2,5 CVT
Legacy -10 2,5 CVT (ex)
Outback -08 2.0TD (ex)

Avatar
Matway
Jäsen
Viestit: 709
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 08:35
Paikkakunta: Loppi

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja Matway » 24 Syys 2018, 21:31

Tomcat kirjoitti:Tässä Sipoossakin Uudella Porvoontiellä oli 90-luvulla 80kmh rajoitus eikä ollu pyörötietä, sitten tuli hieno pyörätie tien viereen ja nopeutta ei nostettu vaan LASKETTIIN 60kmh...


Muistan kanssa kun tiellä nro. 132 välillä Röykkä Klaukkala sai vielä -90 luvulla ajaa kesällä 100km/h!
Nyt on Röykän ja Perttulan väli ainoastaan 80km/h Perttulan ja Klaukkalan väli 70km/h.
Tie 1361 "legendaarinen" Kytäjäntie eli Hyvinkää-Kytäjä-Läyliäinen raiskattiin muutama vuosi sitten koko matkaltaan max 70km/h plus 50 alueet jotka oli ennen 60km/h. Onhan tuossa liikennemäärät nousseet kolmenkymmenen vuoden aikana, puhumattakaan kevyenliikenteen kasvusta, mutta sen sijaan että panostettaisiin kevyenliikenteen väylään vaarallisimpiin kohtiin niin on helpompi vain pudottaa rajoituksia. Tuollakin tiellä varmasti yli puolet on työmatkaliikennettä sitten sinne lisätään ne kiimaiset lintubongarit ja muut retkeilijät jotka ajaa max 65km/h ja parkkeeraa autoja mitä mielenkiitoisempiin kohtiin ja heitetään sekaan ne "haluan kuolla pyörän selässä" pyöräilijät niin kyllä tilanteita riittää...

Huh huh, tulipahan oksennettua... [emoji23]

Lähetetty minun TA-1053 laitteesta Tapatalkilla
Impreza WRX STI Type-RA MY00
Ex- Impreza TD Exclusive MY09
Ex- Impreza TD Sport MY09

Avatar
Tomcat
Jäsen
Viestit: 1431
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:34

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja Tomcat » 26 Syys 2018, 15:11

Espanjaan muutto lähestyy...

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005842024.html

Sairasta touhua!!
_________________________________________
- WRX STi Type R MY99
- Mercedes Benz GLE 580
- Mazda RX7 FD LS1 MY94

Avatar
KK9
Jäsen
Viestit: 677
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 13:26
Paikkakunta: Salo

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja KK9 » 26 Syys 2018, 16:55

Tomcat kirjoitti:Espanjaan muutto lähestyy...

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005842024.html

Sairasta touhua!!

Eihän tuossa mitään ois, jos kaikki nuo rahat menisi teiden kunnossapitoon. Mutta kun se Kele menee noiden haihattelijoiden pähkähulluihin ideoihin yms!
Legacy -12 2,5 CVT
Legacy -10 2,5 CVT (ex)
Outback -08 2.0TD (ex)

Avatar
Tomcat
Jäsen
Viestit: 1431
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:34

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja Tomcat » 26 Syys 2018, 17:27

KK9 kirjoitti:
Tomcat kirjoitti:Espanjaan muutto lähestyy...

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005842024.html

Sairasta touhua!!

Eihän tuossa mitään ois, jos kaikki nuo rahat menisi teiden kunnossapitoon. Mutta kun se Kele menee noiden haihattelijoiden pähkähulluihin ideoihin yms!


Onhan tää nopeusvalvonta ihan sairasta täällä, on siunaus ajella Euroopassa missä vaan tuijottamatta jatkuvasti jotain helvetin nopeusmittaria!
Esim joku Espanja on tuhat kertaa mukavampi autoilijalle kuin Suomi, vaikka liikennemäärät on jotain ihan muuta kuin täällä, liikenne sentään sujuu eikä humppaa ees sun taas kuten täällä, eikä ole kameroita joiden edessä jarrutellaan ja ajellaan alinopeuksia, poliisilla prioriteetit ihan jossain muussa kuin nopeusvalvonnassa.
_________________________________________
- WRX STi Type R MY99
- Mercedes Benz GLE 580
- Mazda RX7 FD LS1 MY94

Felix_8
Viestit: 1
Liittynyt: 06 Marras 2018, 10:32
Viesti:

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja Felix_8 » 06 Marras 2018, 10:50

Tanskassa kesällä laina autolla ajelleena huomaa kyllä, että ollaan lähellä Saksaa. Tiet ovat erittäin hyvässä kunnossa (myös pienet ja kapeat sivutiet) ja motarilla on paljon 130 km/h pätkiä. Käytännössä näillä ajetaan jotain 120-150 km/h välillä ja en muista nähneeni yhtäkään peltipoliisia!

Näillä pikkuteilläkin on 80 rajoitukset ja voin sanoa, että ei yhtään kovempaa uskaltaisi ajaakkaan. :D

Tuntuu olevan järkevin pohjoismaa mitä liikenteeseen tulee. :thumbsup:

PS: Suomessa taas välähti pikavipin merkeissä kun vaihtui 60:stä 80 -alueelle. Ei ollut tuttu tie enkä kyllä nähnyt merkkiä missään..
Viimeksi muokannut Felix_8 13 Joulu 2018, 12:04, yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Tomcat
Jäsen
Viestit: 1431
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:34

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja Tomcat » 06 Marras 2018, 11:01

Felix_8 kirjoitti:Tanskassa kesällä ajelleena huomaa kyllä, että ollaan lähellä Saksaa. Tiet ovat erittäin hyvässä kunnossa (myös pienet ja kapeat sivutiet) ja motarilla on paljon 130 km/h pätkiä. Käytännössä näillä ajetaan jotain 120-150 km/h välillä ja en muista nähneeni yhtäkään peltipoliisia!

Näillä pikkuteilläkin on 80 rajoitukset ja voin sanoa, että ei yhtään kovempaa uskaltaisi ajaakkaan. :D

Tuntuu olevan järkevin pohjoismaa mitä liikenteeseen tulee. :thumbsup:


Komppaan... puhumattakaan muuta Eurooppaa. Olis kyllä mukavaa saada eurooppa tasolta ihan faktatietoa miten kuolemaan johtaneet onnettomuudet listautuvat maata kohti ja onnettomuuden "fakta" aiheuttajat.
_________________________________________
- WRX STi Type R MY99
- Mercedes Benz GLE 580
- Mazda RX7 FD LS1 MY94

Avatar
Tomcat
Jäsen
Viestit: 1431
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:34

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja Tomcat » 06 Marras 2018, 11:33

https://yle.fi/uutiset/3-8556302

Tämäkin selonteko on niin sekava ettei tästä saa Erkkikään selvää... Jos olet rattijuoppo, saat sairauskohtauksen, tai teet itsemurhan niin sehän nyt on selvää että nämä tappaa, varsinkaan kun ei saada päätieosuuksille sitä "väliaitaa" mikä poistaisi jo suurimman osan kuolemista.
Ei rakenneta aitoja vaan rakennetaan kameratolppa helvettiä! :banghead: :banghead: :banghead:

Kuva
Näin Ruotsissa


Kuva
Näin Suomessa
_________________________________________
- WRX STi Type R MY99
- Mercedes Benz GLE 580
- Mazda RX7 FD LS1 MY94

Obeaur
Viestit: 39
Liittynyt: 08 Maalis 2015, 23:15

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja Obeaur » 06 Marras 2018, 14:01

Tuohon kuvaan ei tullut näkyviin, mutta luultavasti alamäen alla on hämärässä sakkotolppa odottamassa. Muutenhan siinä voisi suoralla hyvällä tiellä vaikka antaa mennä vapaalla ja seurata liikennettä. Prioriteetit olla pitää.

Make45
Viestit: 1
Liittynyt: 21 Syys 2019, 15:51

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja Make45 » 21 Syys 2019, 15:55

Oli pakko tulla kommentoimaan kun eilen luin keskustelua ja tänään napsahti sakot puolassa :lol: :lol:

subbanx
Viestit: 2
Liittynyt: 27 Syys 2019, 12:25

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja subbanx » 27 Syys 2019, 12:31

Tomcat kirjoitti:https://yle.fi/uutiset/3-8556302

Tämäkin selonteko on niin sekava ettei tästä saa Erkkikään selvää... Jos olet rattijuoppo, saat sairauskohtauksen, tai teet itsemurhan niin sehän nyt on selvää että nämä tappaa, varsinkaan kun ei saada päätieosuuksille sitä "väliaitaa" mikä poistaisi jo suurimman osan kuolemista.
Ei rakenneta aitoja vaan rakennetaan kameratolppa helvettiä! :banghead: :banghead: :banghead:

Kuva
Näin Ruotsissa


Kuva
Näin Suomessa


Näin se menee kun kansalaiset ovat lampaita. Eihän tuossa nopeusvalvonnassa ole näin kameratolppien aikakaudella koskaan ollut Suomessa kyse mistään turvallisuuden parantamisesta, vaan pelkkä sakotusautomaatti on kyseessä. Mitä pitäisi tapahtua että tavalliset ihmiset oikeasti nousisivat barrikadeille näppäimistönsä äärestä? Sama kusetus jatkuu niin monessa asiassa, kuten esimerkiksi rahapelimonopolissa, jossa mummoilta ryöstetään rahat rahapeliautomaattien (joiden tulisi olla kasinoilla, eikä joka kaupan edustalla) kautta laillistetusti.. Niin kauan kuin ainoat vastalauseet kuuluvat neljän seinän sisällä vaimolle valittaessa ja vihaisesti tietokoneen näppäimistöä hakaten, niin mikään ei todellakaan tule muuttumaan.
Viimeksi muokannut subbanx 08 Helmi 2021, 15:24, yhteensä muokattu 1 kertaa.

businessjkcg
Viestit: 1
Liittynyt: 08 Marras 2019, 21:55

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja businessjkcg » 08 Marras 2019, 22:07

subbanx kirjoitti:
Tomcat kirjoitti:https://yle.fi/uutiset/3-8556302

Tämäkin selonteko on niin sekava ettei tästä saa Erkkikään selvää... Jos olet rattijuoppo, saat sairauskohtauksen, tai teet itsemurhan niin sehän nyt on selvää että nämä tappaa, varsinkaan kun ei saada päätieosuuksille sitä "väliaitaa" mikä poistaisi jo suurimman osan kuolemista.
Ei rakenneta aitoja vaan rakennetaan kameratolppa helvettiä! :banghead: :banghead: :banghead:

Kuva
Näin Ruotsissa


Kuva
Näin Suomessa


Näin se menee kun kansalaiset ovat lampaita. Eihän tuossa nopeusvalvonnassa ole näin kameratolppien aikakaudella koskaan ollut Suomessa kyse mistään turvallisuuden parantamisesta, vaan pelkkä sakotusautomaatti on kyseessä. Mitä pitäisi tapahtua että tavalliset ihmiset oikeasti nousisivat barrikadeille näppäimistönsä äärestä? Sama kusetus jatkuu niin monessa asiassa, kuten esimerkiksi rahapelimonopolissa, jossa mummoilta ryöstetään rahat rahapeliautomaattien (joiden tulisi olla kasinoilla, eikä joka kaupan edustalla) kautta laillistetusti.. Niin kauan kuin ainoat vastalauseet kuuluvat neljän seinän sisällä vaimolle valittaessa ja vihaisesti tietokoneen näppäimistöä hakaten, niin mikään ei todellakaan tule muuttumaan.


Näinhän se valitettavasti on. Suomalaiseen kulttuuriin kun sattuu kuulumaan asioista valittaminen, ja niiden jättäminen sikseen sen jälkeen. Toimintaa tapahtuu hyvin harvoin minkään asian suhteen. Rahapelimonopolista puheen ollen, Veikkauksen toiminta on ollut viimeaikoina aika järkyttävää shaissea. Toivotaan, että asiat muuttuvat niin Veikkauksessa kuin suomalaisessa asenteessakin.....

mokkimaa
Viestit: 2
Liittynyt: 28 Huhti 2020, 14:15

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja mokkimaa » 28 Huhti 2020, 14:18

Eihän näissä sakoissa ole päätä eikä häntää? https://www.is.fi/nhl/art-2000006163510.html

Tietysti typerää käytöstä nuorukaiselta, mutta 120€k sakkoja.... :banghead:
Äänikirjat meiltä ja maailmalta!

Avatar
Matway
Jäsen
Viestit: 709
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 08:35
Paikkakunta: Loppi

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja Matway » 28 Huhti 2020, 15:56

Valtion kassa on pohjaton...

Lähetetty minun TA-1053 laitteesta Tapatalkilla
Impreza WRX STI Type-RA MY00
Ex- Impreza TD Exclusive MY09
Ex- Impreza TD Sport MY09

Avatar
Matway
Jäsen
Viestit: 709
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 08:35
Paikkakunta: Loppi

Re: Ylinopeusvalvonta. Kun mikään ei riitä

ViestiKirjoittaja Matway » 28 Huhti 2020, 16:12

Ok tää kiteytti kaiken... [emoji23]

Lähetetty minun TA-1053 laitteesta Tapatalkilla
Impreza WRX STI Type-RA MY00
Ex- Impreza TD Exclusive MY09
Ex- Impreza TD Sport MY09


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa